2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
hei,
kuna uue ratta ost käsil, siis nuputan momendil väntade üle, siiani sõitnud ainult 3x9 süsteemiga, kas nüüd uus ratas tasuks võtta 2x10 või 3x10.
mis on 2x10 eelis, kellele (millisele rajale) sobiks?
tänud,
m
kuna uue ratta ost käsil, siis nuputan momendil väntade üle, siiani sõitnud ainult 3x9 süsteemiga, kas nüüd uus ratas tasuks võtta 2x10 või 3x10.
mis on 2x10 eelis, kellele (millisele rajale) sobiks?
tänud,
m
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Esiteks kasutad sa kõiki 3x9 käike? Ei usu. Teiseks 3x9-ga sa ei saa näiteks koos kasutada ees suurt ja tagumist suurt ketast koos.. Kolmandaks kaal väiksem.
Minupoolne soovitus kindlasti 2x10
Minupoolne soovitus kindlasti 2x10
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Viimased 2 hooaega 2x10 peal ja ennem seda 1 hooaeg 2x9'ga.
Suurim eelis ees 2 hammakaga ongi see, nagu kasutaja kapuuts kirjutas - saad ilma mingi probleemita kogu kasseti läbi lapata ilma, et peaks ees käiku vahetama. Samuti on kaks viimast hooaega näidanud, et ees 2'ne on ka oluliselt töökindlam. 3'sega oli mudarallides ikka tihti käigu vahetamisega jebimist. 2x10 süsteemiga praeguküll ei meenu, et üldse oleks midagi nagu olnud.
Suurim eelis ees 2 hammakaga ongi see, nagu kasutaja kapuuts kirjutas - saad ilma mingi probleemita kogu kasseti läbi lapata ilma, et peaks ees käiku vahetama. Samuti on kaks viimast hooaega näidanud, et ees 2'ne on ka oluliselt töökindlam. 3'sega oli mudarallides ikka tihti käigu vahetamisega jebimist. 2x10 süsteemiga praeguküll ei meenu, et üldse oleks midagi nagu olnud.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Oleneb kui kõva jalaga mees oled. Mina oma makaronidega kasutan 3x10 ja olen väga rahul. Ketti lasen nii ja naapidi, nagu ise tahan, kaasa arvatud vahest harva suur-suur.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Teemaalgatajale uurimiseks ülekandearvud, 3ne 44-32-22 vs 2ne 38-26 (millest näha, et ülemine/kiiruse ja alumine/jõu ots on 2sel puudu):
Ja veel kassettide hammaste arvud täppisülekande määramiseks:
Juhuks, kui mõtled veel 1x10 suunas - 1x10 variant on (võistlus)variant, mis nõuab kompromisse ja tugevat treenitust. Tavainimesel kaob igasugune fun, kui ta peab selle komboga kusiganes sõitma.
Ja veel kassettide hammaste arvud täppisülekande määramiseks:
Juhuks, kui mõtled veel 1x10 suunas - 1x10 variant on (võistlus)variant, mis nõuab kompromisse ja tugevat treenitust. Tavainimesel kaob igasugune fun, kui ta peab selle komboga kusiganes sõitma.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
puudu jah aga sõitja peab omale selgeks tegema kas tal neid vajagi on. sellest eelmine postitus on oluline lisa, et oleneb väga jalast. minul jäävad kõige kiiremad niiehknaa üle, ei kasuta neid tõesti kunagi, ju siis käib jalg piisavalt ringi. tagant kõige suuremad lähevad aegajalt käiku, seda siiski pigem mugavusest...
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Reaalsus ongi see, et suurem osa inimesi ei kasuta mitte kunagi (Eesti maastikul) kõige kergemaid ülekandeid ning 2x10 ülekande puhul on kõige kergemad piisavalt kerged, et Eestis hakkama saada.
Tegelikult on veel üks oluline faktor ka tulevase ratta jooksude suurus: 26", 27,5" või 29"
Nimelt puutuvad suurema jooksuga rattal ülekanded automaatselt raskemaks ning samuti lähevad käiguvahed suuremaks.
Seega suurima ülekandena 38x11 26" jooksudega rattal on tõenäoliselt enamikule liiga kerge, sama ülekanne 29" jooksude puhul ajab asja ära. Pütal loomulikult jääb sellestki veel kõvasti puudu ja on ette pandud 48 hammakas!!!
