K: Keti vahatamine
K: Keti vahatamine
Kas keegi on ka proovinud ketti kuumvahatada? Vaadates kuidas kiidavad seda nii OZ Austraaliast kui ka GCN.
Kõik kiidavad et kasutavad tavalist vaha mille sulatavad ja leotavad selle sees lihtsalt ketti... millist vaha meie kaubandusvõrgust võiks panna peale?
Hetkel testin Wend Vaha mille kohta pole halba öelda. Sõidan õues iga ilmaga
Kõik kiidavad et kasutavad tavalist vaha mille sulatavad ja leotavad selle sees lihtsalt ketti... millist vaha meie kaubandusvõrgust võiks panna peale?
Hetkel testin Wend Vaha mille kohta pole halba öelda. Sõidan õues iga ilmaga
Re: K: Keti vahatamine
Oz on tegijaPööras nii mõnegi ratturi kuumvaha usku. Surnuaialt saab omaksete haudadelt jääke ikka, mis siis pihuks ja põrmuks saab keti vahel. Iga 80 km peale umbes tuleb uuesti vahatada.Kaua see Wend vaha kestab?
Re: K: Keti vahatamine
See nüüd küll nadi kestvus selle jamamise peale.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: K: Keti vahatamine
Selline kestvus läbiaetud ketiga. Põhimõtteliselt kellel kõva ketikogu saatke mulle, ma jaman edasi nendega. Uue ketipuhul ma täitsa usun seda 300 km läbisõitu mis oz väljapakkus.
Re: K: Keti vahatamine
80km? Siis tuleb vahest tagavara kett kaasa võtta, või siis priimus.
Re: K: Keti vahatamine
Ma olen alles ühe korra wend vaha kasutanud. Sõitsin vast 120km meie pasas ja vihmas. Lõpus hakkas krigisema. Lasin lapiga lihtsalt liiva maha. Uus kiht vaha peale ja kett nagu uus. Vaeva ca 5 minutit tegelikult Plaan ikka ka kuumvaha testida. Usun et kestvuse saavutab õige vahekorra parafiiniga eks katsetan. Knotter millist parafiinõli ja vaha oled kasutanud?
Re: K: Keti vahatamine
Mul läheb kõik mis ette juhtub, mida tugevam küünal tahkes olekus seda kauem kestab. Motonet müüs siin 1l 10 euriga parafiiniõli. Selliste ilmadega nagu praegu ei kasutaks üldse õli. No täpselt pole see mingi ajakulu. Keti loputus jooksva vee all ketti peopesas raputades minut, ei mingit keemiaga tegelemist. Käed puhtad, kett puhas, Sõidurõõmust ei hakka rääkimagi, vaha on tulnud et jääda.
Re: K: Keti vahatamine
Need väited siin ei ole päris usutavad. Saad pakkuda ENNE/PÄRAST fotosid?
Kui see oleks nii lihtne, siis võiks ju kogu ratta vahaga katta. Raputad mustuse maha ja nagu uus. Rattapesu polegi vaja.
Võib-olla töötab selle venna vaha Austraalia liivakõrbes, kus sajab kord aastas.
Proovisin suvel Squirt Dry Wax-i, seda loetakse üheks parimaks. Jama temaga, nagu siin märgitakse, oli palju. Ketti täiesti vaikseks aga ei teinudki. Keti tegi vaikseks Morgan Race Blue!
Kui see oleks nii lihtne, siis võiks ju kogu ratta vahaga katta. Raputad mustuse maha ja nagu uus. Rattapesu polegi vaja.
Võib-olla töötab selle venna vaha Austraalia liivakõrbes, kus sajab kord aastas.
Proovisin suvel Squirt Dry Wax-i, seda loetakse üheks parimaks. Jama temaga, nagu siin märgitakse, oli palju. Ketti täiesti vaikseks aga ei teinudki. Keti tegi vaikseks Morgan Race Blue!
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: K: Keti vahatamine
Alates viimasest Soudal CX võistlusest Pirital olen sõitnud ketiga, mille vahatasin selle õpetuse järgi:
https://www.youtube.com/watch?v=HHr9znwpwmQ
Õpetuses soovitatakse uut ketti aga ma tegin seda vana ketiga. Tulemus oli selline, et kogu käiguosa määrdub vähem ja rattapesu on oluliselt lihtsam. Ketti ma küljest ei võtnud ja peale pesu käisin lihtsalt vedela vahaga keti väljastpoolt üle. Eks see tahab testimist, et millise läbisõidu juures vaja vaha lisada või uuesti kuumvahatada. Praeguseks umbes 700km ühe kuumvahatamisega ja vahepeal välispidiselt lisanud vaha. Tõenäoliselt ma siiski enam õli ei kasuta.
Keti kulumise erinevust ei oska veel kommenteerida aga eks kunagi oskan rohkem öelda.
Õli puhul probleem see, et peale suuremat pesu on kett täiesti puhas kõigest. Tilgutades lülidele õli, ei jõua see korralikult lülide vahele ja sisse ning algab suurem kulumine. Olen varasemalt saanud umbes neli ketti ühe kassetiga läbi ajada. Edaspidi võiks see olla 5-6 ketti.
https://www.youtube.com/watch?v=HHr9znwpwmQ
Õpetuses soovitatakse uut ketti aga ma tegin seda vana ketiga. Tulemus oli selline, et kogu käiguosa määrdub vähem ja rattapesu on oluliselt lihtsam. Ketti ma küljest ei võtnud ja peale pesu käisin lihtsalt vedela vahaga keti väljastpoolt üle. Eks see tahab testimist, et millise läbisõidu juures vaja vaha lisada või uuesti kuumvahatada. Praeguseks umbes 700km ühe kuumvahatamisega ja vahepeal välispidiselt lisanud vaha. Tõenäoliselt ma siiski enam õli ei kasuta.
