1. leht 1-st

Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 14:55
Postitas j4lgr477ur
Tere!
Oleks soov teada saada, milliste juppide väljavahetamisega tuleks alustada. Ratas kaalub 14kg.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:07
Postitas MK777
Mõne liikuri puhul on lihtsam terve ratas välja vahetada :roll:
Oleneb mis ratas sul on ja kui kergemaks tahad teha?
Põhilised asjad on muidu amort, raam, jooksud jne

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:26
Postitas pärnu rattur
Ei lähe küll teemasse, aga ma sõidan õhtuti 3kg pliiakuga ratta peal ja tunnen sellest ainult mõnu. Ja 14kg on minu arust hea kaal ja sellest alla ma ei viitsikd raha raisata, vaid pigem teeks rohkem trenni 8)

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:30
Postitas j4lgr477ur
Ratas on kaks aastat vana Schwinn. Raami ja amordi tahaks alles jätta.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:41
Postitas AndreK
j4lgr477ur kirjutas:Ratas on kaks aastat vana Schwinn. Raami ja amordi tahaks alles jätta.
Siis arvesta min 10 000 eekise väljamienkuga. Ja siit edasi küsimus, kas sellel ikka on pointi...

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:47
Postitas Rivo
j4lgr477ur kirjutas:Ratas on kaks aastat vana Schwinn. Raami ja amordi tahaks alles jätta.
Odavam tuleb siit foorumist, müük-vahetus rubriigist mõni vähe kasutatud ratas osta - saad kõik jupid (raam ja amort kaasaarvatud) paremad. Kui aga praegusel raamil ja amordil nö. hingeline väärtus siis, noh, vaheta jooksud ja vänt ära - kaal kukub "rämeda kolinaga" kui raatsid nii 15 000.- välja käia :wink:

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:50
Postitas j4lgr477ur
Point peaks küll olema. Mul pole mõtet ju uut ratast ostma teadmisega, et jupid , mis sellel on ei ole enamasti just kõige paremad. Seda tean ma ka, et väljaminekud võivad suureks minna. Küsimus siiski selles, milliseid juppe tuleks hakata välja vahetama, et ratas kegemaks läheks.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:54
Postitas Villem T
j4lgr477ur kirjutas:Point peaks küll olema. Mul pole mõtet ju uut ratast ostma teadmisega, et jupid , mis sellel on ei ole enamasti just kõige paremad. Seda tean ma ka, et väljaminekud võivad suureks minna. Küsimus siiski selles, milliseid juppe tuleks hakata välja vahetama, et ratas kegemaks läheks.
Ja ringiga alguses tagasi. Otsi foorumist, sellest on 5-6 korda aastas uus teema. Ja vaheta alustuseks kummid ära, see on kõige odavam liigutus.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:55
Postitas pärnu rattur
Kõik jupid võid panna kergemad, aga raske raami ja amordiga pole sellel mõtet. Kaalulangetamist on mõttekas alati suurematest juppidest, sest siis langeb kaal rohkem. 50g pole ilmselt sinu jaoks oluline võit.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 15:58
Postitas Rivo
j4lgr477ur kirjutas:Küsimus siiski selles, milliseid juppe tuleks hakata välja vahetama, et ratas kegemaks läheks.
OK. Aga mis jupid Su ratta küljes praegu on ? Infoga, 2 aastane Schwinn pole üksi veel miskit pihta hakata !
PS. 4 kõige raskemat juppi jalgrattast moodustavad : raam, jooksud, vänt ja amort. Kahte neist sa vahetada ei taha. Kaldun arvama, et ülejäänud kahte samuti mitte, kui hinna ja kaaluvõidu kokku arvutad.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 05. 10. 2009. 18:29
Postitas tuudur
Pisut OT, aga tasub ka alati enda kaalule pilk peale visata, juhul kui on mida vähendada. Raske ratas oleks kindlasti abiks ;)

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 08:32
Postitas Jaazza
Keegi rääkis midagi vahust, mida raami sisse lasta, pidi kergemaks ja jäigemaks tegema


