1. leht 2-st

Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 12. 11. 2015. 19:27
Postitas AndrusKolmas
Tekkinud huvi ehitada endale jalgrattaga järele veetav haagissuvila.
Idee tundub olema väga lahe. Olen jalgrattaga palju matkanud ja ka lapsi tuhandeid kilomeetreid lastehaagises järgi vedanud. Üsna tüütavad on rattamatkadel õhtust hommikusse korduvad asjade lahti- ja kokkupakkimised. Jalgratta haagissuvila annaks rattaga matkamisele uusi võimalusi. Näiteks, ööbima saaks jääda kohtadesse kuhu telki on probleemne püstitada.

Minu idee lähim analoog on "The Wide Path Camper" haagis (http://www.widepathcamper.com/).
Sellest mõned pildid:
PiltPilt
PiltPilt
Pilt

Mul liigub mõte teha sellest täiuslikum ja ruumikam versioon. Kuni selleni välja, et haagis lükkab ennest elektrimootoriga ise ja energiat saab akust, mida laetakse päikesepaneelidest. Päikesepaneelide paigaldamiseks peaks haagisel välispinda jätkuma. Piltidel olev haagise hind on kirves. Baashind on 3500€. Lisavarustust juurde võttes võib hind vabalt kasvada 6000 € suurusjärku. Mulle tundub, et ma suudaks, kui asi tõsiselt ette võtta, sama kvaliteedi taseme juures selle odavamalt valmistada. Muidugi mõista läheb selle ehitamiseks väga palju töötunde.

Palun siin lahkesti kaasamõtlemist.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 12. 11. 2015. 19:42
Postitas kaspar19
Väga huvitav. (y) Ootan kindlasti pilte ja juttu ehitusest. :)

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 12. 11. 2015. 21:50
Postitas kriimsilm
Ja seda veel fat'iga vedada. Õnneks on tuul ratturi sõber ;)
Miks on vaja paneelide ja el- ajamitega kaalu tõsta?

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 12. 11. 2015. 22:08
Postitas kaspar19
kriimsilm kirjutas: Miks on vaja paneelide ja el- ajamitega kaalu tõsta?
Mitte ainul kaalu, vaid ka hinda :)

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 00:01
Postitas Rain
Olles ka mõned korrad seda matkamise asja proovinud (rattaga ja ilma, lastega ja lasteta) ei saa üldse aru miks peaks tahtma sellist rämedat kolakat kaasa vedada.

Mul on keeruline mõista, kuidas see haagis matkamise lihtsamaks ja mõnusamaks teeb? Mulle tundub et asju on vaja endiselt pakkida- lisaks pead ka haagise kokku pakkima:)

Kuhu laste haagise paned? Lapsed sõidavad ise? Sellesse kuuti ilmselt kogu perega magama ei mahu? Või paned mitu vagunit üksteise taha ja teed sellise väiksemat sorti rongi?

Proovisin välja mõelda kohta kuhu ei saa telki püstitada. Väga palju neid kohti esimese hooga ei meenunud. Näiteid?


Minu arvates see vagun ikka rämedalt pärsib rattaga matkamise võimalusi. Sisuliselt kruusateelt ära pöörata ei saa ja seiklusteks stiilis "vaatame kuhu see rada viib" palju ruumi ei jäta.

Kuidas sellega matka alguspunkti ja tagasi koju saad? Elron ja punased luksbussid vist abiks pole?

Aga ise tegemine on tore ja ära minu pessimismi tõttu tegemata küll jäta:)

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 08:41
Postitas AndrusKolmas
Tore on näha siin aktiivset tagasisidet.
Olles väga palju laste haagist järele vedanud julgen küll väita, et saab sõita ka üsna närusel teel. Tõsi, suure kuudi vedamise kogemus puudub. Kuid kujutan ette, et see pole nii raske kui tunduda võiks.
Mul on häid mõtteid kuidas haagis teha praktiliselt sama pakke mõõtmete juures peaaegu poole ruumikam. Sinna saaks magama minna juba perega kus on üks väiksem laps ja suurem (pikkus kuni 1,5 m). Kui olla kahekesi, siis pole lauda ja teist istepinki vaja magama minekuks teisaldadagi. Asjad võivad jääda lauale. Samuti ei ole haagise kokku panemiseks vaja voodi madratseid ümber tõsta.

See haagis annaks võimaluse jääda ööbima linnastunud keskkonnas. Euroopa tiheasustusega piirkondades pole lihtne leida hubast telkimiskohta.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 10:15
Postitas JannoR
Kuidas selle agregaadi pidurisüsteem on planeeritud? Mõnest järsemast lahtise kattega või märja asfaldiga teest alla sõites võib hakata nalja saama :twisted: Tõsi, enne tuleb muidugi sinna kuidagi üles saada...

