1. leht 2-st

sram xx1

Postitatud: 27. 09. 2014. 15:04
Postitas fuzzz
Plaan soetada ratas XX1 groupsetiga
Kuidas siinsetel xx1 meestel kogemus sellise groupsetiga...lääne foorumites palju kisa kära kuulda nimelt tagakäikar (sidur) ja kassett küll krigisevad ja nagisevad,sram teab probleemist ja vahetab suisa välja jubinaid.
http://forums.mtbr.com/sram/xx1-knockin ... 36175.html
Seetõttu veidi mures ja uurin kuidas siinsetel XX1 kasutajatel lood on.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 00:02
Postitas Konflict
Mul sellist probleemi pole esinenud. Sõitnud ca 1500km. Xx1 gruppiga olen ülirahul. Ainukese miinusena võiks välja tuua, et kassett peab maru vähe kilomeetreid vastu (1500-2000km) .

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 05:25
Postitas allan222
Konflict kirjutas: Ainukese miinusena võiks välja tuua, et kassett peab maru vähe kilomeetreid vastu (1500-2000km) .
See ikka väga suur miinus, kui vaadata kasseti hinda.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 07:04
Postitas rainerhq
Konflict kirjutas:Ainukese miinusena võiks välja tuua, et kassett peab maru vähe kilomeetreid vastu (1500-2000km) .
Mis aja tagant ketti vahetad?

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 07:32
Postitas fuzzz
rõõm kuulda et pole sarnast jama tekkinud kui lääne foorumlastel...huvitab ennasti kui tihti ketti vahetad..
endal praegu 3x10 süsteem ja nüüd 2500km läbi uhanud ja kassetil sram PG-990 ei näi küll kulumismärke olevat..

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 07:44
Postitas fronius
Minul Sram x7 ja sõtnud 3700km ja toimib siiani ja kassett ka sama :)

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 07:48
Postitas Viljar V
1500-2000 on ikka kuidagi kahtlane, mul 2x10, tagumine kasset 1030 ja tänaseks kestnud jämedalt 6000 km, läbi on kulutatud 5 ketti.
Kasset on nänud, kõiki EC etappe, Rõuge tuuri, kolmapäevakuid ja üsna palju singleid Kroodil.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 08:05
Postitas erikr
Lugupeetavad, palun teemas püsida.
2x10 ja 3x10 juppide kulumine pole võrreldav XX1-ga.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 08:38
Postitas dh
Uurisin ka XX1 peale minemist kuid algne investeering + kassetti hind ja kettide vahetamise vajaduse tiheduse (~500km) tõttu klassifitseerisin kogu selle ürituse kategooriasse "liiga kuradi kallis".

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 08:55
Postitas madmax001
dh kirjutas:Uurisin ka XX1 peale minemist kuid algne investeering + kassetti hind ja kettide vahetamise vajaduse tiheduse (~500km) tõttu klassifitseerisin kogu selle ürituse kategooriasse "liiga kuradi kallis".
Eesti olusid/radu arvestades, tundub XX1 invest kuidagi mõttetu. Aga kui pappi on siis miks ka mitte.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 09:52
Postitas Konflict
Ketti vahetasin ca. 600 km pealt ja siis proovisin 1200 pealt uuesti, kuid siis enam ei istununud kokku. Panin esimese keti teisele ringile. Ketti pole mõtet üldse mõõta ainult km'i järgi tuleb ketti vahetada. Kuna see kett ei näita 600 km läbimisel veel mingeid kulumise märke.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 10:04
Postitas fuzzz
Ei istunud kokku?

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 10:12
Postitas Konflict
Kett jooksis üle kassetti hammaste

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 11:01
Postitas fuzzz
Asi selge...ja muid probleeme pole olnud kui ainult kiirem kulumine?

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 11:50
Postitas Konflict
Muidu on parim grupp mida osta saab minu arust.

Re: sram xx1

Postitatud: 28. 09. 2014. 13:55
Postitas rainerhq
Esimese ketiga sõitsin 700, teisega 663, hetkel kolmas käsil. Usun et saan selle kassetiga veel 10 ketti läbi sõita. Võibolla on asi jala raskuses ehk mina pigem kerin kui vajutan.
Ketiks Ultegra 6800.

EDIT: mul siiski X01 kassett. Srami väitel muudab see tume pinnatöötlus asja tugevamaks.