:lol:

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 08:46
Postitas Mati
Jaazza kirjutas:Keegi rääkis midagi vahust, mida raami sisse lasta, pidi kergemaks ja jäigemaks tegema :lol:
Seda pole enam paraku saada. Seda tõesti suurepärast vahtu tootnud US of A firma läks uppi, kuna ei suutnud enam norm hinnaga põhikomponente, ehk kuukivi tolmu, Schwarzeneggeri higi ja Norrise pisaraid kokku osta. Ebay'st võib ju proovida, äkki on mingid pärad kuskil ripakil (otsing - Moonschwanor Miracle Foam).

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 09:27
Postitas Cly/Suva
Väga kaval trikk on oma ratta külge siduda üks hea kogus heeliumiga täidetud õhupalle. Nii umbes viiesajast peaks aitama, et hea mitu kilo kaalult maha viilida. Kas sellise rattaga ka võistlustel starti lastakse, ei oska öelda.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 13:26
Postitas Antti
Kuupmeeter heeliumit suudab üles tõsta umbes 911 grammi.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 15:00
Postitas pärnu rattur
Mythbusteritest meeles et umbes 10 tavalist laste õhupalli tõstab 100g. Aga ilmselt on ilmavaatlus-riistade õhupalle mugavam kasutada. Samas tuuletakistusest mul ühtegi numbrit pole öelda, küll aga julgen arvata, et seda vähemaks ei jää.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 15:19
Postitas erikr
Ärgem siiski unustagem ka puurimist.
Kuid eks seda peab ka mõistusega tegema.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 16:25
Postitas pärnu rattur
Ma alustaks keti puurimisest :D

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 17:00
Postitas mart
pärnu rattur kirjutas:Ma alustaks keti puurimisest :D
Sa pole vist kursis, et auklikku ketti saab kaubandusvõrgust nt pildil oleva isendiga sai just-just Haanja 100 läbitud.
http://keep4u.ru/full/2009/08/03/eb3d08 ... a47cd6/jpg

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 06. 10. 2009. 18:47
Postitas Kuldar
ai jäi Kubijal kahe silma vahele,
sul Mart oli taga Reconi 34T alukassett? mis konditsioonis on?
või lõid vedelaks ja läksid rauaga peale...

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 07. 10. 2009. 08:38
Postitas mart
Kuldar kirjutas:ai jäi Kubijal kahe silma vahele,
sul Mart oli taga Reconi 34T alukassett? mis konditsioonis on?
või lõid vedelaks ja läksid rauaga peale...
Siinses alateemas on alljärgnev pigem pärlite loopimine sigadele, aga sinusugusele tõsihuvilisele ikka vastan. Jutt siis sellest kassetist (11-34):
Pilt[/quote][/quote]
Reconiga lõin vedelaks ja läksin H100l peale tavalise xt-ga. Põhjus proosaline - tegin enne haanjat mõne proovisõidu valusamates ja tatistes oludes. Sellel kassetil ilmnes kaks olulist puudust:
* väiksemalt suuremale hammakale vahetades mõtleb kassett mõni mikrosekund kauem võrreldes shima või sramiga. Uimasus on tingitud sellest, et igal hammakal on vaid 2 tõstepunkti/freesitud soont. Shimanol ja sramil on neid neli.
* teades haanja muda erilist mätsimisomadust, mis misiganes kasseti väikseimate hammakate vahed kinni kitib, on Reconil asi veel hullem - ta on freesitud sedaviisi ühes tükis, et kõigi hammakate vahed on sama sügavusega. Niiet muda mätsib kinni kõik vahed ja kõik hammakad lõpetavad töö/haakumise.

Re: Kuidas teha jalgratast kergemaks.

Postitatud: 07. 10. 2009. 16:11
Postitas anryo
See Reconi hind polegi sellel saidil nii hull?
http://shop.cycletaiwan.com/index.php?p ... &Itemid=53

International Shipping veel isegi tasuta, nagu nad lubavad... Võrreldes PG-990 ligi 130g säästu 1400.- eek eest?