1. leht 1-st

Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 31. 01. 2011. 13:26
Postitas Siim77
Tervist,

Mul tekkis küsimus,et kas alumiinium sarved rikuvad karboon lenksu kuidagi või peab just karboon lenksule süsinikkiust sarved ostma?

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 31. 01. 2011. 13:55
Postitas Rivo
Üüberkergetele lenksutootjad ei soovita, kuna tekib võimalus, et pigistad lenksu lihtsalt puruks (sarved peavad suht-koht tugevalt kinni olema) Aitavad muidugi toekamad punnid lenksu otstes.

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 31. 01. 2011. 13:57
Postitas raamimurdja
Süsinikiust lenksule võid osta põhimõtteliselt ükskõik millised sarved.
Küll aga lenksu lühemeks saagimisel pead olema ettevaatlik. Lenksu otsad on üldjuhul tugevdatud, et sinna saaks muretult sarvesid kinnitada. Neid tugevamaid otsi maha saagides võib juhtuda, et enam ei saa üldse sarvi panna.

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 31. 01. 2011. 14:02
Postitas erikr
Reaalselt võttes on sarvede kinnitusosa alati metallist.
Küsimus on rohkem selles, mismoodi sarve kinnitus lenksule on lahendatud.

http://www.google.ee/images?hl=et&q=car ... 17&bih=967

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 01. 02. 2011. 05:54
Postitas maxspeed
Mina pole varem näinud ühtegi oinast, kellel oleks metallist sarved juba sündides.....

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 01. 02. 2011. 06:45
Postitas MK777
maxspeed kirjutas:Mina pole varem näinud ühtegi oinast, kellel oleks metallist sarved juba sündides.....
Alumiinium kuulub kergete metallide gruppi :idea:

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 02. 02. 2011. 09:05
Postitas rainerhq
Rivo kirjutas:Üüberkergetele lenksutootjad ei soovita, kuna tekib võimalus, et pigistad lenksu lihtsalt puruks (sarved peavad suht-koht tugevalt kinni olema) Aitavad muidugi toekamad punnid lenksu otstes.
Tegin eile ise sellised punnid 16mm alupex torust ja teibist
Pilt
EDIT: leidsin õige mõõduga alumiiniumtoru, millele teipi vaja ei ole.
Pilt

Re: Sarved karboon lenksule?

Postitatud: 02. 02. 2011. 09:49
Postitas Kuldar
nagu eelpool mainitud, karbonlenksul on otstes tugevdused sarve kinnituse jaoks, mis kitsamaks saagides kaduma lähevad. Ise olen üle katuse käies kaks lenksu sarve tagant ära murdnud - überweenie Syntace Duraflite ja mingi Bontrager mis küll ise paras mauk oli. Ühele sai saetud ja liimitud hülsid mingitest ürgaegsest slallikepist (Rocca Hawaii Kuusakoski kastist) ja teisele oli doonoriks velomani ärasurnud minipumba kest.
kellel niipalju isu ei ole kõiki oma murega väsitada;) see otsib sinna sobivas mõõdus Syntace hülsid või puksid, mis nimi tal ka ei oleks. Oluline on et suht täpselt istuga sinna sisse sobiks, minimaalse liimiga. Teibi mässimine on suht möga lahend, sarve polti pingutades muljub karboni struktuurkiud ära ja sisuliselt on aja küsimus millal ära murdub. Kukkudes muidugi, sõidumees ei peaks muretsema.
Soovitav on sarve alla abrasiivset karbonliidete kontaktmöksi panna, siis ei pea nii jõuliselt kinni vedama.