Endal (29") on esimeseks suureks hammakaks pandud 40 ja taha standardse 11-36 kasseti asemel 11-32, et käiguvahesid väiksemaks saada. Eks sõltub jalast aga kõik SEC-i etapid sain läbi sõidetud ning kergemaid käike jäi ohtralt ülegi. Julgeks arvata, et 38x11-36 ülekandega saaks SEC-i etapid sõidetud ilma ees väikest hammakat kasutamata.
Nagu Rivo mainis, siis käigujamasid vähem ning ei olnud ühtegi chainsucki! See võib muidugi tulla ka sellest, et ratas piisavalt uus või mõnest muust Shimano tehnoloogilisest uuendusest (sealjuures sai päris mitu võistlust ka korraliku mudaga sõidetud).
Tegelikult on veel üks oluline faktor ka tulevase ratta jooksude suurus: 26", 27,5" või 29"
Nimelt puutuvad suurema jooksuga rattal ülekanded automaatselt raskemaks ning samuti lähevad käiguvahed suuremaks.
Seega suurima ülekandena 38x11 26" jooksudega rattal on tõenäoliselt enamikule liiga kerge, sama ülekanne 29" jooksude puhul ajab asja ära. Pütal loomulikult jääb sellestki veel kõvasti puudu ja on ette pandud 48 hammakas!!!
Endal (29") on esimeseks suureks hammakaks pandud 40 ja taha standardse 11-36 kasseti asemel 11-32, et käiguvahesid väiksemaks saada. Eks sõltub jalast aga kõik SEC-i etapid sain läbi sõidetud ning kergemaid käike jäi ohtralt ülegi. Julgeks arvata, et 38x11-36 ülekandega saaks SEC-i etapid sõidetud ilma ees väikest hammakat kasutamata.
Nagu Rivo mainis, siis käigujamasid vähem ning ei olnud ühtegi chainsucki! See võib muidugi tulla ka sellest, et ratas piisavalt uus või mõnest muust Shimano tehnoloogilisest uuendusest (sealjuures sai päris mitu võistlust ka korraliku mudaga sõidetud).
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Minu arvamus, et 2x10 sest ei saki.
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Mina sõitsin enamus SEC maratone läbi 40x11-32 ülekandega ilma, et eest oleks pidanud väiksele (26) panema. Ratas 29erraamimurdja kirjutas:Julgeks arvata, et 38x11-36 ülekandega saaks SEC-i etapid sõidetud ilma ees väikest hammakat kasutamata.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Ei usu, et 2x10 on rohkem chainsucki eest kaitsud kui 3x10 või 3x9. Kui kett, hammakad korras ning piiraja paigas, siis on keti mahaloopimine harv külaine. Muidu ise olen 2x10 kasutades kahel korral võistusel keti maha saanud. Esimene oli Kalevipoja SECi lõputõusu algusele keerates, kui täiesti lambist viskas keti raami vahele kinni. Lähemal vaatlemisel selgus et kett oli jubdamalt kõver ning üks neet küljepealt lahti. Teine oli Jõulumäe eelviimasel tõusul eel kui vahetasin väiksele ning jällegi raami vahele kinni. Piiraja oli paigas, muud seletust ei oskagi pakkuda kas vahetamise hetkel üle mõne väikse pumpsu sõitmine või lihtsalt halb õnn. Rohkem pole seda juhtunud. Eelmise aastal 2 chainsucki 3x10 hammakatega vahetult peale uue keti peale panekut kulunud hammakatele. Üleeelmisel aastal 0 chainsucki 3x9 hammakatel
2x10 panin 29erile peale juuli lõpus, enne seda oli 3x10. Alguses oli pisut harjumatu, ei leidnud õigeid kombinatsioone vahetamisel ning kippusin eest liialt tihti vahetama. Peale neid kahte ketijama vahetan väga harva eest alla, sest tegelikult on ees oleva 40 hammakaga ja taga 11-36 kassetiga on käike maa ja ilm.
2x10 panin 29erile peale juuli lõpus, enne seda oli 3x10. Alguses oli pisut harjumatu, ei leidnud õigeid kombinatsioone vahetamisel ning kippusin eest liialt tihti vahetama. Peale neid kahte ketijama vahetan väga harva eest alla, sest tegelikult on ees oleva 40 hammakaga ja taga 11-36 kassetiga on käike maa ja ilm.
