Maanteerataste ketaspidurid
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Tundub, et asi on tulnud, et jääda ... UCI sisuliselt legaliseerib 2016 alates ketaspidurid maanteesõidus
Jah, 2016 on veel nö testaasta, aga kui asju lubatakse kasutada absoluutselt kõikidel pro-võistlustel, siis ilmselt on asi purgis kah.
http://www.cyclingnews.com/news/uci-app ... l-peloton/
Jah, 2016 on veel nö testaasta, aga kui asju lubatakse kasutada absoluutselt kõikidel pro-võistlustel, siis ilmselt on asi purgis kah.
http://www.cyclingnews.com/news/uci-app ... l-peloton/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Testiperiood tähendab juriidiliselt seda, et vaid loetud, max.500, WorldTouri, ratturit saavad neid UCI egiidi all 2016 testida. Ülejäänud miljon peab ootama 2017 Loomulikult ketaspidurid tulevad ja jäävad. Kui ketaspidureid loovad insenerid suudaksid supordis klotside vahet suurendada oleks enamus probleeme kasutuse kohalt kadunud. Kuuma ja terava vastu vigastamise võimalus kukkumisel jääb. Aga selleaastastel testidel eelistati jooksude vahetamise asemel terveid rattaid vahetada, sest vastukäiva piduriga rallit ei sõida. Isegi meeskondade professionaalsed mehannid ei suutnud kõiki kettaid ühte asendisse regullida, et jooksu vahetusel ketas klotside vahel keskele jääks
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Järgmine samm on võll QR asemel. Täna on juba igasugu huvitavaid võlli lahendusi (loe: mis võimaldavad kiiret jooksu vahetust) Siis kaob ka rootorite klotsidele vastu käimise saaga ajaloo prügikasti.andresle kirjutas:Isegi meeskondade professionaalsed mehannid ei suutnud kõiki kettaid ühte asendisse regullida, et jooksu vahetusel ketas klotside vahel keskele jääks
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Bike`del on ju võllid, aga probleem oli, on ja ilmselt ka jääb. Olen aru saanud, et võllide idee on teha ühendus jäigemaks, kiiruse suhtes QR`ga ei konkureeri.Rivo kirjutas:Järgmine samm on võll QR asemel. Täna on juba igasugu huvitavaid võlli lahendusi (loe: mis võimaldavad kiiret jooksu vahetust) Siis kaob ka rootorite klotsidele vastu käimise saaga ajaloo prügikasti.andresle kirjutas:Isegi meeskondade professionaalsed mehannid ei suutnud kõiki kettaid ühte asendisse regullida, et jooksu vahetusel ketas klotside vahel keskele jääks
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Focuse R.A.T ja Manitou QR15 mida Colnago kasutab peaks konkureerima küll.Marek000 kirjutas:Bike`del on ju võllid, aga probleem oli, on ja ilmselt ka jääb. Olen aru saanud, et võllide idee on teha ühendus jäigemaks, kiiruse suhtes QR`ga ei konkureeri.Rivo kirjutas:Järgmine samm on võll QR asemel. Täna on juba igasugu huvitavaid võlli lahendusi (loe: mis võimaldavad kiiret jooksu vahetust) Siis kaob ka rootorite klotsidele vastu käimise saaga ajaloo prügikasti.andresle kirjutas:Isegi meeskondade professionaalsed mehannid ei suutnud kõiki kettaid ühte asendisse regullida, et jooksu vahetusel ketas klotside vahel keskele jääks
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Liiga napp klotside vahe probleem jääb igaljuhul, sõltumata võllist. Ei ole mikroseibidegagi võimalik saavutada absoluutset ketaste täpsust.
Lisaks tuleb ka ketta kõveruse aspekt. Ka tehnilise abi autos on palju jookse üksteise otsas. Kettad võivad olla kuihästitahes boksis väljaregullitud, kui serpentiinides jooksukuhi tagaistmel ketastpidi kokku puutub, on potensiaalseid jamasid palju. (Kirjutasin siinkohal vaid varujooksudest, võiduajamise asjad on katusel ja omavahel kokku ei puutu). Pöiapiduriga on samad ohud, kuid jooks ei lähe pöiast kunagi niipalju kõveraks, et piduriklotside vahele ei mahu.
Minu arvates aitaks vaid see, kui pidurivoolikud oleks suurema läbimõõduga ja linki vajutades liigutaks suurem õlikogus rohkem liikuma klotse. Sel juhul tekiks võimalus klotside vahet algasendis suurendada.
