1. leht 1-st

SQUIRT ketimääre

Postitatud: 23. 09. 2019. 10:20
Postitas Mati
Ma nüüd, peale 2019 Haanja100, julgen küll lõpuks mürki võtta.

Squirt Chain Lube on parim keti"õli" :!:

Mina hangin seda Hobisport.ee

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 29. 09. 2019. 13:26
Postitas tarmo
Mati kirjutas:
23. 09. 2019. 10:20
Ma nüüd, peale 2019 Haanja100, julgen küll lõpuks mürki võtta.

Squirt Chain Lube on parim keti"õli" :!:

Mul ei õnnestunud selle kraamiga sõbraks saada. Suvel proovisin seda Leedus 800 km rattamatkal. Ilm oli kuiv ja kahjuks oli kett ka kuiv kogu aeg sellega. Liiga tihti pida seda tolmava teega peale määrima. Lõpuks loobusin ja viskasin minema.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 29. 09. 2019. 14:26
Postitas Mati
tarmo kirjutas:
29. 09. 2019. 13:26
Mati kirjutas:
23. 09. 2019. 10:20
Ma nüüd, peale 2019 Haanja100, julgen küll lõpuks mürki võtta.

Squirt Chain Lube on parim keti"õli" :!:
Mul ei õnnestunud selle kraamiga sõbraks saada. Suvel proovisin seda Leedus 800 km rattamatkal. Ilm oli kuiv ja kahjuks oli kett ka kuiv kogu aeg sellega. Liiga tihti pida seda tolmava teega peale määrima. Lõpuks loobusin ja viskasin minema.
Seda on vaja õigesti peale kanda. Korralikult vaja putlit raputada. Eelmine päev kett valgeks, siis lased öö otsa "taheneda", järgmise sõidu eel lased korra suts lapiga üle ja tuld. Mul on toiminud tip-top. TRM lühike oli ka täiesti ok - kõik töötas. Kuivaga ka täitsa ok, ei muutu tolmuga "tavotiks".

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 30. 09. 2019. 08:57
Postitas tarmo
Mati kirjutas:
29. 09. 2019. 14:26
Eelmine päev kett valgeks, siis lased öö otsa "taheneda", järgmise sõidu eel lased korra suts lapiga üle ja tuld. Mul on toiminud tip-top. TRM lühike oli ka täiesti ok - kõik töötas. Kuivaga ka täitsa ok, ei muutu tolmuga "tavotiks".
Pikal matkal, kus distants keskmiselt 200 km päevas, see "eelmisel päeval peale ja öö otsa taheneb" ei toimi. Ma pidin päeva jooksul, olenevalt ilmast 1-3 korda ketti õlitama.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 30. 09. 2019. 09:13
Postitas KaupoR
vaha miinus ongi see, et seda ei saa käigu pealt juurde panna - see vajab aega, et "tööle hakata". Kui tavalist õli pannakse sageli enne sõitu, siis vaha tuleks panna PEALE SÕITU (ja lasta siis taheneda). Mina olen igatahes ka vahausku, kuid tunnistan, et tolmkuival kruusal pole tundideviisi järjest sõitnud, et selliste tingimuste kohta midagi öelda. Tšehhi MTB tuur, CX, TRM jne - kõik kenasti töötanud.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 30. 09. 2019. 09:24
Postitas sassis
Minu kogemus on igati positiivne. Lihtsalt esimesed 3-4 korda panin vaha pärast sõitu. Sealt edasi umbes kord nädalas. Positiivne on see, et kett ei määri võrreldes õliga.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 30. 09. 2019. 20:08
Postitas rolfvector
Kasutasin terve hooaja maantee rattal ja ühesõnaga tegu on super tootega!
Kui purk lõpuks otsa sai ja pidin alternatiive või tavaõli (muc-off) kasutama - siis sain aru, et tuleb uuesti tellida :)

