2. leht 2-st

Re: Esituli

Postitatud: 04. 02. 2019. 21:34
Postitas MK777
mtm kirjutas:
04. 02. 2019. 20:40
Fotosensitiivseid epileptikud kellel valguse vilkumine epilepsiahoo esile kutsub on enamasti tundlikud sagedusel 16-26 Hz (=vilgatust sekundis) vilkuvale valgusel.
Pean tunnistama, et ma polegi kohanud sellist ratturit kellel oleks kasutusel strobo, mis töötaks sagedustel 16-26Hz.
Taoline sagedus peaks ärritama kõiki inimesi.
Enimlevinud tuledel on siiski täiesti rahulik vilkumine.

Re: Esituli

Postitatud: 04. 02. 2019. 22:06
Postitas mtm
MK777 kirjutas:
04. 02. 2019. 21:34
[...
Enimlevinud tuledel on siiski täiesti rahulik vilkumine.
Aga mitte kõigil.

Euroopas legaalsetel rattatuledel peaks CE märk peal olema. Pole aega uurida mis regulatsioonidele selle saamiseks peaks tuled vastama. Ratastega sõidukitele kohaldatakse ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni 1958 aasta lepingu eeskirjasid, näiteks nr. 48 on sõiduautode tuledele (pdf: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 3)&from=EN ), pole jaksanud uurida kas seal ka jalgrattaid mainitud. Maanteeameti tehnoosakond peaks selle teema turujärelvalvega tegelema ( vt. https://www.tja.ee/et/turujarelevalve-programm ) või siis Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti tehnikaosakond. Keegi viitsib küsigu järgi, saab ehk teemasse selgust.

Re: Esituli

Postitatud: 05. 02. 2019. 10:51
Postitas jjanno
Tere,

Muideks liiklusseaduses on ka mainitud natukene pimeda aja ning jalgratta tulede põlemise kohta. Enne euroopa dokumentide uurimist võib ehk kodumaised käsile võtta?

jJanno

Re: Esituli

Postitatud: 05. 02. 2019. 11:27
Postitas veloson
CE-kujuline hieroglüüf on pea igal hiina plastivormil ühel või teisel kujul sisse ehitatud, puudumisel kleebitakse enne tolli saatmist kleepeka kujul peale. Praktika näitab, et see on puht majanduspoliitiline iluasi, tehnilist sobivust tuleb ikka ise terve mõistusega kontrollida.

Re: Esituli

Postitatud: 05. 02. 2019. 13:07
Postitas mtm
jjanno kirjutas:
05. 02. 2019. 10:51
... liiklusseaduses on ka mainitud natukene pimeda aja ning jalgratta tulede põlemise kohta ...
§87 räägib jah põlevast esi- ja tagatulest aga otsustamaks millised põlevad rattatuled on lubatud on teised eeskirjad ja regulatsioonid mis lisaks liikluses olulisele võtavad arvesse ka keskkonnasäästlikkust, materjalide ohutust jms.

Re: Esituli

Postitatud: 05. 02. 2019. 15:37
Postitas Prommar
veloson kirjutas:
05. 02. 2019. 11:27
CE-kujuline hieroglüüf on pea igal hiina plastivormil ühel või teisel kujul sisse ehitatud, puudumisel kleebitakse enne tolli saatmist kleepeka kujul peale. Praktika näitab, et see on puht majanduspoliitiline iluasi, tehnilist sobivust tuleb ikka ise terve mõistusega kontrollida.
Väike informatiivne off-topic:
Pilt

Re: Esituli

Postitatud: 11. 07. 2019. 14:16
Postitas rnx69
Off-topicu jätkuks - kunagi uurides tuli välja, et CE märgistus tähendab sisuliselt lihtsalt tootja enda poolt kleebitud kleepsu, keegi toote normidele vastavust reaalselt ei kontrolli. Kui on jama, siis võimaldab see sulle lihtsalt turja karata.

Praktikas näeb asi välja lihtsustatult nii, et uurid välja, mis direktiividele peab su toode müügiks vastama, kirjutad juhtkonna allkirjaga paberi, et "jah, toode vastab neile ja noile direktiividele" ning peale selle võidki selle CE sildi tootele peale toppida. Paber peab olema ostjale avalikult kättesaadav (kas siis näiteks kasutusjuhendi osana või internetist alla laadides) ja kõik. Kui keegi kaebab, siis pead tõestama, et toode ka reaalselt nõuetele vastav on ja ongi moos.

Re: Esituli

Postitatud: 11. 07. 2019. 15:06
Postitas mtm
CE-märgise kinnitamisega tootele deklareerib tooja oma ainuvastutusel vastavust kõikidele CE-märgise saamiseks vajalikele õiguslikele nõuetele. ( 2016/C 272/01 punkt 4.5.1.3.vt. https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... A272%3ATOC ).