Kahjuks pole insener, muidu juba tegutseks
Lisaks tuleb ka ketta kõveruse aspekt. Ka tehnilise abi autos on palju jookse üksteise otsas. Kettad võivad olla kuihästitahes boksis väljaregullitud, kui serpentiinides jooksukuhi tagaistmel ketastpidi kokku puutub, on potensiaalseid jamasid palju. (Kirjutasin siinkohal vaid varujooksudest, võiduajamise asjad on katusel ja omavahel kokku ei puutu). Pöiapiduriga on samad ohud, kuid jooks ei lähe pöiast kunagi niipalju kõveraks, et piduriklotside vahele ei mahu.
Minu arvates aitaks vaid see, kui pidurivoolikud oleks suurema läbimõõduga ja linki vajutades liigutaks suurem õlikogus rohkem liikuma klotse. Sel juhul tekiks võimalus klotside vahet algasendis suurendada.
Kahjuks pole insener, muidu juba tegutseks
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Bikeradar on pannud kirja 5 põhjust, miks peaks ketaspidurid valima - http://www.bikeradar.com/gear/article/f ... kes-45840/. Nõustuge või mitte.
1. They probably won’t kill you in a crash - kukkudes sa ilmselt surma ei saa
2. You can still change a wheel, and fast - (kiire) jooksuvahetuse võimalus ei kao kuhugi
3. This technology isn’t really new - idee on ju juba vana, ehk midagi pole vaja tõestada
4. They work better when the weather gets foul - töötavad paremini ilma (tingimuste) halvenedes (teeoludega seotud kõrvalnähuna ka seos teeaukudega)
5. They’ll only get better! - ketaspidurid saavad siit ainult paremaks minna
Minu jaoks on hea point selle va jooksuvahetuse kontekstis see, et kasutades tubeless rehve polegi vaja vahetada
1. They probably won’t kill you in a crash - kukkudes sa ilmselt surma ei saa
2. You can still change a wheel, and fast - (kiire) jooksuvahetuse võimalus ei kao kuhugi
3. This technology isn’t really new - idee on ju juba vana, ehk midagi pole vaja tõestada
4. They work better when the weather gets foul - töötavad paremini ilma (tingimuste) halvenedes (teeoludega seotud kõrvalnähuna ka seos teeaukudega)
5. They’ll only get better! - ketaspidurid saavad siit ainult paremaks minna
Minu jaoks on hea point selle va jooksuvahetuse kontekstis see, et kasutades tubeless rehve polegi vaja vahetada
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Siin läks asi vist lappama. Võidusõidu tehnikas ilmselt ketaspidurite tulekuga ununeb kogu clincher tehnoloogia mõneks ajaks ära. See tehnoloogia teeb pöia raskemaks ja tootmise keerulisemaks. Suurim võit võidusõitjale (peale pidurdusomaduste paranemise) on nimelt veereva osa kergenemine.Mati kirjutas: kasutades tubeless rehve
Jooksude vahetatavuse üle jään oma arvamuse juurde. Üks asi on vahetada oma kodus oma 2 eri jooksu ühe ratta all, sootuks teine asi on autos istuval mehannil vahetada suvalist jooksu suvalise mehe ratta alla. Ja kolmas asi on saada Mavicu/Shimano/Vittoria/misiganes neutraalabilt täiesti tundmatut jooksu oma piduriketta asemele.
Aga olen ka täiesti kindel, et pidurite asi saab minna ainult paremaks.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Hakatakse pidurikettaid kah rihtima nagu jookse. Pukk indikaatorkellaga, täpsus alla 0.1mm. Kindlasti saab teha masina mis automaatselt kettaid sirgeks väänab Lepitakse kokku 0.1mm täpsusega ketta kaugus vasakust servast, jne. Algul läheb mõnel natuke nihu, aga ennegi igasugu mõõte väga täpselt kokku lepitud.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Ujuvad kettad ei kõlba?
Tulid kunagi MTB maailma tsiklimaailmast.
Aga eriti kanda vist ei kinnitanud.
Ma pole ise ka viitsinud uurida, et miks.
Suurema lugemusega arvamusliidrid kindlasti teavad.
Aga jälgides praegust diskussiooni - ujuv ketas ilmselt ei ole tõsiseltvõetavate lahenduste nimekirjas.
Tulid kunagi MTB maailma tsiklimaailmast.
Aga eriti kanda vist ei kinnitanud.
Ma pole ise ka viitsinud uurida, et miks.
Suurema lugemusega arvamusliidrid kindlasti teavad.