Keti kulumise erinevust ei oska veel kommenteerida aga eks kunagi oskan rohkem öelda.
Õli puhul probleem see, et peale suuremat pesu on kett täiesti puhas kõigest. Tilgutades lülidele õli, ei jõua see korralikult lülide vahele ja sisse ning algab suurem kulumine. Olen varasemalt saanud umbes neli ketti ühe kassetiga läbi ajada. Edaspidi võiks see olla 5-6 ketti.
Re: K: Keti vahatamine
^aga äkki jääb endiselt 4 ketti, lihtsalt kilometraaž per kett on suurem?
Re: K: Keti vahatamine
Kuna kuumvahatamine on selline peenem tegevus ,ajaks siis udupeeneks teema:)Keegi teab kuskohast Eestist saab 100 grammi kaupa osta volframdisulfiidi pulbrit .Kui juba kuumvahatamine ette võtta ,siis miks mitte võtta maksimum sellest.Esimene vedel ketivaha selle kooslusega on välja tulnud .Hind nagu alati uute asjadega jääb natuke krõbedaks.Ära jäta enda teada kus kohast saab.
Re: K: Keti vahatamine
Mul on 50g PTFE pulbrit aga pole sellega veel vahatanud. Eestist sa sellist kraami ilmselt naljalt jaemüügist ei leia, Amazon nt aitab. Kuigi päris põnev on sealt Aasia müüja käest osta minigrip kotti pakitud valget pulbrit (volframdisulfiit on must aga PTFE valge)
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Eilse seisuga 20 dollarit hind langenud aga ikka veel natuke kallis igapäevaseks kasutamiseks https://silca.cc/products/silca-super-secret-chain-lube. Põhimine volframiga vaha segu eelis paistab olevat, et kestab ka vihmas hästi. Teflonist 3 korda väiksem hõõrde tegur. Muudab metalli pindasi tugevamaks kulumisele.Karedama pinna teeb oma nanoosakestega siledamaks. Tundub, et on leitud ideaalne keti määre. Tuli amazonist siis kohale pulber? Tollil küsimusi ei tekkinud?
Re: K: Keti vahatamine
Ei pea ju igapäevaselt kasutama.
Trenni teed kasvõi WD-40-ga (vilets nali) ja lahingusse lähed volframimöksiga.
Mis on nende high-tech määrete (PTFE, molübdeen, volfram jne) funktsioon? Täita hõõrdepindade mikroskoopilised ebatasasused määrdeaine tahkete lisandite abil ja tagada selle kaudu väiksem hõõrdetegur. PTFE ja molübdeen on karastatud terasest oluliselt pehmemad. Seega täidavad kergelt nii veere/hõõrdepindade ebatasasused ning ka sobivatel tingimustel hõõrdepaari lõtku.
Volfram on üks raskemaid metalle universumis rääkimata kõrgeimast sulamis- või keemistemperatuurist. Samas on ta ülimalt plastne, mis võimaldab teda samuti kasutada ka määretes täiteainena.
Sealjuures - määrdeaine ilmastikukindlust ei taga otseselt mitte täiteaine vaid "õli" enese veekindlus.
Täiesti võimalik, et volframiosakesed püsivad vee ja ränidioksiidi suspensiooni tingimustes rullpuksketi ebatasasustes kauem kui ükskõik milline muu täiteaine ükskõik millise määrde koosseisus kuid see ei saa olla igavene. Korralikult lompides uhades pole 5 minuti järel enam vahet millega ketti määrisid.
Trenni teed kasvõi WD-40-ga (vilets nali) ja lahingusse lähed volframimöksiga.
Mis on nende high-tech määrete (PTFE, molübdeen, volfram jne) funktsioon? Täita hõõrdepindade mikroskoopilised ebatasasused määrdeaine tahkete lisandite abil ja tagada selle kaudu väiksem hõõrdetegur. PTFE ja molübdeen on karastatud terasest oluliselt pehmemad. Seega täidavad kergelt nii veere/hõõrdepindade ebatasasused ning ka sobivatel tingimustel hõõrdepaari lõtku.
Volfram on üks raskemaid metalle universumis rääkimata kõrgeimast sulamis- või keemistemperatuurist. Samas on ta ülimalt plastne, mis võimaldab teda samuti kasutada ka määretes täiteainena.
Sealjuures - määrdeaine ilmastikukindlust ei taga otseselt mitte täiteaine vaid "õli" enese veekindlus.
Täiesti võimalik, et volframiosakesed püsivad vee ja ränidioksiidi suspensiooni tingimustes rullpuksketi ebatasasustes kauem kui ükskõik milline muu täiteaine ükskõik millise määrde koosseisus kuid see ei saa olla igavene. Korralikult lompides uhades pole 5 minuti järel enam vahet millega ketti määrisid.
Re: K: Keti vahatamine
Jah vedela kruusa sees sõites ja juba kulumis piiri lähedal oleva ketiga ei aita peensusteni minek ka enam, kuna need on juba teine äärmus.Üldse tuleks vältida vedelat kruusa, sest selles sõit pole enam lõbusKui squirt kestis vihmase 80 km maanteel ära siis miskipärast on usku, et see kestab kauem ja liigub jõudsamalt. Tuleb proovida.