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 10:36
Postitas AndrusKolmas
Pidur või õigemini hoo maha võtmine toimuks regenereerivalt. Nagu elektriautodelgi.
Mulle endale tundub, et tervikul oleks jumet koos abistava elektriajamiga. Edasiliikumisel tõukab kergelt takka, pidurdamisel aitab kaasa.
Olemas on lükkavad haagised, nt: http://ridekick.com/
Olemas on päikeseenergia kogumise lahendusi jalgratastele, nt: http://www.ridethesolarwind.be/en/

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 12:24
Postitas Kuldar
alustuseks võta 3-4 plastist veemahutit (tead küll 1m3-sed) ja proovi neid ratta järel vedada. Ei pea isegi tuuline ilm olema.
Hoolitse, et telefoni aku oleks laetud. Õhutakistuse ja veeretakistuse valemid võid vildikaga peale kirjutada. Enne kui Rapla tuled paistma hakkavad on neist saanud elu valem.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 14:36
Postitas Rain
AndrusKolmas kirjutas:Tore on näha siin aktiivset tagasisidet.
Olles väga palju laste haagist järele vedanud julgen küll väita, et saab sõita ka üsna närusel teel. Tõsi, suure kuudi vedamise kogemus puudub. Kuid kujutan ette, et see pole nii raske kui tunduda võiks.


See haagis annaks võimaluse jääda ööbima linnastunud keskkonnas. Euroopa tiheasustusega piirkondades pole lihtne leida hubast telkimiskohta.
Olles samuti laste haagist järgi vedanud koos kogu vajamineva varustusega mitmeks päevaks tean täpselt kui "kergelt" võtsin tõuse Kõrvemaal. Oleme ausad, rohkem kui ühe korra olen pidanud lapsed kärust välja kupatama, et üldse kuidagi mäkke saada. see kuut saab sul märksa raskem olema kui Chariot CX ja ilmselt ei kannata võrrelda madala ja 10 kg raskuse lastekäru vedamist.

Palju selle kuudi kaal olema saab?

Kuidas muidu Euroopa tiheasustusega piirkonda kohale plaanid kütta? Läbi Poola või üle Öresundi väina? Ma soovitaks minna läbi Rootsi, aga tagasi koju tuled läbi Poola. Kui ilm ilus, päike paistab ja paneelid täisvõimsusel elektrit toodavad, siis Pariisist oled kolme päevaga rahulikult kodus tagasi:)

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 14:46
Postitas Grim Reaper
Ma soovitaks pigem ratas ise elektriajamiga ehitada. Endal kergem seda kolakat vedada ja vändata. Fät koos elektriajamiga oleks juba teema metsas ja tõusudel.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 15:16
Postitas JannoR
Peab mainima, et kõigest hoolimata on teema intrigeeriv ja kutsub kaasa mõtlema. Jube lahe oleks ju äikesetormi või paduka kätte jäädes läbi akna vihmapiiskade pekslemist vaadata (telgiga oleks asi palju nutusem).

Aga kus selle agregaadiga ikkagi sõita saab? Vaadates kalli konkurendi rataste läbimõõtu, siis isegi sellega pole vist mõtet asfaldilt maha keerata (tõotab tõsist raputamist). Kui sul just plastmassivalamise tehast ei ole, siis sinu versioon tuleks kindlasti oluliselt raskem, mis võimendab probleemi veelgi. See tähendab, et suuremast august läbi sõites tõstab selle jäiga ühendusliigendiga sul tagaratta õhku või virutab väntaja üldse pukist minema. Lahendus oleks ratas raskemaks teha (nagu juba soovitati, fätile elektriajam peale), aga siis tekib jälle see pidurdamise probleem (kui ajam on ratta, mitte kuudi küljes, siis peab hakkama kuudile eraldi pidureid aretama).

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 17:46
Postitas AndrusKolmas
Olles samuti laste haagist järgi vedanud koos kogu vajamineva varustusega mitmeks päevaks tean täpselt kui "kergelt" võtsin tõuse Kõrvemaal. Oleme ausad, rohkem kui ühe korra olen pidanud lapsed kärust välja kupatama, et üldse kuidagi mäkke saada. see kuut saab sul märksa raskem olema kui Chariot CX ja ilmselt ei kannata võrrelda madala ja 10 kg raskuse lastekäru vedamist. 
Üllatav lugeda sellistest kannatustest käru tõmbamisel. Ma midagi sellist küll kogenud pole. Kõrvemaal sõites, käru lapsega taga, olin pigem sunnitud teisi järgi ootama. Ma ei pea ennast küll ei tea mis kõvaks ratturiks, kuid päris pehmik ka pole.