Aga jälgides praegust diskussiooni - ujuv ketas ilmselt ei ole tõsiseltvõetavate lahenduste nimekirjas.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Saagem aru, mina räägin ainult võistlustehnika probleemidest proffide sõidus. Sa võid kellaga või ilma kellata ajada asju sirgeks töökojas, aga mitte serpentiini sõitvas autos.
Kokku saab leppida kokku lepitavaid asju. Kui täna on ketastel paksused juba erinevad, peavad kõigepealt tootjad kokku leppima, aga ei lepi. Ketaste suurused ja asendid rummul oleksid lihtsad kokku leppida, aga ei lepita ju. Kes pole nendes situatsioonides reaalselt olnud, ei pruugi teadagi, mis elu elab pro-peloton ja tema taga liikuv tehnilise abi kolonn.
Kõige lihtsam viis asjast aimu saada on see, kui küsid oma sõbra ratta alt ketaspiduriga ratta jooksu ja paned oma ratta alla. Umbes sama situatsioon on neutraalsest tehnilisest abist jooksu saamine. Tour de France'i enamik mägede etappide telekast nähtavatest liikumistest toimub justnimelt neutraalide saatel. Ja kui siis Nibalil kumm läheb ja Mavicu ketas on erinevas asendis tema enda omast, puudub tal lootus sõita Froome'iga võidu eest. Jah, trennis pole mingit vahet, aga võidusõidu tipus on.
Kokku saab leppida kokku lepitavaid asju. Kui täna on ketastel paksused juba erinevad, peavad kõigepealt tootjad kokku leppima, aga ei lepi. Ketaste suurused ja asendid rummul oleksid lihtsad kokku leppida, aga ei lepita ju. Kes pole nendes situatsioonides reaalselt olnud, ei pruugi teadagi, mis elu elab pro-peloton ja tema taga liikuv tehnilise abi kolonn.
Kõige lihtsam viis asjast aimu saada on see, kui küsid oma sõbra ratta alt ketaspiduriga ratta jooksu ja paned oma ratta alla. Umbes sama situatsioon on neutraalsest tehnilisest abist jooksu saamine. Tour de France'i enamik mägede etappide telekast nähtavatest liikumistest toimub justnimelt neutraalide saatel. Ja kui siis Nibalil kumm läheb ja Mavicu ketas on erinevas asendis tema enda omast, puudub tal lootus sõita Froome'iga võidu eest. Jah, trennis pole mingit vahet, aga võidusõidu tipus on.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Eelmine selgitus sai liiga lühike. Esimese võistlusega võibolla ei saa kõik tiimid oma kettaid samasse asendisse enne võistlust. Aga kui neutraalsest tehnilise abi autost saadud Mavicu jooks korralikult ringi käima ei hakka, siis kes selles süüdi on ja sõimata saab? Tõenäoliselt mehhaanikud, kes ei taibanud enne võistlust seda stsenaariumit läbi mõelda ja jookse ning pidureid Mavicu järgi sättida. Teisel või kolmandal võistlusel juba taipavad ja ongi standard sündinud. Seni kuni pole elulist vajadust asju ühtlustada neid ei ühtlustatagi. Võibolla on liiga sinisilmne teooria.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Pidurivoolikute läbimõõdust siin kahjuks eriti midagi ei sõltu. Kangiefekt tekib pidurieebli (ülemise) ja ketta juures olevate (alumiste) silindrite läbimõõtude erinevusest. Ülemine silinder on väiksema läbimõõduga ja pikema käiguga, alumised silindrid suurema läbimõõduga ja lühema käiguga. Kui nüüd panna klotsid kaugemale ja teha silindri läbimõõdud väiksemaks läheks küll klotside liikumismaa pikemaks aga väheneb pidurdusjõud (kompenseerimiseks vaja suuremat ketast) ja jääb ikkagi probleem ka sellega, et ketas ei pruugi asuda tsentris (vähemalt esimesel pidurdamisel).andresle kirjutas:Minu arvates aitaks vaid see, kui pidurivoolikud oleks suurema läbimõõduga ja linki vajutades liigutaks suurem õlikogus rohkem liikuma klotse. Sel juhul tekiks võimalus klotside vahet algasendis suurendada.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kui pidur peale esimest pidurdamist vastu ei käi, siis on ju kõik super hästi.
Ja kui see toimub isegi peale kolmandat vajutamis on ka kõik hästi. Osavamad piduritootjad on sellised pidurid ka välja töötanud, mis pidurdades ennast ise paika reguleerivad.
