Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Treening rattasadulas. Mida, kus, kuidas ja kuipalju.
Vasta
Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 03. 02. 2023. 17:59

Tere tere jälle kõigile :D
Olen oma sari teemaga ``Ettevalmistus`` jõudnud kriteeriumi juurde. Selle aastal, siis plaan osaleda kahel kriteeriumil, mis toimuvad 7.mail (TALLINNA MEISTRIVÕISTLUSED KRITEERIUMIS) ja 20.mail (EESTI MEISTRIVÕISTLUSED KRITEERIUMIS).
Esiteks, tahan teada, kas antud üritused on kohe liiga kõvad pähklid Seenior1 klassis osalemiseks?
Teiseks, kas ma oma alu cx rattaga jään väga aeglaseks?
Ratta osas on mul muidugi dilemma et kas ostan uued carbon 60mm sügavusega jooksud või vanema pöiapiduritega MNT ratta.
Eesmärk oleks antud üritustel väga lihtne :D , mitte viimaseks jääda. Olen juba pea aasta jälginud sellist kanalit nagu https://www.youtube.com/@NorCalCycling ja sealt ka saanud oma pisiku osaleda mõnel kritil. Kahjuks meil Eestis selliseid klassi süsteeme pole nagu USA-s kus saavad algajad step-by-step liikuda klassides ülesse poole.

Kuna see teema Treeningu alla tuli, siis võib julgelt anda soovitusi, mis intervalli trenne võiks teha.
Väga tahan teada, mis tase Seenior1 klassis on.
Ja vabalt võib mulle ´´puid alla panna´´sellise mõtte peale :mrgreen:

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2843
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas Rivo » 04. 02. 2023. 08:47

Kui suudad tunni jooksul ca. 300W keskmist hoida + ca. 8x800W lõigud sinna sisse lisada, siis on juba lootust, et korjad vahekatest ka mõne punkti.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7890
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas KaupoR » 04. 02. 2023. 11:26

kui max on 800W siis jääd kohe maha :)
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 05. 02. 2023. 09:22

Rivo kirjutas:
04. 02. 2023. 08:47
Kui suudad tunni jooksul
Ma kuulsin hiljuti, et Elvas olevat olnud Seenioride klassis 20 mintsa sõit :P . Eks seda saan uurida korraldajatelt või lugeda juhenditest kui tekivad.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7890
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas KaupoR » 05. 02. 2023. 20:56

Seeniore oli 1-st kuni vist 8-ni. Ja nüüd pole enam üldse SEN klasse!
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1125
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas Prommar » 06. 02. 2023. 22:17

R1e1x kirjutas:
05. 02. 2023. 09:22
Rivo kirjutas:
04. 02. 2023. 08:47
Kui suudad tunni jooksul
Ma kuulsin hiljuti, et Elvas olevat olnud Seenioride klassis 20 mintsa sõit :P . Eks seda saan uurida korraldajatelt või lugeda juhenditest kui tekivad.
Lisaks "naised saunas rääkisid" tasemel infole võib olla kasulik tutkida eelmise aasta protokolle :)
https://is2020.sportos.eu/bw_client_fil ... oit(2).pdf
https://kttiming.ee/2022-tallinna-mv-kr ... 8-05-2022/

allikas: https://www.ejl.ee/event-directory/kalender/

Omiar
Rattur
Postitusi: 415
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas Omiar » 07. 02. 2023. 21:58

Ma paneks puid alla ja ütleks et kehv mõte. Täna hakata mõtlema et mis treeninguid teha oled juba 1-2 aastat hiljaks jäänud.
Kõigepealt on sellist 10k km aastas põhja alla vaja ja siis sinna peale saab intervalle tegema hakata.
Mine sõida alustuseks Filtril rahvasõitu ja saa kätte tunne pundis sõitmisest.

Sellest oled küll õigesti aru saanud et USA-s on päris hea süsteem aga meil on kahjuks ainult üks agoonia.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7890
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas KaupoR » 08. 02. 2023. 06:42

Ma usun, et teemaalgatajal pole füüsisega häda kedagi - lendas CX skeenesse korraliku pauguga sisse.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 11. 02. 2023. 22:17

[/quote]

Lisaks "naised saunas rääkisid" tasemel infole võib olla kasulik tutkida eelmise aasta protokolle :)
https://is2020.sportos.eu/bw_client_fil ... oit(2).pdf
https://kttiming.ee/2022-tallinna-mv-kr ... 8-05-2022/

allikas: https://www.ejl.ee/event-directory/kalender/
[/quote]

Helistasin mõlema võistluse korraldajale ja sain teada kogu vajaliku info :wink: Nad ütlesid sama, et vaataksin eelmise aasta juhendeid.

Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 11. 02. 2023. 22:28

Omiar kirjutas:
07. 02. 2023. 21:58
Ma paneks puid alla ja ütleks et kehv mõte. Täna hakata mõtlema et mis treeninguid teha oled juba 1-2 aastat hiljaks jäänud.
Kõigepealt on sellist 10k km aastas põhja alla vaja ja siis sinna peale saab intervalle tegema hakata.
Mine sõida alustuseks Filtril rahvasõitu ja saa kätte tunne pundis sõitmisest.

Sellest oled küll õigesti aru saanud et USA-s on päris hea süsteem aga meil on kahjuks ainult üks agoonia.
Eks n.ö trenni tegemine käib mul juba aastast 2019 :) Pigem vb on kellegil soovitada mõnda kindla intervalliga trenne. Filtri sõidud võivad olla muidugi hea algus aga kuidagi ei kutsu :D Eelmise aasta Tartu Rattarallil oli äge sõita küll AGA kuidagi venis ja mulle sellised 3h sõidud ei sobi. Hetkel tahaks rohkem actionit nagu XCO-l ja CX-il, ainult nüüd MNT rattal

Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 11. 02. 2023. 22:33

KaupoR kirjutas:
08. 02. 2023. 06:42
Ma usun, et teemaalgatajal pole füüsisega häda kedagi - lendas CX skeenesse korraliku pauguga sisse.
See vist parim viis kohe maitse suhu saamiseks kui hüppad tundmatusse :lol: Eks kui kritis mäsa käia nagu CX etapil, siis tagajärjed pisut karmimad :roll:

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7890
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas KaupoR » 11. 02. 2023. 23:10

Filtri grupisõidud on hoopis teine tassike teed kui mõni kriteerium. Kui tahad harjutust, alusta 30-30-st. 30 sek max, 30 sek off. Sedasi näiteks 8 korda. Siis kerid 5-10 minutit ja kordad. Ja siis veel korra. Võid varieerida ka 30-15 või 45-15. Või siis loe kuskilt tabata treeningu kohta, seal on intervallid veel lühemad (aga ega see ei tähenda, et see oleks lihtne trenn).
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2041
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas UrmasL » 13. 02. 2023. 11:30

Ma pole ise kriteeriumit küll sõitnud, kuid eeldades et sul on kaasvõistlejatega võrreldav füüsis, siis otsustavad nüansid on veidi teised kui tavalises grupisõidus. Kuna sõit käib vahefinishite peale siis põhiline oskus on ennast ringi peal hoida ja samas jälgida positsiooni, et vahefinshis oleks võimalik rünnata. Ehk lihtsustatult, kes oma piiratud arvu padruneid kõige efektiivsemalt ära kasutab. Kuna postisioonivõitlus on pidev, siis on peab olema julgust ja kogemust, et ohutult kuid efektiivselt ennast heal positsioonil hoida. Kaootilisust on palju ja see kes oskab psikesed detailid oma kasuks pöörata on ka edukas.

Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 01. 03. 2023. 15:36

UrmasL kirjutas:
13. 02. 2023. 11:30
Ma pole ise kriteeriumit küll sõitnud, kuid eeldades et sul on kaasvõistlejatega võrreldav füüsis, siis otsustavad nüansid on veidi teised kui tavalises grupisõidus. Kuna sõit käib vahefinishite peale siis põhiline oskus on ennast ringi peal hoida ja samas jälgida positsiooni, et vahefinshis oleks võimalik rünnata. Ehk lihtsustatult, kes oma piiratud arvu padruneid kõige efektiivsemalt ära kasutab. Kuna postisioonivõitlus on pidev, siis on peab olema julgust ja kogemust, et ohutult kuid efektiivselt ennast heal positsioonil hoida. Kaootilisust on palju ja see kes oskab psikesed detailid oma kasuks pöörata on ka edukas.
Jutt jumala õige. Kahjuks ainus koht, kus seda positsioneerimist ja taktikaid harjutada, on võistlustel. Jällegi tuues näiteks USA kriti kultuuri, siis seal kombeks teha harjutus sõite. Vb tehakse ka Eestis aga ma pole sellest teadlik.

lepsik
Rattur
Postitusi: 60
Liitunud: 16. 04. 2004. 12:42

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas lepsik » 29. 01. 2024. 10:11

Tere
Aasta küll möödas, aga aeg sama. Talvised ettevalmistused hooaja alguseks.
Väga hea meel on lugeda, et harrastajatel tekib huvi kriteeriumisõidu vastu. Väga viis!
Kurdeti, et meil süsteem niru. On. Aga sõitjate arv tingibki selle.
Minu küsimus oleks, mida peab võistluskorraldaja tegema, et kriteeriumil oleks 3 kategoori jagu sõitjaid ( a 100 võistlejat kokku)
Siis kannatab teha cat 1, 2 ja 3.
Küsimus on kuidas teid joonele saada?