Ma ise kujutan ette, et kogu haagissuvila kaal koos mootorite ja mõnede päikesepaneelidega ei tohiks üle 45 kg minna. Ma valdan kergtugevate materjalide valmistamise kogemust. Takerdumine võib tulla rahaga. Need toormed maksavad kahjuks rohkem.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 13. 11. 2015. 22:13
Postitas AndrusKolmas
Aga kus selle agregaadiga ikkagi sõita saab? Vaadates kalli konkurendi rataste läbimõõtu, siis isegi sellega pole vist mõtet asfaldilt maha keerata (tõotab tõsist raputamist). Kui sul just plastmassivalamise tehast ei ole, siis sinu versioon tuleks kindlasti oluliselt raskem, mis võimendab probleemi veelgi.
Ma kavatsen kasutada haagisel 50cm läbimõõduga rattaid. Nendega ei ole mul olnud probleeme kruusal ega pinnasteel. Mingit sadulast ära lendamise ohtu ma küll ei tunneta.

Kui ratta haagissuvilat tegema hakkan, siis võtan asja südamega ette. Kõigepealt valmistan vormid ja neid kasutades, sõltuvalt saadaoleva raha hulgast, teen keredetailid klaasplastist, süsinikust või kevlarkiust. Need on kerged ja väga tugevad materjalid. Käru mootor oleks rummu sisene, akud oleksid liitumpolümerid või liitumioonid (mõlemad kerged ja suure mahutuvusega akud). Võrreldes "The Wide Path Camper" haagisega oleks minu haagis kasutusasendis pealt vaadates T tähe kujuline. T katuse osas oleks voodi kahele ja jaluse osas laud ja pink (diivanike) kahele. Samuti oleks sõidu kõrgusmõõdet oluliselt lisamata haagis seest märgatavalt kõrgem. Neil on vaid 1.3 m, ma plaanin siseruumi kõrguseks 1,7 m. Lühemad matkalised saaksid küürutamata selle sees püsti viibida. Suurema kõrguse saavutan ühe lihtsa aga teravmeelse nipiga.

Haagissuvila projekteerimine ja ehitamine tundub olema mulle väga põnev väljakutse. Mitmed olulised sõlmed olen juba välja mõeldud, kuid nuputamise ja projekteerimise tööd on veel ees küllaga. Kui kõik arvutused lõpuks näitavad, et see on teostatav ja kasutatav ning endiselt on mul ind sees, siis läheb tööks. Tore oleks leida siit mõttekaaslasi ja lahenduste pakkujaid. Veelgi parem kaasa aitajaid. Kui tuleb lahe ja kasutatav asi, siis äkki tasub valmistada ka teine ja kolmas haagis jne. Euroopas ju mitu rikast ja laialdase jalgrattakultuuriga riiki. Igal juhul on tegu vähemalt 1,5 aastat kestva arenduse ja ehitamise projektiga.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 22. 11. 2015. 19:00
Postitas Maidor
Teema ääretult põnev. Olen ise täpselt sama asja mõelnud mitu aasta. Vajadust ma endal ei näe, aga mõtet toetan. Mina eelistan iseavanevat telki. Elektri jõul kaasa aidata on hea mõte, kasutan seda ise ka matkamisel. Eks sul tuleb hakata ise proovima ja katsetama. Olen ise ka teinud asju, millesse kellelgi usku pole lPilt

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 23. 11. 2015. 09:35
Postitas AndrusKolmas
Rõõm lugeda, et on positiivseid kaasamõtlejaid. Midagi uut saab sündida ikka toetavas õhkkonnas.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 23. 11. 2015. 12:05
Postitas Maidor
Nooltega saab liigutada pilti. Arvutis on mul täiesti paraja mõõduga pilt,aga mulle arusaamatul põhjusel muutus see siin suureks
Pilt siin- http://www.upload.ee/image/5347959/DSC_0067.JPG
Kallemaid oste on sul kindlasti aku.Neid saab ka meistril lasta teha omale sobiva pinge ja mahtuvusega.
Pildil olev matkal liikusime ca 15km/h ja elektri kulu oli naeruväärne.
Jalgratta haagisel laiust suureks ajada ei saa. Lubatud oli vist 80cm? Odavam ja kergem oleks teha vast vastavast riidest.
Hea näide- http://www.gizmag.com/midget-bushtrekka ... ler/22167/