Maastikuratastel on täna vähemalt paari ratta lõikes küll pidurid identseks saada. Tehtud ja proovitud möödunud hooajal.
Ja kui see toimub isegi peale kolmandat vajutamis on ka kõik hästi. Osavamad piduritootjad on sellised pidurid ka välja töötanud, mis pidurdades ennast ise paika reguleerivad.
Maastikuratastel on täna vähemalt paari ratta lõikes küll pidurid identseks saada. Tehtud ja proovitud möödunud hooajal.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Formel 1s Hamiltonil rehv läheb, kaob tal ka võimalus esikohale võistelda, milles probleem, selline see tehnikasport on.
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Arnea!
Võibolla tõesti on ideaalmaailmas võimalik Sinu kirjutatud variant, kus mansad teevad oma tehnika neutraalabide järgi standardisse. Tegelik elu erineb aga juba oluliselt seetõttu, et neutraalabi pakkujad on igal sõidul erinevad ja jama tuleb igal juhul. Hea oleks, kui Sul oleks õigus. Siis polegi enam probleeme.
Allan!
Sel aastal testperioodil ütlesid nimelt profimehhannid ise, et ei saanud kettaid tervel mansal samasse asendisse. Eks neilegi on vbl kogu ketaspidur uus tehnika, aga see oli nende endi poolt toodud negatiiv.
Raikzz!
Hamiltoni võrdluse asemel kasutaks mina võrdlust Nibali ja Froome võimalused AD 2014 ja 2016 peale jooksu vahetust Mavicult.
2014 sai vigasid parandada, 2016 tõenäoliselt alles paljude kilomeetrite pärast, kui oma meeskonna auto meeskonna töökojas standardiseeritud jooksu toob. Ja jalgrattasõit ei ole filosoofiliselt juba tehnikaala.
Võibolla tõesti on ideaalmaailmas võimalik Sinu kirjutatud variant, kus mansad teevad oma tehnika neutraalabide järgi standardisse. Tegelik elu erineb aga juba oluliselt seetõttu, et neutraalabi pakkujad on igal sõidul erinevad ja jama tuleb igal juhul. Hea oleks, kui Sul oleks õigus. Siis polegi enam probleeme.
Allan!
Sel aastal testperioodil ütlesid nimelt profimehhannid ise, et ei saanud kettaid tervel mansal samasse asendisse. Eks neilegi on vbl kogu ketaspidur uus tehnika, aga see oli nende endi poolt toodud negatiiv.
Raikzz!
Hamiltoni võrdluse asemel kasutaks mina võrdlust Nibali ja Froome võimalused AD 2014 ja 2016 peale jooksu vahetust Mavicult.
2014 sai vigasid parandada, 2016 tõenäoliselt alles paljude kilomeetrite pärast, kui oma meeskonna auto meeskonna töökojas standardiseeritud jooksu toob. Ja jalgrattasõit ei ole filosoofiliselt juba tehnikaala.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Ütlen ette ära, et pro-mehannide elust ei tea peale lugemise midagi. AGA selle Andrese visatud mõttekäänu peale turgatas, et tegelikult olen mõelnud ühe variandina, et kas siin ei ole tegu natuke mehannide õpitud abitusega või trotsiga uute asjade osas. Saan samas täiesti aru, et tegu uue asjaga ja teeb niigi keerulise elu veel keerulisemaks. Samas meenuvad mulle ka lood mehannidest, kes niisamagi ei saa hakklama ja on sõitja elu põrguks teinud (kes see meie omadest oli kes kunagi Girol mehanni kehva piduritöö pärast maoli pani - Kangert, Mandri?).andresle kirjutas:...Allan!
Sel aastal testperioodil ütlesid nimelt profimehhannid ise, et ei saanud kettaid tervel mansal samasse asendisse. Eks neilegi on vbl kogu ketaspidur uus tehnika, aga see oli nende endi poolt toodud negatiiv...
Ehk ma kannatan rahulikult 2016 hooaja ära ja aasta pärast on pilt arvatavasti tublisti selgem ning jutt ka vast teine.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Mitte kõik ei arva et ketaspidurid on just need mis pelotonis puudu on...
“I’ve never been short of braking power on a road bike,” Dowsett says. "My belief is that on a road bike you lose traction between tyre and road before you lose braking power, so the wheels will lock up before you think you physically need to pull the brakes any harder."
“I’ve never been short of braking power on a road bike,” Dowsett says. "My belief is that on a road bike you lose traction between tyre and road before you lose braking power, so the wheels will lock up before you think you physically need to pull the brakes any harder."
