Spidoka täpsus ?

Pulsokast computrainerini
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Meelis1986
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 28. 04. 2007. 21:29

Spidoka täpsus ?

Postitus Postitas Meelis1986 » 14. 05. 2007. 19:49

Et siis sooviks teada millise mõõdu järgi näitab spido kõige täpsemini ?

1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan! :)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 14. 05. 2007. 19:56

otsing ja vanade teemade lugemine on abiks.
viewtopic.php?t=11896&postdays=0&postorder=asc&start=0
palun :)
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Aare
Rattur
Postitusi: 161
Liitunud: 30. 06. 2003. 10:05

Re: Spidoka täpsus ?

Postitus Postitas Aare » 14. 05. 2007. 20:03

Meelis1986 kirjutas:Et siis sooviks teada millise mõõdu järgi näitab spido kõige täpsemini ?

1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan! :)
Sinupoolt pakutud 3. variant on järgiproovitult kõige täpsem.

Kasutaja avatar
madiz
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 25. 05. 2003. 10:32

Postitus Postitas madiz » 14. 05. 2007. 21:14

Variandiks on ka teadaoleva vahemaa läbimine ning selle põhjal rattaümbermõõdu arvutamine.

Streemer
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 19. 04. 2007. 11:13

Postitus Postitas Streemer » 16. 05. 2007. 11:18

Kõige täpsem oleks jah kolmas variant. Kui täitsa peensusteni minna siis kolmas variant nii, et ise rattaseljas oled, sest raskuse all kumm natukene vajub ja ring muutub veidi lühemaks:P Aga noh, see pea olematu vahe:P Sent sinna tänna ümbermõõdus, ei muuda sisuliselt yldse kiirus, pika trenni peale distantsis mõnedsajad meetrid vast.

Arvutame koos:
trenn on 100 km see teeb 100 000m, kui võtame ratta ümbermõõdeuks arvutamise lihtsuseks 2000 mm ehk 2 m, siis 100 km peale teeb ratas 50 000 tiiru.
ehk siis kui nüüd oleks ümbermõõt samal distantsil üks sentimeeter pikem
siis spidokas näitaks meile distantsiks
2,01 m * 50 000 pööret, see teeb 100 500 ehk 100,5km
saja kilomeetrise trenni puhul pool kilomeetrit eksimust.

Vaatame kiirust.
oletame et sõitsime 3 tunniga
siis esimese variandi puhul oleks keskmiseks kiiruseks 100km/3h= 33,33 km/h
ja teise variandi puhul 100,5km/ 3 h= 33,5km/h

sixty
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 07. 04. 2005. 20:55

Postitus Postitas sixty » 13. 08. 2007. 15:07

küsiks siinkohal veel, et kas spidoka magneti asukoht määrab "palju" kilometraasi ja kiiruse lugemisel. Et siis kui see magnet asub näiteks kodara keskel või kodara velje poolses otsa.
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12101
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 13. 08. 2007. 15:16

sixty kirjutas:... mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
spidokate kahvi külge kinnitatavatel anduritel on tavaliselt peal märge, millega peaks olema magnet kohakuti. võib-olla oli sul hoopis selles asi ja puhut juhuse läbi sattus peale liigutamist asi õigele kohale.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 13. 08. 2007. 15:55

sixty kirjutas:küsiks siinkohal veel, et kas spidoka magneti asukoht määrab "palju" kilometraasi ja kiiruse lugemisel. Et siis kui see magnet asub näiteks kodara keskel või kodara velje poolses otsa.
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
Kule mõtle kas magnet teeb sõites rohkem ringe kui ta rummule lähemal on või vähem või samapalju?

sixty
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 07. 04. 2005. 20:55

Postitus Postitas sixty » 13. 08. 2007. 16:16

ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2475
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 13. 08. 2007. 16:18

sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
auto spido on ju see kõige täpsem asi.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 13. 08. 2007. 17:16

sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Siis pead ikka magnetit rummust eemale nihutama.

sixty
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 07. 04. 2005. 20:55

Postitus Postitas sixty » 13. 08. 2007. 18:02

ma võtsin üldse ära nüüd mõte töötab
veiko kirjutas:
sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Siis pead ikka magnetit rummust eemale nihutama.

vtl
Rattur
Postitusi: 44
Liitunud: 01. 05. 2007. 13:25

Postitus Postitas vtl » 24. 08. 2007. 12:53

sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Enamus autospidomeetreid näitab +5...10km/h rohkem. Testitud nii erinevate GPS-idega kui maantee ääres olevate automaatkiirusmõõtmise postidega.

