Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
mihku
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 27. 04. 2010. 21:40

Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas mihku » 01. 05. 2010. 20:02

Tere, olen suht võhik, et kuidas erinevad käiguvahetid, kassetid, käiguvahetusheeblid omavahel sobivad? Endal kassett kaheksa hammakaga, kas see seab mingid piirangud tagumise käiguvahetaja ostuga või sobivad sinna kõik ? Sama jutt ka käiguvahetus heeblite kohta. Pean silmas just Shimano komponente ja alla Deore nagu kindlasti ei tahaks. Pean just silmas kuidas omavahel sobivad Alivio, Deore, LX jnejne. Kas on ka midagi sellist, mida peaksin kindlasti silmas pidama ?
Ettetänades.
It never gets easier, you just go faster

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2372
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas MK777 » 01. 05. 2010. 20:57

Kaheksase kassettiga saad kasutada Alivio käiguheebleid, esivahetajat ja tagumist käiguvahetajat.
Deore on 9-se süsteemiga, seega peaksid vahetama 8-se kassetti 9-se vastu.
Deore käiguvahetus on täitsa mõistliku kvaliteedi ja hinna suhtega.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

Kasutaja avatar
mihku
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 27. 04. 2010. 21:40

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas mihku » 01. 05. 2010. 21:01

MK777 kirjutas:Kaheksase kassettiga saad kasutada Alivio käiguheebleid, esivahetajat ja tagumist käiguvahetajat.
Deore on 9-se süsteemiga, seega peaksid vahetama 8-se kassetti 9-se vastu.
Deore käiguvahetus on täitsa mõistliku kvaliteedi ja hinna suhtega.
Natukene loll küsimus võib-olla aga kas 9-ne kassett sobib ka samale tirrile, kus praegu on 8'ne kassett ?
It never gets easier, you just go faster

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2372
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas MK777 » 01. 05. 2010. 21:35

Jah, nii 8-ne kui ka 9-ne kassett on sama laiusega.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

Kasutaja avatar
TEX
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 23. 03. 2009. 03:01

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas TEX » 02. 05. 2010. 08:39

mihku kirjutas:... ja alla Deore nagu kindlasti ei tahaks. Pean just silmas kuidas omavahel sobivad Alivio, Deore, LX jnejne. Kas on ka midagi sellist, mida peaksin kindlasti silmas pidama ?
Ettetänades.
Siis ei sobi ükski komponent alla Deore, sest Deore on hierarhias esimene 27 käigu tase. Ülespoole (LX, SLX, XT, XTR) on kõik 27 käigule mõeldud ja saab ristkasutada. Iseasi, kas oleks mõistik ühildada Deoret XTR-ga ...

Säästuvariant on - 8 kassett, lenksul Alivio, esikäikar ja vänt Acera või Alivio ja tagumine Deore. Samuti toimiv komplekt, kuid käike on 24.
Su esimesest postist ei loe välja, kas sul on terve ratas või ainult 8ne kassett, mille ümber tahad ratast ehitada :wink:

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas pärnu rattur » 02. 05. 2010. 17:47

Aga miks mitte Sram? X.5 või X.7 tase? :roll:
Ärge näkku lööge! [/OT]

Kasutaja avatar
mihku
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 27. 04. 2010. 21:40

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas mihku » 02. 05. 2010. 22:10

TEX kirjutas:
mihku kirjutas:... ja alla Deore nagu kindlasti ei tahaks. Pean just silmas kuidas omavahel sobivad Alivio, Deore, LX jnejne. Kas on ka midagi sellist, mida peaksin kindlasti silmas pidama ?
Ettetänades.
Siis ei sobi ükski komponent alla Deore, sest Deore on hierarhias esimene 27 käigu tase. Ülespoole (LX, SLX, XT, XTR) on kõik 27 käigule mõeldud ja saab ristkasutada. Iseasi, kas oleks mõistik ühildada Deoret XTR-ga ...