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 23. 11. 2015. 13:34
Postitas knotter
Ohoo Eesti ka jõudnud rattatreilerite hullus heasmõttes:)Kunagi olin ka tahtmist täis teha rattatreiler võimalikult odavalt,vähese ajakuluga ja et säiliks niiöelda kaubanduslik välimus ja jõudsin selliste tootjateni http://www.wicycle.com/index.php/produc ... le-trailer ja peale oleks läinud auto katuse box http://www.g3spa.it/prodotto/all-time-320/ maksumus 250 euri tsirka kokku-boks oleks siis mahutanud ratta koti ja muu träni matkaks vajalikuga.Aga jäi katki asi kuid siiski jälgib huviga seda projekti mis tast saama hakkab.Igatahes idee on uus ja piisavalt huvitav kuidas aega sisustada.Minu esimene mõte tekkiks kuidas seda teha nii et võimalikult väike tuuletakistus oleks ehk saada võimalikult maad ligi ja kiirelt vajalikule kõrgusele monteeritavat ja siis hakkaks ülejäänud asju aretama.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 23. 11. 2015. 14:04
Postitas Prommar
Maidor kirjutas:Nooltega saab liigutada pilti.
See variant ei sobi, tee oma postitus korda.
Seal samas, kus sa üles laadisid, saab teha valiku "Mahuta suur pilt mõõtmetesse:", võta sealt näiteks 800x600 ja siis asenda oma esialgses postituses pildi link.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 23. 11. 2015. 21:04
Postitas AndrusKolmas
Ma ise olen mõelnud, et haagise välismõõtme laius peaks olema max 99 cm. Laiusega kuni 80 cm jääb siseruum liialt kitsaks. Mul pole ideed, et kuidas nõnda kitsa välismõõtmega saaks mingilgi määral õdusa / funktsionaalse siseruumi luua.

Haagissuvila seinad peaksid olema ikka kõvast materjalist. Pehme materjal tähendab tegelikult telki ja siis tekib küsimus, et milleks vedada kaasa käru külge monteeritud telki, kui võib telgi püstitada otse maapinnale.

Haagissuvila peamised eelised telgi ees oleksid:
-- kiire lahti ja kokku pakitavus;
-- siseruumi suurem funktsionaalsus -- laud, tool, aken, valgustus, panipaigad;
-- õdusus ja suurem mugavus -- pehmem ja kontrollitud alusega magamine, mugavam istumine ja söömine;
-- võimalik ööbida linnastunud keskkonnas.

Lisaks annavad kõvad seinad võimaluse paigaldada päikesepaneelid. Mulle endale tundub jätkuvalt, et rattaga veetav haagissuvila omaks tarbimisväärtust ikka koos abistava elektrimootoriga, mis kompenseeriks haagise suuremat veere- ja tuuletakistust. Elektri abita võib selle haagise vedamine ikka liialt kurnavaks muutuda ja võib ära nullida selle kasutamisest saadava hüve.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 23. 11. 2015. 23:44
Postitas knotter
Võtame paberi lehe- lõikame kolmeks,kaks paberit paneme servapidi kokku ja kolmanda keskele ühendus kohale peale.Praktiliselt on nüüd võimalik venitada laiemaks pinda tagasi.Seda ka risttahuka puhul kõrguses ja laiuses.Kinni lahti käimine hüdraurika abil.Igasugused ehituspoest ostetud käepidemed unustaks ära,vaid kasutaks iminappasi lahti kokku panekul.Usun et kui sõiduajaks saab mõõtmed viia maapinnast max 70 cm ei ole vaja seda lisa kaalu elektri näol.Et tuuletakistust veelgi vähendada siis esiosasse saab eraldi tekitada pagasi ruumi-analoogne nagu kiirrongide esiots.Kogu sisemine istumine magamine võiks täispuhutav olla.Kiirem lahendus muidugi matka toolid istumiseks.Kuramus kui ameeriklased suutsid nii kompaktse automaat relva teha mis mahub kokkupakitult teksaste taga taskusse siis eestlane võiks olla üks esimestest bike compact vaguni tegijaid:)

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 24. 11. 2015. 14:37
Postitas AndrusKolmas
Kas pead silmas midagi taolist http://www.babble.com/home/bicycle-camp ... vel-light/, kus seinad ja lagi on pehmest materjalist?

Sellel on pea samad puudused, mis on tavalisel telgil ja veelgi enam:
1. Igakordne asjade kokku ja lahti pakkimine.
2. Puudub õdusaks muudetav siseruum (pean silmas lauda ja istumise võimalust).
3. Pagasiruumist millegi kätte saamine tähendab kõigi telgist välja tulekut.

Võrreldes tavalise telgiga on eeliseks vaid sile ja kontrollitud küljealune ja ehk tavalisest telgist veidi kiirem püstitamise võimalus.