Re: K: Keti vahatamine
Olen MNT rattal kasutanud parafiini ja parafiin õli segu vastavalt siis 60/40 ja seda juba kolm hooaega. Peamiselt minu jaoks eelis selles, et kett ja hammakad on puhtad. Kui säärega vastu lähed ei ole midagi, tõstad mahaläinud keti peale puhta näpuga. Eks tolmu ikka koguneb pika sõiduga, aga niiske salfakaga kett puhtaks. Kestab ca 300km ja on veidi rohkem metalliosakeste "klõbinat" kuulda kui võrralda tummiselt õlitatud ketiga. MTB rattale kuidagi ei taha panna. Muda ja liivaga, vesi ja pori niikuinii nühivad selle vaha sealt minema ja sellisel juhul õlitamine kiirem ja lihtsam.
Re: K: Keti vahatamine
60/40 suhtega on su lõppprodukt üsna pehme. Ise panin kunagi umbes suhtega 90/10 aga nüüd puhas vaha.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Squirt ja pole mõtet mingi sulatamise ja muu teemaga mässata. Tähtis on aga eeltöö: kett korralikult degreasida (ka uus kett pakist, kuna see veel hullem möginaga koos), põhjalikult kuivatada, suurem hulk Squirti peale panna, jällegi oodata võimalusel järgmise päevani ja seejärel iga paari sõidu tagant kett läbi kaltsu lasta ja uus õrn kiht peale panna.
Kui kõik on õigesti tehtud, siis kõik on vaikne ja töötab väga kenasti, vähemalt Shimano 11sp peal. Kestab ära ka 150 kilomeetrise sõidu ja keti puhtus kaalub kõik muu üles iga kell.
Kui kõik on õigesti tehtud, siis kõik on vaikne ja töötab väga kenasti, vähemalt Shimano 11sp peal. Kestab ära ka 150 kilomeetrise sõidu ja keti puhtus kaalub kõik muu üles iga kell.
Re: K: Keti vahatamine
Sai ka lõpuks õlisest ketist villand. Isegi talvel toas sõites muutus nii jubedalt määrdunuks, nagu mingi eriti õel päkapikk oleks seda igal öösel õlitanud. Vaatasin siis ka youtube vahatamise videod ära, olin juba Hiinast valge pulbri üles leidnud ja mõtlesin, kust slow cooker saada. Siis lõi korraks pähe mõte, kas kogu seda sebimist on ikka vaja, äkki saab lihtsamalt. Talvel suusamäärdeid soetades leidsin Rex Domestique "ketiõli", reaalsuses siis PTFE-d sisaldav vaha. Minu jaoks siis mõlema maailma positiivsed pooled - vaha hoiab keti puhta ja vaikse, määret paned pudelist nagu tavalist õli (tilk haaval igale lülile). Enne tegin ketile muidugi "süvapesu". Seni kasutanud maanteerattal, väga rahul, varsti proovib ka maastikul ära. Tootja lubab kestvust kuni 500km määrimine, teised kasutajad on soovitanud esimesed paar korda tihedamalt (150-200km) panna, kuni minitasasused täis. Sõltumatu labor näitab 2W võitu võrreldes Squirtiga
Re: K: Keti vahatamine
1) slow cookerit pole vaja. Kui oled kursis, kuidas veevannis šokolaadi sulatada, siis sama meetodiga saab vaha sulatada.
2) PTFE pulbrit ei ole tegelikult vaja, ilma selleta saad kätte 99% efektist ja on 30% lihtsam PTFE pulber on jube peenike, see tolmab kohutavalt, teeb kõik kohad libedaks ja lisaks võib vaha sees veel ka klimpi minna. Kaotad võibolla ühe vati.
3) vaha ei pea tellima kaugelt, saab ka kohalikest (käsitöö)poodidest, sh postiga praegusel pandeemia ajal.
Kõige raskem ja tähtsam ülesanne - keti täiesti puhtaks saamine - on sul ikka vaja lahendada. Kas tilgutad pudelist või kastad keti vahvanni ei muuda kogu protsessi enam väga palju keerukamaks. Mina kasutan nüüd paralleelselt mitut ketti, kogun paar kasutatud ketti kokku (CX ja MNT rattalt) ja teen kohe 3-4 keti vahatamise korraga. Saab ühe vaha sulatamisega mitme kuu varu ette tehtud.
2) PTFE pulbrit ei ole tegelikult vaja, ilma selleta saad kätte 99% efektist ja on 30% lihtsam PTFE pulber on jube peenike, see tolmab kohutavalt, teeb kõik kohad libedaks ja lisaks võib vaha sees veel ka klimpi minna. Kaotad võibolla ühe vati.
3) vaha ei pea tellima kaugelt, saab ka kohalikest (käsitöö)poodidest, sh postiga praegusel pandeemia ajal.
Kõige raskem ja tähtsam ülesanne - keti täiesti puhtaks saamine - on sul ikka vaja lahendada. Kas tilgutad pudelist või kastad keti vahvanni ei muuda kogu protsessi enam väga palju keerukamaks. Mina kasutan nüüd paralleelselt mitut ketti, kogun paar kasutatud ketti kokku (CX ja MNT rattalt) ja teen kohe 3-4 keti vahatamise korraga. Saab ühe vaha sulatamisega mitme kuu varu ette tehtud.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Tehes ketile süvapesu, siis ainuke õige viis vahatada on ikkagi kuuma vaha sisse kastmine. Ei piisa peale tilgutamisest, sest vaha ei roni lülide vahele nii nagu potti uputades.