Põhjus on selles, et suurema rehvimõõdu kasutamisel väheneb ka spido näit ja autotootjad jätavad endale varu. Keegi ei taha võtta endale vastutust, kui mõni tegelane keerab endale suuremad rehvid alla, kulgeb spido järgi lubatud kiirusel, kuid reaalselt ületab lubatud kiirust ning vahelejäämise korral süüdistab autotootjat.

RvN
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 15. 05. 2005. 18:18

Postitus Postitas RvN » 25. 08. 2007. 00:33

vtl kirjutas:
sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Enamus autospidomeetreid näitab +5...10km/h rohkem. Testitud nii erinevate GPS-idega kui maantee ääres olevate automaatkiirusmõõtmise postidega.

Põhjus on selles, et suurema rehvimõõdu kasutamisel väheneb ka spido näit ja autotootjad jätavad endale varu. Keegi ei taha võtta endale vastutust, kui mõni tegelane keerab endale suuremad rehvid alla, kulgeb spido järgi lubatud kiirusel, kuid reaalselt ületab lubatud kiirust ning vahelejäämise korral süüdistab autotootjat.
5-10 on minu arust ilmselge liialdus, testitud GPSiga kahte autot:
mazda 626 originaalvelgedega/kummidega
spidokas: 100 gps: 96
honda accord orginaalvelgede/kummidega:
spidokas: 100 gps: 98

samuti tehnikamaailmas olnud ajast ammusest auto-testide küljes ka reaalse kiiruse ja spidoka näidu võrdlused ja enamusel autodel on see 3-4 km/h, korra olen ka -5 näinud

ja nüüd teemasse:

aga tõsi, et auto spidokas näitavad nata üle, nii et seda kasutada ratta spidoka testimiseks/kalibreerimiseks on suht mõttetu
kui tahad teada, et kas ratta spidokas näitab täpselt, mine mõnele staadionile ja sõida seal ntx 5 ringi ja vaata kas spidokas näitab 2km.

arvoest
Rattur
Postitusi: 94
Liitunud: 30. 08. 2005. 14:15

Postitus Postitas arvoest » 25. 08. 2007. 08:33

samas enneviidatud vanas teemas on juba kirjas kus asub see tegelik 400m joon staadionil, igalt poolt ei ole se ring 400m: viewtopic.php?t=19042&start=0&postdays= ... highlight=
lisaks mina küll oma noore elu ja tervisega ei riskiks ja rattaga kuskile staadionikattele kimama ei läheks

vtl
Rattur
Postitusi: 44
Liitunud: 01. 05. 2007. 13:25

Postitus Postitas vtl » 25. 08. 2007. 15:17

RvN kirjutas:5-10 on minu arust ilmselge liialdus, testitud GPSiga kahte autot: [...]
Mul on oma 20a juhistaazi jooksul kümneid masinaid läbi käinud ja igasuguseid spidosid näinud.
RvN kirjutas:samuti tehnikamaailmas olnud ajast ammusest auto-testide küljes ka reaalse kiiruse ja spidoka näidu võrdlused ja enamusel autodel on see 3-4 km/h, korra olen ka -5 näinud
Spido viga võib avalduda kahel moel - näidule liidetava numbrina (nagu oleks numbrilaua skaala osuti suhtes nihkes) või protsendina näidust (suuremal kiirusel on viga suurem - 50km/h juures nt. +2.5km/h, 100km/h +5km/h jne). Vale mõõduga rehv tekitab alati vea protsendina näidust. Samuti on seega võimalik nende kahe kombinatsioon.

Vasta

Mine “Treeningu tehnilised abivahendid”