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 10:55
Postitas Fredi
Ei ole see Squirt nii hea midagi. Langesin ka paar aastat tagasi reklaami ohvriks ja kasutasin teda ühe hooaja. Esiteks jätab ta käikarile, raamile ja ketile eriti rõveda ja kleepuva halli mögina, mida on palju raskem lapiga hõõrudes ära pühkida, kui ketiõli mustust. Nagu mingi kitt. Teiseks, Squirt on vees lahustuv ja vihmaga sõites on ta keti pealt läinud nagu paha hais. Igatahes näiteks tagab kas või Motorexi Dry Lube palju puhtama keti ja püsib isegi vihmaga paremini peal kui see Squirt. Aga üle prahi ketimääre on hoopis Rex Domestique. Kogub mustust ülivähe, mis tuleb keti pealt pühkides väga kergesti ära, püsib väga kaua peal ka vihmase ilmaga ja määrdevõime testide põhjal üks paremaid - teeb Squirtile pikalt ära. Hakkasin eelmine aasta Domestique'd prooviks kasutama maanterrattal ja see hooaeg läksin selle peale ka maastikuratastel. Tallinnas saab näiteks Veloplussist. Ülirahul Rexiga, minu meelest on see väikest viisi revolutsiooniline ketimääre.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 11:21
Postitas SK
Igaüks võib oma lemmikuid kiita, see pole keelatud, aga õli headusele on minu meelest ainult üks mõõdik - keti ja hammasrataste eluiga. Kõik muu on emotsionaalne. Ise vahetasin hiljuti hoopis ketitootjat, sest erinevate õlidega oli läbisõit minu jaoks oodatust kõvasti madalam. Ja kvaliteet tähendabki algselt ootuste ja tegelikkuse kattuvust. Ootused pole aga kõigil inimestel sarnased.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 13:30
Postitas rolfvector
Fredi kirjutas:
01. 10. 2019. 10:55
Rex Domestique.... ja määrdevõime testide põhjal üks paremaid - teeb Squirtile pikalt ära.
Tundub hea aga Kas on jagada ka väidet toetavat testi?

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 14:16
Postitas Mati
rolfvector kirjutas:
01. 10. 2019. 13:30
Fredi kirjutas:
01. 10. 2019. 10:55
Rex Domestique.... ja määrdevõime testide põhjal üks paremaid - teeb Squirtile pikalt ära.
Tundub hea aga Kas on jagada ka väidet toetavat testi?
Üritame jääda siin teemas Squirt juurde :!: Sarnaste vahapõhiste lahustivabade määrete kohta võib eraldi teema teha.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 14:22
Postitas KaupoR
Mati kirjutas:
01. 10. 2019. 14:16
Sarnaste vahapõhiste lahustivabade määrete kohta võib eraldi teema teha.
Öelda, et Squirt on lahustivaba, ei ole päris korrektne.
Squirt is a unique chain lubricant – it contains waxes and water in emulsion form
Mina loen Squirt'i veebilehelt, et nende lahustiks on vesi, kuigi nad ise kirjutavad tõesti mõnes kohas "solvent free".

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 14:28
Postitas KaupoR
tarmo kirjutas:
30. 09. 2019. 08:57
Pikal matkal, kus distants keskmiselt 200 km päevas, see "eelmisel päeval peale ja öö otsa taheneb" ei toimi. Ma pidin päeva jooksul, olenevalt ilmast 1-3 korda ketti õlitama.
Eks see kehti ka määrdemaailmas, et igaks tööks on oma töörisitad ja õiged töövõtted. Squirt ei väidagi, et see kestab igavesti. Nende kasutusjuhend ütleb üheselt, et kuivades oludes peaks sõltuvalt teekattest (või selle puudumisest) iga 4-6 tunni tagant uuesti peale kandma. Kui päevane läbisõit on 200 km, siis on loomulik, et korra või kaks päevas tuleks uuesti peale kanda.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 15:10
Postitas MK777
Mina isiklikult loobusin Squirti kasutamisest järgmistel põhjustel:
1) keti ettevalmistus on tüütum (puhastus + leotus)
2) ketil oli raskem tuvastada õlitamise vajadust
3) käigusüsteemi puhastamine nõudis rohkem aega, kuna kuivanud määret oli raskem kätte saada
4) olukorrad kus Squirt jäi koju ja teisel oli kaasas tavaline ketiõli

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 16:38
Postitas rolfvector
Kasutusjuhend:
https://rightforbike.se/wp-content/uplo ... ns-1-1.pdf

Dry Conditions:
Generally, every 4 hours on the MTB, and 6 hours on the road bike.
Wet Conditions:
We advise to apply after every ride since this will enhance the lifetime of your chain and
cassette.