Viimati muutis ÜlrK, 02. 10. 2013. 08:59, muudetud 1 kord.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Mul on 29", XO 44/33/22, kassett 11-32. Väikseimat ei saa kasutada ja 44/33 on asja ära ajanud vähemalt SEC-del (Mulgi, Tallinn, Rakke (matkasõit), Kalevipoeg, Jõulumäe. Kõige rämedam kangutamine leidis selle setinguga aset Rakkes. Selle pealt eelistaks 2X10 ja ette 40.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
MarttiM kirjutas:Mul on 29".......Selle pealt eelistaks 2X10 ja ette 40.
Palun abi. Mis puhkudeks neid 38/26 vändakomplekte tehakse? Ja mina veel kaalusin kas sellist 26" peale panna või ikka suurem võtta....KaupoR kirjutas:Mina sõitsin enamus SEC maratone läbi 40x11-32 ülekandega ilma, et eest oleks pidanud väiksele (26) panema. Ratas 29er
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Kui täna uue ratta ostaks siis võimalusel 2x10 (40-28T)aga praegu (29er, 3x10 olemas, 42-32-24) raha kulutama enam ei hakka. Mu sõidustiil on sellele süsteemile kohanenud, väga positiivsena näen võimalust profiili järsul muutusel eest käike vahetades kiiremini suurem muutus saades kui tagant - kui näiteks tee keerab järsult mäkke siis ees 42 pealt 24 peale vahetus on sama efektiga mis tagant 5-6 klikki. Enamasti sõidangi nii et taga liigub kett kasseti keskmise 6-8 hammaka peal (äärmisi eriti vaja ei lähe) ja eesmise lükkan siis vastavalt teeoludele - väike tõusudel ja juurikatel, keskmine tavalisel metsarajal, suur kõval teel. Keti olen sel hooajal maha saanud 2 korda, neist üks oli seotud väljasõiduga. Tagant kergemad ülekanded on täitsa ülearused, sama hästi võiks mu ratast 3x8'ks nimetada. Kasseti vahetus on päevakorras...
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Tänan kommentaaride eest.
täpsustuseks siis natuke veel, et plaanitav ratas on kindlasti 29'' ja jala treenitus on pigem keskmine või kopikas alla, aga järgmiseks suveks on plaan rattale rohkem rõhku panna ja ei tahaks päris sellist soetada nagu kunagi 26'' sai ostetud (niisama metsavahel kruisata oli ok, aga esimesel võistlusel käigud ei vahetunud või tõusul vahetus siis kui polnud vaja jne)
samas kaalu osas, ma ei saa aru:
3x10 - FC-M782 = 630g http://www.bike24.com/p260632.html
2x10 - FC-M785 = 810g http://www.bike24.com/p225764.html
hinnalt on nad suht samad..
täpsustuseks siis natuke veel, et plaanitav ratas on kindlasti 29'' ja jala treenitus on pigem keskmine või kopikas alla, aga järgmiseks suveks on plaan rattale rohkem rõhku panna ja ei tahaks päris sellist soetada nagu kunagi 26'' sai ostetud (niisama metsavahel kruisata oli ok, aga esimesel võistlusel käigud ei vahetunud või tõusul vahetus siis kui polnud vaja jne)
samas kaalu osas, ma ei saa aru:
3x10 - FC-M782 = 630g http://www.bike24.com/p260632.html
2x10 - FC-M785 = 810g http://www.bike24.com/p225764.html
hinnalt on nad suht samad..
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Eestis on neid "väikeseid" esimesi hammakaid vaja tõesti vaid H100, Jõelähtme, Vooremäe3000 ja veel võibolla nipet-näpet. Aga Eesti ei ole maailma naba, on ka kohti, kus on mäed.indrek56 kirjutas:Palun abi. Mis puhkudeks neid 38/26 vändakomplekte tehakse? Ja mina veel kaalusin kas sellist 26" peale panna või ikka suurem võtta....
If everything's under control, you're going too slow!
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
38/26 (või sramil ka 39/26) on täitsa normaalsed combod mitte-nii-kiirele ja mitte-nii-treenitud sõitjale 29" jooksude puhul. Ise saaksin vabalt sellega ka 26" jooksudega sõidetud. Praegu kasutusel 1x10 ja jooksud 26", esimene hammakas 34t. Haanjas ehk üks-kaks tõusu oleks vajanud kergemat käiku, aga igasugu vorstikad jms sai ikka üles sõidetud. Kruusal kihutades ka veel ülekande pärast kellestki maha pole jäänud.indrek56 kirjutas: Palun abi. Mis puhkudeks neid 38/26 vändakomplekte tehakse? Ja mina veel kaalusin kas sellist 26" peale panna või ikka suurem võtta....
