Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Kui seal pole (seda ma 100% ei tea, ratturi suunas nii igatahes on) spets vasakpöörde foori (noolega), siis ju ikka peab ootama oma võimalust. Liiguti seal vasakule kuna otse autosid vastu ei tulnud, vaid üks tumedas tont.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
§ 17. Tee andmise üldised kohustused
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
3) vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti;
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
3) vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti;
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mulle tundub, et autojuht ei näinud üldse, et rattur tuleb. Rattur tõmbas ristmikul õige pisut paremale (võibolla selleks, et trammiteed risti ületada), siis jäi pisut valge auto varju, mille taga tuli maastur, mis murdosa sekundit enne kokkupõrget minu meelest isegi kiirendab. Tema jaoks kukkus rattur teele taevast koos vihmaga. Halbade asjaolude kokkulangevus - rattur avastas, et pidurid ei pea, trammitee, sitt nähtavus ja ma julgen väikese panuse panna ka länkari juhi tähelepanu hajumisele (a'la telefon).
JUSTNIMELT!!!
JUSTNIMELT!!!
PKT kirjutas:§ 17. Tee andmise üldised kohustused
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
3) vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti;
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Soomes näitab YLE (meie ERR) sellist klippi - https://yle.fi/urheilu/3-9567446
Ehk probleemid samad mis meil, aga vähemalt midagi informatiivset tehakse. Seda peab küll mainima, et loos sõidavad ratturid kenasti hanereas ...
Ehk probleemid samad mis meil, aga vähemalt midagi informatiivset tehakse. Seda peab küll mainima, et loos sõidavad ratturid kenasti hanereas ...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Siin Barca sektoris ootab autojuht kannatlikult ka üksiku äärejoone peal sõitva ratturi taga kuni saab kindlalt vastassuunavööndi kaudu mööda... viipan küll, et mine, aga ei, tahab ka ise veenduda manöövri ohutuses.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Meil õnneks veel ei ole asjad nii hulluks läinud ... http://www.cyclingnews.com/news/young-f ... ssing-car/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Eelmise nädala Autolehe toimetaja esines jalgratturite teemalise sõimupurskega, mille Autolehe veergudelt korjas üles ka Delfi. Autolehe foorumis tekkis mõningane diskussioon selle osas et kas toimetajal on õigus ja kõik ratturid ongi jobud, või on ehk tegu madalalaubalise üldistamise ja sildistamisega. Nüüd siis on Autolehe kodukale üles pandud hääletus, kus saab arvamust avaldada selle osas kas ratturid on huligaanid või mitte. Hetkel vähemalt on seis ratturite poolt vaadates üsna masendav. Arvata on et sellel teemal tuleb Autolehes veel jätkuartikkel kus juba mõnuga tsiteeritakse "avaliku arvamuse uuringut" mis kinnitab et toimetajal oli õigus. Üldjuhul ma selliseid hääletamiskampaaniaid ei fänna aga kuna vastaspool pole ka teabmis objektiivne siis - andkem kah oma panus. https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Autolehe küsitlus:
* Kuidas hindad jalgratturite sõidukultuuri?
* See on laitmatu
* Üldiselt hea, aga vahel eksib sekka musti lambaid
* Üldiselt kehv, aga mõned sõidavad korralikult
* Väga kehv
HÄÄLETA
Aga kus reaalajas tulemusi näeb, kui pole "hääleta" nuppu vajutanud?
Kas soovivad klikke või tagasisidet - pigem esimest.
* Kuidas hindad jalgratturite sõidukultuuri?
* See on laitmatu
* Üldiselt hea, aga vahel eksib sekka musti lambaid
* Üldiselt kehv, aga mõned sõidavad korralikult
* Väga kehv
HÄÄLETA
Aga kus reaalajas tulemusi näeb, kui pole "hääleta" nuppu vajutanud?
Kas soovivad klikke või tagasisidet - pigem esimest.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ma olen viimase 20 aasta jooksul selles teemas õppinud kolm tõde:mart kirjutas:Autolehe küsitlus:
* Kuidas hindad jalgratturite sõidukultuuri?
* See on laitmatu
* Üldiselt hea, aga vahel eksib sekka musti lambaid
* Üldiselt kehv, aga mõned sõidavad korralikult
* Väga kehv
HÄÄLETA
Aga kus reaalajas tulemusi näeb, kui pole "hääleta" nuppu vajutanud?
Kas soovivad klikke või tagasisidet - pigem esimest.
* veebimeedia on klikipõhine
* veebimeedia on klikipõhine
* veebimeedia on klikipõhine
(asjaosalised võivad sulle ise igasugust iba ajada, aga lõpuks tulevad ikka välja nimetatud kolm punkti. Ja kui läheme ise veebi reklaami ostma, siis lähtume....millest?)
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tulemust näed kohe kui oled "hääleta" nuppu vajutanud. Enne hääletamist tulemuste nägemine võib mõjutada hääletaja otsust, kergesti mõjutatavaid inimesi on väga palju. Kui tabeliseisu enne hääletamist ei näe,hääletad sisetunde järgi.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Järjekordne kirjutis siis jalgratturite vigadest : http://rahvahaal.delfi.ee/news/uudised/ ... d=71287677
Olles siiski enamus ajast autojuht, olen kohanud vist üldse kokku paari juhtumit, kus jalgrattur sõidab mulle ette. Tegemist siis on olnud lastega, kellele ei ole piisavaöt teavitustööd tehtud. Kuid üldjuhul on jalgratturid jäänud alati ootavale seisukohale, olgu nad siis jalgratta seljas või mitte. Ise ületan samuti ratta seljas teed kui selleks võimalus ja ei sõida kellegile ette. Kuid mõnel autojuhil on tekkinud mingi kompleks, näevad et sa oled juba pool teed ületanud, võtavad hoo maha ja nähes et sa ikka oled ratta seljas, annavad gaasi juurde. Nemad ei pea teed andma kui rattur maha ei tule. Kas mahatulemine on siis tõesti eesmärk? Tähtis on ju et liiklus oleks sujuv ja ohutu. Õnneks kohtan jalgratturina enam autojuhte, kes nähes sind ülekäiguraja juures(ole siis jalgrattal või mitte) annavad juba teed. Tänan seda alati viisakalt käelehvitusega. Pole vaja alati rangelt piiri tõmmata, tähtis on üksteisest arusaamine.
