kysimus autoraami koha pealt
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
kysimus autoraami koha pealt
nimelt on plaan osta autole jalgratta vedamiseks raam. neid on aga mitmesuguseid. ise mõtlesin sellise peale kus ratas on katusel niiet esiratas on ära. point selles et ma ei taha et ratas sõidukit väga ebastabiilseks ei muuda.
küsimus et olen näind kiirteepeal kuidas autode katustel rattad kõiguvad nagu täisjooond parmud, kas see annab roolile ka tunda?
küsimus et olen näind kiirteepeal kuidas autode katustel rattad kõiguvad nagu täisjooond parmud, kas see annab roolile ka tunda?
Re: kysimus autoraami koha pealt
baddog kirjutas:nimelt on plaan osta autole jalgratta vedamiseks raam. neid on aga mitmesuguseid. ise mõtlesin sellise peale kus ratas on katusel niiet esiratas on ära. point selles et ma ei taha et ratas sõidukit väga ebastabiilseks ei muuda.
küsimus et olen näind kiirteepeal kuidas autode katustel rattad kõiguvad nagu täisjooond parmud, kas see annab roolile ka tunda?
annab ja veel kuidas.lisaks suureneb tohutult tuuletakistus ja kütusekulu.Selle kohta üks näida:
Tuttaval oli BMW 740.Kui auto ilma ratasteta katusel sõitis oli maanteel kütusekulu 11-13l/100 km.Kui aga katusele rattad pandi tõusis keskmine kütusekulu 15-16l/100 km. Lisaks oli auto ka väga ebakindel juhtida.Eriti mõjutas seda külgtuul.
Nii et mõtle,kaalu ja uuri edasi alternatiive katuseraamile.Üks võimalus ju ka taha rattad panna.Selle miinus aga see et kui keegi tagant juhtub sisse põrutama siis...............
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Kütusekulu drastiline suurenemine ratta tõttu toimub siis kui sõidad kiirteel 150-200 km/h (mingist saksa ajakirjast kunagi lugesin vist, point selles, et teatud kiirusest alates, ca 120 vist, läheb enamus auru õhutakistuse ületamisele ja mida suurem see on, seda rohkem mõjutab ka kütusekulu). Eestis tavaliste kiiruste 100-110 puhul tuleb minu autol juurde ehk liiter-paar.
Auto juhitavus - ei usu, et oleks väga tuntav vahe kui ilma esirattata katusele panna. Kuna ise ratas katusel ega ka muidu just viimase piiri peal ei sõida, siis pole ausalt öeldes üldse suurt vahet täheldanud.
Auto juhitavus - ei usu, et oleks väga tuntav vahe kui ilma esirattata katusele panna. Kuna ise ratas katusel ega ka muidu just viimase piiri peal ei sõida, siis pole ausalt öeldes üldse suurt vahet täheldanud.
Re: kysimus autoraami koha pealt
hmm...kuidagi ei tahaks uskuda, et see asi nii hull oli, eriti nii raske autoga. Väikeautoga pole proovinud rattaid vedada, kuid juba keskklassi auto puhul ei muuda üks ratas katusel maanteed mööda sõites küll palju.veloman32 kirjutas: Lisaks oli auto ka väga ebakindel juhtida.Eriti mõjutas seda külgtuul.
Kui sõita paari-kolmesajaga ja teha kannapöördeid võib muidugi mõju tuntavam olla
Enamus katuseraamide tootjaid toob ära ka piirkiiruse, millest kiiremini ratas katusel kimada ei tohiks - MontBlanc Barracuda raamil selleks 120 kmh. Tugeva (külg)tuulega rattad katusel sõites avaldab see mõju ka juhitavusele aga ei midagi katastroofilist - ei ole saanud esihargikinnitusega ja raamikinnitusega raame võrrelda.
Kütusekulu ratta/rataste katusel vedamine loomulikult suurendab - samas vähemalt minu auto, raami ja rataste puhuil mitte rohkem kui 1 l/100 km kohta (enamasti ikka vähem). Olulisem kütusekulu mõjutaja ikka see kuidas keegi gaasi ja piduripedaaliga toimetab.
Kütusekulu ratta/rataste katusel vedamine loomulikult suurendab - samas vähemalt minu auto, raami ja rataste puhuil mitte rohkem kui 1 l/100 km kohta (enamasti ikka vähem). Olulisem kütusekulu mõjutaja ikka see kuidas keegi gaasi ja piduripedaaliga toimetab.
Katusele käivatest olen kasutanud vaid raamikinnitusega varianti. Auto taha käivaid mittestatsionaarseid rihmadega variante ei soovita küll kellelegi, kes tihemini ratast veab. Ebamugav paigaldada, kriibivad autot ja pagasiruumile juurdepääs takistatud, v.a. vist mingid eriti kallid konksu külge käivad variandid. Samuti maksab proovida, kas sinu ratast korralikult kinni panna saab. GT triple triangle raami ei saanud ühe sellise hoidja külge lihtsalt kinni panna korralikult, naisteraami poleks üldse saanud.
Siin on seda juba suht põhjalikult lahatud
viewtopic.php?p=31470&highlight=#31470
viewtopic.php?p=31470&highlight=#31470