1. leht 1-st

Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 17:30
Postitas kohvi
On olemas sachs torpedoga velo. Vahetajad puuduvad küljest nii et koguaeg on kõige raskema käigu peal. Paigalt minek on raskendatud. Mäest üles minnes ilma hoota läheb suht
vägistamiseks kätte ära ja koguaeg kardan et kett võib pealt lennata.
Et mismoodi mul see kett peaks peal olema? Kas pigem siuke lõdva, keskmine v nagu päris fixidel?
On sel üldse raskema ülekandega kangutades vahet? Või peaks üldse käekõrval lükkama?

Ma ei tea, ei oska hetkel kuidagi paremini ka sõnastada aga usun et saate aru :oops:

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 17:57
Postitas peeterplaaster
lapsepõlvest on meeles selline harjumus, et kui keti alumist, rippuvat osa saab ilma jõudu rakendamata liigutada üles-alla vähemalt 1cm, peaks juba okei olema. Teine indikaator on see, kui tõstad tagaratta üles ning annad vänta, siis otsest, tuntavad takistust ei tohiks olla. Nüüd vist iseasi, kas sul planetaarid jms. on suure hõõrdega või mitte. See ilmselt võib eksitada.

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 18:03
Postitas hall kass
Algatuseks võta kett korraks maha ja kontrolli, kas vändad pöörlevad vabalt. Annad väntadele hoo sisse ja nad peavad oma inertsist mitu tiiru tegema. Kui nad kohe seisma jäävad, tuleb vändavõlli koonused, laagrid ja nende vahel olev määre (kui seda seal on) üle vaadata.
Kui pöörlevad vabalt, pane kett peale ja säti selle pingust nii, et vänt pöörleks vabalt ja samas kett ei loksu üle paari sentimeetri. Liiga pingul kett hakkab väntade liikumisele takistust avaldama ja ilmselt kulub rohkem. Kui kett hakkab tegema seda nalja, et väntade ühes asendis on väga pingul ja teises asendis lõdvem, siis on kett kulunud.

Kui natuke mõtelda, saab rummusisese vahetaja sättida püsivalt ka kergema käigu peale ilma vajaduseta lenksul oleva kangi järele... aga tead, sel juhul jäävad käigud kasutamata, nii et kui sa sellist ei vaja, müü maha ja osta käikudeta variant asemele. Kui rummusisu on korras, siis käiguvahetuseks vajalik väline nodi (lenksul asuv lülitaja, trossid, jne) on juba väike investeering.

Võid pildi ka panna, kui heaks arvad - huvi pärast viskaks pilgu peale.

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 18:22
Postitas kohvi
hall kass kirjutas:
Võid pildi ka panna, kui heaks arvad - huvi pärast viskaks pilgu peale.
Sachs Torpedo Dreigang 35 on kiri rummu peal.
Pilti ei tee kuna aparaadil aku tühi ja laadija netu.
A ratas ise on Terässiipi, nii et ei tohiks mingeid erinevusi olla.

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 18:30
Postitas hall kass
Kas see rumm on sihuke, kust tagaratta võlli ühest otsast peenike kett välja tilpneb? Kui see ketijupp on sul seal alles, siis kuni muu nodi hankimiseni saad selle otsa raami külge kinnitada (saab ka nii, et raami ei lõhu - pane oma fantaasia tööle) ja selle ketijupi pingust sättides valida ka käigu, millega sõita soovid. Kolmas käik on igapäevaseks tiirutamiseks tõesti liiga pingutustnõudev. Kunagi ma ühe sellise velo panin mõneks ajaks teise käigu peal liikuma.

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 18:38
Postitas kohvi
Kahjuks midagi seal välja ei tilpne nii et vahetada hetkel "manuaalselt" ei saa.
Mingi avaus seal hammasrattapoolsel osal on täitsa olemas võllil.
Samas ma ei kujuta ettegi mismoodi see kett, või misiganes asi seal oli, eemaldatud sai.
Vahetaks ta heameelega ühekäigulise rummu (soovitavalt koos veljega) vastu kuna käikudest ei hooli.

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 21:24
Postitas hall kass
Võid selle tagaratta siin foorumis ka müüki panna. Hinnaks nii 25-30 eurot (kui näiteks siinsed müügispetsid arvavad, et võib ka rohkem küsida, siis võid ka nende nõu kuulata) ja kui lahti saad, siis selle raha eest leiad Tartus juba tutika ühekäigulise tagaratta.

Mis mõõdus see ratas sul on? Kui ei oska peast öelda või ei tunne seda mõõtude värki, siis võid lihtsalt kummidelt kirjad välja lugeda ja siia kribada.

Re: Keti pinge

Postitatud: 24. 03. 2011. 21:34
Postitas kohvi
hall kass kirjutas:
Mis mõõdus see ratas sul on? Kui ei oska peast öelda või ei tunne seda mõõtude värki, siis võid lihtsalt kummidelt kirjad välja lugeda ja siia kribada.
28"
(37-622)

Re: Keti pinge

Postitatud: 25. 03. 2011. 09:45
Postitas assar
20 a. tagasi putitasin naise kolmekäigulist Crescenti. Selle käiguvahetuse kett kui õigesti mäletan, oli rummus kinnitatud keermestatud vardaga (lühike varras on keti küljes n.ö. viimase lülina), mälu järgi läbimõõduks 3 mm. Toonane lahendus oli lihtne ja odav, ostsin esimesest rattapoest terve komplekti (trossi koos ketiga).