Olles siiski enamus ajast autojuht, olen kohanud vist üldse kokku paari juhtumit, kus jalgrattur sõidab mulle ette. Tegemist siis on olnud lastega, kellele ei ole piisavaöt teavitustööd tehtud. Kuid üldjuhul on jalgratturid jäänud alati ootavale seisukohale, olgu nad siis jalgratta seljas või mitte. Ise ületan samuti ratta seljas teed kui selleks võimalus ja ei sõida kellegile ette. Kuid mõnel autojuhil on tekkinud mingi kompleks, näevad et sa oled juba pool teed ületanud, võtavad hoo maha ja nähes et sa ikka oled ratta seljas, annavad gaasi juurde. Nemad ei pea teed andma kui rattur maha ei tule. Kas mahatulemine on siis tõesti eesmärk? Tähtis on ju et liiklus oleks sujuv ja ohutu. Õnneks kohtan jalgratturina enam autojuhte, kes nähes sind ülekäiguraja juures(ole siis jalgrattal või mitte) annavad juba teed. Tänan seda alati viisakalt käelehvitusega. Pole vaja alati rangelt piiri tõmmata, tähtis on üksteisest arusaamine.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Kirjutistest hakkab prevalveerima ütelus "jalgrattur sööstab sebrale", nagu siin videos 0.19:
http://rahvahaal.delfi.ee/news/pildid/v ... d=69858709
Võõras mure, kui keegi tahab seewaldi ees enesetappu teha või on koolis algklassides õppinud, et sebra on meie sõber.
http://rahvahaal.delfi.ee/news/pildid/v ... d=69858709
Võõras mure, kui keegi tahab seewaldi ees enesetappu teha või on koolis algklassides õppinud, et sebra on meie sõber.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Antud videos oli ju tegu ka reguleeritud ristmikuga kus ratturile põles punane tuli.
Õnneks on piisavalt palju autojuhte kes jäävad ilusti seisma ja lasevad üle ülekäiguraja juures ootava ratturi isegi kui ta on ratta seljas.
Paraku jõuavad meediasse ikka need erilised inimesed aga viisakaid rattureid/autojuhte/jalakäijaid ei too keegi välja.
Õnneks on piisavalt palju autojuhte kes jäävad ilusti seisma ja lasevad üle ülekäiguraja juures ootava ratturi isegi kui ta on ratta seljas.
Paraku jõuavad meediasse ikka need erilised inimesed aga viisakaid rattureid/autojuhte/jalakäijaid ei too keegi välja.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mullu sai liikluses viga 175 jalgratturit
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=82528959
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=82528959
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tänane päev möödus päris pikalt sadulas, sõitsin suunaga Tartust Viljandisse ja tagasi ja 4 korda suudeti teha selline möödasõit kus olen ainus liikleja enda suunal, vastu tuleb suur rekka millel koormaks metsaveotraktor ja nagu kiuste hakkas selle tagant möödasõitu tegema Mercedes Viano buss roolis naine mees kõrval. Ei kannatanud oodata 100m ja teha siis ohutu möödasõit.
Kokku neli juhtumit kus kõikidel kordadel oli roolis naine! Mis toimub nende inimeste peas kes teevad möödasõitu 120+km/h ja nähes, et teeservas tuleb vastu jalgrattur siis ilma igasuguse kõhkluseta tehakse möödasõit kiuste tuima näoga. Korduvalt olen mõelnud endamisi, et mis juhtub kui pudel lendab esiklaasi? Haige on see ühiskond, autojuhid kiruvad rattureid ja vastupidi.
Kokku neli juhtumit kus kõikidel kordadel oli roolis naine! Mis toimub nende inimeste peas kes teevad möödasõitu 120+km/h ja nähes, et teeservas tuleb vastu jalgrattur siis ilma igasuguse kõhkluseta tehakse möödasõit kiuste tuima näoga. Korduvalt olen mõelnud endamisi, et mis juhtub kui pudel lendab esiklaasi? Haige on see ühiskond, autojuhid kiruvad rattureid ja vastupidi.
Viimati muutis Kummitus, 03. 06. 2018. 21:00, muudetud 1 kord.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Jalgrattal maanteel võimaldab juba 50 km kirjutada vaatlustulemuste põhjal liikluspsühholoogia magistritöö ... Ellujäämine on puhtalt ratturi enese rida. Eeldusteta...
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Erilise lillelapse tunne hakkab juba iseendast tekkima, aga mis seals ikka, jätkan enda jauramist.
Ainuke lahendus saab olla see, kui ise näitame eeskuju ja inimlikku suhtumist kaasmaalastesse. Tegelikult see "kui tahavad, las sõidavad ennast surnuks" suhtumine ei ole ju normaalne. Miks on täiesti normaalne teine inimene maatasa teha ühe eksimuse puhul, mis ei pruukinud üldse eksimuski olla (võibolla oli foor rikkis, päike paistis halvasti foorile, inimene oli mõttes- jäi just kellestki ilma, no midaiganes)?