Teen vahatamist üsna lihtsalt tavalise vana väikse supipotiga ja jälgin visuaalselt termomeetri abiga, et millal õige aeg kett välja võtta. Tavaliselt teen 2 ketti korraga. Enne igat järgmist sõitu peale tilgutamiseks on mul vedelal kujul vaha, mis sisaldab suures koguses kanget piiritust, et toatemperatuuril ei hanguks.
Teen vahatamist üsna lihtsalt tavalise vana väikse supipotiga ja jälgin visuaalselt termomeetri abiga, et millal õige aeg kett välja võtta. Tavaliselt teen 2 ketti korraga. Enne igat järgmist sõitu peale tilgutamiseks on mul vedelal kujul vaha, mis sisaldab suures koguses kanget piiritust, et toatemperatuuril ei hanguks.
Re: K: Keti vahatamine
Ehk on abiks kui peale tilgutamise järel kuumaõhupüstoli või fööniga soojendada?
Re: K: Keti vahatamine
Kaua teil see kuumvahatatud kett kestab siis (maanteel)? Tilgutades 400-500km ilusti, ei ole vaja midagi küpsetada ega keeta. Ma seda täitsa usun, et kuumvahatades võiks vaha paremini külge jääda. Mis mind ise vahaga jändamisest loobuma pani, olid Oz videod, kus tal sõites neid vahatükke eralduma hakkas (a la peale iga sõitu käi raam harjaga üle). Ehk vaha läheb ka sinna, kuhu otseselt ei ole vaja. Mul kett väliselt ikka ilus-läikiv, ei ole ülepea värgiga koos. Hetkel veel sula vahatamise poole ei kaldu.
Re: K: Keti vahatamine
Mul on raske öelda, et kaua kestab, sest sõidan samade kettidega ka maastikul. Kindlasti kulub mul vähem kette kui õli kasutamisel, muidu ei viitsiks mässata. Kaliibriga kontrollimise võib mõneks ajaks unustada. Mõistan, et see vahaga jändamine pole kõigi jaoks, sest asju tuleb õigesti teha muidu on tulemus kehv.
Kindlasti on parem peale tilgutada kui üldse ilma määrdeta aga tilgutades see vaha sinna ei roni kuhu teda kõige rohkem vaja on.
Ka uus kett ilma määrdeta kestab teatud arv kilomeetreid ning on ilus ja puhas aga kalliks läheb.
Kindlasti on parem peale tilgutada kui üldse ilma määrdeta aga tilgutades see vaha sinna ei roni kuhu teda kõige rohkem vaja on.
Ka uus kett ilma määrdeta kestab teatud arv kilomeetreid ning on ilus ja puhas aga kalliks läheb.
Re: K: Keti vahatamine
Ma panen lõpus kausi koos ketiga külma vette, liigutan ketti mööda kausipõhja, et põhjakülge kinni ei jääks ja siis viimasel hetkel, kui juba vahale kirme hakkab peale tekkima, võtan keti välja ja viskan külma vette. Vaha panen võimalikult vähe, et keti üleni ära katab.
Ma arvan, et nii jääb/pääseb rohkem vaha lülide vahele.
Vaha tõmbab jahtudes väga palju kokku ja siis ma arvan, et võivad jääda tühimikud. Aga kui ta juba seal kausi põhjas selline paks pool hangund on siis ma arvan on asi kindlam. Vahal on kehvem soojus juhtivus kui ketil, samas soojus mahtuvus on vahal kõvasti suurem, nii, et toimib vist päris hästi.
Muidugi õhumullid peab ikkagi ketivahelt enne välja sama.
Ma arvan, et nii jääb/pääseb rohkem vaha lülide vahele.
Vaha tõmbab jahtudes väga palju kokku ja siis ma arvan, et võivad jääda tühimikud. Aga kui ta juba seal kausi põhjas selline paks pool hangund on siis ma arvan on asi kindlam. Vahal on kehvem soojus juhtivus kui ketil, samas soojus mahtuvus on vahal kõvasti suurem, nii, et toimib vist päris hästi.
Muidugi õhumullid peab ikkagi ketivahelt enne välja sama.
Re: K: Keti vahatamine
kas sedasi keti ümber vahakänkrat ei jää? St kas kett pole sedasi paksu vahakihiga kaetud? Ma võtan vahavannist välja ja nühin paberrätikuga nii puhtaks kui saab, sest välispinnal olevast vahast ei ole mitte mingit tolku.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Jääb muidugi, aga se pudeneb sealt ise ära.
Algul kui keti peale panen, siis väntan natuke ringi, tagant kõige väiksema peale esialgu ei pane, sest kui sinna vaha tükid vahele jäävad, hakkab ketti üle viskama ja peab peenikse otsaga kruvikeerajaga puhastama. Esimesed paar kilomeetrit viskab ketti üle ka, sest rullikute vahel on liiga palju vaha ja käiguvahetus ei pruugi hästi töötada, sest plaatide vahel on ka palju vaha, aga juba mõne kilomeetri järel on korras. Minuarust saab ühe vahatamisega kauem sõita, sest vaha on rohkem.
Edit: Minu blogimise harjutamise blogis on muidu näha ka pilti paksult vahasest ketist: https://rttjm.blogspot.com/2021/11/kuun ... imine.html
Ma tegelikult tahangi, et väljastpoolt ka vahane saab. Kaitseb natukenegi rooste eest. Käega katsudes tundub veel ka 300Km peale vahatamist vahane. Ja tavaline vihm väga rooste ei aja. Soolatatud maantee ajab.