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Minu kogemus muidugi ei ole QR-idega, vaid võllidega ning see muudab pilti üsna palju.
Mandri pani pidurite pärast risu ja kõrvalt vaadates selle kukkumisega ka kahjuks lõppes tema tähelend. Peale seda ta enam korralikult sadulasse tagasi ei saanudki
Dowsett-i kommentaarile vastuseks toon välja mõned järgmised detailid:
- tavapiduritega pidurdamisel on suureks probleemiks märjad pöiad-pidurid ja seda eriti carbon pöidade puhul. Pidurid vajavad sellisel juhul kuivaks pidurdamist ja alles siis hakkavad reaalselt pidurdama.
vähemolulisena, aga siiski probleemina võib tuua välja ka selle, et enam ei pea kuuma ilmaga ning pikkade laskumiste korral arvestama rõhuvaruga. Nimelt pöiapidurite korral võib pöidade kuumus minna päris suureks ja seeläbi sisekumm lõhkeda, on ka juhtumeid kus pöiad ise on suurest kuumast lõhki löönud. Need on küll ekstreemsed juhtumid ja Eestis neid ei esine, aga kohe kindlasti ketaspiduritega seda muret ei ole.
Tractioni kohta kummi ja tee vahel ütleks, et just seal on ülioluline piduritunnetus, et mitte piiri ületada ning seda võimaldab ketaspidur märksa paremini teha.
Aga no mida mina ka tean ja eks vaatame, kas ta kolme-nelja aasta pärast ikka veel sama räägib. Või oli see praegune jupp kontekstist välja rebitud ja ta kommenteeriski ainult pidurdusjõu faktorit, mis tõepooest ei oma tähtsust.
Mandri pani pidurite pärast risu ja kõrvalt vaadates selle kukkumisega ka kahjuks lõppes tema tähelend. Peale seda ta enam korralikult sadulasse tagasi ei saanudki
Dowsett-i kommentaarile vastuseks toon välja mõned järgmised detailid:
- tavapiduritega pidurdamisel on suureks probleemiks märjad pöiad-pidurid ja seda eriti carbon pöidade puhul. Pidurid vajavad sellisel juhul kuivaks pidurdamist ja alles siis hakkavad reaalselt pidurdama.
vähemolulisena, aga siiski probleemina võib tuua välja ka selle, et enam ei pea kuuma ilmaga ning pikkade laskumiste korral arvestama rõhuvaruga. Nimelt pöiapidurite korral võib pöidade kuumus minna päris suureks ja seeläbi sisekumm lõhkeda, on ka juhtumeid kus pöiad ise on suurest kuumast lõhki löönud. Need on küll ekstreemsed juhtumid ja Eestis neid ei esine, aga kohe kindlasti ketaspiduritega seda muret ei ole.
Tractioni kohta kummi ja tee vahel ütleks, et just seal on ülioluline piduritunnetus, et mitte piiri ületada ning seda võimaldab ketaspidur märksa paremini teha.
Aga no mida mina ka tean ja eks vaatame, kas ta kolme-nelja aasta pärast ikka veel sama räägib. Või oli see praegune jupp kontekstist välja rebitud ja ta kommenteeriski ainult pidurdusjõu faktorit, mis tõepooest ei oma tähtsust.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Teema on nii kuum, et iga päev tuleb miskit lugemist.
Bikeradar.com pani kokku hea loo pealkirjaga "Kõik mida vaja teada maantee ketaspiduritest" - http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... kes-45859/
Palun lugege enne lahkama asumist see pikk lugu ikka algusest lõpuni läbi
Bikeradar.com pani kokku hea loo pealkirjaga "Kõik mida vaja teada maantee ketaspiduritest" - http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... kes-45859/
Palun lugege enne lahkama asumist see pikk lugu ikka algusest lõpuni läbi
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Cancellara ei hakka ketaspidureid kasutama http://www.cyclingnews.com/news/cancell ... s-in-2016/
Mitte kõik ei jookse moega kaasa
Mitte kõik ei jookse moega kaasa
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Selles artiklis kasutati ka "põlvkondade" sõna. Aga ilmselt ei ole Canca selles võitluses näitaja, sest nagu lugesite, ta sikutab ise ka käike paika. Seni tegid seda vaid Srami ja Astana mehed.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kas ketaspiduriga jooksu vahetamine aeglane?
http://www.cyclingnews.com/news/disc-br ... ign=buffer
Selle loo lõpplause võtab idu hästi kokku.
http://www.cyclingnews.com/news/disc-br ... ign=buffer
Selle loo lõpplause võtab idu hästi kokku.