Seewaldi videos on näha, kuidas vasakpoolne auto pidurdab ning parempoolse auto juhil võiks nagu korraks kasvõi turgatada, et huvitav küll miks see vasakpoolne auto pidurdab ning olukorrale vastavalt reageerida- selle asemel laseb ta täie hooga ratturist mööda ning ei jää tegelikult seisma ka. Sama moodi oli hiljuti artikkel kahest alla 30-aastase noorest, kes surmasõidu tegid. Kommentaaridest lugedes said "paras" kommentaarid sadu plusse ja mitte ühtegi miinust. See ongi siis reaalne olukord, kuhu me oleme jõudnud- inimlikkusele ei jätku enam ruumi reeglite kõrvale. Kuhu edasi?
Ainuke lahendus saab olla see, kui ise näitame eeskuju ja inimlikku suhtumist kaasmaalastesse. Tegelikult see "kui tahavad, las sõidavad ennast surnuks" suhtumine ei ole ju normaalne. Miks on täiesti normaalne teine inimene maatasa teha ühe eksimuse puhul, mis ei pruukinud üldse eksimuski olla (võibolla oli foor rikkis, päike paistis halvasti foorile, inimene oli mõttes- jäi just kellestki ilma, no midaiganes)?
Seewaldi videos on näha, kuidas vasakpoolne auto pidurdab ning parempoolse auto juhil võiks nagu korraks kasvõi turgatada, et huvitav küll miks see vasakpoolne auto pidurdab ning olukorrale vastavalt reageerida- selle asemel laseb ta täie hooga ratturist mööda ning ei jää tegelikult seisma ka. Sama moodi oli hiljuti artikkel kahest alla 30-aastase noorest, kes surmasõidu tegid. Kommentaaridest lugedes said "paras" kommentaarid sadu plusse ja mitte ühtegi miinust. See ongi siis reaalne olukord, kuhu me oleme jõudnud- inimlikkusele ei jätku enam ruumi reeglite kõrvale. Kuhu edasi?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Huvitav, kas see kangelane on liikluses esimest korda või on tõesti tugeva "haamri" all?
https://m.youtube.com/watch?v=XhuI7LPP03Y
https://m.youtube.com/watch?v=XhuI7LPP03Y
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Võibolla on aastaid autoga sõitnud just selles reas...ja nüüd ratta selga jõudes pole jõudnud veel ümber õppida
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Juhul, kui eesmärk on teha varsti vasakpööre mõne eramu või Saestuudio juurde või sõita hoopis Männikule, siis vist otseselt mingeid eeskirju ei riku? Ehkki kõikide liiklejate närvide huvides oleks mõistlik tõesti reavahetus teha alles Saestuudio juures (kui suund on Männiku poole).MK777 kirjutas:Huvitav, kas see kangelane on liikluses esimest korda või on tõesti tugeva "haamri" all?
https://m.youtube.com/watch?v=XhuI7LPP03Y
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Vasakpöörde puhul üle 4-realiste on teoreetiliselt muidugi mugavailmeline alles vahetult enne pööret reastuda, aga praktikas on tiheda liikluse puhul vaja rida ükskõik mis tüüpi sõidukiga vaja teha ikka varakult siis, kui selleks võimalus tekib (muidu pead näiteks esimese rea täitsa seisma panema, et teise ritta saada; sellest võib jällegi tekkida olukord, et tagant tulijad keeravad juba kaugelt "takistusest möödumiseks" teise ritta ja selle ühe manöövri taha kuhjub terve doominokarbitäis). Liivalaia-Pärnu ristis Stockmanni poolt Vineeri poole vasakpöördele minnes päevasel ajal iga kord enam-vähem sama situatsioon, piiratud nähtavuse jms tõttu ei jäta vasakpöörde ritta keeramist eales viimasele hetkele. Järvelt Viljandi mnt vasakpöörde puhul olen ise 50/50 teinud, sõltuvalt tihedusest.
Kommentaari seost videoga ei tea.
Kommentaari seost videoga ei tea.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ise kasutan seal 50/50 sõltuvalt liiklusest. Kui taga tühi või üksik auto, siis reastun. Kui tihe liiklus, siis lasen foorini ja punase tule korral sõidan vajalikku ritta auto ette. Seal on topelt joon. Mõeldudki ratturitele. Saab ilusti kahe joone vahele reastuda.veloson kirjutas: Liivalaia-Pärnu ristis Stockmanni poolt Vineeri poole vasakpöördele minnes päevasel ajal iga kord enam-vähem sama situatsioon, piiratud nähtavuse jms tõttu ei jäta vasakpöörde ritta keeramist eales viimasele hetkele.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Üle poole kilomeetri varem vasakusse ritta minemine tundub ikka veits hullumeelne, kui pole 100% kindel et suudad liiklusvoos püsida. Videos olnud tüüp seda ei suutnud, pigem oli tal mingi muu kiiks seal sõitmiseks, mitte vasakpööre.
Võib ju öelda, et seadust ei riku, aga kaasliiklejatele mõjub selline tegevus tahtliku takistamisena, mis on keelatud. Lisaks ei tohi kahe sõiduraja vahelisel joonel sõita, nii ei saa kummaski reas turvaliselt mööduda.
Võib ju öelda, et seadust ei riku, aga kaasliiklejatele mõjub selline tegevus tahtliku takistamisena, mis on keelatud. Lisaks ei tohi kahe sõiduraja vahelisel joonel sõita, nii ei saa kummaski reas turvaliselt mööduda.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
TOIMET: Aga kui põleb roheline, tuleb otse sõita ja seal tankla/hiinaka juures väike TP teha?rai66 kirjutas:Ise kasutan seal 50/50 sõltuvalt liiklusest. Kui taga tühi või üksik auto, siis reastun. Kui tihe liiklus, siis lasen foorini ja punase tule korral sõidan vajalikku ritta auto ette. Seal on topelt joon. Mõeldudki ratturitele. Saab ilusti kahe joone vahele reastuda.