Algul kui keti peale panen, siis väntan natuke ringi, tagant kõige väiksema peale esialgu ei pane, sest kui sinna vaha tükid vahele jäävad, hakkab ketti üle viskama ja peab peenikse otsaga kruvikeerajaga puhastama. Esimesed paar kilomeetrit viskab ketti üle ka, sest rullikute vahel on liiga palju vaha ja käiguvahetus ei pruugi hästi töötada, sest plaatide vahel on ka palju vaha, aga juba mõne kilomeetri järel on korras. Minuarust saab ühe vahatamisega kauem sõita, sest vaha on rohkem.
Edit: Minu blogimise harjutamise blogis on muidu näha ka pilti paksult vahasest ketist: https://rttjm.blogspot.com/2021/11/kuun ... imine.html
Ma tegelikult tahangi, et väljastpoolt ka vahane saab. Kaitseb natukenegi rooste eest. Käega katsudes tundub veel ka 300Km peale vahatamist vahane. Ja tavaline vihm väga rooste ei aja. Soolatatud maantee ajab.
Re: K: Keti vahatamine
Tegin just oma maanteeratta ketile teise kuumvahatamist. Eelmine (esimene) kuumvahatamine oli 2474 km tagasi tutikale ketile. Tegemist Shimano 12-käigulise Ultegra ketiga. Kett oleks ilmselt eelseisva talvehooajani välja kestnud (palju neid maanteerattasõite ikka veel alles on enne jää ja lume tulekut), kuid kuna oli niikuinii vaha sulatamine käsil, siis tegin ka sellele ketile vahatamise ära.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Kas vahepeal siis ültse ei vahatanud, või kasutasid mingit pudeliseest lahusti põhist vaha?
Ma olen nüüd vahatanud umbes 300 - 400 km järel. Pigem 400. Vahepeal ei tee midagi, ei ole pesnud ka mitte. Natuke üle 6000 km sõitsin ultegra 11 speed. Sügisel panin wipperman conneX 11s8 keti peale. Aga ma arvan, et vara vist oli talveks on sealt se nikkel pealt ära kulunud ja ei ole soola vastu kaitset, oleks ilmselt wipermani tavaline 11s0 ka kõlvanud.
Vahetasin keti peamiselt selleks, et hammakad kauem peaks. Rullikud olid kulunud, mõõdiku 0.5% läks vahele aga joonlauaga mõõtes oli veel 0.5 -ni ruumi.
Shimano mõõdik, mis rullikute kulumise ka arvesse võtab, samuti vahele ei läinud veel.. Aga ma ei tea mis protsendi juures to shimano tööriist ültse vahele peaks minema. 0.75 või 0.5. Joonlauaga jälle pole siis meeles mõõta olnud kui kett maha on võetud. Ratta peal on natuke tülikas mõõta.
Re: K: Keti vahatamine
Mitte midagi ei teinud (peale paari rattapesu) selle ca 2500 km jooksul.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Et säästlikum ja keskonna sõbralikum oleks, siis klopsisin ühe kaadervärgi kokku mille abil üleliigset vaha nii mehaaniliselt eemaldada, et se mööda tuba laiali ei lendaks.
https://youtu.be/WE7HaPS8xqs
Vaha jääb ilusti prügikoti sisse ja saab taaskasutada. Mingi 2 vaha tükki ainult leidsin pärast põrandalt.. Kaadervärki ennast pean veel katsetama ja kui viitsin võibolla muudan midagi. Esimese korraga kohe kõige tõhusam ei saanud. Aga üldise kontesptsiooniga ma olen rahul.
400 kilti saan ühe vahatamisega, siis hakkab kett valjemat häält tegema ja igaks juhuks olen siis uuesti vahatanud.. Vahepeal ei tee midagi.
https://youtu.be/WE7HaPS8xqs
Vaha jääb ilusti prügikoti sisse ja saab taaskasutada. Mingi 2 vaha tükki ainult leidsin pärast põrandalt.. Kaadervärki ennast pean veel katsetama ja kui viitsin võibolla muudan midagi. Esimese korraga kohe kõige tõhusam ei saanud. Aga üldise kontesptsiooniga ma olen rahul.
400 kilti saan ühe vahatamisega, siis hakkab kett valjemat häält tegema ja igaks juhuks olen siis uuesti vahatanud.. Vahepeal ei tee midagi.
Re: K: Keti vahatamine
Miks su kett selline välja näeb peale vahatamist? Ma võtan soojast vahavannist välja, pühin paberrätikuga sooja keti puhtaks ja pole mingit sellist kohutavat agregaati vaja. Panen keti rattale, väntan tagurpidi paar ringi keti kahe küüneharja vahelt läbi ja tuld! Sa laseks nagu keti koos vahaga potis tahkeks, et kett selline klomp pärast välja näeb.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
Päris tahkeks vaha sees ei lase. Vaha kausi panen lõpus koos ketiga külma vette ja segan õrnalt kuni vaha paksuks läheb ja siis viskan keti külma vette, et vaha ruttu kõvaks läheks. Ma loodan, et nii jääb rohkem vaha keti vahele.
Algul ma tegin nii et võtsin keti juba siis välja kui vaha veel vedel oli, aga siis pidi sagedamini vahatama.
Kui on ahiküte, või puudega pliit. Siis ilmselt saaks selle vahase räti pliidi all ära põletada jaraisku ei läheks midagi? Aga äkki mingid keskonna tüübid ja korstnapühkijad ei luba jälle.