Kood: Vali kõik
...it would appear that the discs make things a few seconds slower, though probably not so much as to make for a convincing case against their use.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Sealjuures kasutatakse videos klassikalist maastikurattalt tuntud võlli, mis tuleb algusest lõpuni välja ja sisse keerata. Sealjuures tänaseks on leiutatud maanteele mitmeid kiirema kinnitusega võlle.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
SRAM vs Shimano piduriklotside võrdlus karmides oludes - http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... deo-44489/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Movistar rider reportedly injured by disc brake in Paris-Roubaix crashtarmo kirjutas:See ketta säärde kukkumise teema on ikka ja jälle kaasas käinud sellest ajast kui esimesed road discid tulid. Mina ei saa sellest aru kust selline ettekujutus tekib...Prommar kirjutas:Küllap ketta kuju ja serva teravus pannakse ka reeglitega paika? Sellist ketast, nagu seal Cyclingnewsi artikli juures, ei tahaks keegi endale säärde saada.
Read more at http://www.cyclingweekly.co.uk/news/rac ... RzLLmkM.99
Re: Maanteerataste ketaspidurid
When contacted by Cycling Weekly, Movistar were unable to confirm the cause of the injury.mtm kirjutas:Movistar rider reportedly injured by disc brake in Paris-Roubaix crashtarmo kirjutas:See ketta säärde kukkumise teema on ikka ja jälle kaasas käinud sellest ajast kui esimesed road discid tulid. Mina ei saa sellest aru kust selline ettekujutus tekib...Prommar kirjutas:Küllap ketta kuju ja serva teravus pannakse ka reeglitega paika? Sellist ketast, nagu seal Cyclingnewsi artikli juures, ei tahaks keegi endale säärde saada.
Read more at http://www.cyclingweekly.co.uk/news/rac ... RzLLmkM.99
Go figure
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Cyclingnews kirjutab, et ei õnnestunud kummagi intsidendis osalenud tiimi käest üldse mingit kommentaari saada ("contacted both Movistar and Direct Energie, both were unavailable to comment.") - aga vaevalt sponsor/partner seda teha lubabki.
Sisselõike/sideme kõrgus säärel on küll selline, mis ketta kõrgusega klapiks
Sisselõike/sideme kõrgus säärel on küll selline, mis ketta kõrgusega klapiks
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Las koerad hauguvad, karavan läheb edasi.
Hetke seisuga on minu jaoks ideaalsed jooksud olemas - Stan’s NoTubes Avion Disc Pro
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... ign=buffer
Hetke seisuga on minu jaoks ideaalsed jooksud olemas - Stan’s NoTubes Avion Disc Pro
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... ign=buffer
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Selle artikli järgi ei pruugi see karavan sugugi edasi minna
http://www.cyclingnews.com/news/ventoso ... e-peloton/
Haav on ikka kaunis kole.
http://www.cyclingnews.com/news/ventoso ... e-peloton/
Haav on ikka kaunis kole.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kui kole see haav (pildil oleva jala omaniku jaoks kukkumiseta möödunud intsidendi kohta ) oli, saab igaüks oma maitse järgi ise hinnata:
Aga Fran Ventoso enda avalik pöördumine on päris kaalukas ja tõsine - paneb soovitama, Mati, ole ikka hea ja oota selle €2400 kulutamisega seni, kuniks ilma terava ja väljaulatuva servata rootoreid või alternatiivlahendusi külge hakatakse panema.
Aga Fran Ventoso enda avalik pöördumine on päris kaalukas ja tõsine - paneb soovitama, Mati, ole ikka hea ja oota selle €2400 kulutamisega seni, kuniks ilma terava ja väljaulatuva servata rootoreid või alternatiivlahendusi külge hakatakse panema.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kui ma tahan, siis näen haaval hammaka kujundit ... mul on ka muuseal jalgadel päris mitu hammakaarmi.
Ventoso "karje" on muidugi muljetavaldav ja teatud veskitele täpselt paras vesi. Eks me siis nüüd näeme, mis ja kas laiemad reaktsioonid sellega kaasnevad. Ma võtan rahulikult esialgu.