CE-märgis on oluline viide (kuid mitte tõend) toote vastavuse kohta ELi õigusaktidele ja võimaldab toodete vaba liikumist EMP ja Türgi turul. CE-märgis on laias mõttes kogu vastavushindamist hõlmava protsessi nähtav tulemus ja näitab, et tootja on deklareerinud toote vastavust liidu ühtlustamisõigusaktidele. ( 2016/C 272/01 punkt 4.5.1.)

---
Toote vastavuse kontroll EU eeskirjadele ja regulatsioonidele ongi tootja või EU turule laskja asi, muidu kasvaks ametnike armee ju liiga suureks. Lisaks kui on toote vastavusega probleem siis ei ole vaja tingimata tootjat üles otsida sest lisaks tootja vastutusele võib iga tarneahelasse kuuluvat isikut pidada mittevastava toote eest vastutavaks. Eriti oluline on see kolmandates riikides n. Hiinas toodetud kaupade puhul.

Re: Esituli

Postitatud: 13. 08. 2019. 19:09
Postitas Lihtsalt-Rattur
Tere.

Ei hakkaks uut teemat tegema... Plaan sügiseks-talveks esituli soetada, millega saaks 2-3 tundi metsas mütata.
Teadjamad mehed, andke nõu. Mida peaks valimisel jälgima aja millised lampe peaks vältima?

Tänan kõiki kes vastata viitsivad.

Re: Esituli

Postitatud: 13. 08. 2019. 21:34
Postitas mtm
Mul metsas käies lenksul reguleeritava valgustugevusega Fenix BC30R https://www.fenixlighting.com/product/b ... ike-light/ millega saab teisi oma tulega pimestamat metsa ning metsas panen võimsust juurde. Eeliseks sisseehitatud patarei ja patarei kestvuse näidik. Et vastutulijat ei pimestaks on tulele küll lisasirm ehitatud.

Lisaks kiivrituli, odav hiinakas, patakad tagataskus. Selline: https://www.aliexpress.com/item/3260747 ... 4c4d4k5QCx . Veidi kitsa valgusvihuga on aga pole vajadust näinud valgusvihku laiemaks tegev esiklaas ka osta.

Olen ka ühe tulega sõitnud aga metsas kahega parem, kasvõi kui tuli lenksul ja näiteks kett maha tuleb ei näe mitte midagi. Ühe tulega lisaks jama kui ära kustub: pimedas metsas käia näeb aga sõita eriti mitte.

Re: Esituli

Postitatud: 13. 08. 2019. 21:42
Postitas AndreK
https://hs-lights.com/et/ vaata eesti sugemetega teemat ka

Re: Esituli

Postitatud: 14. 08. 2019. 09:32
Postitas erikr
Lihtsalt-Rattur kirjutas:
13. 08. 2019. 19:09
Tere.

Ei hakkaks uut teemat tegema... Plaan sügiseks-talveks esituli soetada, millega saaks 2-3 tundi metsas mütata.
Teadjamad mehed, andke nõu. Mida peaks valimisel jälgima aja millised lampe peaks vältima?

Tänan kõiki kes vastata viitsivad.
Sellise teemapüstituse puhul on esimene küsimus - palju tule jaoks raha plaanid kulutada?
Siit edasi saab alles soovitama hakata.

Re: Esituli

Postitatud: 14. 08. 2019. 12:15
Postitas Lihtsalt-Rattur
OK, täpsustan... :)
Kas hiinakad (aliexpressist) ka kõlbaksid või peaks vaatama 100euri + - lampe. Tean, et head ja odavat asja ei ole olemas aga kas aliexpressi 20 eurise ja päris poe 100 eurise lambi vahe on 5x. Ühesõnaga soovitage toimivat lampi. Kui hiinakad on kräpp siis tulebki 100 eurine osta:)

Rattur

Re: Esituli

Postitatud: 14. 08. 2019. 14:17
Postitas Prommar
Lisaks kvaliteedile on vahe ka selles, et tootmisjääke ei lasta otse jõkke ja kokku ei pane lapsorjad.
Tehnokraadid muidugi pistavad kisama, et kõik tuleb samast tehasest jne. Igaüks usub mida tahab.

Re: Esituli

Postitatud: 14. 08. 2019. 14:24
Postitas veloson
Hiina võrkkestakärsatajad toovad sügistalve valguse, sobiva akuga kestavad mainitud 2-3 tundi. Toimib. Aga iga kord kellegagi kohtudes pead ise käsitsi ümber suunama, käe ette panema, tiheda liiklusega ei toimi, vajab teist tsiviliseeritud valgusallikat juurde. Mul on 4 lambist 2 poole hooaja pealt hukkunud, ühel laadija hinge heitnud, sellest tulenevalt eelistan laadida kivipõrandal või metallil ja ainult järelvalve all. Kui viimased 2 komplekti hinge heidavad, siis enam hiinakat asemele ei taha.