Jalgratta haagissuvila kandvaks mõtteks on ilmastiku eest kaitstud õdus siseruum, kus võimalik istuda, einestada (nt. küünlad laual) ja puhata ning teha ka muid tegevusi, mida kooslus laud, tool ja voodi võimaldavad.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 24. 11. 2015. 19:19
Postitas phoenix
Kui telgi ülespanek keeruline on, siis osta pop-up telk :idea:

Vormid, kevlarid, päikesepaneelid, elektriajamid, regenereerivad süsteemid... keegi mainis kuskil isegi hüdraulikat???
Ühe sõnaga:

Ahhujeeliiii! :D

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 24. 11. 2015. 22:24
Postitas knotter
phoenix kirjutas:Kui telgi ülespanek keeruline on, siis osta pop-up telk :idea:

Vormid, kevlarid, päikesepaneelid, elektriajamid, regenereerivad süsteemid... keegi mainis kuskil isegi hüdraulikat???
Ühe sõnaga:

Ahhujeeliiii! :D
Ära pillu siin midagi kahtlase väärtusega sõnu-need ajad on möödas kui arvati et inimene liiga lennukalt võibolla läheneb asjadele,et siis on midagi inimesega valesti.Nüüd mõeldakse ja tehakse asju mida ei osatud tol ajal unes ka näha ja pigem nüüd on selline effect ,et tekkib respekt ,et tahetakse arendada miskit uut-võimalused selleks on juba piisavalt head et mõttel lennata lasta ja et need teostuks.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 24. 11. 2015. 22:53
Postitas knotter
AndrusKolmas kirjutas:Kas pead silmas midagi taolist http://www.babble.com/home/bicycle-camp ... vel-light/, kus seinad ja lagi on pehmest materjalist?

Sellel on pea samad puudused, mis on tavalisel telgil ja veelgi enam:
1. Igakordne asjade kokku ja lahti pakkimine.
2. Puudub õdusaks muudetav siseruum (pean silmas lauda ja istumise võimalust).
3. Pagasiruumist millegi kätte saamine tähendab kõigi telgist välja tulekut.

Võrreldes tavalise telgiga on eeliseks vaid sile ja kontrollitud küljealune ja ehk tavalisest telgist veidi kiirem püstitamise võimalus.

Jalgratta haagissuvila kandvaks mõtteks on ilmastiku eest kaitstud õdus siseruum, kus võimalik istuda, einestada (nt. küünlad laual) ja puhata ning teha ka muid tegevusi, mida kooslus laud, tool ja voodi võimaldavad.
Kaugel sellest-telk on üksiku hundi peavari :)Kui juba süsinik võetakse materjaliks,kas on mõtet enam lihtsate asjadega tegeleda.Projekt võiks tulla ikka mitme aastane seiklus kus iga pisi detail mõeldakse läbi kordi ,kordades rohkem mõtteid läheb prügikasti.Vahel vaja settimis aega ka sealjuures.Süsiniku puhul mõtleks ikka sellistest kere formaatidest http://www.automopedia.org/wp-content/u ... atform.jpg . Mulle oleks sellised formid väljakutsed ja vahetaks päevapealt ametit kui projekt sellistes suundades liikuma hakkaks.Pealegi kõik need punktid mis sa välja tõid on täiesti omal kohal ja asjakohased.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2015. 00:12
Postitas Prommar
AndrusKolmas kirjutas:Võrreldes "The Wide Path Camper" haagisega oleks minu haagis kasutusasendis pealt vaadates T tähe kujuline. T katuse osas oleks voodi kahele ja jaluse osas laud ja pink (diivanike) kahele.
AndrusKolmas kirjutas:Ma ise olen mõelnud, et haagise välismõõtme laius peaks olema max 99 cm.
Ma ei suuda kuidagi ületada nende kahe tsitaadi vastuolu. Jutt T-tähest annab mõista, et voodi on sõidusuunaga risti, aga kuidas see 99 cm sisse ära mahub? Pilt (joonis, skeem) ütleks rohkem kui tuhat sõna.
Liiklusseadus muidu lubab kuni 125 cm laiust kolme või enama rattaga jalgratast. Haagise laiuse kohta ei öelda otseselt midagi, aga mendid hakkaks pinda käima küll kui nii laia asjaga maanteele trügida.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2015. 10:35
Postitas AndrusKolmas
Ma ei suuda kuidagi ületada nende kahe tsitaadi vastuolu. Jutt T-tähest annab mõista, et voodi on sõidusuunaga risti, aga kuidas see 99 cm sisse ära mahub? Pilt (joonis, skeem) ütleks rohkem kui tuhat sõna.
Joonised on esialgu paberil. Mõtlen eri lahendusvariantide kallal.
Haagis oleks pakkeasendis enamvähem sama suur ülal viidatud WPC haagisega.
Lahtivõetult avaneksid sisemisest osast veel 2 tiiba, midagi analoogselt leibade hoidmise sahtelkapiga, mis moodustaks voodi mõõtmetega pikkus min. 2,2 m ja laius vähemalt 1 m. Selline tiibavanev lahendus võimaldaks voodi madratsi ja voodiriided jätta sõiduasendis praktiliselt omale kohale. Ei ole vaja magamisvarustust rullida, toppida ega pakkida.
Lisaks on jääb voodi keskmise osa alla püsiv panipaik ja voodi laiemas osas tekib titevoodi kuni 95 cm pikkusele lapsele.