Re: sram xx1

Postitatud: 29. 09. 2014. 16:27
Postitas devilc
Mul on hetkel teine kassett. Esimene kestis terve hooaja, ca 5000 km. 500 km tagant ketti vahetada on ilmselt ainult siis vaja, kui ainult poris sõidad ja ratast kunagi ei pese. :) Ja vastupidi madmax001 kirjutatule sobib XX1 Eestisse ideaalselt - meil pole selliseid pooletunniseid tõuse, kus tõesti vahel oleks natuke laiemat ülekandevahemikku vaja, kui XX1 pakub (mida on ikkagi üksjagu: 4,2x).

Eks head asjad kipuvadki kallid olema.

Re: sram xx1

Postitatud: 29. 09. 2014. 16:39
Postitas margusn
See hooaeg olen ka mina XX1 peal olnud ning üli rahul. Kõik mäed saab võetud (ees 36T) ja sirge peal saab ka rahulikult kruusarallidel sõidetud. Mingit kriginat pole täheldanud, aganagu eespool juba mainiti tuleb korralikult hooldada ratast. Võibolla sellest tingitud see, aga kes teab?!?! Korra sai kuu aega tagasi ka mingi oks taha käikarisse lastud nii, et kõik igatpidi kõver ja kole, kuid tehti seegi nii korda hawaiis, et ainult üks polt vahetati ära - ehk siis läks õnneks seekord. Kuna trenni teen maanteel, siis bikega 800+km-i ning nüüd siis selleks hooajaks peaks sõidud sõidetud olema ka. Loodetavasti siis kestavad ikka ketid ja kassetid kauem kui ainult üks hooaeg. Aga esimest käiguvahetajat küll enam tagasi ei igatse.

Re: sram xx1

Postitatud: 29. 09. 2014. 19:17
Postitas rainerhq
madmax001 kirjutas:Eesti olusid/radu arvestades, tundub XX1 invest kuidagi mõttetu. Aga kui pappi on siis miks ka mitte.
Palun täpsusta, miks see meie oludesse ei sobi.

Re: sram xx1

Postitatud: 14. 12. 2014. 07:56
Postitas M.V.
Ma sain umbes 3000km sõita, siis olid kett, kasett ja ka esimene hammakas täiesti sodid. Esimesena tegelikult andiski järgi esimene hammakas mis oli kulunud nii õhukeseks, et hambad hakkasid ära murduma. Võibolla kestaks kauem kui vastavalt sõitudele vahetaks esimest hammakat, et kett võimalikult otse jookseks.
Ketti puhastan ja õlitan praktiliselt peale igat sõitu. Võimalik, et on halb juhus kuid minul on käiguvahetaja(lenksul) kaks korda läinud kerge kukkumisega katki. Esimesel korral tuli osta 150€ uus vahetaja, teisel korral sai kahest katkisest ühe kokku.
Kuigi kulud ilmselt paar korda suuremad võin öelda, et 2x10 peale ei plaani kindlasti tagasi minna.

Re: sram xx1

Postitatud: 30. 12. 2014. 15:53
Postitas brunz
rainerhq kirjutas:Esimese ketiga sõitsin 700, teisega 663, hetkel kolmas käsil. Usun et saan selle kassetiga veel 10 ketti läbi sõita. Võibolla on asi jala raskuses ehk mina pigem kerin kui vajutan.
Ketiks Ultegra 6800.

EDIT: mul siiski X01 kassett. Srami väitel muudab see tume pinnatöötlus asja tugevamaks.
Mul ka X01 peal ja ülirahul. Kalevipoja EC jäi vist käike väheks! Ees mul 36 aga taga viimast (10), kasutan üliharva(50km/h kruusal on võimalik). Seega minu soovitus oleks ette 34 v 35. Kulumise koha pealt ei oska veel öelda aga kuna "ketiteema" on aktuaalne, siis küsikski, et kas tõesti sobib shimano 6800(mnt) kett srami süsteemiga? Kui jah, siis on see hea uudis, sest minu kogemus näitab et shimano teeb paremaid kette!

Re: sram xx1

Postitatud: 30. 12. 2014. 20:28
Postitas rainerhq
Jah, shima/campa 11s kett sobib. Ma ei tunne kedagi kes kasutab srami kette.
Esimene hammakas ei saa olla paaritu arvu hammastega ehk 35. Mul on ees 34 ja käike puudu ei ole jäänud aga see oleneb ikka väga jalast.

Re: sram xx1

Postitatud: 30. 12. 2014. 22:25
Postitas Kuldar
rainerhq kirjutas: Esimene hammakas ei saa olla paaritu arvu hammastega ehk 35.
mis segab? 35t ja ka 31t on täiesti olemas. Tuntumatest tootjatest TA Specialites, aga jah narrow wide pole küll neist kumbki.