Selles suhtes, et kes ei saa hakkama siis muidugi kasutage tavalist õli kuid lihtsuse/headuse/hinna suhe on Squirt-il paigas (y)

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 21:25
Postitas Fredi
Mingisugune Squirty megafänn või müügimees kustutab siin postitusi. Uuesti:

Sisuliselt täpselt samasugune toode, nagu Squirt, aga odavam, on Morgan Blue Dry Wax, mida ka Eesti rattapoodides peaks saada olema.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 01. 10. 2019. 22:18
Postitas MK777
rolfvector kirjutas: Selles suhtes, et kes ei saa hakkama siis muidugi kasutage tavalist õli kuid lihtsuse/headuse/hinna suhe on Squirt-il paigas (y)
Lihtsus - milles ta ikkagi seisneb? Täielik puhastus, leotamine?
Headus - keti ja kasseti eluiga jääb ikkagi samaks.
Hind - lisaks 40% kallimale õlile vajad veel ka puhastusainet.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 10:59
Postitas rolfvector
MK777 kirjutas:
01. 10. 2019. 22:18
rolfvector kirjutas: Selles suhtes, et kes ei saa hakkama siis muidugi kasutage tavalist õli kuid lihtsuse/headuse/hinna suhe on Squirt-il paigas (y)
Lihtsus - milles ta ikkagi seisneb? Täielik puhastus, leotamine?
Headus - keti ja kasseti eluiga jääb ikkagi samaks.
Hind - lisaks 40% kallimale õlile vajad veel ka puhastusainet.
1 - Ühe korra pead keti korralikult puhastama, peale seda piisab vajadusel kuiva harjaga üle käimisel. Mina tõmbasin keti lapiga korra üle samal ajal kui ratast pesin, muud midagi.
2 - Selle koha pealt vaidleks vastu. Nüüd tuleb välja ka see, tavaõli peab tihedamini maha võtma, et mustus hammakaid jms ära ei "sööks" - ehk siis rohkem tööd. Muu headuse testid (libisevus, komponentide kulutamine jne) on interneti avarustes kergesti googeldatavad.
3 - Oleneb, millega võrdled võib esmane ostuhind olla kallim küll. Puhastusaine ei pea olema spetsiaalne. Ma usun, et tavaõli kasutades, kulub raha ka puhastusainele - ja kui tahta toimivat ja mitte komponente kahjustavat õli ketil hoida kulub seda ainet ka rohkem. Mina olin hooaja jooksul ära unustanud, et peab keti puhastamiseks mingit ainet ostma :) Terve ratta sain Fairy-ga puhtaks :)

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 12:44
Postitas soul
Headus - keti ja kasseti eluiga jääb ikkagi samaks.
Ehk annab just nende numbrite esiletoomine mingit aimu määrete nn. headusest?

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 13:03
Postitas rolfvector
soul kirjutas:
02. 10. 2019. 12:44
Headus - keti ja kasseti eluiga jääb ikkagi samaks.
Ehk annab just nende numbrite esiletoomine mingit aimu määrete nn. headusest?
https://www.ceramicspeed.com/media/3505 ... mbined.pdf

Kes ei viitsi kõike lugeda siis kokkuvõttest piisab.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 14:02
Postitas Fredi
rolfvector kirjutas:
02. 10. 2019. 13:03
soul kirjutas:
02. 10. 2019. 12:44
Headus - keti ja kasseti eluiga jääb ikkagi samaks.
Ehk annab just nende numbrite esiletoomine mingit aimu määrete nn. headusest?
https://www.ceramicspeed.com/media/3505 ... mbined.pdf
Kes ei viitsi kõike lugeda siis kokkuvõttest piisab.

Ja siin mitte 5 aasta vanused, vaid natuke värskemad testitulemused, CHAIN LUBE TEST 8 / 2019 WHEEL ENERGY OY.

Squirt jääb määrdeomaduste, kui ka ketil vastupidamise poolest testitud määrete tahaotsa. Peale 300 km läbimist on Squirty kasutamisel keti võimsuskadu Rexi ja Muc-Offi määretega võrreldes 2-3x suurem.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 14:23
Postitas KaupoR
Fredi kirjutas:
02. 10. 2019. 14:02
Ja siin mitte 5 aasta vanused, vaid natuke värskemad testitulemused, CHAIN LUBE TEST 8 / 2019 WHEEL ENERGY OY.

Squirt jääb määrdeomaduste, kui ka ketil vastupidamise poolest testitud määrete tahaotsa. Peale 300 km läbimist on Squirty kasutamisel keti võimsuskadu Rexi ja Muc-Offi määretega võrreldes 2-3x suurem.
Päris hästi oskavad selle analüüsi tegijad arvutada :) (kuiva keti lilla tulp ja "different result (W)" veerg). Kuidas siit esitlusest üles leida Squirt'i lisatakistus peale 300km läbimist? Joonisel ja tabelis on 300km keskmine, ainult UFO puhul on välja toodud esimesed 60km ja viimased 240km.