Sellega tahan ma öelda, et eelkõige tuleks ülekande valikul lähtuda enda füüsilistest võimetest (treenitus, kõrge kadentsi taluvus) ja prioriteetidest. Näiteks, kas pigem soovid tõusudel kerida või kruusal kihutada, kas tahad töökindlat 1x10/11 lahendust või tahad kasutada natuke vähem töökindlat, aga laiema ulatusega esikäikariga süsteemi, kas ratta kaal on oluline või mitte jne.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
782 42/32/24: tegelikult 775g + BBmargus21 kirjutas:Tänan kommentaaride eest.
samas kaalu osas, ma ei saa aru:
3x10 - FC-M782 = 630g http://www.bike24.com/p260632.html
2x10 - FC-M785 = 810g http://www.bike24.com/p225764.html
785 40/28: tegelikult 733 +BB
http://www.bikescale.com/index.php?d=ar ... 4&art=3839
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
sry mu teadmatust, aga mida need mustaga numbrid seal tähendavad?mart kirjutas:Teemaalgatajale uurimiseks ülekandearvud, 3ne 44-32-22 vs 2ne 38-26 (millest näha, et ülemine/kiiruse ja alumine/jõu ots on 2sel puudu):
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
siim_s potsatas vahepeal mulle PSi sellise hea lingi: http://www.bikecalc.com/gear_ratios
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Mul on 29" ja ees 39/27 ja mul ei ole Eesti oludes midagi puudu ega üle. Soovitan
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Kisub küll nats teemast välja, aga kui vaadata allolevat pilti, siis ei tohiks ka 1x11 puhul tavalisel jorsil midagi puudu, ega üle jääda.siim_s kirjutas:Sellega tahan ma öelda, et eelkõige tuleks ülekande valikul lähtuda enda füüsilistest võimetest (treenitus, kõrge kadentsi taluvus) ja prioriteetidest. Näiteks, kas pigem soovid tõusudel kerida või kruusal kihutada, kas tahad töökindlat 1x10/11 lahendust või tahad kasutada natuke vähem töökindlat, aga laiema ulatusega esikäikariga süsteemi, kas ratta kaal on oluline või mitte jne.
Baasiks siis ülekanne 1 (34) x 11 (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42), 29" jooksud 2,2" rehvidega. Võrdlus kadentsi ja kiiruse kontekstis - peaks katma igasugu SEC'id ja H100'd. Abiks juba viidatud leht http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Minu (SEC kohad 5xx-6xx, kolmapäevakud ka viimases kolmandikus) kogemus 29"/1x11-ga (Classic 29" XX1 testratas) on selline, et näiteks Kakumäe kolmapäevaku rajale oli nagu rusikas silmaauku, kuid asfalti/sileda peal ei leidnud harjumuspärasele kadentsile sobivat käiku. 2x10-ga sellist probleemi ei olnud ja uus ratas sai ka 2x10-ga võetud seetõttu (varem oli 3x9, granny-it sai väga harva kasutatud).
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Tavaline jorss (=heal päeval SEC 300 hulka) kinnitab, et täpselt nii ongi. Mina ei vahetaks oma XX1+Gripshift kombinatsiooni millegi vastu. Lisaks on XX1 esihammakas ca 3-4 minutiga lihtsalt vahetatav, nii et pole probleem panna kiireks SECiks 34 või 36 ja H100ks 30 või 32 ette.Mati kirjutas:Kisub küll nats teemast välja, aga kui vaadata allolevat pilti, siis ei tohiks ka 1x11 puhul tavalisel jorsil midagi puudu, ega üle jääda. Võrdlus kadentsi ja kiiruse kontekstis - peaks katma igasugu SEC'id ja H100'd.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
selge pilt, kisub 2x10 poole. nüüd küsimus hammakates, kas 38 ja 26 oleks selline hea kesktee?
(ma ei näe ennast väga tehnilistel radadel võistlemas, ehk nt TRM'i jaoks võiks selline sobida?)
(ma ei näe ennast väga tehnilistel radadel võistlemas, ehk nt TRM'i jaoks võiks selline sobida?)
