Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Pulsokast computrainerini
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas mart2 » 22. 01. 2020. 19:20

Tere!
Kevad on tulemas ja peale paari aastast vahet tahaks jälle natuke rohkem ratast sõita.
Vana spidoka asemel on Edge 130 ja lisaseadmena kasutaks väntamise sageduse andurit (cadence sensor).
Ei tahaks eraldi seadet osta ja kavatsen ühte kompuutrit kasutada nii MTB kui maantee rattal. Sel puhul on odavam panna neile eraldi sagedusandurid, sest ümbertõstmine pole kinnituste vastu eriti sõbralik.
Kas on kellelgi kogemusi/soovitusi/nõuandeid? Teiste kompuutrite pakkumist pole mõtet teha, sest penskari rahakoti on õhuke …

PS. Ainult kadentsi andur selle pärast, et suurt koormust ei lubata kehale anda ja seda peaks kompenseerima kerimisega.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11865
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas erikr » 22. 01. 2020. 23:14

mart2 kirjutas:
22. 01. 2020. 19:20
Tere!
Kevad on tulemas ja peale paari aastast vahet tahaks jälle natuke rohkem ratast sõita.
Vana spidoka asemel on Edge 130 ja lisaseadmena kasutaks väntamise sageduse andurit (cadence sensor).
Ei tahaks eraldi seadet osta ja kavatsen ühte kompuutrit kasutada nii MTB kui maantee rattal. Sel puhul on odavam panna neile eraldi sagedusandurid, sest ümbertõstmine pole kinnituste vastu eriti sõbralik.
Kas on kellelgi kogemusi/soovitusi/nõuandeid? Teiste kompuutrite pakkumist pole mõtet teha, sest penskari rahakoti on õhuke …

PS. Ainult kadentsi andur selle pärast, et suurt koormust ei lubata kehale anda ja seda peaks kompenseerima kerimisega.
Edge 130 toetab ANT+ ja BT andureid. Vähemalt ANT+ anduritel on igaühel unikaalne ID. Paaritad kompu kummagi anduriga ära ja sõidad. Käivitamisel otsib kompu kõik talle tuttavad ja kuuldeulatuses olevad andurid ise üles. Kui anduri patarei saab tühjaks, tuleb uuesti paaritada.

Ehk juurde pead ostma teise, soovitavalt samasuguse (aga mitte tingimata) ANT+ kadentsianduri.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas mart2 » 23. 01. 2020. 06:56

Tänan!
(ja kraaps!)
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7906
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas KaupoR » 23. 01. 2020. 07:54

erikr kirjutas:
22. 01. 2020. 23:14
Edge 130 toetab ANT+ ja BT andureid. Vähemalt ANT+ anduritel on igaühel unikaalne ID. Paaritad kompu kummagi anduriga ära ja sõidad. Käivitamisel otsib kompu kõik talle tuttavad ja kuuldeulatuses olevad andurid ise üles.
Edge 130-ga kogemust pole, küll aga 810ga. Kui teed seadmesse mitme ratta profiilid, siis saad iga profiili alla meelde jätta just selle ratta anduri. Omal sama lugu võimsusanduriga - kui võtan cx ratta aga gepsul on kogemata valitud mnt, siis geps andurit vaikimisi üles ei leia. Tuleb kas gepsus ratas vahetada või uuesti andurit otsida (mis tähendab, et järgmine kord mnt rattaga sõitma minnes geps jälle andurit ei leia, sest tal on nüüd meeles cx ratta andur).

PS. Patarei tühjenemise järel võimsusandurit küll uuesti paaritama ei pidanud (kui nüüd õigesti mäletan). Aga see paaritamine pole ka mingi ulme, et seda kord paari aasta tagant teha ei võiks.

PPS. Sul on omal kaks pedaalimissageduse andurit juba olemas - põlved. Loed 10 sekundi jooksul, mitu korda põlv ülemises asendis käis, korrutad kuuega ja korras
If everything's under control, you're going too slow!

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas mart2 » 23. 01. 2020. 12:45

130-sse ei saa mitut rattaprofiili teha - lihtsalt salvestamisel küsib, et kas road, mtb, gravel või XC.
See 10 sekundi lugemine on tore siis, kui teed rahulikku kerimist maanteel, kuid siiski võib anda ligi 10% vea - näiteks 80 vs. 90 pm.
Kui on vaja harjutada suuremat kerimise kiirust või koormust tõsta, siis lendab see arvutamine vastu taevast. Ekraanil on selge number ees.