Üks faktor on ka hind - Squirt 120 ml maksab 30% vähem kui REX 30 g.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 15:41
Postitas riho
Kui harrastajad räägivad ühe ketiõli võimsuskao suhtest teise ketiõli võimsuskaosse, siis võib rattasõidu hooajale õlise joone alla tõmmata ja tuunimishooaja avatuks lugeda.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 15:42
Postitas värv
KaupoR kirjutas:
02. 10. 2019. 14:23
Üks faktor on ka hind - Squirt 120 ml maksab 30% vähem kui REX 30 g.
Hinnafaktoris peaks arvestama ka lubatavat läbisõitu :) Squirt ütleb maanteel 6h ja Rex Domestique 500km ühe vahatamisega(pudel kestab väidetavalt 30x). Ehk siis 30-33km/h juures laias laastus 15-16 tundi. Ise pole Rexi proovinud ja ei tea kommenteerida, kas 500km tegelikult ka paika peab.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 02. 10. 2019. 20:11
Postitas rolfvector
Fredi kirjutas:
02. 10. 2019. 14:02

Ja siin mitte 5 aasta vanused, vaid natuke värskemad testitulemused, CHAIN LUBE TEST 8 / 2019 WHEEL ENERGY OY.

Squirt jääb määrdeomaduste, kui ka ketil vastupidamise poolest testitud määrete tahaotsa. Peale 300 km läbimist on Squirty kasutamisel keti võimsuskadu Rexi ja Muc-Offi määretega võrreldes 2-3x suurem.
Eks sellese "testi" peab väikese skepsisega suhtuma ka kuna Rex-i tootjate poolt sooritatud.
Ma täitsa usun, et 3-4x kallimad õlid/määrded paremad kui Squirt. Tekitab isegi rohkem usaldust, et odavam asi on nii kõva konkurent, et masinaklass kõrgematega võistlema pannakse :)

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 08:39
Postitas veloson
Praegu libeda ketiga õnnepilves olijate tuju ja tähelepanu ei taha, jätan siia lihtsalt hilisema ajaloo uurimise tarbeks kaubandusliku võrdluse subjektiivselt valitud laialt levinud kaupade ja turule auku raiuvate tulnukate lõpptarbija pakendite kogustest ja hindadest e-poodides (kohustuslik kolme erineva hinnapakkumise võrdlemine on tegemata jäetud), täiendused oodatud, tulevikus huvitav arutelu kõrvale lugeda:

weldtite TF2 perf. tefl. lube | 100 ml 3.59£ (35,9£/l)
Finish Line Cross Country Wet Lube | 120ml 4.99£ (41,583£/l)
Squirt Chain lube | 120ml 10,5€ (87,50€/l)
REX Chain Lube Domestique | 30 g 14.50€ (483,33€/1kg)

1 EUR ~ 0.89 GBP

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 09:01
Postitas Tr11
veloson kirjutas:
03. 10. 2019. 08:39
Praegu libeda ketiga õnnepilves olijate tuju ja tähelepanu ei taha, jätan siia lihtsalt hilisema ajaloo uurimise tarbeks kaubandusliku võrdluse subjektiivselt valitud laialt levinud kaupade ja turule auku raiuvate tulnukate lõpptarbija pakendite kogustest ja hindadest e-poodides (kohustuslik kolme erineva hinnapakkumise võrdlemine on tegemata jäetud), täiendused oodatud, tulevikus huvitav arutelu kõrvale lugeda:

weldtite TF2 perf. tefl. lube | 100 ml 3.59£ (35,9£/l)
Finish Line Cross Country Wet Lube | 120ml 4.99£ (41,583£/l)
Squirt Chain lube | 120ml 10,5€ (87,50€/l)
REX Chain Lube Domestique | 30 g 14.50€ (483,33€/1kg)

1 EUR ~ 0.89 GBP
Sellisel purgihinna võrdlusel puudub informatiivne sisu. Osad määrded sisaldavad lahustit, osad mitte, koguseline kulu keti määrimiseks on erinev, lahustivaba võib kallim olla per ruumala, aga saad selle eest rohkem määret. Kui tahta võrrelda määrdeid hinna ökonoomsuse seisukohalt, siis peab võrdlema määrde kuluhinda per kilomeeter, lisaks veel keti eluiga per km jne. Nagu näiteks teeb Zero Friction Cycling oma võrldustestides.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 09:05
Postitas arnea
YOLO