Kui kellelgi tõsine huvi projektiga kaasa tulla, siis teretulnud ühinema. Mul esialgu midagi peale heada mõtete, oskuste kergtugevaid materjale valmistada ja tahtmine seda teha pole. Kui midagi reaalselt tegema hakkan, siis ehk järgmise aasta suve teisest poolest. Seni tegeleb projekteerimisega ja tööde ettevalmistusega.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2015. 10:52
Postitas knotter
Prommar kirjutas:
AndrusKolmas kirjutas:Võrreldes "The Wide Path Camper" haagisega oleks minu haagis kasutusasendis pealt vaadates T tähe kujuline. T katuse osas oleks voodi kahele ja jaluse osas laud ja pink (diivanike) kahele.
AndrusKolmas kirjutas:Ma ise olen mõelnud, et haagise välismõõtme laius peaks olema max 99 cm.
Ma ei suuda kuidagi ületada nende kahe tsitaadi vastuolu. Jutt T-tähest annab mõista, et voodi on sõidusuunaga risti, aga kuidas see 99 cm sisse ära mahub? Pilt (joonis, skeem) ütleks rohkem kui tuhat sõna.
Liiklusseadus muidu lubab kuni 125 cm laiust kolme või enama rattaga jalgratast. Haagise laiuse kohta ei öelda otseselt midagi, aga mendid hakkaks pinda käima küll kui nii laia asjaga maanteele trügida.
Eks neid ideid olegi raske sõnadega lahti seletada-aga kellele meeldib oma idee mudeleid virtuaalses keskonnas luua siis olemas selline keskond. https://sketchfab.com/models/67c06cac80 ... 48ce347950 Saab oma ideed rahva ette tuua juba 3d piltlikul kujul. Eilse õhtu teema oli hüdraulilised silindrid siis ja sain teada et on olemas sellised lahendused nagu ideeliselt seda ette nägin-ehk siis valida on pneumaatiliste silindrite kasuks mis töötavad tõmbe ja tõuke survele sama aegselt ja on ka kahesuunalised,mis olekski võti nende formaatide venitamisel-i vormist teha T vorm .ilma suuremate füüsiliste pingutusteta.Olemas ka süsinik silinder versioonid mis muidugi lisavad tublisti hinda asjale aga mõistagi võidab kaalus ja on tunduvalt töökindlamad(korrosiooni vaba,väiksem kulumine silindri osade liikumisel).Compaktse madala vaguni kasuks räägib lisaks tuule takistusele ka see et näed vajadusel mis taga toimub-nendeks hetkedeks kui mitte just peaga mõtlev rooli keeraja otsustab mööda sõitu teha kui jõutakse kolmekesi ühele teljele-on mingigi võimalus korrigeerida selle butheadi vigu veel rohkem tee äärde võttes.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2015. 11:13
Postitas knotter
AndrusKolmas kirjutas:
Ma ei suuda kuidagi ületada nende kahe tsitaadi vastuolu. Jutt T-tähest annab mõista, et voodi on sõidusuunaga risti, aga kuidas see 99 cm sisse ära mahub? Pilt (joonis, skeem) ütleks rohkem kui tuhat sõna.
Joonised on esialgu paberil. Mõtlen eri lahendusvariantide kallal.
Haagis oleks pakkeasendis enamvähem sama suur ülal viidatud WPC haagisega.
Lahtivõetult avaneksid sisemisest osast veel 2 tiiba, midagi analoogselt leibade hoidmise sahtelkapiga, mis moodustaks voodi mõõtmetega pikkus min. 2,2 m ja laius vähemalt 1 m. Selline tiibavanev lahendus võimaldaks voodi madratsi ja voodiriided jätta sõiduasendis praktiliselt omale kohale. Ei ole vaja magamisvarustust rullida, toppida ega pakkida.
Lisaks on jääb voodi keskmise osa alla püsiv panipaik ja voodi laiemas osas tekib titevoodi kuni 95 cm pikkusele lapsele.