Viimati muutis veloson, 11. 06. 2018. 10:41, muudetud 1 kord.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Viimatinimetatud ristmiku ületamiseks on 2 moodust: 1. Kui oled kogenud, ajad enne Dünamo poodi vasaku käe õieli ja üritadki vasakule saada. 2. Kui ei ole endas kindel, sõidad paremas ääres otse üle ristmiku ja teed parempöörde peale ristmikku ümber vene kooli ees oleva valgusfoori ja osutud olema näoga Vineeri suunas. Ja järgmises tsüklis lased otse.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
"T*ra, sa takistad voogu! Ma sõidan sest jobust üle". - See võtabki kokku tugevama (antud juhul - autojuhi) suhtumise nõrgemasse (antud juhul - jalgratturisse) tänases Eesti ühiskonnas. Kuigi rattur väntab täiest jõust ja hoiab tihedalt joone ligi.
Väga vähesed suudavad end sealt autkarbist välja mõelda.
Väga vähesed suudavad end sealt autkarbist välja mõelda.
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Alustasin Härra Ciclisimolt laenatud tsitaadiga, sest kahjuks nii oli.ciclismo kirjutas:"T*ra, sa takistad voogu!
Täna enne lõunat ilusal pühapäeval Purde tänaval. Sõidan perega õuealal rahulikult lubatud max kiirusega e. 20-ga. 2 inimest kõrvuti ja võimalikult paremal. Kokku oli selles kohakeses 6 inimest. Vabaks jäi vasakul 2/3. Tuleb vastu auto. Ja siis lendab vasakult mööda Audi. Ta oleks pidanud ju kiiruse pidurdama max lubatuni. Oh seda häbi. Vajutas gaasi. Kuna vastu tuli auto, siis pidi veel kohe paremale ka keerama. Kuna vist sõiduoskusi pole antud ja eks ka lamav politseinik aitas kaasa (eks see oligi sinna põhjusega pandud), siis keeras isegi liiga palju paremale, kus perekond lapsevankriga. Mul siiamaani see pilt meeles ja isegi hästi ei saa aru, kuida nad suutsid tagasi hüpata ja alla ei jäänud. Reaalselt oli tal kiirus enne meieni jõudmist 40 ja 20 suutis juurde vajutada. Aga noh suur auto ja võrri mootor ju. Pärast ei jõua äkki enne parempööret ratturitest mööda kiirendada. 81a Peipsi Leidal ka ju 0-40-ni rattaga parem kiirendus kui suurel autol ja kaheliitrisel.
Sain siis mehe kätte. Kusjuures auto katusel veel rattaraamid ja ratas. Häbiks autojuhtidele ja ratturitele. Tuleb autost ca 40a poolkiilakas ja prillidega ülbik. Andke mulle prillikandjad ja kiilanevad andeks. Tuli 3 lauset:
1. Teid on kõikjal.- Justkui oleks selle tee ära ostnud ja teised ei tohigi seal sõita. Või mõtles ta rattureid, et meid liiga palju.
2. Tema kunagi kellegagi kõrvuti ei sõida.- Ma sõidan perega õuealal võimalikult paremal max kiirusega ja temal on probleem. Vasakul oli 4 m vaba ruumi, aga hetkel tuli auto vastu.
3. Missugune lapsevanker?- Kusjuures ta ei näinudki peret lapsevankriga. Sest nad jäid alguses meie varju ja möödasõidul jälgis ta vastusõitvat autot, et otsa ei sõidaks ja jõuaks enne paremale rooli pöörata.. Selleks ongi õuealal omad reeglid.
Ma olen nii mõndagi näinud, aga sellist manöövrit ma pole veel näinud.
Kallaveres või Maardus oleks sellisel vennal peeglid küljest löödud. Kuigi minu kogemused näitavad, et sealsed autojuhid on väga viisakad ja sõbralikud.
Aga noh 7a vana Audi Q7 reg. nr 411MNP perse all, ega teised näe, et võrri mootoriga ja elab ju Pirital Tohu 7. Oma arust kuningas, aga tegelikult...
https://avasta.me/videod/video-maailma- ... persevest/
Magneesiumi puudus teeb närviliseks ja naine ka vist ei anna. No võta pits konjakit ja tee nagu Sõõrumaa soovitab: üks korralik lingami massaaz. Äkki rahuned maha. Tavaliselt on sellised ka kodus vägivaldsed. Kui keegi tunneb, et see lapsevankriga pere olid nemad või nende tuttavad, siis soovitan Politseisse anda. Midagi teha ei saa, aga äkki tuleb mõistus koju. Kuigi koju saab see tulla, mis olemas on ja vahepeal kuhugi läinud.
Selle autoga on kaks avariid tehtud, kus juht ise süüdi.
Viimati muutis rai66, 10. 06. 2018. 20:29, muudetud 1 kord.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Õueala on jah Eestis paras naljakoht või lausa kaval lõks - mõnel kergliiklejal võibki tekkida hull mõte, et tal on nüüd eesõigus ja autod sõidavad aeglasemalt.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ja ära unusta, et lapsevankriga perekond julges ka veel tee peal olla. Lisan, et seal eraldi kõnniteed ei olegi.Prommar kirjutas:Õueala on jah Eestis paras naljakoht või lausa kaval lõks - mõnel kergliiklejal võibki tekkida hull mõte, et tal on nüüd eesõigus ja autod sõidavad aeglasemalt.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Kui sellised üksikud värdjad välja arvata, siis üldiselt on minu arvates kõnniteeta tänavad elurajoonides ohutumad. Kui on juba kõnnitee ja äärekivi, siis juhid tajuvad sõiduteed 100% endale kuuluvana ja sõidavad oluliselt kiiremini. Lisaks tänaval parkivad autod takistavad äärekiviga tänaval rohkem.