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 09:11
Postitas Prommar
Squirti hind on mõistlikkuse piires, aga 12-kordset hinnavahet ikka naljalt müügimölaga ära ei õigusta. Nii kalli määrde sisse uskumine nõuab juba mingit ususekti laadset mõttemaailma.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 09:21
Postitas Fredi
Prommar kirjutas:
03. 10. 2019. 09:11
Squirti hind on mõistlikkuse piires, aga 12-kordset hinnavahet ikka naljalt müügimölaga ära ei õigusta. Nii kalli määrde sisse uskumine nõuab juba mingit ususekti laadset mõttemaailma.
Kas 17€ (Rex Domestique hind) ketimäärdele 9000-10000 km läbimiseks on palju? Sisuliselt saab keskmine harrastaja 1 pudeli Rex Domestiquega terve hooaja ära sõita. Lisaks veel kokkuhoid vähenenud keti kulumise pealt. Squirty pudel maksab 12 € ja teda kulub tunduvalt rohkem, ühe pudeliga hooaega välja ei vea.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 10:01
Postitas AndreK
Kui keegi tahab alljärgnevat müügijutuks tembeldada, siis on see võimalus täiesti olemas.
Reaalselt räägin enda kogemustest.

1. Käiguosa on puhas
2. Ketti õlitan maanteel umbes 3-4 korra tagant / maastikul ~2 korra tagant
3. Kulumisest - ei ole täheldanud mingit suuremat kulumist, kui muid määrdeid kasutades, pigem vastupidi.
4. Jutt sellest, et halva ilmaga ei kesta - andke andeks BS. Reaalsed näited enda kogemusest, kus ka peale sõitu keti olukord on olnud täiesti ok:
Tahko 2018 - täielik muda ralli; CX eestikad Raplas 2017 - sisluliselt 100% rajas vedel pori+vihm; Jõelähtme maraton koos jõest läbi sõitmistega; 2 pikka 140 km pikkust maantee trenni, üks vihmaga (vahepeal ketti ei õlitanud); sügisesed/talvised lörtsi/vihma sõidud. Selle aasta sopa leotamistel ei käinud, aga Kaupo vist mainis, et ei olnud probleemi.
5. Kas on kallis - jah on kallim ja on ka kallimaid. Iga ühe enda vaba valik.
6. Kui soov on, siis saab seda hobisport.ee veebipoest
7. Aja täna võimalusel ratas välja, sest see on hea postõliarutluse teraapia ja maandab päeval kogunenud stressi

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 10:56
Postitas riho
Fredi kirjutas:
03. 10. 2019. 09:21
Kas 17€ (Rex Domestique hind) ketimäärdele 9000-10000 km läbimiseks on palju? Sisuliselt saab keskmine harrastaja 1 pudeli Rex Domestiquega terve hooaja ära sõita. Lisaks veel kokkuhoid vähenenud keti kulumise pealt. Squirty pudel maksab 12 € ja teda kulub tunduvalt rohkem, ühe pudeliga hooaega välja ei vea.
Sõidan aastaringselt. KM koguneb ca 7-8000. Varem kasutasin Finish Line õlisid. 120ml pudelid kestsid vähemalt 2a. Viimasel aastal olen kasutanud Squirti. Kuna kannan seda ketile harvem, siis kulub seda mõnevõrra vähem.

Aga kogu see vaidlus meenutab veidi diskussiooni selle üle kumb on parem, pizza või burks. Võrreldakse kilo hinda, kalor per kilo jagatud hinnaga, sealt lahutatakse seedimisele kuluv energiakulu jne.

Võtke asja lihtsamalt.

Kasutage seda mis meeldib ja proovige aegajalt ka midagu uut. Seda nii õli kui fastfoodiga:-)

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 12:14
Postitas priit908
Mitu K€ maksvate ratastega velohundid vaidlevad ketimögla kilohinna üle :wink: Eile käisin pasas ja vihmas sõitmas, kett mölises enamuse ajast ning sahtel oli liiva/muda täis ja mind see üldse ei kottinud. Arvestades rattaspordi üldist kulukust, on kett ja õli (või nimetage seda ainet kuidas iganes tahate) ning nende paarinädalase kestvuse või mõne wati erinevus kergelt üteldes igavusest imetud teema. Minge sõitma või asutage väitlusklubi. Krt hullem juba kui TRMi rehviteema...

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 12:29
Postitas KaupoR
Selles ongi vahe - mõnel kett möliseb, teisel lausa röögib agooniast aga mõnel nurrub hellalt.

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 20:26
Postitas soul
Kallutatud jõud on võrdlustest välja unustanud ketiõli hinnaga 2.24 € /L :)
https://avsk.ee/est/tooted/spetsiaaloli ... 55411.html

Re: SQUIRT ketimääre

Postitatud: 03. 10. 2019. 20:40
Postitas KaupoR
Kuigi esihammakad ja kett käivad tihtipeale vastu rajal olevaid palke ja saepuru nagu lendaks, siis ei ole saeõli jalgrattale