Re: Esituli

Postitatud: 15. 08. 2019. 08:35
Postitas maalane
Minul valitud Fenix BT10 on igapäevases kasutuses, käin aasta läbi rattaga tööl ja seega kasutus intensiivne. Toimib tavamüügis olevate AA akupatareidega. Valgustugevusel on kolm astet, reeglina kasutan kõige "lahjemat" valgusvoogu. Olen vahel kogu öö sõitnud rännakutel, 6 tundi peab aku kindlasti.

Re: Esituli

Postitatud: 15. 08. 2019. 09:30
Postitas tripp
Ma kinnitan seda, et pealampi on lisaks vaja.
Jäime eile sõbraga metsas pimeda peale. Rattatuli (kirjade järgi 800 lm) oli sõitmiseks küll ja küll. Aga oli vaja ka kaarti vaadata (mul on kaardihoidja rattal), ketist ja käiguvahetusest oksi välja korjata, vahepeal kõrvale vaadata "kas siin ikka oli see siht mis kaardi järgi pidanuks olema". Pealamp väga abiks.

Kui maastikku sõidad, siis võib nõrk kohta olla lambi kinnitus lenksule. Minu oma "vajub vaikselt ära", ükskõik kui kõvasti kinni ei keeraks. Lamp ei ole lenksu suhtes tasakaalus (kinnituspunktist eespool on rohkem kaalu kui taga) ja iga suurem kivi vajutab lampi kümnendiku mm allapoole. Maanteel või muidu pehmel maastikul ei ole probleemi.

Ehk - netist ostmine on igal juhul risk, kui just miljon usaldusväärset ja sinu sõidustiiliga kokku minevat arvustust ei ole.

Re: Esituli

Postitatud: 16. 08. 2019. 10:45
Postitas fotek
otsi e-bayst:

1. Lenksu peale "skyray" millele teed kahest toruklambrist ise kinnituse.

2. Kiivri külge lisaks mõni "headlight" toode, mille paelad tõmbad läbi kiivri aukude.

Kui inimesed vastu tulevad, lülitad skyray välja sest see on umbes sama tugev kui auto kaugtuli.

Re: Esituli

Postitatud: 16. 08. 2019. 11:16
Postitas Kirsa
Kui tahta see hooaeg öiset sõite teha, siis on viimane aeg ebay-st endale mingi lamp tellida, aga ei oska otsustada milline valida.
Mul on 5a tagasi ebayst ostetud 50 eurone hiina 3 cree lediga pealamp, millega olen päris rahul.

Ühte oleks juurde vaja, arvestades tehnoloogia arengut võiks ju praegu 50 euroga päris hea asja saada.
Kellelgi hinnaklassis 40-70 hea kogemus mõne lambiga on, siis võiks know-how'd jagada.

Lambi toimimine liikluses ei ole absoluutselt oluline - sõidan sellega ainult metsas või seal kus inimesi pole.

Re: Esituli

Postitatud: 16. 08. 2019. 11:24
Postitas priit908
Mina kasutan nimetatud hiina lampe (täisvõimsusel käima panen alles siis kui jõuan pimedasse metsa), valgusallikad tulid ALI vahendusel, juurde ostsin veekindlad kopsikud 18650 akude jaoks ja viimased hankisin kohalikust renovaarist (korralikud Panasonicu elemendid). Tulemuseks on rohkelt valgust, kvaliteetne ning kauem kestev akuplokk. Miinuseks tuleb juurde hankida akude laadija mis igat elementi eraldi laeb.

Tuli lenksul (laiem vihk) - https://www.aliexpress.com/item/3284387 ... b201603_53

Tuli kiivril - https://www.aliexpress.com/item/3282190 ... b201603_53

Akude karp - https://www.aliexpress.com/item/3295250 ... b201603_53

Elemendid - https://patareid.ee/est/panasonic-ncr18 ... ulampidele

Laadija - https://www.aliexpress.com/item/3289075 ... b201603_53

Re: Esituli

Postitatud: 16. 08. 2019. 14:40
Postitas j6ukur
* hiinakate korral tasub hoiduda plekist reflektoriga lampidest - nende valgussõõr on kooskõlas reflektori hinnaga. Kvaliteetsemad on alumiiniumist treitud - osav silm eristab seda on juba piltidelt.
* Akukarbi puudus võrreldes punktkeevitatud pakkidega on võimalus vibratsiooniga kontakt kaotada.
* Ühesilmsetele hiinakatele tuleb hajutav reflektor juurde osta 5€ eest.
* plastikust sirm tuleb tsivilisatsioonis sõites ette panna