Ventoso "karje" on muidugi muljetavaldav ja teatud veskitele täpselt paras vesi. Eks me siis nüüd näeme, mis ja kas laiemad reaktsioonid sellega kaasnevad. Ma võtan rahulikult esialgu.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Oleme reaalselt jõudnud seisu, kus teadjad foorumis teavad rattaspordist rohkem kui mehed protouri pelotonis, s.h grand touride võitjad. Sel ajal kui Ventoso, Hesjedal ja teised trenni tegid ja võistlesid, selgitati klaviatuuride taga ketaste osas tõde välja. Chapeau!
Re: Maanteerataste ketaspidurid
UCI pani ketastega katsetamise tagasi ootele - http://www.cyclingnews.com/news/uci-sus ... so-injury/
Kas see on lahenduse kirstunael või mitte näeb veel ilmselt selle hooaja jooksul. Elik tootjad peavad midagi nüüd ette võtma tehtud tootearenduse päästmiseks.
Koerad küll hauguvad edasi ilmselt ...
Kas see on lahenduse kirstunael või mitte näeb veel ilmselt selle hooaja jooksul. Elik tootjad peavad midagi nüüd ette võtma tehtud tootearenduse päästmiseks.
Koerad küll hauguvad edasi ilmselt ...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
On keegi kursis, kas UCI "suspension" rakendub ka kõigile kalendrivõistlustele, sh Eestis? Kui siin ühe teise teema raames oli EJL väga rangelt järgimas UCI reegleid, kas ka selle tehnilise keelu/nõude osas ollakse sama jäigad? Seda jäikust peaksid siis üles näitama just kohtunikud (alluvad EJL-le mitte korraldajale), tavaliselt korraldajad panevad juhendisse sisse, et kehtivad EJL ja UCI võistlusmäärused.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Haukuvat laadi pakitsuse tekitab see olukord ikkagi tootjatele, kellel on vaja turuliikumiste säilitamiseks igat tooteklass minimaalselt paari aasta tagant täiesti uuena näidata. Siin võiks tõesti muretseda, et neil on investeeringud rootorite-sadulate turustamisse juba tehtud, aga pole muret - nendest saaks ka toreda vintage-kauba, tiitel "only temporarily allowed during 2015-16 trial phase by UCI" müüb eBay-laadsetel järelturgudel kaua ja hästi. Tegelikult on ka jaemüük sellisest keelatud kraamist elevil.
KaupoR küsimusele:
KaupoR küsimusele:
->EESTI JALGRATTURITE LIIT (EJL) VÕISTLUSREGLEMENT 2016 kirjutas:
6.5. EMV-te maanteesõiduvõistluste ühisstardiga ja temposõitude, trekisõidu teatud distsipliinide
ja cyclo-crossi võistlustel juhinduvad sportlased tehnilise inventari kasutamisel UCI
määrustiku jalgrataste tehnilisi andmeid puudutavatest sätetest (UCI CR p. 1.3.006 kuni
1.3.025).
Kohalike võistluste puhul - kuigi juhenditest leiab tihti, et kehtib uhkelt nii UCI, EJL kui konkreetse võistluse enda juhend, ei ole neid juhendeid samale tasandile viidud ja rattaklass on võistluste endi juhendite järgi vaba. Nii TRR kui Aerobike sõidud tõuksiga - mitte ainult lubatud, vaid hetkepilt. Kui EJL-il esindajatel ei jätkunud eelmistel aastatel haldussuutlikkust starti tulnud ketaspiduritega UCI-reeglistikust lähtuvalt tegeleda, miks peaks 2016 erinev olema. Teiselt poolt - kuniks juhendid ühele tasandile viidud pole, pole see üldse õige viis küsida.UCI CYCLING REGULATIONS PART 1 GENERAL ORGANISATION OF CYCLING AS A SPORT (Version on 15.03.2016) kirjutas: § 2 Technical specifications
Except where stated to the contrary, the following technical specifications shall apply to
bicycles used in road, track and cyclo-cross racing.
---
1.3.025 Freewheels, multiple gears and brakes are not permitted for use on the track during
competition or training.
Disc brakes are allowed in cyclo-cross training and competition.
For races on the road and cyclo-cross, the use of fixed sprocket is forbidden: a braking
system that acts on both wheels is required.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Nii TRR kui Filter võistluste juhend ütleb et rattaklass on vaba.
TRR-l pole isegi eraldistardilenks keelatud (ainult tungivalt soovitatakse eemaldada).
TRR-l pole isegi eraldistardilenks keelatud (ainult tungivalt soovitatakse eemaldada).