Re: sram xx1

Postitatud: 31. 12. 2014. 08:57
Postitas rainerhq
Antud teema kontekstis ikka n/w jah.

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 18:02
Postitas fuzzz
Sai oma uus xx1 süsteem toast välja aetud aga väiksemal kahel hammakal kiirendades kasset või käikar nagiseb...käike vahetab ideaalselt... ja suurematel hammakel sõites ei nagise miskit seega kahtlustan kasseti ja tagarummi koostöö errorit.
kasset X01 js rummuks Dt swiss XD tüüpi.
kas keegi kogenud midagi sarnast?

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 19:59
Postitas tüüp
Täpselt sama teema käisin ise ca 1,5 kuud tagasi läbi. Karta pole põhjust. Tahab lihtsalt nn sissesõitmist. Kima kuskil 50 kilti ära ja asi ununenud. Omal oli kuskil 4 väiksemat hammakad mis hakkasid sellise kõvema kangutamisepeale "nagisema" + veel karbonraam mis omakorda võimendab seda naginat. Asi lihtsalt selles, et kui sa vaatad ketti ja litreid-hammakaid siis näed, et nende koostöö on väga täpne ja väikeste "piludega". Ca 50 km sõitu ja "teravamad" nurgad saavad lihvitud ja probleem peaks kaduma, vähemalt ise enam ei tähelda seda jama.
Edu.

fuzzz kirjutas:Sai oma uus xx1 süsteem toast välja aetud aga väiksemal kahel hammakal kiirendades kasset või käikar nagiseb...käike vahetab ideaalselt... ja suurematel hammakel sõites ei nagise miskit seega kahtlustan kasseti ja tagarummi koostöö errorit.
kasset X01 js rummuks Dt swiss XD tüüpi.
kas keegi kogenud midagi sarnast?

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 20:46
Postitas fuzzz
tüüp kirjutas:Täpselt sama teema käisin ise ca 1,5 kuud tagasi läbi. Karta pole põhjust. Tahab lihtsalt nn sissesõitmist. Kima kuskil 50 kilti ära ja asi ununenud. Omal oli kuskil 4 väiksemat hammakad mis hakkasid sellise kõvema kangutamisepeale "nagisema" + veel karbonraam mis omakorda võimendab seda naginat. Asi lihtsalt selles, et kui sa vaatad ketti ja litreid-hammakaid siis näed, et nende koostöö on väga täpne ja väikeste "piludega". Ca 50 km sõitu ja "teravamad" nurgad saavad lihvitud ja probleem peaks kaduma, vähemalt ise enam ei tähelda seda jama.
Edu
Tänan lohutamast loodame et on nii...sai ju sõidetud vaid 15km..
sai korra hawaii hooldusega räägitud arvasid et käikar...kuid siiski ei usu seda kuna suurematel hammakatel sõites probleemi pole...

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 21:04
Postitas metslane
Võta see rõve kassett maha ja määri seest korralikult sisse.Nagin peaks sellega kadunud olema.

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 21:11
Postitas fuzzz
metslane kirjutas:Võta see rõve kassett maha ja määri seest korralikult sisse.Nagin peaks sellega kadunud olema.
Lugedes lääne foorumeid siis eeldasin sama et vähe määret vajalikel osadel...

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 21:33
Postitas metslane
Ennem puhasta vanast sodist ja liivast ära ka.

Re: sram xx1

Postitatud: 08. 04. 2015. 22:14
Postitas fuzzz
metslane kirjutas:Ennem puhasta vanast sodist ja liivast ära ka.
Ikka ikka....kuigi seal peale 15km sõitu väga mingit sodi pole saanud koguneda aga olemasolevast määrdetirtsust kindlasti puhastan:) st lasen puhastada kuna rattal garantii siis pigem lasen hawaii tehnikutel seda teha...ise katsun kõrval olla ja vaadat kuidas mis...

Re: sram xx1

Postitatud: 09. 04. 2015. 08:24
Postitas tüüp
metslane - miks peab, kasseti määrimiseks, viimase maha võtma?
Suuremate hammakate sõites (loe: kangutades) sa lihtsalt ei jõua sellist pinget kassetile rakendada kui väikeste hammakatega e siis puhas füüsika.

