Tervist,
Oleks tarvis võimalikult väikse raha eest soetada võimalikult universaalne komplekt rattariietust.
Sooviks sõita nii suvisel kui talvisel aal, nii CycloCrossi kui maanteed.
Siit küsimus: kust ja mida osta? Kas suvised lühikesed püksid pluss talveks säärised oleks mõeldav variant? Endal on varutud sooja pesu ja mõned fliisid, windstopperid.
Teiseks, kui istmepehmendus kuigi oluline pole, siis kas oleks võimalik rattapükse tsiviilriiete all kanda? Kuivõrd hommikuti koolis käies on riiete vahetamine küllaltki tülikas.
Universaalne rattariietus Eesti kliimas
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Universaalne rattariietus Eesti kliimas
Minu aastatepikkuse säästuratturi (ja muu säästusportlase) karjääri on teinud kaasa enamvähem selline varustus (mõningate särkide ja rattapükste uuendustega):
1) lühikesed rattapüksid (suht maksimaalne kvaliteet, hetkel Giordana midagi)
2) lühike rattasärk (täiesti suvalised, hetkel mingi 90ndate Telekomi särk)
3) lühike alussärk
jahedamaks ajaks:
4) Ilvese eest windstopperiga jooksupüksid rattapükste peal (samadega kannatab ka edukalt suvel orienteerumas ja talvel suusatamas käia)
5) Kergem pika käisega jakk (rattasärgi alla)
6) kerge taskussetopitav kilekas
külmaks:
5) soe pesu, kasvõi mitu kihti
6) Ilvese suusajakk
7) Ilvese suusavest taskutega seljal (äärmiselt universaalne asi minu arvates suht igaks aastaajaks)
paksud kingakatted
9) kui vaja siis suvalised lühikesed cargo püksid veel kõige peal.
Ilmselgelt väljanägemine on kaugelt pro`st, aga sõidetud saab suht edukalt.
Sama varustusbaasi pealt saavad ka kõik teised alad vajadusel tehtud.
Ja mis puutub rattapükste teksade all kandmisesse siis see kõlab küll ebavajaliku liialdusena.
Miks mitte lihtsalt sõita tsiviilriietes nagu vanas Euroopas ? Eriti kui riiete vahetamise ja ilmselt seega ka pesemise ning koos sellega ju ilmselgelt ka hommikuse kihutamise võimalused puuduvad.
1) lühikesed rattapüksid (suht maksimaalne kvaliteet, hetkel Giordana midagi)
2) lühike rattasärk (täiesti suvalised, hetkel mingi 90ndate Telekomi särk)
3) lühike alussärk
jahedamaks ajaks:
4) Ilvese eest windstopperiga jooksupüksid rattapükste peal (samadega kannatab ka edukalt suvel orienteerumas ja talvel suusatamas käia)
5) Kergem pika käisega jakk (rattasärgi alla)
6) kerge taskussetopitav kilekas
külmaks:
5) soe pesu, kasvõi mitu kihti
6) Ilvese suusajakk
7) Ilvese suusavest taskutega seljal (äärmiselt universaalne asi minu arvates suht igaks aastaajaks)
paksud kingakatted
9) kui vaja siis suvalised lühikesed cargo püksid veel kõige peal.
Ilmselgelt väljanägemine on kaugelt pro`st, aga sõidetud saab suht edukalt.
Sama varustusbaasi pealt saavad ka kõik teised alad vajadusel tehtud.
Ja mis puutub rattapükste teksade all kandmisesse siis see kõlab küll ebavajaliku liialdusena.
Miks mitte lihtsalt sõita tsiviilriietes nagu vanas Euroopas ? Eriti kui riiete vahetamise ja ilmselt seega ka pesemise ning koos sellega ju ilmselgelt ka hommikuse kihutamise võimalused puuduvad.
Re: Universaalne rattariietus Eesti kliimas
Suur tänu hüva nõu eest.
Mulle on jäänud mulje, et Eestis riidevalik poodides kasin. Kuhu oleks siiski mõtet vaadata, et kohapeal proovida? Või kui netist tellida, siis kust?
Ning veel - kas traksid rattapõkstel on vajalikud? Need näivad küllaltki ebamugavad ning ei teki tunnet, et püksid ilma nendeta alla vajuksid.
Mulle on jäänud mulje, et Eestis riidevalik poodides kasin. Kuhu oleks siiski mõtet vaadata, et kohapeal proovida? Või kui netist tellida, siis kust?