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Muutunud on see, et EJL on sel aastal väga kiivalt hakanud (õigem oleks öelda, et on ähvardanud hakata) UCI reegleid näpuga järgima.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Tuut-tuut ...Mati kirjutas:...Eks me siis nüüd näeme, mis ja kas laiemad reaktsioonid sellega kaasnevad. Ma võtan rahulikult esialgu.
Üks reaktsioonidest, sh "kellegi" Baden Cooke'i arvamus - http://www.bikeradar.com/us/road/gear/a ... ous-46931/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Tuut-tuut vol2 .... https://www.facebook.com/10000776185663 ... 121175933/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Ilmselt on siiski peaasjalikult jutt situatsioonidest kus inimeste eenduvad kehaosad lähenevad ketaspiduritele (keerlevatele või mitte) veidi kiiremini kui 0,25 km/h?Mati kirjutas:Tuut-tuut vol2 .... https://www.facebook.com/10000776185663 ... 121175933/
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kreissaele ei tahaks ka 0,025km/h läheneda ... või kuidas? No isegi kui seisab ja muudkui lähened ja lähened.clx kirjutas:Ilmselt on siiski peaasjalikult jutt situatsioonidest kus inimeste eenduvad kehaosad lähenevad ketaspiduritele (keerlevatele või mitte) veidi kiiremini kui 0,25 km/h?Mati kirjutas:Tuut-tuut vol2 .... https://www.facebook.com/10000776185663 ... 121175933/
Tuut-tuut vol3 ... https://www.facebook.com/www.biciusbike ... 137337665/
Elik, me võime vist nüüd unustada selle, et ketas on ohtlikult terav Järgmine küsimus on see, kas ja mis kujul on ketas nüüd õnnetu kukkumise tagajärjel see ainus kuri eenduv jubin, mis lõikab ja märatseb kuis saab.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kõik õige! Lihtsalt "me võime" asenda "ma võin"Mati kirjutas:Kreissaele ei tahaks ka 0,025km/h läheneda ... või kuidas? No isegi kui seisab ja muudkui lähened ja lähened.clx kirjutas:Ilmselt on siiski peaasjalikult jutt situatsioonidest kus inimeste eenduvad kehaosad lähenevad ketaspiduritele (keerlevatele või mitte) veidi kiiremini kui 0,25 km/h?Mati kirjutas:Tuut-tuut vol2 .... https://www.facebook.com/10000776185663 ... 121175933/
Tuut-tuut vol3 ... https://www.facebook.com/www.biciusbike ... 137337665/
Elik, me võime vist nüüd unustada selle, et ketas on ohtlikult terav Järgmine küsimus on see, kas ja mis kujul on ketas nüüd õnnetu kukkumise tagajärjel see ainus kuri eenduv jubin, mis lõikab ja märatseb kuis saab.
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Aga palun, ei saa mina sind keelataclx kirjutas:Kõik õige! Lihtsalt "me võime" asenda "ma võin"
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Rattapolo grupis naerdi, et maantekutid on asjast valesti aru saanud - hoopis ketast on vaja sadulast pudenevate tohlanite eest kaitsta:
Kõrval oli pilt mingist põlve otsas lõigatud kaitseplekist: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57B5B374 (pro-pelotonikõlbulikkusest jääb natuke puudu)
Kõrval oli pilt mingist põlve otsas lõigatud kaitseplekist: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57B5B374 (pro-pelotonikõlbulikkusest jääb natuke puudu)
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Siiani selle aasta parimveloson kirjutas:hoopis ketast on vaja sadulast pudenevate tohlanite eest kaitsta
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Breaking News - http://www.cyclingnews.com/news/uci-to- ... ign=buffer
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Nali naljaks, aga mingi sarnane kaitse võiks ju vabalt olla. Loomulikult karbooniumist, edeva disainiga plätakas, mis oleks samamoodi ketta kõrval aga kaarduks ka ketta serva kohale. Kaalu sellest märkimisväärselt juurde ei tuleks ja muud vastuargumendid läheks kategooriasse "kiiver on kole" ja "turvavöö on ebamugav".veloson kirjutas:Rattapolo grupis naerdi, et maantekutid on asjast valesti aru saanud - hoopis ketast on vaja sadulast pudenevate tohlanite eest kaitsta:
Kõrval oli pilt mingist põlve otsas lõigatud kaitseplekist: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57B5B374 (pro-pelotonikõlbulikkusest jääb natuke puudu)
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Kaalu juurde ei tuleks aga tuult hakkaks mõnuga püüdma.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Maanteerataste ketaspidurid
Krossikatel juba mitu aastat kasutusel selline kaitse:
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com