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Võta juba eespool viidatud leht lahti ja pane oma planeeritavad ülekandenäitajad sisse. Siis mõtle/vaata, mis kadentsiga sa tavaliselt sõidad ja saadki optimaalse ülekande kätte.margus21 kirjutas:selge pilt, kisub 2x10 poole. nüüd küsimus hammakates, kas 38 ja 26 oleks selline hea kesktee?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
vaatasin seda seal, täna väntan keskmiselt kusagil 80-85 pööret minutis.
38 ees ja 11 taga andis umbes 25 km/h. see tundub natuke vähe.. või noh, ma selle eest suur/taga väike järgi nagu ainult vaatan
38 ees ja 11 taga andis umbes 25 km/h. see tundub natuke vähe.. või noh, ma selle eest suur/taga väike järgi nagu ainult vaatan
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Kindel, et 25 km/h? Äkki jäi mph peale? Mina arvutasin, et 29" x 2.10 kummiga 84 rpm kadentsiga on kiirus 40 km/h. 95 rpm on juba 45 km/h.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Sa panid seal millegagi puusse.margus21 kirjutas:vaatasin seda seal, täna väntan keskmiselt kusagil 80-85 pööret minutis.
38 ees ja 11 taga andis umbes 25 km/h. see tundub natuke vähe.. või noh, ma selle eest suur/taga väike järgi nagu ainult vaatan
Kas sai kummimõõt lootusetult vale või on ühikuteks miilid.
26x2.1 kummiga annab 80rpm 38x11 ülekanne 35km/h
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
yep, tänud. täpselt nii oligi. see peaks mulle olema piisav juba küllsiim_s kirjutas:Kindel, et 25 km/h? Äkki jäi mph peale? Mina arvutasin, et 29" x 2.10 kummiga 84 rpm kadentsiga on kiirus 40 km/h. 95 rpm on juba 45 km/h.
kas kellelgi on isikliku kogemust 2x10 ja ees 38/26'ga?
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Eelmine nädalavahetus just üks 1x11 omanik kurtis et väga vahelduvate oludega rajal (väga aeglased lõigud vahelduvad väga kiiretega) on 1x11 hirmus tüütu, pidev sagimine edasi-tagasi kogu kasseti ulatuses, igatses oma 2x10 vahetusega ratast taga, pidavat mugavam olema...devilc kirjutas:Tavaline jorss (=heal päeval SEC 300 hulka) kinnitab, et täpselt nii ongi. Mina ei vahetaks oma XX1+Gripshift kombinatsiooni millegi vastu. Lisaks on XX1 esihammakas ca 3-4 minutiga lihtsalt vahetatav, nii et pole probleem panna kiireks SECiks 34 või 36 ja H100ks 30 või 32 ette.Mati kirjutas:Kisub küll nats teemast välja, aga kui vaadata allolevat pilti, siis ei tohiks ka 1x11 puhul tavalisel jorsil midagi puudu, ega üle jääda. Võrdlus kadentsi ja kiiruse kontekstis - peaks katma igasugu SEC'id ja H100'd.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Kuniks teemaalgataja omale virtuaalselt ülekandeid valib, vaatasin huvi pärast kas Q faktor on väiksemaks saanud/tehtud seetõttu, et ees hammakaid vähem. Numbrid näitavad, et pole.
