1. leht 1-st

1x13 jne

Postitatud: 26. 09. 2017. 13:58
Postitas Mati
Ma ei tea kas see on juba käinud läbi (ei leidnud), aga siin ta on - Phil Wood'si 1x13

Pilt

Re: 1x13

Postitatud: 27. 09. 2017. 21:08
Postitas Nominative
Juhhaidii. Tegelt päris põnev! ;) Kui kaugele on võimalik minna? Kui mitte niiväga ammu tundus 1x11 uus vägev värk, siis on praegu kerge tunne, et see standard on juba suts vanamoodne. 1x12 lendab peale. Aga kas varsti lendab peale 1x13?
Kui tuleb 1x14 või 15, siis varsti leiutatakse uued veel õhemad ja ülipainduvad ketid või mingisugune seadeldis, mis mingi valemiga chainline'i sätib.

Re: 1x13

Postitatud: 29. 09. 2017. 14:49
Postitas PKT
Tundub, et 1x12 on sama suur tulevik nagu omal ajal 29-sel. Kel uue ratta ostmine plaanis, pole vist mõtet muud vaadata?

Re: 1x13

Postitatud: 29. 09. 2017. 15:02
Postitas KaupoR
Nominative kirjutas:Kui tuleb 1x14 või 15, siis varsti leiutatakse uued veel õhemad ja ülipainduvad ketid või mingisugune seadeldis, mis mingi valemiga chainline'i sätib.
Rummu- või keskjooksusisene käiguvahetus kõrvaldab chainline'i küsimuse sootuks.

Re: 1x13

Postitatud: 29. 09. 2017. 16:03
Postitas TAIX11
Alustasin oma teekonda 26´ ratta ja 3x10 ülekandega. Järgmine upgrade oli granny prügikasti viskamine. Siis tuli 29´ koos 2x10 süsteemiga ning 1 hooaja möödudes sai samal rattal 1x11 (Sram X0) ehitatud. Alates sellest aastast olen õnnelik, või õnnetu, Eagle omanik. No way tagasi, igasugu ühes teises teemas viidatud mured, et 64km/h ei saa sõita, on ulme (harva olen mnt rattaga sellise kiirusi kellal näinud). Ehk umbes 12-13a võttis aega 3x10 areng 1x12 süsteemile. Usun, et 13-ne ülekanne, või ka rohkem, mis iganes moel on 2-3a pärast kanda kinnitanud küll.

Re: 1x13

Postitatud: 30. 09. 2017. 21:43
Postitas MK777
Raha lüpstakse igast detailist (auguvahe, laius, läbimõõt, kinnitused jne), standardid kehtivad lühikest aega ja lõppu polegi näha...

Re: 1x13

Postitatud: 01. 10. 2017. 07:56
Postitas j6ukur
MK777 kirjutas:Raha lüpstakse igast detailist (auguvahe, laius, läbimõõt, kinnitused jne), standardid kehtivad lühikest aega ja lõppu polegi näha...
Ootan juba mitu aastat laiemaid tagakahvleid :D

Re: 1x13

Postitatud: 01. 10. 2017. 10:33
Postitas tarmo
j6ukur kirjutas: Ootan juba mitu aastat laiemaid tagakahvleid :D
Laiemad tagakahvlid jäävad ära, ses t kassett viiakse väljaspoole raami. Nüüd võid rahulikult 1 x 20 ka aretada. Ehk tulevik on siin: https://www.bikerumor.com/2017/09/25/ib ... the-frame/

Re: 1x13 jne

Postitatud: 02. 10. 2017. 19:58
Postitas mikko
Mina panustaks käigukastile https://pinion.eu/en/gearboxes/ . Kahjuks veel vähe levinud . Poleks enam vajadust keti ja väliste hammakate järgi , seega ratas puhas ja vaikne alati . Muidugi ka parem kaalujaotus . https://www.youtube.com/watch?v=-eIuDiNczwo

Re: 1x13 jne

Postitatud: 03. 10. 2017. 10:34
Postitas mart
Kuna eestis puudub Rohloffi tugi, siis selliseid lahendusi praktiliselt pole:
http://www.mi-tech.de/bike/tyke-roex-carbon-29/
Kui on, andke märku, võtke sõna.