Meil on liikluse rahustamine veel lapsekingades, osatakse ainult märke ja künniseid igale poole toppida. Tegelikult aitaks näiteks käänuline või kohati kitsam tee paremini.
Meil on liikluse rahustamine veel lapsekingades, osatakse ainult märke ja künniseid igale poole toppida. Tegelikult aitaks näiteks käänuline või kohati kitsam tee paremini.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Õueala on meil paraku üks ohtlikemaid kohti liikluses. Kihutatakse täiesti uskumatult kitsastes kohtades endale aru andmata kus viibitakse. Mu lapsed oleks aastate jooksul kümneid kordi surma saanud kui poleks ise kõrval olnud.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Näiteks see väike tänav Sõle risti ja Ädala tänava vahel - kas miski peale märgi tekitab tunde, et seal on õueala? https://goo.gl/maps/zzfiFaZUqsm Eriauhind õueala ja kõnnitee märgi sama posti külge panemise eest - nii terve mõistuse kui juriidika seisukohast absurd.
Arvatavasti jalakäiad kurtsid et autosid kartvad jalgratturid trügivad kitsale kõnniteele.
EDIT: Vabandust, läks vist juba natuke liiga teemast välja.
Arvatavasti jalakäiad kurtsid et autosid kartvad jalgratturid trügivad kitsale kõnniteele.
EDIT: Vabandust, läks vist juba natuke liiga teemast välja.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Viljandimaal põrkasid kokku jalgrattur ja auto
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=82674593
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=82674593
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Minu meelest väga hästi kirjutatud: https://maarismeier.blogspot.com/2018/0 ... lette.html
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ilus postitus Maariselt, eripärase sissejuhatusega ja arusaadava väljajuhatusega.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Asjalikud näited ja selgitused liiklusmõrvaisu vähendamiseks ükskõik kellele, kes aeglasematest mootor- või kondiauruajamitest möödasõite mõlgutavad: "möödasõit on kõige ohtlikum manööver liikluses ja tõenäoliselt teed sa seda valesti"
Artikli fookus võrdsel kiirusskaalal liikumisel tekitatud möödasõiduolukordadel, aga põhijoontes lõikab teema täpselt sama alussuhtumist teistesse liiklejatesse, millelt ka mootorsõiduki-ratturi mängureeglid tulevad.
Artikli fookus võrdsel kiirusskaalal liikumisel tekitatud möödasõiduolukordadel, aga põhijoontes lõikab teema täpselt sama alussuhtumist teistesse liiklejatesse, millelt ka mootorsõiduki-ratturi mängureeglid tulevad.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ihastes(Tartus) üks hälvik harrastab vastassuunas sõitmist autoga. Et hoidke siis silmad lahti.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ma olen kaks kuud pidanud loengut, kuidas autojuhtide ratturite märkamise kultuur on paranenud, täna toodi jälle maa peale ühe valge kaubiku poolt, kes Tallinnas Rahumäe teel sõitis 5cm kauguselt mööda. Vana m*nn, sa sõitsid 30km/h alas 60km tunnis ja siis oli ka ilgelt kiire, foori taga sõitsin sust ikka mööda, vana m*nn, peksa pihku või laigi edasi oma feissbuuki!
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mul jälle vastupidine kogemus. Eile Viimsi Kolmapäevakult autoga kodu poole sõites tekkis Pirita Selveri juures ootamatu tõrge. Minu ees, esimeses reas sõitvad autod sisuliselt peatusid ja hakkasid siis ükshaaval teise ritta ümber reastuma. Esimene mõte oli, et ju vist mingi a`la hobuveok või vigane liiklusvahend. Mis seal ikka, ikka juhtub, pole probleemi, elame üle - käis peast mõte läbi (mul on juhiload aastast 1985 ja sõidan autoga väga-väga palju ja olen pigem selline vanakooli hakkama saav tüüp) Kui siis "järg" minuni jõudis, selgus, et tegemist on umbes 5-6 liikmelise hipsterite seltskonnaga, kellest osa lausa kahekesi kõrvuti demonstratiivselt kruisisid. Ehk siis kogu esimene sõidurada oli nende valduses, Andke mulle andeks aga sellised situatsioonid löövad ka minu, kui kõike ja palju näinud inimese sees s.ta keema! No mida fakki on vaja "che guevaratada"? Kõrval on olemas hea kergliiklustee, mis antud seltskonna aeglast liikumiskiirust arvestades polnud üldsegi ülemäära ülerahvastatud ja oleks neile ja ka teistele osapooltele kordades rohkem sobinud. Või on siin keegi valgustatum ja oskab väita, et oli hoopis tegemist mingit pidi selle 1,5m aktsiooniga? Loodan, et ei olnud.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Back to reality.SK kirjutas: valge kaubiku
Mu juhtimisõigus on küll alles aastast 1995 kuid kogemus ütleb, et valget kaubikut tuleb igas aja ja ruumi punktis karta. Vahet pole - hoiad rooli või lenksu.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
White van manerikr kirjutas:Back to reality.SK kirjutas: valge kaubiku
Mu juhtimisõigus on küll alles aastast 1995 kuid kogemus ütleb, et valget kaubikut tuleb igas aja ja ruumi punktis karta. Vahet pole - hoiad rooli või lenksu.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Aga kõrvuti sõita on ju nii ... kuidas see ongi? - hip. /sarkasm
Kergliiklusteedel sõidavad kõik algajad kõrvuti. Üks tädi veel natuke üle eraldusjoone. Seejuures vahitakse kõrvale, vesteldakse üksteiga, tegeldakse sõidu ajal eneserahuldamisega (nutitelefon).