Küsiti kuidas kriteeriumiks treenida.
Esimene asi, mis silma jäi oli, et peab 10 kilo sõidetud olema, ei pea. Vabalt võib suusatada ka talve.
Kuidas kritiks treenida?
See on nii individuaalne ühest vastust on raske anda. Kõik oleneb kus sa hetkel oled, mis on sinu tugevused ja piirajad.
Aga, et teada, mida nõuab kriteerium, Eestis panin ma mõned tabelid google docsi, siia ma ei oska panna veel.
https://docs.google.com/document/d/1Ffj ... sp=sharing
Ehk
kreatiinfosfaadi patarei peab olema võimas ja kiiresti täituma,
grupis sa pead teadma ja oskama mida teha,
laktaadi kiire elimineerimine
ja võistlusele kohane üldine tase.
Aga mis igal inimesel vaja esmajoones treenida on erinev.


Kõike Paremat

Kasutaja avatar
R1e1x
Rattur
Postitusi: 32
Liitunud: 14. 09. 2018. 11:13

Re: Ettevalmistus esimeseks kriteeriumiks !!!!

Postitus Postitas R1e1x » 07. 02. 2024. 21:25

lepsik kirjutas:
29. 01. 2024. 10:11

Kurdeti, et meil süsteem niru. On. Aga sõitjate arv tingibki selle.
Minu küsimus oleks, mida peab võistluskorraldaja tegema, et kriteeriumil oleks 3 kategoori jagu sõitjaid ( a 100 võistlejat kokku)
Siis kannatab teha cat 1, 2 ja 3.
Küsimus on kuidas teid joonele saada?
Kuulasin eelmine aasta jalgratta palaviku Spotify-st sel teemal et üleüldse läheb iga aastaga korraldus keerulisemaks ja ma täiesti mõistan miks meil pole cati süsteemi. Meil lihtsalt pole sellist massi võtta aga ehk on veel minusuguseid kes vaatavad USA sõite ja hakkavad vaikselt proovima.
Ma eelmine aasta kahjuks lõin ikkagi viimasel hetkel põnnama aga see oli vist isegi hea otsus. Seletan miks :wink:
lepsik kirjutas:
29. 01. 2024. 10:11

Küsiti kuidas kriteeriumiks treenida.
Esimene asi, mis silma jäi oli, et peab 10 kilo sõidetud olema, ei pea. Vabalt võib suusatada ka talve.
Kuidas kritiks treenida?
See on nii individuaalne ühest vastust on raske anda. Kõik oleneb kus sa hetkel oled, mis on sinu tugevused ja piirajad.
Ma hakkasin käima eelmise aasta novembrist esimest korda spinningu trennis ja ülla ülla :D mees kes pole terve kolm aastat ei võistlustel ega trennides püsti sõitnud pidi äkki seda tegema üsna tihit ja pikalt. Mul läks esimesed kolm trenni aega et selle possaga ära harjuda ja samuti mu lihased saaksid tugevamaks ( just reie pealsed). Kuigi mul veel pole ühtegi kriti kogemust, olen üsna kindel et püsti sõites momente tuleb selles distsipliinis rohkelt.
Mul on kodus ka tark pukk olemas aga sellel ei ole see püsti väntamine kuidagi õige( selline tunne et kohe läheks midagi pooleks) . Ja muidugi kui panen mingi treeningplaani käima zwiftis ja ERG mode peal siis 900w intervalli ajal ei pane see süsteem õiget takistust. Mitmeid kordi seda juhtunud.
Seega, ma saan seda kinnitada alles peale esimest kritti aga miski ütleb et spinningu trennidest võib väga palju kasu olla. Eriti kui pole spetsiifiliselt sadulast väljas lõike harjutanud.
lepsik kirjutas:
29. 01. 2024. 10:11

Ehk
kreatiinfosfaadi patarei peab olema võimas ja kiiresti täituma,
grupis sa pead teadma ja oskama mida teha,
Üks soovitus mida seal NorCal videos öeldi , et tea oma vastaseid. See oleks nagu ainus asi mida vast jälgida esimesel sõidul, kuidas antud sõidu favoriidid käituvad ja nende rünnakute järgi arvestama. Kerge öelda muidugi aga vähemalt mingigi plaan. Teine kriteerium on raja keerukus. Siis oleks kõige efektiivsem võimalikult ees olla, mis võib tunduda vale aga kurvist välja kiirendamisl kaotaks rohkem küünlaid kui tuule käes olla.
Üldjuhul on mulle sobinud sellised tunnised täiega andmise võistlused. Plaanin nüüd Elvasse minna ka Talikrossile ja kõik aprilli kuu rattapoe etapid teha. Koos spinningu trennide ja võistlustega peaks ehk see laktaadi patarei ka enam vähem tulema :P

Eks näis 👊

Vasta

Mine “Treening”