Re: 1x13 jne

Postitatud: 03. 10. 2017. 19:36
Postitas -common-
mart kirjutas:Kuna eestis puudub Rohloffi tugi, siis selliseid lahendusi praktiliselt pole:
http://www.mi-tech.de/bike/tyke-roex-carbon-29/
Kui on, andke märku, võtke sõna.
No, mina olen kasutanud ühel oma rattal 12-13 tuhande jagu Rohloffi käigukasti. Kuigi eestis tõesti tugi puudub siis enamasti mingi suurema jama juures leiad kindlasti edasimüüa või remondi teostaja kuhu siis rumm või tagajooks saata. See ei ole kõige mugavam lahendus aga samas selle 12+ tuhande juures pole olnud ka midagi sellist miks ma seda kusagile saatma oleksin pidanud. Iga 5000km või aastas korra tuleb seal rummus õli vahetada millega saab igaüks hakkama kes suudab ühte kuuskanti käes hoida.

Kuna see Pinioni mõte ja jutt sai äkki alguse H100 teemast või seal osalenud rattast siis samuti minu rattal veab süsteemi edasi keti asemel rihm. Kuna aga sellele süsteemile mingit rihma/ketikaitset ma peale ei ole pannud siis juhtus minul korra selline juhtum kus väike kivi läks täpselt hamba vahele mis omakorda täiesti rihmülekande rihma sisse! Sellest järeldan, et mudastel ja või võstlemiseks mõeldud rattal võib siiski olla oht see rihm lihtsalt pooleks astuda sellisel moel. Samas õnneks selline oht on ainult juhul kui rehvid koguvad peale nätskest mudast läbi sõitu lahtist kiviklibu või midagi taolist kuiva mis hakkab igalepoole lendama. Metsas müttamise ratta puhul võiks isegi kaaluda sama süsteemi aga tavapärase ketiga varjanti. Kuna kett risti põiki ei liigu siis kindlasti välja venimine ja kulumine on märgatavalt väiksem kui tavalisel välisel käiguvahetusel. Oleneb kindlasti keskonnast kus kasutada aga rihma läbisõitu hinnatakse ümaralt 20 000km ümber või isegi enam. Ühtlasi eluiga oleneb ka rihmast kas centertrack või siis mudport - minu rattal siis viimane ning selle eluiga veidi pikem kui centertrackil. Mul siis hetkel ligemale 13 000km läbitud ja see õnnetu kivi sattus juba esimese 5000km jooksul ja isegi sellest august kuhugi poole midagi hargnema pole hakanud. Tagavara rihm on siiski pikemateks sõitudeks mis on peamiselt matkad ikkagi kaasas, kuid visuaalsel hinnangul niipea veel vaja ei tohiks minna.

Lisaks, kuna rummusisene käiguvahetus töötab tesel põhimõttel siis esialgu on vaja ümber harjuda käikude vahetamisega. Kuna ma antud rattaga võistlemas ei käi siis väga komenteerida ei oska aga erinevus seisneb üldiselt selles, et kui välise vahetajaga on just parem kui sa hoolega väntad ja kasvõi püsti peal ratsutad siis rummusisesega on pigem tervislikum kui käiguvahetuse hetkel maksimaalselt pedaale ei pressi. Kõik on muidugi harjumise ja harjutamise küsimus! Rummusisesega saad sobiva käigu vahetada kasvõi kohapeal seistes üldse mitte pedaalides.

Rohloff just päris 1x13 teemaga ei haaku aga eestis mõned rattad siiski liiguvad!

Näide siis sellest mis juhtub kui kivi satub õigesse kohta nii, et enne hambumist maha ei märganud kukkuda!

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 1x13 jne

Postitatud: 04. 10. 2017. 13:00
Postitas T6nu
Miks üldse käiku vahetada? https://www.youtube.com/watch?v=FCNRqMUigZU - automaatkäigukast rattal.
Huvitav, kas tulevik ongi pinion+automaatkäigukasti päralt.

Re: 1x13

Postitatud: 11. 10. 2017. 00:09
Postitas velonaut
Nominative kirjutas: Kui tuleb 1x14 või 15, siis varsti leiutatakse uued veel õhemad ja ülipainduvad ketid või mingisugune seadeldis, mis mingi valemiga chainline'i sätib.
Prohvet on rääkinud! : )

Väga huvitav ülevaade Shimano 14 käigulise patendilahendusest:
http://www.bikeradar.com/news/article/s ... ent-50973/

Re: 1x13

Postitatud: 11. 10. 2017. 08:14
Postitas Nominative
velonaut kirjutas: Väga huvitav ülevaade Shimano 14 käigulise patendilahendusest:
http://www.bikeradar.com/news/article/s ... ent-50973/
Päris põnev jah.

Re: 1x13 jne

Postitatud: 11. 10. 2017. 20:39
Postitas karupoisu
Pinon käigukastiga ratast olen proovinud ja oli päris huvitav sõita aga omale veel ei hangiks, kui just matkama ei plaani hakata.