See, et peab kõrvuti sõitma - ja vestlema - on ka nende korraldatavate ühissõitmiste mõju vist.
Lootuse puiesteel jäi mulle õhtul ette perekond, kes olid võtnud kogu sõidutee laiuses kõrvuti. Isa, ema, nende täiskasvanud hipster poeg (pikk mehemürakas). Kui tegin märkuse, siis võeti seda isiklikult poja ema solvamisena!
Pojal - ta võis olla u 30 - oli kitsaste torudega vanakooliratas, valgeks värvitud!
Nõukaaegne numbrimärk eputamiseks viltu p_rse taha keeratud!
Tahtsin neist kruiisijatest mööda, aga põhimõtte pärast mitte paremalt. Hipster-poeg sõitis tee keskel. Isa vasakul s.o vastasvööndis.
"Vestlesime" hispteriga kuni Hiiuni. Ta ei olnud nõus tee serva võtma.
Ma sain aru, et see oli tal demonstratiivne poos. Mina sõidan. Mina, mina, MINA! Olen vaba! Rikun reegleid!
Tänavu satub üha rohkem ette vastassuunas rattaga sõitjaid. Ühel olid veel rattaprillid ees. Tähelepanematusest. Nutiga eneserahuldamisest. Sotsiaalsest kõrvutisõitmisest. Teadmatusest. Vastasvööndisse kaldumiseks peab olema VÄGA ERILINE põhjus. Ka kergliiklusteel. Hoida 1 m paremast servast. Parempoolse liikluse selgitamine on tohutu väljakutse.
Klassikut prafraseerides - kõigist juhtimistest on meile tähtsaim idiootide juhtimine. Liiklus, sh rattaliiklus, näitab, kui palju meil tegelikult idioote on. Kõik nad töötavad või õpivad kusagil. Ega nad seal targemad ole.
Kergliiklusteedel sõidavad kõik algajad kõrvuti. Üks tädi veel natuke üle eraldusjoone. Seejuures vahitakse kõrvale, vesteldakse üksteiga, tegeldakse sõidu ajal eneserahuldamisega (nutitelefon).
See, et peab kõrvuti sõitma - ja vestlema - on ka nende korraldatavate ühissõitmiste mõju vist.
Lootuse puiesteel jäi mulle õhtul ette perekond, kes olid võtnud kogu sõidutee laiuses kõrvuti. Isa, ema, nende täiskasvanud hipster poeg (pikk mehemürakas). Kui tegin märkuse, siis võeti seda isiklikult poja ema solvamisena!
Pojal - ta võis olla u 30 - oli kitsaste torudega vanakooliratas, valgeks värvitud!
Nõukaaegne numbrimärk eputamiseks viltu p_rse taha keeratud!
Tahtsin neist kruiisijatest mööda, aga põhimõtte pärast mitte paremalt. Hipster-poeg sõitis tee keskel. Isa vasakul s.o vastasvööndis.
"Vestlesime" hispteriga kuni Hiiuni. Ta ei olnud nõus tee serva võtma.
Ma sain aru, et see oli tal demonstratiivne poos. Mina sõidan. Mina, mina, MINA! Olen vaba! Rikun reegleid!
Tänavu satub üha rohkem ette vastassuunas rattaga sõitjaid. Ühel olid veel rattaprillid ees. Tähelepanematusest. Nutiga eneserahuldamisest. Sotsiaalsest kõrvutisõitmisest. Teadmatusest. Vastasvööndisse kaldumiseks peab olema VÄGA ERILINE põhjus. Ka kergliiklusteel. Hoida 1 m paremast servast. Parempoolse liikluse selgitamine on tohutu väljakutse.
Klassikut prafraseerides - kõigist juhtimistest on meile tähtsaim idiootide juhtimine. Liiklus, sh rattaliiklus, näitab, kui palju meil tegelikult idioote on. Kõik nad töötavad või õpivad kusagil. Ega nad seal targemad ole.
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ei saa ühele pulgale panna keset teed sõitvaid rattureid ja napikaid tegevaid autosid. Kas siis 5-20 sekundit "väärtuslikku aega" on sama kaaluga kui ratturi elu ja tervis? Siin teemas valesti käituvate ratturite kirumine paraku sellise mulje jätab.
Ikka pagana raske on olukordi läbi teise inimese silmade näha ja oma vigu tunnistada.
Eelmisel aastal üks onkel tegi mulle täiesti tühjal remondis maanteel napika, sest ta ei viitsinud asfaldiservast üles sõita (vastassuunas oli teine kiht asfalti juba maas). Jõudsin talle teetööde foori juures järgi ja palusin viisakalt edaspidi mitte nii lähedalt mööda sõita. Muidugi kukkus kohe mind süüdistma et miks ma otse ei sõida jne. Seda ta ei mõistnud, et seal oli tugev küljetuul, sellepärast ma teda ka ei kuulnud tagant tulemas. Tähelepanu ka ju veidi hajub, kui 6 kildisel lõigul möödub 2 autot, üks suudab möödumiseks asfaldiservast kahe rattaga üles sõita, teine mitte.