Katke ühest uuringust:
A total of 24 trained cyclists (11 men, 13 women; VO(2max) 57.5 ml•kg/min ± 6.1) pedaled at 60% of peak power output for 5 min at 90 rpm using Q Factors of 90, 120, 150, and 180 mm. Power output and gas were collected and muscular activity of the gastrocnemius medialis (GM), tibialis anterior (TA), vastus medialis (VM), and vastus lateralis (VL) measured using surface electromyography. There was a significant increase (P < 0.006) in gross mechanical efficiency (GME) for 90 and 120 mm (both 19.38%) compared with 150 and 180 mm (19.09% and 19.05%), representing an increase in external mechanical work performed of approximately 4-5 W (1.5-2.0%) at submaximal power outputs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22612455
Vaatame, mida tootjad pakuvad:
Sram:
X5 Cranksets [3x10] Q-factor : 169 mm
X5 Cranksets [2x10] Q-factor : 169 mm
X7 Cranksets [3x10] Q-factor : 167.5mm
X7 Cranksets [2x10] Q-factor : 167.5mm
X9 Cranksets [3x10] Q-factor : 171 mm
X9 Cranksets [2x10] Q-factor : 171 mm
X0 Cranksets [3x10] Q-factor : 167.5mm
X0 Cranksets [2x10] Q-factor : 167.5mm
http://www.sram.com/sites/default/files ... _rev_d.pdf
XX 166 GXP Q-factor :166 mm
XX 164 BB30 Q-factor :164 mm
XX 156 GXP Q-factor :156 mm
XX 156 BB30 Q-factor :156 mm
Shimano
Dura Ace [2x10] Q-factor : 146 mm
XT 752 ES71 (113mm) Q-factor : 170.8mm
XT 760 HT2 Q-factor : 175.2mm
760t saab koduste vahenditega tiba väiksemaks ajada: http://faqload.com/faqs/bicycle-components/drivetrain/
XT 770 HT2 Q-factor : 176mm
XTR 952 M952 (68-112.5mm) Q-factor : 163mm /167 mm
XTR 960 HT2 Q-factor :168mm
XTR 970 HT2 Q-factor :169mm
XTR M980 is 170mm same as the M970 and the M985 should be 164mm
Extralight E-Bones BSA68 Q-factor :160mm
FSA K-Force Light Double Ceramic MegaExo Q-factor :168mm
KCNC K-Type XC2 Double Q-factor :161mm
Katke ühest uuringust:
A total of 24 trained cyclists (11 men, 13 women; VO(2max) 57.5 ml•kg/min ± 6.1) pedaled at 60% of peak power output for 5 min at 90 rpm using Q Factors of 90, 120, 150, and 180 mm. Power output and gas were collected and muscular activity of the gastrocnemius medialis (GM), tibialis anterior (TA), vastus medialis (VM), and vastus lateralis (VL) measured using surface electromyography. There was a significant increase (P < 0.006) in gross mechanical efficiency (GME) for 90 and 120 mm (both 19.38%) compared with 150 and 180 mm (19.09% and 19.05%), representing an increase in external mechanical work performed of approximately 4-5 W (1.5-2.0%) at submaximal power outputs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22612455
Vaatame, mida tootjad pakuvad:
Sram:
X5 Cranksets [3x10] Q-factor : 169 mm
X5 Cranksets [2x10] Q-factor : 169 mm
X7 Cranksets [3x10] Q-factor : 167.5mm
X7 Cranksets [2x10] Q-factor : 167.5mm
X9 Cranksets [3x10] Q-factor : 171 mm
X9 Cranksets [2x10] Q-factor : 171 mm
X0 Cranksets [3x10] Q-factor : 167.5mm
X0 Cranksets [2x10] Q-factor : 167.5mm
http://www.sram.com/sites/default/files ... _rev_d.pdf
XX 166 GXP Q-factor :166 mm
XX 164 BB30 Q-factor :164 mm
XX 156 GXP Q-factor :156 mm
XX 156 BB30 Q-factor :156 mm
Shimano
Dura Ace [2x10] Q-factor : 146 mm
XT 752 ES71 (113mm) Q-factor : 170.8mm
XT 760 HT2 Q-factor : 175.2mm
760t saab koduste vahenditega tiba väiksemaks ajada: http://faqload.com/faqs/bicycle-components/drivetrain/
XT 770 HT2 Q-factor : 176mm
XTR 952 M952 (68-112.5mm) Q-factor : 163mm /167 mm
XTR 960 HT2 Q-factor :168mm
XTR 970 HT2 Q-factor :169mm
XTR M980 is 170mm same as the M970 and the M985 should be 164mm
Extralight E-Bones BSA68 Q-factor :160mm
FSA K-Force Light Double Ceramic MegaExo Q-factor :168mm
KCNC K-Type XC2 Double Q-factor :161mm
Viimati muutis mart, 02. 10. 2013. 14:37, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Neid Shima käppasid vist enam väga ei kasutata.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Olles ka korra sõitnud 1x11-ga siis tõesti on see tüütu. Vasakul käel hakkab lenksu peal igav. Samas 3x10 puhul ma vist ei leia kusagil eest väiksele rakendust (42-32-24 puhul). Samalajal ka 11-36 kassett võiks vähe leebemate vahedega olla. Ehk siis minu ideaal oleks 2x10 ja ees 40-28 taga ehk 11-32 või nii. Kogu jutt käis 29" kohta.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Haanjas oli aega ja mõte läks muuhulgas ka esihammakate arvu vähendamise peale. Kolmese vändaga pidi eest muudkui väikse ja keskmise vahel vahetama. Kahesega oleks enamuse ajast väikse peal hoidnud. Vasakul lingil olekski siis põhimõtteliselt kaks asendit: "Haanja" ja "muud sõidud".