Mul läheks se paberrätt lihtsalt olme jäätmetesse.
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: K: Keti vahatamine
see agregaat nägi päris naljakas välja ja tegi tuju heaks, aga mina võtan küll traadiga (ennem keti külge ühendatud) keti potist välja, lasen poti kohal natuke tilkuda, tõmban paar korda kindaga üle ja panen peale. Mingit üleliigset jama sealt ei tule ning esimese sõidu teen kuskil väljas, selle käigus lendavad viimasedki helbed minema. See kuni tahkeks muutumiseni potis hoidmine ei õigusta ennast, lõpuks kulub sul rohkem vaha ja oluline on, et vaha oleks rullikute sees, ülejäänu on lihtsalt sodi, mis keti peal on. Ah jaa, mul on 660l prügikonteiner ning ma võiks sinna vist radioaktiivsed jäätmeid ka kallata, kohalik jäätmekäitleja küsib ikka 5,85 eur konteineri eest
Re: K: Keti vahatamine
Asi on seles, et vaha tõmbab tahenedes kokku. Kusagil 5 - 20 % vist oli.
Isegi on olemas vahamootorid. Ma enne seda ei teadnud nendest midagi, kuni ma keti vahatamisega seoses lugesin kusagilt.. Väga põnev oli seda lugeda.
Pesumasinate luugi lukustus seadmetes on seda väidetavalt kasutatud.. Sellepärast ei tule pesumasina luuk lahti mõne aja jooksul isegi peale seda kui masin on välja lülitatud ja vooluvõrgust väljas.
Kui ma hoian keti vedela parafiniga kausi sees ja jahutan kaussi alt poolt külma veega, siis kett mis on kausiga kontaktis, jahtub kiiremini kui vaha.(Vaha energia mahtuvus on tunduvalt suurem kui ketil ja soojus juhtivus vist on ka väiksem).
Et kui se vaha seal jahedama keti peale hangub ning kokku tõmbab, ta peaks tõmbama veel natuke vedelat vaha pealt poolt sinna vahele juurde.. vähemalt seni kuni kusagil on lülide vahel mõni pilu, kust vedel vaha läbi mahub.. Kuni 20% ei ole küll palju, aga asi seegi.
Mina ei tea, võibolla on seal mõned muud tegurid, mida ma ei ole osanud tähele panna, miks mul nüüd vaha kauem ketivahel kestab, kui enne. Võibolla ma ise olen omandanud mingid spirituaalsed võimed, mis lubavad mul vahale lisaks mingit mana sinna vaha hulka lisada. Võibolla pole paraffin täpselt sama mis algul. Ma olen proovinud erinevaid küünlaid. Eesti omad kahjuks olid kehvad. Kõige parem tundub selverist ostetud jäme suur mingi bolsius mida ma olen nüüd viimane aasta kasutanud.. Se tundub et püsib kauem keti küljes.. Algul proovisin ka parafin õli sekka segada oz -i õpetuse järgi, aga ei olnud paremi.
Mida ma oskan kindlalt öelda, on see, et peale seda, kui hakkasin ketti niimodi vahatama et jahutan kaussi altpoolt külmas vees, on kett vaiksem kauem. Ei ole nii nagu se mis nad gcn-i videos mitu aastat tagasi tegid.
Kõige esimene kord kui ma vahatasin, mul tekkis soov uuest vahatada juba 80km järel, sest liiga valju häält hakkas tegema. Praegu on peale vahatamist sama vaikne nagu siis kui keti õli kasutasin. Muidugi keti kuludes hakkab ikka rohkem häält tegema, aga se on loomulik..
Ah ja, muidugi. Nüüd on jalgrattal ka õige pikkusega vändad. Umbes samal ajal kui ma hakkasin ketti uutmoodi vahatama. Vahetasin 172.5 mm vändad 165 mm väntade vastu. Mis on minu jaoks õige vända pikkus.
Liiga pikkade väntadega ei taha surnud sesust hästi üle minna, laseb keti lõdvaks, seetõttu kui kett juba natuke kulund ka on, hakkab kõvemini häält tegema. kõrra---kõrrra---kõrra. Keti rullikud kuluvad ruttu ära, taga kumm ka.. Võibolla pressib vaha keti vahelt rohkem välja vms ka.. Hammasrattad ja kõik muu hakkavad kiiremini kuluma. Võibolla tegelikult sellepärast kestab mul nüüd kett ka kauem kestab. Taga kumm igatahes küll tundub kauem kestvat peale seda kui õige pikkusega vändad said.. aga ega ma seda ka päris 100% kindlalt väita ei julge.
Igatahes kuna mulle tundu, et nii asi toimib paremini, siis ma jätkan ikka samas vaimus.. surra murra ossom tossom, üks tas kõik kas mul on õigus või pole, kuna ma kindel pole, aga töötab ja ma asjaga rahul olen, siis ma ei hakka uuesti teistmoodi katsetama.
Isegi on olemas vahamootorid. Ma enne seda ei teadnud nendest midagi, kuni ma keti vahatamisega seoses lugesin kusagilt.. Väga põnev oli seda lugeda.
Pesumasinate luugi lukustus seadmetes on seda väidetavalt kasutatud.. Sellepärast ei tule pesumasina luuk lahti mõne aja jooksul isegi peale seda kui masin on välja lülitatud ja vooluvõrgust väljas.
Kui ma hoian keti vedela parafiniga kausi sees ja jahutan kaussi alt poolt külma veega, siis kett mis on kausiga kontaktis, jahtub kiiremini kui vaha.(Vaha energia mahtuvus on tunduvalt suurem kui ketil ja soojus juhtivus vist on ka väiksem).