Re: sram xx1

Postitatud: 09. 04. 2015. 16:00
Postitas fuzzz
Lasin puhastada ja määrida...õhtul proovin kuda on kas toimib või ei...hawaiis korra proovides suts nagises aga oluliselt vähem...ehk sõites jõuab määre sinna kuhu peab :)

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 05. 2015. 12:02
Postitas fuzzz
Nüüd siis käes esimene ketivahetusaeg...aga ketipikkus, kas lisada neli või kaks lüli juurde...
FS-dele , nagu aru saan, siis lisatakse 4 lüli juurde.... hetkel oli nö kaks lüli scoti poolt lisatud...
...kumb siiski õigem oleks?

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 05. 2015. 13:48
Postitas snaxez
Kindel tahad olla, siis lase tagumisel amordil õhk välja, suru amort põhja, ja mõõda siis. Peale seda pane ikka+2 linki.
Teine võimalus on jätta kett võimalikult pikk, aga vaatad, et 10T hammaka peal vahetaja cage suudaks selle keti ära süüa.
Ise panin just XX1 setupi alla FS rattale ja lisasin 2 linki. Pole veel sõitma jõudnud aga tundub, et oleks võin jätta 3 linki. 42T hammaka peal on short cage suht viltu.

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 05. 2015. 13:52
Postitas fuzzz
unustasin mainida et tegu pole FS-ga vaid hardtail vokiga....:)
lisasks otsustasin srami ketist loobuda ja võtsin campa recordsi 11s keti...netiavaruste soovitused...mis arvate?

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 05. 2015. 15:14
Postitas snaxez
Paistab, et inimesed võtavad "link" mõistet erinevalt. Anyway, tee nii, nagu siin pdf-is kirjas:
http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/Db631 ... chains.pdf

2 linki peaks olema oOOoOO

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 05. 2015. 18:47
Postitas erikr
Lingid on lenksu peal. Ketil on lülid.

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 05. 2015. 20:09
Postitas fuzzz
snaxez kirjutas:Paistab, et inimesed võtavad "link" mõistet erinevalt. Anyway, tee nii, nagu siin pdf-is kirjas:
http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/Db631 ... chains.pdf

2 linki peaks olema oOOoOO
minu ketil oli nö 1 lüli lisaks ehk oOO, imelik siis, et scott ei järgi SRAMI juhiseid...seetõttu ilmselt ka esihammaka vahetus soolas mis teeb jõu rakendamisel parajat raginat ja üsna kulunud teine peale 600km.
puhastan peale igat sõitu kogu süsteemi ja sõidetud vaid kuivas ei poris va paaril korral...õli saab kett enne igat sõitu....
hetkel siiski lahtine kas siis campa record kett või kmc kett peale visata...
ehk siis ketipikkus selline..kurat sest aru saab mis tähendab üks lüli või kaks või kolm või neli...

Pilt

Re: sram xx1

Postitatud: 21. 07. 2015. 19:15
Postitas fuzzz
Peale esimese hammaka vahetust (XX1)nö x-sync direct mount hammaka vastu hakkas keskjooks loksuma justkui ei suuda enam lõpuni pingutaga kuigi on nii kuradi kinni krutitud et enam rohkem ei lähe....
Ehk siis kui vändad on püsti asendis ja neid kangutada küljelt küljele siis vända võll liigub keskjooksu sees.
Enne oli nö standard hammakas koos spideriga ja ei tea kas sarnane loks ka enne oli....hetkel tundub nagu oleks vaja justkui üks lisa seib veel vahele panna siis mitte hammasratta poolele vaid vastaspoolele....
kuidagi imelik tundub see asi ...kui süsteem lahti siis nuudiga pool loksubki laagri sees veidi....
segane jutt aga äkki kellelgi kogemus selles vallas...
keskjooks siis sram Press Fit GXP...

Re: sram xx1

Postitatud: 22. 07. 2015. 09:19
Postitas snaxez
Mis raamiga tegu on?
Kui sul raami BB laius on 89,5, siis tuleb panna SRAM PressFit keskjooksu ja drive side käppa vahele 2,5mm alu seib. (joonisel nr. 6) Kas sul on see seib seal vahel? (juhul, kui su raam on 89,5mm)

Pilt

Re: sram xx1

Postitatud: 22. 07. 2015. 23:09
Postitas fuzzz
Seal see laineline seib ja ka 2.5mm seib aga loks on hoopis vastaspoolel kuna sram laagri sisemine ava on mõned sjandikud suuremad kui vända võll ise ja lääne foorumites tohutult foorumlaste hala sram GXP keskjooksu kohta. Isegi srami manuaal ütleb et peale uue keskjooksu paigaldamist kontrollida lõtku ja kui lõtk sees siis uuesti lahti rohkelt määrest ja uuesti kokku...
võtsingi uuesti lahti...lisasin paraja portsu teflon määrest ja hetkel nagu töötaks asi, küll aga keerasin asja kinnin karujõuga...öeldud on et 45-50nm ma keerasin 24nm ja pealegi veel.
keskjooks küll sutsu kahiseb...enne justkui seda polnud aga parem kerge kahin kui lõtk sees...
rohkem lahti ei kisuks enam...
selle joonise salvestasin igaksjuhuks ära:)
Või siiski ...laseks sutsu kinnituspolti järgi....krt ei tea kah...