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
suur sul väike ja keskmine hammakas on?arnea kirjutas:Kolmese vändaga pidi eest muudkui väikse ja keskmise vahel vahetama. Kahesega oleks enamuse ajast väikse peal hoidnud.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Mul on ees tavaline 44-32-22 vänt ja taga 11-32 kassett. Jooksud on 26 tollised ja jalad on pehmevõitu.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Sõitsin just esikäikari soovil Haanja 100 läbi 1 x 10 käikudega. Käikar otsustas pärast starti jääda ees väikese peale nimelt. Õnneks olin hiljuti pannud ette mõlemad suuremad hammakad. Paaris kohas pidi tavalisest kiiremini väntama. Enne 3x9 pealt 2x10 peale minekut tegin kindlaks, et jõuan Nõmmel 5 km raja ja muud tõusud 3x9 juures eest suurega ära sõita. Siis oli ka kindel, et jõuab ka 2x10ga. Nüüd olen veendunud, et 1x11 on veel parem. 3 x 9 peale tagasi vabatahtlikult ei lähe. See on tõsi, et tagumisi käike peab rohkem lappama, aga see on väike hind lihtsama elu eest.arnea kirjutas:Vasakul lingil olekski siis põhimõtteliselt kaks asendit: "Haanja" ja "muud sõidud".
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Peale 3x9 esimese 44'se ärarikkumist kolmapäevakul lasin edasi 1x9 ees 36 taga 12-36 seades 26" jooksudega. H100'l oli esimene tõusujalutus pikk tiksumine peale 10km tähist ja järgmine oli juba Munamäel poole pealt. Kolmapäevakutel ja TRM'il oli tõusu-jalastumise peapõhjus ees kinnisõitja või tihendi sõiduviga. Siiamaani proovitud 2x10'ed 29'ed on kõik olnud rohkem kui piisava vahemikuga. Pigem tekitas XX1 segadust, tundus nagu ei suudaks "seda" käiku leida, alati oli kas üle või alla.andre170 kirjutas:Sõitsin just esikäikari soovil Haanja 100 läbi 1 x 10 käikudega.
aif
eat more, fat needed for workout
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Hooaja alguses oli veel vana terasraamiga ratas ja seal oli koguaeg eest 2 ketas ning vahest ka 1 ketas kasutusel ning uue rattaga sõites sai automaatselt ikkagi 2 ketast eest kasutatud , kuid tulid soovitused,et kasutada aint eest 3 ketast ning peaks mainima,et tänu sellele on ringiajad minutites kiiremad , mäed mis enne tulid kiirelt kerides jube raskelt , lendad nüüd lausa üles 3ndaga Pole vähemalt 2 kuud kordagi eest 2 ketast kasutanud nüüd ning järgmisel rattal kindlasti 2x10 või 2x9
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Kui siis pappi!Mati kirjutas: Kisub küll nats teemast välja, aga kui vaadata allolevat pilti, siis ei tohiks ka 1x11 puhul tavalisel jorsil midagi puudu, ega üle
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Saab vasaku käega rahulikult kinni hoida ja rannet puhata.. tüütu?Välesebra kirjutas:Olles ka korra sõitnud 1x11-ga siis tõesti on see tüütu. Vasakul käel hakkab lenksu peal igav.
Mitmetes teistes arvamustes koorub siin välja, et gripshiftile turgu jätkub. Lappamise asemel saab ühe multikrõksuga igast kassetti otsast igale poole ja vajadusel kohe tagasi, kui ainult käikar lubab ja kett ringi käib. Samas eelmise kuu käigulappamise teemas just kiideti nobedaid näppe ja pakuti, et näiteks Shimano kiirtule lülititega ei peaks käiguvahetuse tülikus teemaks tulema..