Kuigi ma ütlesin korduvalt et ma ei süüdista teda ja selgitasin, et sellega tuleb arvestada, et rattur ei suuda alati päris otse sõita, jäi ta ikka väga pahaseks, küllap see oli ebameeldiv üllatus, et ma talle järgi jõudsin. Autojuhid pole üldiselt harjunud oma tegude eest vastutama.
Ikka pagana raske on olukordi läbi teise inimese silmade näha ja oma vigu tunnistada.
Eelmisel aastal üks onkel tegi mulle täiesti tühjal remondis maanteel napika, sest ta ei viitsinud asfaldiservast üles sõita (vastassuunas oli teine kiht asfalti juba maas). Jõudsin talle teetööde foori juures järgi ja palusin viisakalt edaspidi mitte nii lähedalt mööda sõita. Muidugi kukkus kohe mind süüdistma et miks ma otse ei sõida jne. Seda ta ei mõistnud, et seal oli tugev küljetuul, sellepärast ma teda ka ei kuulnud tagant tulemas. Tähelepanu ka ju veidi hajub, kui 6 kildisel lõigul möödub 2 autot, üks suudab möödumiseks asfaldiservast kahe rattaga üles sõita, teine mitte.
Kuigi ma ütlesin korduvalt et ma ei süüdista teda ja selgitasin, et sellega tuleb arvestada, et rattur ei suuda alati päris otse sõita, jäi ta ikka väga pahaseks, küllap see oli ebameeldiv üllatus, et ma talle järgi jõudsin. Autojuhid pole üldiselt harjunud oma tegude eest vastutama.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Tunnen kaasa Tallinna Ironmanile saabunud välisvõistlejatele, kes üritavad rattasõidu rajaga tutvuda - juba mitmendat päeva olen õhtuse tipptunni ajal neid näinud Endla tänaval ja Paldiski maanteel liikumas suunaga Haabersti ringi poole. Möödun neist ise muidugi piisavat külgvahet jättes, kuid enamuse autojuhtide jaoks neid nagu ei eksisteerikski ...
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Olen ka neid päris palju näinud, loodame, et kõik jäävad terveks. Portaalide ja muud kollased "ajakirjanikud" on kindlasti juba klaviatuuride kohal lähteasendis, et kogu nördimusest nõretav "rahva hääl" eetrisse paisata homse vältimatu liikluskaose tõttu.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Delfi kommentaariumis saag vingub põhjagaasiga juba tänaPrommar kirjutas:Olen ka neid päris palju näinud, loodame, et kõik jäävad terveks. Portaalide ja muud kollased "ajakirjanikud" on kindlasti juba klaviatuuride kohal lähteasendis, et kogu nördimusest nõretav "rahva hääl" eetrisse paisata homse vältimatu liikluskaose tõttu.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Ma pigem ei tõmbaks kriipsu vahele autojuhid vs jalgratturid. On ju enamus jalgrattureid ka autojuhid. Küsimus on siiski inimlikkuses ja suhtumises. Mingitel tegelastel on lihtsalt välja kujunenud arusaam, et jalgratturid ei tohiks sõiduteed kasutada ja kui peaks seal auto tulema, siis peaksid jalgratturid kohe võssa pugema peitu. Sellisetga pole suurt midagi rääkida, sest nemad on oma suhtumises niivõrd kindlad. Nemad ei tee ka vahet, kas on tegemist kõrvaklapid peas mobiili vahtiva teismelisega, poes õlle järel käiva pühapäeva jalgratturiga või hobisportlasega. Olen mõelnud, et kui mina suudan tõrgeteta liikuda autoga, arvestades jalgrattureid ja jalakäijaid, siis peaksid seda ka teised suutma. Paraku tuleb kivi visata ka riigi kapsaaeda, kes on liialt vähe teinud selgitustööd meedias. Pole vist ähtegi telesaadet, kus selgitatakse jalgratturite liikumisi. Viimasel ajal kohtab üha enam selliseid pealkirju ajakirjanduses nagu: Triatloni tõttu häirivad jalgratturid liiklust teatud kellaajal. Rõhk sõnal Häirivad, paneb autojuhid jälle kiruma neid neetud jalgrattureid.
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
- "Sõida oma rajal, raisk!"
- "Vaabandust, ma ei pannud täähele"
Riigikeele on selgeks saanud, järelikult pole debiil. Viisakas, heasüdamlik, veidi impulsiivne, hajutatud tähelepanuga vene noormees. Ma ei suhtu üldse halvasti. Aga kahjuks ta ei suuda sirget joont sõita. Tähelepanu fokusseerida. Rääkimata race position-st jms. Ja see on paljude noorte meeste puudus. Sellest peaks kohe eraldi kirjutama. Aga kas tasub.. kas Eestil on veel lootust?
- "Vaabandust, ma ei pannud täähele"
Riigikeele on selgeks saanud, järelikult pole debiil. Viisakas, heasüdamlik, veidi impulsiivne, hajutatud tähelepanuga vene noormees. Ma ei suhtu üldse halvasti. Aga kahjuks ta ei suuda sirget joont sõita. Tähelepanu fokusseerida. Rääkimata race position-st jms. Ja see on paljude noorte meeste puudus. Sellest peaks kohe eraldi kirjutama. Aga kas tasub.. kas Eestil on veel lootust?
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Head jalgratturid! Täna tööle sõites tekkis kirjutamise inspiratsioon. Sooritades manöövrit, mida olen juba 30+ aastat teinud ja millest enne selle keelamist ei kavatse ka tulevikus loobuda, tekkis kerge piinlikkus. Mõtlesin, et mida me tahame teistelt liiklejatelt (eriti autodes) endi suunas, kus me ise samas tekitame vastupidise huvide konflikti. Toon mõned näited, filosofeerigem!