Säästuvariant on - 8 kassett, lenksul Alivio, esikäikar ja vänt Acera või Alivio ja tagumine Deore. Samuti toimiv komplekt, kuid käike on 24.
Su esimesest postist ei loe välja, kas sul on terve ratas või ainult 8ne kassett, mille ümber tahad ratast ehitada :wink:
long story short.. paar aastat tagasi sõitsin väheke tõsisemalt ratast (elioni jne). nüüd tuli suur tahtmine taas peale aga enamuse komponentidest on suhteliselt väsinud ja tasahaaval tahan need kõik ära vahetada. kuna käiguvaheti on kõige hullemas seisus(k.a. kassett ja kett) siis tahan alustada sellest. Kuna üks kassett oli mul kohe võtta siis pidasingi targaks esialgu selle alla panna. Vahetan tagakäikari ja keti ära. Lenksul on alivio siis alustangi sellest, et Deore vahetaja taha ja uus kett. Vahetada saab alati. Vaatasin, et et's ja hobispordis Deore hea hinnaga. Alustuseks piisab küll. Pean hetkel seda varianti natukeme mõistlikumaks kui osta uus käikar, kassett ja vahetuslingid. Sõidan selle suve ära (see aasta võistelda ei plaani) ja kui vana armastus tagasi tuleb siis ehitan ratta lõplikult ümber alates amordist kuni keskjooksuni kuna nende konditsioon ei ole niivõrd hea, et võistelda. Ei tulnudki see story nii short kui esimesel lauses lubasin :D
It never gets easier, you just go faster

Kasutaja avatar
mihku
Rattur
Postitusi: 136
Liitunud: 27. 04. 2010. 21:40

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas mihku » 02. 05. 2010. 22:15

pärnu rattur kirjutas:Aga miks mitte Sram? X.5 või X.7 tase? :roll:
Ilmselt põhjuseks on see, et ma ei oska Sram'ist suurt midagi arvata. Endal pole ühtegi selle komponenti olnud ka. Ja kas selle muretsemiseks ei peaks ma kohe kogu uut kompotti muretsema ?!? Käisin eelmine suvi Hawaii Expressis, seal öeldi, et Sram ja Shimano ei hakka omavahel tööle.
It never gets easier, you just go faster

Kasutaja avatar
TEX
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 23. 03. 2009. 03:01

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas TEX » 03. 05. 2010. 08:03

Srami peale minekuks on lenksul Srami vahetajad vaja panna x7, x9 näiteks. Esimene käikar võib shimano jääda.
Aga sinu praegune plaan on majanduslikult mõistlik - seda enam kui võistelda plaanis ei ole.

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas Road 2 » 03. 05. 2010. 08:57

Ma ei ole kuulnud kedagi kurtmas, et sai liiga kallid jupid ostetud. Küll aga vastupidist. Mis on lõpuks odavam?

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Re: Käiguvaheti, kasseti jne. ühildumine teineteisega

Postitus Postitas vaikija » 03. 05. 2010. 09:06

mihku kirjutas:
TEX kirjutas:
mihku kirjutas:... ja alla Deore nagu kindlasti ei tahaks. Pean just silmas kuidas omavahel sobivad Alivio, Deore, LX jnejne. Kas on ka midagi sellist, mida peaksin kindlasti silmas pidama ?
Ettetänades.
Siis ei sobi ükski komponent alla Deore, sest Deore on hierarhias esimene 27 käigu tase. Ülespoole (LX, SLX, XT, XTR) on kõik 27 käigule mõeldud ja saab ristkasutada. Iseasi, kas oleks mõistik ühildada Deoret XTR-ga ...

Säästuvariant on - 8 kassett, lenksul Alivio, esikäikar ja vänt Acera või Alivio ja tagumine Deore. Samuti toimiv komplekt, kuid käike on 24.
Su esimesest postist ei loe välja, kas sul on terve ratas või ainult 8ne kassett, mille ümber tahad ratast ehitada :wink:
long story short.. paar aastat tagasi sõitsin väheke tõsisemalt ratast (elioni jne). nüüd tuli suur tahtmine taas peale aga enamuse komponentidest on suhteliselt väsinud ja tasahaaval tahan need kõik ära vahetada. kuna käiguvaheti on kõige hullemas seisus(k.a. kassett ja kett) siis tahan alustada sellest. Kuna üks kassett oli mul kohe võtta siis pidasingi targaks esialgu selle alla panna. Vahetan tagakäikari ja keti ära. Lenksul on alivio siis alustangi sellest, et Deore vahetaja taha ja uus kett. Vahetada saab alati. Vaatasin, et et's ja hobispordis Deore hea hinnaga. Alustuseks piisab küll. Pean hetkel seda varianti natukeme mõistlikumaks kui osta uus käikar, kassett ja vahetuslingid. Sõidan selle suve ära (see aasta võistelda ei plaani) ja kui vana armastus tagasi tuleb siis ehitan ratta lõplikult ümber alates amordist kuni keskjooksuni kuna nende konditsioon ei ole niivõrd hea, et võistelda. Ei tulnudki see story nii short kui esimesel lauses lubasin :D
Kõik on õige.Aga veel üks ja kõige tähtsam asi selle juures oleks osta uued käiguvahetaja trossid/kõrid komplekt.Vanad võivad tunduda ok,aga tegelikult ei ole ok.

Vasta

Mine “Jupid”