Kui kellelgi tõsine huvi projektiga kaasa tulla, siis teretulnud ühinema. Mul esialgu midagi peale heada mõtete, oskuste kergtugevaid materjale valmistada ja tahtmine seda teha pole. Kui midagi reaalselt tegema hakkan, siis ehk järgmise aasta suve teisest poolest. Seni tegeleb projekteerimisega ja tööde ettevalmistusega.
Palju madratsite kaal tuleks-on olemas ka ise täituvad madratsid-sel ajal kui väljast tirid sahtli lahti,võimalik teha ka niiet sel ajal täitub madrats automaatselt,muidugi kui esimese asjana see vajalik on .Tuleks siis selle peale ainult mõelda enne sõitu.Kaal tuleks kahekohalise madratsi juures max 800 grammi ja on kindlasti kergemaid kui palju otsida.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2015. 12:38
Postitas JannoR
AndrusKolmas kirjutas:Kui kellelgi tõsine huvi projektiga kaasa tulla, siis teretulnud ühinema. Mul esialgu midagi peale heada mõtete, oskuste kergtugevaid materjale valmistada ja tahtmine seda teha pole. Kui midagi reaalselt tegema hakkan, siis ehk järgmise aasta suve teisest poolest. Seni tegeleb projekteerimisega ja tööde ettevalmistusega.
Sõbralik soovitus- kui soov oma ideele siit kaasaaitajaid leida, siis koosta mingi üldine visand, ning näita mida sa teha tahad. Kirjalik tekst ilma illustratsioonideta millegi kirjeldamiseks on suhteliselt s*tt kommunikatsioonivahend millestki ettekujutuse loomiseks, inimestel tekivad erinevad arusaamad palju primitiivsetestki asjadest. Viska mingi üldine visand üles, ning siis kuuled ka rohkem kommentaare ja konstruktiivset kriitikad kuju, mahutavuse, oodatava kaalu, T-kuju jms kohta. Vastasel juhul läheb kogu aur mingi ümmarguse mulina peale selle põhjal kuidas keegi sinu jutu pealt oma peas selle agregaadi kokku on monteerinud. Mida siit muud saabki tulla kui torkeid ja huumorit?

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 30. 11. 2015. 22:42
Postitas AndrusKolmas
Postitan siia tõmmised ideekavandist, millega tahaks edasi liikuda. Peast on läbi käinud veel hulga teisi mõtteid, kui need olen lükanud esialgu kõrvale. 3D joonestamine arvutis esialgu välja veel ei tule :-(. Õnneks ideede kandmine paberile ei vähendanud kuidagi mõtlemisvõimet :-).

Pealtvaade
Pilt

Külgvaade
Pilt
Pilt suuremalt http://static1.nagi.ee/i/p/976/55/24413767bf84fe_o.jpg

Tagantvaade lõikega voodi joonelt.
Pilt

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 05. 12. 2015. 14:27
Postitas Maidor
Sellise kuudiga oleks külmal ajal mõnus sõita, sest turiste pole.
Aga tee siis juba traik? Palju mõnusam manööverdada.
http://humble-homes.com/a-caravan-towed-by-a-bike/

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 05. 12. 2015. 15:21
Postitas Prommar
Lisaks piltide vaatamisele oleksid võinud ka teksti lugeda:
And while the bike-caravan is a piece of art rather than an actual tiny home
See on mõeldud kunstiteosena, mitte reaalselt kasutatava haagissuvilana.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 05. 12. 2015. 15:26
Postitas Maidor
Prommar kirjutas:Lisaks piltide vaatamisele oleksid võinud ka teksti lugeda:
And while the bike-caravan is a piece of art rather than an actual tiny home
See on mõeldud kunstiteosena, mitte reaalselt kasutatava haagissuvilana.
Ega ma ei mõelnud päris täpselt üks-ühele. Käruga palju kehvem sõita, kui kolmerattalisega. Veloriksad ka sõidavad ringi.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 06. 12. 2015. 12:09
Postitas AndrusKolmas
Olen ka seda kolmerattalist velomaja vaadanud. Ei tekita himu järgi tegema hakata. Tundub juba liiga kohmakas.
Ma ise olen projekteerimisega edasi liikunud ja uuemas redaktsioonis peaks saama voodi teha ikka ristküliku kujulisena. Samuti on idee, kuidas saada hakkama suhteliselt lihtsa ühe või kahe negatiiv vormiga. Endiselt tundub, et parim valik oleks maja teha kihilisest komposiitmaterjalist. Tuleks kergem ja mõningal määral ka soojapidav. Negatiivvorm võimaldab ka välisküljele omanäolisi värve ja mustreid luua.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 07. 12. 2015. 16:05
Postitas Nominative

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 14. 12. 2015. 10:07
Postitas AndrusKolmas
Autodele mõeldud elamuhaagiseid on valmistatud tuhandetes eri variatsioonides.
Samas jalgratastele mõelduid ealmukuute ikka armetult vähe. Googel otsingu põhjal suudan tuvastada vaid mõned ja nendestki enamus on ühekordsed projektid. Millega sellist tasakaalutust selgitada?
Kas ainult sellega, et sellise toote järgi pole erilist nõudlust?
Või võib osa põhjust olla ka selles, et pole leiutatud veel piisavalt head jalgrattale sobivat ööbimishaagist?