1. (Minu tänane situatsioon) Me soovime, et autod meist mööduks 1,5 meetri kauguselt. Ma sõitsin auto parema külje ja teeääre vahelt (u. 1 m) läbi, kui auto ootas punase tule taga rivis. Kui me pääsesime liikuma jäi auto kauaks mu taha sõitma ja hiljem möödus üliviisakalt 1,5 meetri kauguselt. Aga valgusfoore on linnas mitmeid järjest! Auto liigub meil eest ära, aga ühel päeval pidi buss must möödumiseks selliseid manöövreid 4 korda kordama.
2. Me soovime, et jalgratturi(te) taga autod vajadusel aeglustaksid kiirust meie kiiruseni ja siis, möödasõidu võimaluse tekkimisel, mööduksid 1,5 m kauguselt. Kui aga autod seisavad ummikus soovime meie ratastel saada hunnikust läbi, möödudes nagu punktis 1 kirjeldatud, umbes sõiduridade vahelt või, muutudes jalakäijaks, ka kõnniteel.
3. Me ei saa aru, kuidas tossav, mürisev või muidu roostes sisepõlemismootoriga liiklusvahend on ülevaatuselt liiklusse lubatud. Kuidas on lood aga jalgrataste ülevaatusega ja nende nõuete täitmisega? Mõelge fiksimehed, kuidas te peatute keti purunemise või mahatuleku korral (jutt kiirest jalaga vastu kummi piduradmisest ei päde)?
4. Me soovime, et peale õnnetust rahastaks meie ratta remonti liikluskindlustus. Kas me osaleme kindlustustasude kogumises?
5. Me soovime autojuhtide poolt kogu Liiklusseaduse täielikku täitmist. Ise aga ei taha väga tihti (eriti sportlased-jalgratturid) linnaliikluse punaseid tulesid ja ülekäiguradasid aktsepteerida (kes kellele teed peab andma - kas jalgrattal 35kmh teel liikuv kodanik või ülekäiguraja ees ratas käekõrval seisev kodanik). Võimalik, et mitte pahatahtlikkusest aga seismisoskuse ja paigaltstardi madalas kvaliteedis võib põhjus olla
1. (Minu tänane situatsioon) Me soovime, et autod meist mööduks 1,5 meetri kauguselt. Ma sõitsin auto parema külje ja teeääre vahelt (u. 1 m) läbi, kui auto ootas punase tule taga rivis. Kui me pääsesime liikuma jäi auto kauaks mu taha sõitma ja hiljem möödus üliviisakalt 1,5 meetri kauguselt. Aga valgusfoore on linnas mitmeid järjest! Auto liigub meil eest ära, aga ühel päeval pidi buss must möödumiseks selliseid manöövreid 4 korda kordama.
2. Me soovime, et jalgratturi(te) taga autod vajadusel aeglustaksid kiirust meie kiiruseni ja siis, möödasõidu võimaluse tekkimisel, mööduksid 1,5 m kauguselt. Kui aga autod seisavad ummikus soovime meie ratastel saada hunnikust läbi, möödudes nagu punktis 1 kirjeldatud, umbes sõiduridade vahelt või, muutudes jalakäijaks, ka kõnniteel.
3. Me ei saa aru, kuidas tossav, mürisev või muidu roostes sisepõlemismootoriga liiklusvahend on ülevaatuselt liiklusse lubatud. Kuidas on lood aga jalgrataste ülevaatusega ja nende nõuete täitmisega? Mõelge fiksimehed, kuidas te peatute keti purunemise või mahatuleku korral (jutt kiirest jalaga vastu kummi piduradmisest ei päde)?
4. Me soovime, et peale õnnetust rahastaks meie ratta remonti liikluskindlustus. Kas me osaleme kindlustustasude kogumises?
5. Me soovime autojuhtide poolt kogu Liiklusseaduse täielikku täitmist. Ise aga ei taha väga tihti (eriti sportlased-jalgratturid) linnaliikluse punaseid tulesid ja ülekäiguradasid aktsepteerida (kes kellele teed peab andma - kas jalgrattal 35kmh teel liikuv kodanik või ülekäiguraja ees ratas käekõrval seisev kodanik). Võimalik, et mitte pahatahtlikkusest aga seismisoskuse ja paigaltstardi madalas kvaliteedis võib põhjus olla
Re: Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Lisan siia need kaaskodanikud, kelle jooksud on nii "kaheksas", et ei käi enam pidurite vahelt hästi läbi (pöiapiduriga rattad) ja lahenduseks on pidurite lahti ühendamine. Olen seda tihti näinud U6 - U18 vanuseklassi esindajatel aga mitte ainult.andresle kirjutas:3. Me ei saa aru, kuidas tossav, mürisev või muidu roostes sisepõlemismootoriga liiklusvahend on ülevaatuselt liiklusse lubatud. Kuidas on lood aga jalgrataste ülevaatusega ja nende nõuete täitmisega? Mõelge fiksimehed, kuidas te peatute keti purunemise või mahatuleku korral (jutt kiirest jalaga vastu kummi piduradmisest ei päde)?
Sinu viiendasse punkti lisaksin ma ka nö suunatule näitamise: autojuhtide kohta öeldakse, et suunatule kang on lisavarustuses, aga paljud ratturid tänaval kätega oma peadsest liikumissuunast märku annavad?
See 1,5 m reegel on tore aga mitte alati vajalik/praktiline. Kui linnas on tee paremasse serva tõmmatud selgelt eristatav jalgrattarada eristav joon, siis mulle piisab kui auto püsib oma sõidureas ja mina omas. Sel juhul on möödasõidul meie vahe enamasti alla 1,5m aga manööver siiski ohutu.
If everything's under control, you're going too slow!