Et kui se vaha seal jahedama keti peale hangub ning kokku tõmbab, ta peaks tõmbama veel natuke vedelat vaha pealt poolt sinna vahele juurde.. vähemalt seni kuni kusagil on lülide vahel mõni pilu, kust vedel vaha läbi mahub.. Kuni 20% ei ole küll palju, aga asi seegi.
Mina ei tea, võibolla on seal mõned muud tegurid, mida ma ei ole osanud tähele panna, miks mul nüüd vaha kauem ketivahel kestab, kui enne. Võibolla ma ise olen omandanud mingid spirituaalsed võimed, mis lubavad mul vahale lisaks mingit mana sinna vaha hulka lisada. Võibolla pole paraffin täpselt sama mis algul. Ma olen proovinud erinevaid küünlaid. Eesti omad kahjuks olid kehvad. Kõige parem tundub selverist ostetud jäme suur mingi bolsius mida ma olen nüüd viimane aasta kasutanud.. Se tundub et püsib kauem keti küljes.. Algul proovisin ka parafin õli sekka segada oz -i õpetuse järgi, aga ei olnud paremi.
Mida ma oskan kindlalt öelda, on see, et peale seda, kui hakkasin ketti niimodi vahatama et jahutan kaussi altpoolt külmas vees, on kett vaiksem kauem. Ei ole nii nagu se mis nad gcn-i videos mitu aastat tagasi tegid.
Kõige esimene kord kui ma vahatasin, mul tekkis soov uuest vahatada juba 80km järel, sest liiga valju häält hakkas tegema. Praegu on peale vahatamist sama vaikne nagu siis kui keti õli kasutasin. Muidugi keti kuludes hakkab ikka rohkem häält tegema, aga se on loomulik..
Ah ja, muidugi. Nüüd on jalgrattal ka õige pikkusega vändad. Umbes samal ajal kui ma hakkasin ketti uutmoodi vahatama. Vahetasin 172.5 mm vändad 165 mm väntade vastu. Mis on minu jaoks õige vända pikkus.
Liiga pikkade väntadega ei taha surnud sesust hästi üle minna, laseb keti lõdvaks, seetõttu kui kett juba natuke kulund ka on, hakkab kõvemini häält tegema. kõrra---kõrrra---kõrra. Keti rullikud kuluvad ruttu ära, taga kumm ka.. Võibolla pressib vaha keti vahelt rohkem välja vms ka.. Hammasrattad ja kõik muu hakkavad kiiremini kuluma. Võibolla tegelikult sellepärast kestab mul nüüd kett ka kauem kestab. Taga kumm igatahes küll tundub kauem kestvat peale seda kui õige pikkusega vändad said.. aga ega ma seda ka päris 100% kindlalt väita ei julge.
Igatahes kuna mulle tundu, et nii asi toimib paremini, siis ma jätkan ikka samas vaimus.. surra murra ossom tossom, üks tas kõik kas mul on õigus või pole, kuna ma kindel pole, aga töötab ja ma asjaga rahul olen, siis ma ei hakka uuesti teistmoodi katsetama.
Re: K: Keti vahatamine
Sõltub tootjast. Shimanol on näiteks teatud mudelid kindla paigutusega (kirjadeta keti külg jääb sisse).
Re: K: Keti vahatamine
Kas peale sellist põhjalikkust jääb aega sõitmiseks ka? Siit annaks veel edasi minna ja aretada rattale live vahahelveste koguja + elektriline vaha sulataja/taasmäärija.
Re: K: Keti vahatamine
Ma igapäev ei sõida. Enne iga vahatamist, võtan keti maha, loputan kraani all,(kokku võtab umbes 1 - 2 minutit aega) panen kuivama(kuivab iseseisvalt mina midagi tegema ei pea). Siis panen keti tehnilise piirituse sisse likku. Aega ajalt käin raputan loksutan seda karpi ketiga. Kui küte sees on liguneb radika peal. Õhtul võtan piirituse seest välja(piirituse kallan tihedalt suletava purgi sisse settima, vaha ja mustus settivad põhja, järgmine kord kasutan sama piiritust, filtreerin läbi paber rätiku). Ja siis kett kuivab ka natuke jälle, kuni läheb koos vahaga pliita peale.
Keti liikuma saamiseks ja liigsest vahast puhtaks saamiseks, kulub tegelikult üsna vähe aega(peale seda kui ma asja korralikult käppa saan). Se videos oli alles teine kord selle kaadervärgiga katsetada. Muidugi siis kulutasin kauem aega, kui vaja.
Ja kui kõik hästi läheb, siis saab 400 km sõita ilma midagi tegematta.
Ma sellepärast vahatangi, et lihtsam on. Kui ma ketti märja ilma õliga õlitasin, siis kruusateed pidi sõittes oleks iga sõidu korra järel pidanud ketti kasima ja uuesti õlitama. plus hirmus must määriv kett, palju õliseid kaltsusid ja hooldus kemiat, mida prügikasti visates ma tunneks end halvasti.
Keti liikuma saamiseks ja liigsest vahast puhtaks saamiseks, kulub tegelikult üsna vähe aega(peale seda kui ma asja korralikult käppa saan). Se videos oli alles teine kord selle kaadervärgiga katsetada. Muidugi siis kulutasin kauem aega, kui vaja.
Ja kui kõik hästi läheb, siis saab 400 km sõita ilma midagi tegematta.