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Sõitsin selle hooaja 2x10-ga 29" ja olen väga rahul kuna käikudega on vähem mässamist. Samas sakkis H100 miilil meil Pauliga mõlemal, minul vähem, Paulil rohkem. Shimano 3x9 XT vahetuse sain tiksuma nagu kella mida ei saa öelda Srammi X9 kohta. Tundub, et sakkima hakkavad just kulunud hammakad olenemata kas on 2 või 3Olts kirjutas:Minu arvamus, et 2x10 sest ei saki.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Huvitav, mis esikäikarit sa kasutad. Enamus mtb esikäikareid ei võimalda suure ja keskmise esihammaka vahet vähendada alla 12 hamba - käikari sisemine suunaja hakkab vastu keskmist hammakat hõõruma ja kogu käikar tuleb ebanormaalselt kõrgele paigutada. Sinul erinevus 44-36=8 hammast. Kas kasutad mnt esikäikarit?aif kirjutas:
Peale 3x9 esimese 44'se ärarikkumist kolmapäevakul lasin edasi 1x9 ees 36 taga 12-36 seades 26" jooksudega. H100'l oli esimene tõusujalutus pikk tiksumine peale 10km tähist ja järgmine oli juba Munamäel poole pealt.
aif
Ja-veel siin virtuaalne kalkulaator misiganes ülekannete vaatamiseks. Meeldib, et saab nt kadensiga mängida - vaatad, mis juhtub, kui väntad vahemikus 70-90 pööret/min ja näed, kus ülekanded kattuvad või otsa saavad.
http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
High-clamp X7 eriti väärakas asendis. Läheb vahetamisele ketisuunaja vastu + kangiga kükid et tõusudel vähem jänni jääda.mart kirjutas:aif kirjutas: Huvitav, mis esikäikarit sa kasutad. Enamus mtb esikäikareid ei võimalda suure ja keskmise esihammaka vahet vähendada alla 12 hamba - käikari sisemine suunaja hakkab vastu keskmist hammakat hõõruma ja kogu käikar tuleb ebanormaalselt kõrgele paigutada. Sinul erinevus 44-36=8 hammast. Kas kasutad mnt esikäikarit?
aif
eat more, fat needed for workout
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Shimanol (XT) on 10 hammast vahe tavaline ja Sram'il vist 11 kui ma õieti mäletan. Alla 10 on jah keeruline vist.mart kirjutas:aif kirjutas:
Huvitav, mis esikäikarit sa kasutad. Enamus mtb esikäikareid ei võimalda suure ja keskmise esihammaka vahet vähendada alla 12 hamba - käikari sisemine suunaja hakkab vastu keskmist hammakat hõõruma ja kogu käikar tuleb ebanormaalselt kõrgele paigutada.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Jutt on shimanole mitte ettenähtud kombodest, kus keskmine on aetud suuremaks (32>36) ja välimine väiksemaks (48>46 või44).Indreq kirjutas:
Shimanol (XT) on 10 hammast vahe tavaline ja Sram'il vist 11 kui ma õieti mäletan. Alla 10 on jah keeruline vist.
Tegin sulle pildi XTst, kus näha, et sisemine suunaja käib vastu keskmist hammasratast 46/36 puhul (44/36 puhul läheb päris jamaks kätte):
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10242316/p4pb10242316.jpg
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
2x10 on saadetud maale õnnistuseks. Ees on mul 38/24 ning taga 11-36, tundub et mulle et see on igati paras. Kasutanud olen küll igal pool ka vasemad rauad vähemalt paaril korral ära, isegi TRM on üks järsk põks metsa vahel kust muidu üles väga ei saaks. Säästliku/ihne inimesena meeldib mulle ka et seoses käikude ühtlasema kasutamisega kulub minu selle ühe hooaja kogemusel kassett ka ühtlasemalt ja kestab kauem võrreldes 3x10. 1x11 kardan jääks mulle raskeks (juhul kui kiiruses järele anda ei tahaks) ja ilmselt mõeldud raskema jalaga rahvale kes SEC esisajas kindlalt, samas kunagi proovida tahaks küll, sest oma jalg on kunn.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Tunnistan oma mehaanikaalast käpardlust ja veel vähem tean srami vidinatest. kui ma enda omale peale vaatan, siis hammaka vahetusele lisaks tuleb ka käikarit nihutada, trossi asendit liigutada ja pinget regullida. kas selle teeb ka pakutud aja sees ära? küsin mitte norimise vaid harimise mõttes, ei tea kõiki peenemaid vidinaid ja nippe...devilc kirjutas:Lisaks on XX1 esihammakas ca 3-4 minutiga lihtsalt vahetatav, nii et pole probleem panna kiireks SECiks 34 või 36 ja H100ks 30 või 32 ette.
Re: 2x10 eelis 3x9/10 ees, kui on...
Kui sa esimest käikarit silmas pead, siis XX1-l pole seal midagi liigutada.
http://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/227 ... zoom_2.jpg
http://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/227 ... zoom_2.jpg