Alles hiljuti lugesin ka seda , et rattasõitu tuleb teha sobiva pulsiga ning selleks tuleb lihtsalt lugeda südamelööke 15sek ja korrutada 4-ga. Katsusin ette kujutada, kuidas seda "lihtsalt" teha singli tõusul! :lol:
Aga eks ma ole ka selline lödipüksist harrastaja...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7906
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas KaupoR » 23. 01. 2020. 12:56

Põlve liikumist lugedes ja 6 korrutades saad sa vea halvimal juhul vea 6 võrra. Nt kui su tegelik kadents on 84 (14 korda 10 sekundi jooksul) aga sa loed 13 korda, saad sa tulemuseks 78. Kui loed 15, saad 90. Viga on mõlemal juhul +-7%. Aga kas sul on tähtis täpne kadents või soov harjutada mingis suunas? Kui oluline on trend, siis see on ju ilma mõõtjatagi selge, et kas sa väntad oma tavapärast kadentsi või lased kergemalt. Ja ega sa tõususinglist ikka 90+ kadentsiga üles ei lenda, olgu sul täpne lugeja või mitte. Üks lihtne võimalus veel kadentsi kiiremaks saada - kui avastad, et väntad oma tavapärase mugava tundega, siis paned pikema jututa ühe käigu võrra kergema ülekande. Kui oled mõnda aega kadentsi kasvõi põlvemeetodil lugenud, siis varsti saad juba tunnetuslikult aru, kas vänta 60, 80, 90 või 110 pööret minutis.
PS. kui soov on pöördeid üles saada, siis seda toetavad ka lühemad vändad. Isiklik kogemus: 175mm vändaga 130 pääret minutis hüppan sadulas nagu hull. 170 vändaga pole üldse mingit probleemi.
If everything's under control, you're going too slow!

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas mart2 » 23. 01. 2020. 17:02

Eesmärk on saada kerimine stabiilselt 90-95 peale ja selleks peab vahepeal tegema lõike ka kiiremini.
Kuna jõu harjutustele on pandud piirang ja püsti mäkke lööb pulsi liiga kõrgele - ülempiiriks on lubatud püsiv 135/140 ning hetkeline 145 - siis ainuke variant edasi minna on just tasakesi tõsta kerimise kadentsi.
Selge on, et spurt või mägi muudavad väntamise sagedust, kuid üldist võimekust on vaja tõsta. :roll:
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11865
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas erikr » 27. 01. 2020. 08:55

Saan Mardi vajadusest aru.
Olen ka ise tegelenud aastaid tagasi kadentsi suurendamise teemaga, põlvede pärast.
Number lenksul on oluliselt abiks kiireks korrektsiooniks ja kiirema kadentsi hoidmiseks.
Eriti alguses.
Üldiselt on maailmas võimalik enamus asju teha ilma spetsiaalsete abivahenditeta.
Aga kuna Mardil juba kadentsivõimekas kompu olemas siis teine andur ja tuld!

Algul reageerib ka pulss kaasa päris hästi, kohanemiseks läheb päris arvestatav aeg.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas mart2 » 28. 01. 2020. 09:51

Tänud, Erik, toetamast ja julgustamast!
Pulsi pärast väga enam ei muretse, sest viimane poolteist aastat on "elektrilised ja keemilised" pöörete piirajad peal.
Selle tõttu ongi kasulik vaadata korraga ekraanil pöördeid ja pulssi.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Garmini kompuuter ja mitme ratta andurid

Postitus Postitas mart2 » 05. 05. 2020. 07:29

Kokkuvõte.
Peale seda, kui olin mõlema ratta kadensiandurid ning oma pulsivöö spidokaga (130) ning kellaga (935) ära "paaritanud", toimub kõik iseseisvalt - tunneb kohe vastavad seadmed ja registreerib töö peale esimest vändapööret.
Kui ei teaks, et on eri rattad, siis absoluutselt mingit vahet ei ole.

Sellega teema lõpetatud.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Vasta

Mine “Treeningu tehnilised abivahendid”