1. leht 1-st

Spidomeetri "see number, mis ratta läbimõõdust sõltub&q

Postitatud: 31. 07. 2003. 15:20
Postitas taavid
Kust saaks teada spidomeetri "seda numbrit", mis ratta diameetrist sõltub?? Konkreetselt Classicu spido. Üks tegelane on suutnud spido ära resettida :( 26" siis läbimõõt.

Re: Spidomeetri "see number, mis ratta läbimõõdust sõlt

Postitatud: 31. 07. 2003. 15:27
Postitas Mati
taavid kirjutas:Kust saaks teada spidomeetri "seda numbrit", mis ratta diameetrist sõltub?? Konkreetselt Classicu spido. Üks tegelane on suutnud spido ära resettida :( 26" siis läbimõõt.
Selleks on üks hea valem (raadius x 0,62....), mida mul täpselt peas pole, vaatan kodus järgi. Variant on ka nii, et märgid rattal/kummil ühe koha ja siis veeretad ratast sirgjooneliselt põrandal niikaua kuni see märgitud koht täisringi on ära teinud. Siis mõõdad kahe punkti vahemaa ja ongi nr käes.

Üldiselt on sõltuvalt kummist see nr ca 204-210.

Re: Spidomeetri "see number, mis ratta läbimõõdust sõlt

Postitatud: 31. 07. 2003. 15:37
Postitas nemm
[Variant on ka nii, et märgid rattal/kummil ühe koha ja siis veeretad ratast sirgjooneliselt põrandal niikaua kuni see märgitud koht täisringi on ära teinud. Siis mõõdad kahe punkti vahemaa ja ongi nr käes.

Üldiselt on sõltuvalt kummist see nr ca 204-210.[/quote]
Kui on nelja numbriga kombinatsioon(näiteks Sigmal) siis arvestad mm-tes ja kolme numbri puhul sentimeetrites.
Sigmal oli vist veel variant, et võtad ratta raadiuse(mm) ja korrutad piiga(3.14). Seda täpselt ei mäleta.

Re: Spidomeetri "see number, mis ratta läbimõõdust sõlt

Postitatud: 31. 07. 2003. 15:46
Postitas mart
taavid kirjutas:Kust saaks teada spidomeetri "seda numbrit", mis ratta diameetrist sõltub?? Konkreetselt Classicu spido. Üks tegelane on suutnud spido ära resettida :( 26" siis läbimõõt.
Enamus spidode kiipidest mahub kuude alatüüpi. Kalibreerimisel otsi tabelist oma kummi mõõt ja vali õige kood:
Tire Size ISO Group A Group B Group C Group D Group E Group F :
http://www.sheldonbrown.com/cyclecomput ... ation.html
kui ebatäpsus jääb kilomeetri läbimisel üle 10 meetri , siis pead tegema täppis/järel kalibreerimist.

Postitatud: 31. 07. 2003. 16:02
Postitas taavid
nii, otepää lühikese maa ajal oli numbriks olnud 200. distantsiks näitas minu mälu mööda praktiliselt 30 (nagu pidigi olema).

Postitatud: 31. 07. 2003. 20:22
Postitas Green_Day
kui 208, siis sellele vastab 208 cm.

Postitatud: 31. 07. 2003. 22:38
Postitas karzum
Kõige reaalsema tulemuse saad kui tõmbad mõõdulindi ümber kummi (täisring). Väga kiiresti käib see.

Postitatud: 31. 07. 2003. 23:48
Postitas UrmasL
karzum kirjutas:Kõige reaalsema tulemuse saad kui tõmbad mõõdulindi ümber kummi (täisring). Väga kiiresti käib see.
Arvesta, et ise peal istudes on ümbermõõt veidi võiksem. Selle võrra mida sinu raskus kummi kokku surub.

Postitatud: 01. 08. 2003. 07:56
Postitas tarmo
UrmasL kirjutas:
karzum kirjutas:Kõige reaalsema tulemuse saad kui tõmbad mõõdulindi ümber kummi (täisring). Väga kiiresti käib see.
Arvesta, et ise peal istudes on ümbermõõt veidi võiksem. Selle võrra mida sinu raskus kummi kokku surub.
ma kasutan ka karzumi meetodit. mõõdulint ümber ja korras. kuskil pole täpselt öeldud ka kuidas seda tegema peab. äkki on hoopis nii, et mõõdad ümbermõõdu ära, sisestad kompusse ja ta arvutab juba edasi mingi koefitsiendiga nagu oleks kumm kergelt kokku surutud?
tegelt tuleb see vahe nii väike erinevate meetoditega,et minu arust pole tähtsust kas sa olel sõitnud 99,8 või 100, 4 km. milleks sellist täpsust taga ajada?

Re: Spidomeetri "see number, mis ratta läbimõõdust sõlt

Postitatud: 01. 08. 2003. 08:26
Postitas Mati
...Selleks on üks hea valem (raadius x 0,62....), mida mul täpselt peas pole, vaatan kodus järgi....
Ja see valem on siis:

kompu näit = ratta raadius x 6,2832

Postitatud: 01. 08. 2003. 08:32
Postitas Rom
Ma võtan kummivahetuse järgselt kompu manuaali paberil ja loen seal olevast tabelist :roll:

Re: Spidomeetri "see number, mis ratta läbimõõdust sõlt

Postitatud: 01. 08. 2003. 10:03
Postitas Gunnar
Mati kirjutas: kompu näit = ratta raadius x 6,2832
ehk raadiusx 2pii (6,283185307...)
a jah, siis pead raadiuse mõõtma ajal, kui ratta seljas normaalses sõiduasendis istud.

Postitatud: 01. 08. 2003. 12:20
Postitas vallov
tarmo kirjutas:
UrmasL kirjutas:
karzum kirjutas:Kõige reaalsema tulemuse saad kui tõmbad mõõdulindi ümber kummi (täisring). Väga kiiresti käib see.
Arvesta, et ise peal istudes on ümbermõõt veidi võiksem. Selle võrra mida sinu raskus kummi kokku surub.
ma kasutan ka karzumi meetodit. mõõdulint ümber ja korras. kuskil pole täpselt öeldud ka kuidas seda tegema peab.

siis peaks juba seda ka äkki arvess võtma et kui on pehmem rada siis karvasem kumm läeb nubludega natuke ka maasse :) ? arvan et ise peal istudes ja ventiili järgi yks tiir lykata ja pärast centimeetriga mõõtes saab täpsemini.

Postitatud: 02. 08. 2003. 00:02
Postitas mart
tarmo kirjutas: tegelt tuleb see vahe nii väike erinevate meetoditega,et minu arust pole tähtsust kas sa olel sõitnud 99,8 või 100, 4 km. milleks sellist täpsust taga ajada?
Sinu näite puhul tuleb erinevus ca 0,5% :lol: . Loomulikult pole ei võistlusel ega matkal nii suur täpsus vajalik.
Teema sai alguse Classic mudelist, mille kasutusõpetus ei olnud küsijal käepärast. Iga vastaja andis oma parima. Loodetavasti on küsijal kood käes ja kiirus paigas. Samas - vastamistega peab arvestama, et on tava sõitjaid, kellele on poes suht pealiskaudselt kiirusemõõtja peale kodeeritud. Ja nii nad sõidavad, arvates, et keskmine liikumiskiirus on neil 25km/h ja kõik maanteele pandud kilomeetripostid on üksteisest 1200 meetri kaugusel :wink: .