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 14. 12. 2015. 11:23
Postitas Miki-Hiir
Ilmselt põhjus sama nagu mootorrataste puhul - haagise mass võrreldes veduki massiga tuleb proportsionaalselt nii suur, et mingist mugavast ja turvalisest liiklemisest väga rääkida ei saa.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 14. 12. 2015. 11:25
Postitas ToomasL
Vastuseks sinu küsimusele. Ju ma vist ei ole piisavalt palju rattaga sõitnud, et ma näeks enda jaoks minimaalselt 30kg järelkäru eeliseid 3kg 4 inimese telgi (kokkupakitult mõõtmetega 15x50cm) ees. Siiani olen hakkama saanud hotelli ja telgiga, aga maja kaasavedamise eelist ei ole enda jaoks avastanud. Pakun, et neid maja tassijaid on liiga vähe maailmas.
Ja selle jaoks, et teema oleks konstruktiivsem ootan siin millegi reaalse valmimise või tegevusprotsessi pilti ja hetkeseisu.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 14. 12. 2015. 14:17
Postitas phoenix
AndrusKolmas kirjutas:Autodele mõeldud elamuhaagiseid on valmistatud tuhandetes eri variatsioonides.
Samas jalgratastele mõelduid ealmukuute ikka armetult vähe. Googel otsingu põhjal suudan tuvastada vaid mõned ja nendestki enamus on ühekordsed projektid. Millega sellist tasakaalutust selgitada?
Enamus "camper"-eid on vanusegrupis 50+....habish?
:wink:

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 14. 12. 2015. 15:49
Postitas Prommar
Mõned möllavad ka veebiavarustes.
Põhjanaaber Saku Holma, väga tegija härra:

https://www.flickr.com/photos/saholm/

Pilt

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 18. 08. 2016. 16:51
Postitas Maidor
Ei tea, kas see projekt nägi ka ilmavalgust?

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 30. 08. 2016. 08:21
Postitas AndrusKolmas
Alustasin haagise 3D projekteerimisega. Kasutan selleks vahendit "Autodesk Fusion 360". Esmalt projekteerin ~10 korda vähendatud mudeli ja lasen selle välja trükkida. Järgnevalt hakkan otsima projektile rahastajat ning projekteerima täismõõtmetes ja detailsuses haagise projekti. Ajagraafik on pikaldane. Hästi kui jõuludeks jõuan vähendatud mudeli valmis ja välja trükitud. Rahastaja otsimiseni jõuan ehk järgmise aasta kevadel.
Projekt on kaas- või koostööks avatud.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2016. 19:39
Postitas AndrusKolmas
Sain 10 korda vähendatud mudeli projekteeritud. Ootab väljatrüki võimalust. Selgub, et see polegi nii odav teenus kui alguses arvasin.
Kellel huvi, palun tutvuda.
http://a360.co/2fIHrjS
Võrreldes paberil joonistatuga otsustasin külgedelt avanevad osad teha siinidele. Voodi põhi käib kahele poole klapina alla. Esitatud mudelil on üks klapp lahti ja teine tõstetud üles. Tagumise osa liikumine on keerulisem aga võimalik teostada. Kokku pakituna on mõõtmed 1.5 x 1.5 x 1 m. Lahti pakituna on põranda pinda ligi 4 m2.

Ootan huvilisi projektiga kaasa tulema.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 25. 11. 2016. 20:56
Postitas veloson
Soojast tarest oli mudeli sees küll mugav käia, lai nagu raudteevagun, pane või võileivad riiulisse.

Pilt

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 04. 12. 2016. 12:39
Postitas AndrusKolmas
Haagise kokkupaneku dünaamikat saab vaadata siit:
https://youtu.be/FQGMvkTq9J8

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 07. 12. 2016. 12:27
Postitas Maidor
Läheb kunagi ehituseks ka?

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 07. 12. 2016. 14:43
Postitas AndrusKolmas
Hetkel otsin võimalust 10x vähendatud mudel vastuvõetava hinnaga välja trükkida.
Mudelit soovin kasutada idee ilmekaks tutvustamiseks projekti osalejate leidmiseks. Hetkel olen selle ideega veel üksinda.
Eeloleva talve-kevade jooksul on plaanis tegeleda haagise täismõõtmelise projekti koostamisega. Mõelda läbi kõik tehnilised üksikasjad, sh. valida välja materjalid ja teostuseks vajalikud vahendid.
Edasine sõltub juba, kas olen ideega endiselt üksi või on reaalselt kaasa panustajaid.
Üksi olles ilmselt venib ehitus mitme aasta peale. Mitme peale tööd ette võttes saab tõenäoliselt haagise varem valmis.
Valmis haagist on plaanis peale enda huvi ja võimalike teiste panustajate huvi rahuldamist panna välja rendiks. Edasine areng sõltub juba, kas haagis leiab kasutajaid või jääb see pigem minu enda hobiks.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 08. 12. 2016. 12:30
Postitas Maidor
Soovitan matkafoorumis teemat teha. Seal on palju rattaga matkajaid k.a. mina.

Re: Projekt "Jalgratta haagissuvila"

Postitatud: 08. 12. 2016. 21:52
Postitas AndrusKolmas
Millist foorumi silmas pead?