Ma sellepärast vahatangi, et lihtsam on. Kui ma ketti märja ilma õliga õlitasin, siis kruusateed pidi sõittes oleks iga sõidu korra järel pidanud ketti kasima ja uuesti õlitama. plus hirmus must määriv kett, palju õliseid kaltsusid ja hooldus kemiat, mida prügikasti visates ma tunneks end halvasti.
Re: K: Keti vahatamine
Nagu ma kirjutasin sain Shimano 12-käigulise Ultegra ketiga 2500 km sõita. Ei olnud mingit külmas vees vahanõu jahutamist koos ketiga ega ulmeagregaate ketiklombi puhastamiseks. Kett puhtaks, potti, potist välja, paberrätikuga kuivaks, rattale ja tuld!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: K: Keti vahatamine
ma pole 12 kiirusega ketiga kursis, aga 2500 on minu arvates ultegra ketiga vähe. Ma sõitsin 11 kiirusega ultegraga 6000 millegiga ja oleks veel kannatanud. Realne keti pikkus juurde kasv 0.5% peale veel ei jõudnud. Aga rullikud olid kulunud ja külje plaadid vist ka, käigu vahetus ei toiminud enam nii hästi nagu uue ketiga. KMC korduv kasutatav keti lukk samuti oli kulunud natuke.
Kuna ma alati tõstsin ketti seda traati pidi vaha seest välja, mis mul läbi keti lukku oli pandud, siis välja tõstes ilmselt siiski voolas osa vaha linkide vahelt välja ka. Igaljuhul kulus kett eba ühtlaselt ja ka eelnevate ketidega on nii olnud, et keti luku läheduses olevad lingid on kulunud natuke kiiremini. Sellepärast ma katsun edaspidi veelgi kauem ketti vaha sees hoida, kuni ta ikka peaaegu täitsa kõvaks läheb, kuid mitte nii kõvaks et ketti enam kätte ei saa.
Kuna ma alati tõstsin ketti seda traati pidi vaha seest välja, mis mul läbi keti lukku oli pandud, siis välja tõstes ilmselt siiski voolas osa vaha linkide vahelt välja ka. Igaljuhul kulus kett eba ühtlaselt ja ka eelnevate ketidega on nii olnud, et keti luku läheduses olevad lingid on kulunud natuke kiiremini. Sellepärast ma katsun edaspidi veelgi kauem ketti vaha sees hoida, kuni ta ikka peaaegu täitsa kõvaks läheb, kuid mitte nii kõvaks et ketti enam kätte ei saa.
Re: K: Keti vahatamine
Kaupo sõitis ühe vahatamisega 2500km, mitte see ei olnud keti eluiga.
Minu jaoks on kõige keerulisem keti esimene pesu sellest tehase määrdest. Pesen 3-4 korda nitrolahusti või brake cleaneriga ja siis loputan atsetooniga 3 korda.
Minu jaoks on kõige keerulisem keti esimene pesu sellest tehase määrdest. Pesen 3-4 korda nitrolahusti või brake cleaneriga ja siis loputan atsetooniga 3 korda.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: K: Keti vahatamine
Tänan selgituse eest. Minu funktsionaalne lugemis ja kirjutamise oskus tõesti pole suurem asi. Ma saingi nii nii aru, et ta sõitis 2500km ja siis viskas keti minema
Ma arvan, et ma saan keti vanast määrdest puhtaks küll. Atsetooni sisse ma teda küll ei pane. Kõigepealt lennuki bensiini sees ja pärast tehnilise piiritusega samuti vähemalt 2 - 3 korda. Saab puhtaks küll.
Ma arvan, et liiv ja sodi lähevad vahele. Selle saaks küll kraani all kergelt maha loputada, aga kui ma juba keti maha võtan, siis asi ta uuesti vahatada. Võrreldes sellega kui palju ma vanasti õlise ketiga vaeva nägi, või ei tahtnud näha.Vahatamine on köömes. Ja loputamisel vesi kindlasti uhab ka osa vaha lülidevahelt välja. Kui ma keti õlitasin, siis ma sain realselt ultegra ketiga maksimaalselt 3000Km sõita(se oli keti eluiga). Pesin keti puhtaks õlitasin ja siis üks sõit vihmaga mööda kruusa teed ja kett krigises.. Kuigi pikad porilauad on küljes. Ma ei viitsind enam.
Praegu mul on see nikeldatud kett peal (connex11s8) : https://www.bike24.com/p2380857.html
Sellega ma kindlasti 6000Km-i täis ei saa. Hea kui 3000 välja veab. Ta ei ole nii vastupidav nagu shimano ultegra. Üleelmine talv oli conneX 11s0 too kippus nendest kohtadest rooste kust vaha maha tuli. Eks ma sõitsin valesid, soolatatud teid pidi ka liiga palju.
Sellepärast ma siis kapigem pooldan, et oleks ka väljast poolt vahane. Eile oli ka päris märg ilm, aga vähemalt väljast poolt ei paista kett väga roostes olevat.. Ilmselt pole veel nikkel ka maha kulunud.. umbes 1000km sõidetud selle ketiga. Aga kui kriuksuma hakkab, siis tuleb ikka jälle pesta ja vahatada. Muidugi ma sõidan ju võrreldes tõsiste ratturitega vähe. See aasta sai kokku 4180km. Eelmine aasta oli 4990. Teised sõidavad 1 kuuga nii palju, et siis muidugi ei jõua vahatada niivisi nagu mina teen. Ja kui ainult puhast asfalti pidi sõita ilusa ilmaga pole ehk vaja ka.