Ning veel - kas traksid rattapõkstel on vajalikud? Need näivad küllaltki ebamugavad ning ei teki tunnet, et püksid ilma nendeta alla vajuksid.
Re: Universaalne rattariietus Eesti kliimas
Trakside vajalikkus sõltub ilmselt inimesest. Mina oma õllekõhuga arvan, et traksidega on oluliselt mugavam.
Re: Universaalne rattariietus Eesti kliimas
Minu universaalne säästukomplekt sisaldab hetkel:
Seljas: 2 lühikest särki (üks õhem teine paksem), üks pika varukaga särk (kõik särgid on pärit kaltsuka riiulitelt), korralik voodrita windstopper jakk, soe pesu
Jalas: korralikud lühikesed püksid traksidega, korralikud pikad voodriga windstopper püksid traksidega, soe pesu
Muu: suvalised rattakindad, buff X 2, kingale fooliumtallad, ehituspoest suvalised kõige soojemad kindad, kaltsukast pärit paksud kingakatted + nendega kaasas olnud müts
Sõitma tükin kui ilm on nii miinus 6, 7 + selge ja soe päike. All: soe pesu, pikk püks. Üleval: soe pesu, suvaline T särk, jakk. Muu: buffid kaelas, müts kiivri all, paksud kindad, jalas 2 paari sokke (õhuke niidisokk + kaitseväest pärit paksud sokid), kingal fooliumtallad, kingakatted.
Kuna minu varbad on väga külmatundlikud, siis need mul ka alati sõites külmetavad, kuid siin aitab jooksmine + sõites varvaste liigutamine. Lisaks on ju võimalus sõita tavalise pedaali ja tavalise talvesaapaga või osta spets talvesõidu saabas. Vaata: viewtopic.php?f=7&t=42433
Kui nõnda hakkab palavaks kiskuma, siis lihtsalt võtan vastavalt vajdusele esemeid vähemaks.
Kui aga ka pikk püks üksi on liiga palav ning lühike jällegi liiga külm, siis sõidan lühike püks + soe pesu.
Traksid ja nende üles seljale ulatuv osa annab väga palju sooja juurde talvel! Samuti on abiks õllekõhu korral.
Kui ise juhtun rattaga kooli sõitma, siis tavaline kooliriietus, aga tavaliselt on vahetus T-särk kotis, sest seljakotiga sõites on mul selg hetkega märg.
Seljas: 2 lühikest särki (üks õhem teine paksem), üks pika varukaga särk (kõik särgid on pärit kaltsuka riiulitelt), korralik voodrita windstopper jakk, soe pesu
Jalas: korralikud lühikesed püksid traksidega, korralikud pikad voodriga windstopper püksid traksidega, soe pesu
Muu: suvalised rattakindad, buff X 2, kingale fooliumtallad, ehituspoest suvalised kõige soojemad kindad, kaltsukast pärit paksud kingakatted + nendega kaasas olnud müts
Sõitma tükin kui ilm on nii miinus 6, 7 + selge ja soe päike. All: soe pesu, pikk püks. Üleval: soe pesu, suvaline T särk, jakk. Muu: buffid kaelas, müts kiivri all, paksud kindad, jalas 2 paari sokke (õhuke niidisokk + kaitseväest pärit paksud sokid), kingal fooliumtallad, kingakatted.
Kuna minu varbad on väga külmatundlikud, siis need mul ka alati sõites külmetavad, kuid siin aitab jooksmine + sõites varvaste liigutamine. Lisaks on ju võimalus sõita tavalise pedaali ja tavalise talvesaapaga või osta spets talvesõidu saabas. Vaata: viewtopic.php?f=7&t=42433
Kui nõnda hakkab palavaks kiskuma, siis lihtsalt võtan vastavalt vajdusele esemeid vähemaks.
Kui aga ka pikk püks üksi on liiga palav ning lühike jällegi liiga külm, siis sõidan lühike püks + soe pesu.
Traksid ja nende üles seljale ulatuv osa annab väga palju sooja juurde talvel! Samuti on abiks õllekõhu korral.
Kui ise juhtun rattaga kooli sõitma, siis tavaline kooliriietus, aga tavaliselt on vahetus T-särk kotis, sest seljakotiga sõites on mul selg hetkega märg.
Re: Universaalne rattariietus Eesti kliimas
Osta pehmendusega ratturite aluspüksid ja kasuta neid samu riideid, mida kasutad praegugi sõitmisel. Enam odavamalt ei saagi enam