Re: sram xx1

Postitatud: 17. 05. 2016. 20:31
Postitas Kirsa
Vahepeal on palju vett merre voolanud - kuidas on kasutuskogemused sram xx1 süsteemidega?

Jääb mulje, et võrreldes xtr 2x10 süsteemiga on xx1 habras - kas on nii?

Re: sram xx1

Postitatud: 17. 05. 2016. 20:50
Postitas raikzz
habras mis mõttes ??

Ise nüüd sõitnud 2 kuud ja pole küll midagi halba öelda , timmi oli vähe raskem saada esialgu ja juttude järgi tasub ketti üsna tihti vahetada, kuigi käiguvahetuse poolest ütleks,et perfektselt timmis XT-ga võrreldes küll erilist vahet pole, kaaluvahe on juba muidugi teine teema

Re: sram xx1

Postitatud: 17. 05. 2016. 21:09
Postitas Kirsa
Ons keegi xx1-ga sõitnud aastat 2-3?

Re: sram xx1

Postitatud: 18. 05. 2016. 07:45
Postitas rainerhq
Olen sõitnud 2a. Praegu kolmas.
Kordagi pole reguleerimist vajanud. Väga pommikindel. See "habras" jutt tundub päris naljakas.

Re: sram xx1

Postitatud: 18. 05. 2016. 16:13
Postitas M.V.
Jupid kallid ja ma ütleks, et nõrgem kui 3x9 xt millega enne seda sõitsin. Kolme aasta jooksul on purunenud kas korda käiguvahetaja hoob ja ühel korral läks kett litri ja käiguvahetaja karbon korpuse vahele ja kulutas selle praktiliselt läbi, varuosana seda detaili müügis pole leidnud. Hammakaid, kassette, kette jne. on selle ajaga kindlasti 1,5-2 tonni eest läinud. Kõige selle halva juures plaanin ikkagi sellega edasi sõita :-)

Re: sram xx1

Postitatud: 12. 06. 2016. 19:38
Postitas raikzz
Kas keegi juba 100eurist sram XG kassetti ka pannud xx1 süsteemile ? Hind päris ahvatlev ja kuluosa puhul pole see kaaluvõit nagu väga määrav.

Re: sram xx1

Postitatud: 13. 06. 2016. 13:25
Postitas siim_s
Kas sa mõtled XG-1150? Enda rattale sai just peale, alles kaks sõitu tehtud ja seega pole veel suurt midagi raporteerida. Konstruktsioon tundub soliidne ja peale Rõuget kassetti puhastada oli ka täitsa okei :) Kui jalga on ja tavaline tirrisüdamik olemas, siis selles hinnaklassis võtaks pigem XT M8000 kasseti, mis on veidi soodsam, aga samas kaalukategoorias. Kui jalga pole, siis see 1150 on vähe laiema ulatusega.

Re: sram xx1

Postitatud: 13. 06. 2016. 13:52
Postitas raikzz
siim_s kirjutas:Kas sa mõtled XG-1150? Enda rattale sai just peale, alles kaks sõitu tehtud ja seega pole veel suurt midagi raporteerida. Konstruktsioon tundub soliidne ja peale Rõuget kassetti puhastada oli ka täitsa okei :) Kui jalga on ja tavaline tirrisüdamik olemas, siis selles hinnaklassis võtaks pigem XT M8000 kasseti, mis on veidi soodsam, aga samas kaalukategoorias. Kui jalga pole, siis see 1150 on vähe laiema ulatusega.
Jap, tahtsin GX öelda aga kirjutasin XG. Kaaluvahe on pea 50g GX kasuks ja hinnavahe 30eur M8000 kassetiga, lisaks on see xg-1150 kohe ju XD tirriga seega hea lihtne vahetada. Aga mõtlesin seda,et ega töötamise seisukohast ei tohiks ta XX1 kassetist erineda ? Lihtsalt kaaluvahe ja võibolla ka natuke kestab rohkem XX1 kassett, lihtsalt see pea 300eurine hind tundub natuke palju kui mingi korra hooajal seda vahetama peab.