Ketaspidurite hooldus

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
charlie
Rattur
Postitusi: 445
Liitunud: 18. 05. 2003. 15:36

Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas charlie » 13. 10. 2010. 08:32

Tere!

Rattal on XT hüdraulilised ketaspidurid (775 mudel). Kas ketaspidureid peaks ka kuidagi hooldama? Trossiga piduritel vahetatakse nt kõrisid ja trosse, kuid kas ketaspiduritel oleks mingi aeg soovitav ka vahetada voolikut, õli ja tihendeid?
Küsimuse tingis asjaolu, et peale pidurilingi vajutust ei liigu supordis silindrid piisavalt tagasi algasendisse. Ehk see ongi normaale ja ma liiga pabistan, kuid klotside vahe jääb liiga väike ning peale esiratta alt ära võtmist seda tagasi pannes on ikka peavalu, kuidas saada asjad nii käima, et ketas ei käiks vastu klotse.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11875
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas erikr » 13. 10. 2010. 08:43

Shima võimalike eripäradega kursis pole.
Formulal (B4 ja Oro K24) olen ca 2x aastas kolbidele tiba õli pannud, kui tagasiliikumine kehvaks muutub.
Muud pole teinud, vahetan vaid klotse kui ära kuluvad.

Õli peab vahetama ilmselt mingi aja tagant mägedes sõitmisel, kui pidevalt õli kuumutatakse keemiseni.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas Rom » 14. 10. 2010. 20:32

Eemaldad mitteõliste näppudega piduriklotsid ning mingi heebliga (laiem lapik kruvikeeraja näit.) surud ettevaatlikult kolvid tagasi silindrisse.
Paned klotsid tagasi ning paigaldad ka jooksu. Kui õli on normis siis peaks 1-2 lingivajutusest piisama normaalse olukorra taastumiseni.Kui õli vähem või klotsid juba kulunud tuleb pubata mõned korrad rohkem.

Kasutaja avatar
ristik
Rattur
Postitusi: 12
Liitunud: 14. 07. 2003. 18:59

Re: Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas ristik » 15. 10. 2010. 10:57

Ma olen peale esirattata transportimist mingi lapiku instrumendiga klotse veidi laiali kangutanud, enne ratta tagasi panemist.

Muidu võib pooma jääda.

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Re: Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas mart2 » 15. 10. 2010. 12:48

Andestage rumalus Shimano asjus! :oops:

Avidil olid komplekti ostmisel kaasas punased plastikust vahetükid, mida saab transpordi ja hooldustööde ajal (kui ratas alt ära) klotside vahele suruda.
Äkki tasuks teema algatajal uurida vastavate jublakate ("pad spacers") hankimist?
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

maksipoiss
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41

Re: Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas maksipoiss » 15. 10. 2010. 18:18

mart2 kirjutas:Andestage rumalus Shimano asjus! :oops:

Avidil olid komplekti ostmisel kaasas punased plastikust vahetükid, mida saab transpordi ja hooldustööde ajal (kui ratas alt ära) klotside vahele suruda.
Äkki tasuks teema algatajal uurida vastavate jublakate ("pad spacers") hankimist?
XT-l olid ka sellised jublakad komplektis kaasas.

charlie
Rattur
Postitusi: 445
Liitunud: 18. 05. 2003. 15:36

Re: Ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas charlie » 18. 10. 2010. 07:34

Aitäh nõuannete eest, kuid tundub et sõnastasin oma küsimust kehvasti, nii et peale esimese vastaja teised ei saaund küsimuse olemusele pihta. Mureks pole see, kuidas ratas niivõrd alla saada, kuivõrd silindrite (mis liigutavad piduriklotse) liikumine (lingile vajutades välja ja lingi vabastades sisse) supordis.

Vasta

Mine “Jupid”