5. leht 5-st

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 20. 03. 2018. 14:51
Postitas raikzz
Ehk nagu ma ka aasta tagasi motokrossi kettakaitsmest pildi postitasin , mis siin välja naerdi :lol:

Pilt

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 20. 03. 2018. 15:52
Postitas Mati
raikzz kirjutas:Ehk nagu ma ka aasta tagasi motokrossi kettakaitsmest pildi postitasin , mis siin välja naerdi :lol:
Ja see 2 aasta tagune pilt naerdakse endiselt välja. Sellest plönnist on ka sinu värske näide kordades normaalsem. Samas arvan endiselt, et maanterattal on see kaitse tarbetu (nagu ka tugev enamus viidatud artikli lugejaid arvab). Ilmselt on ka "muretsejad" aru saanud, et see ketas tegelt ikka ei lõika nagu soe nuga võid.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 02. 04. 2018. 09:48
Postitas Prommar
Tänavustel proffide kevadistel ühissõitudel pole veel ketaspidurit märganud.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 02. 04. 2018. 10:11
Postitas andresle
Prommar kirjutas:Tänavustel proffide kevadistel ühissõitudel pole veel ketaspidurit märganud.
On märgatud. Kuid mis sellest? Profid teda kasutada valdavalt ei taha, kuid vahest peavad.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 06. 04. 2018. 22:15
Postitas velonaut
Ketaspiduriga võideti naiste Flanders ja sõidu keskosas olnud suure kukkumise järel arutlesid kommentaatorid kas põhjus võis olla selles et osad ketastega ja osad cantidega.. https://youtu.be/mX9GvCPkoII?t=17m11s
- - -
andresle kirjutas:Avaldasin juba mõnda aega tagasi arvamust, et tootjad peaksid tegema ühe kalli sammu tagasi ja promoma ketast Ultegra tasemele. Pro-peloton ei hakka enne sõitma kui sunnitakse või kõik (ka siin teemas) läbinämmutatud sünnivead on lahendatud. Elu jookseb aga liiga kiiresti edasi. Seepärast tulekski see tänane, pooltoores, tehnoloogia Ultregra nime all odavamalt maha müüa ja tulla DuraAce nime all välja sellega, mida ka Pro sööks.
Tundub et sõnum on läbi Ggl tõlkeaparaadi jõudnud Jaapani peakorterisse kohale : )
(või hakkas SRAM liiga suurt turuosa neilt ära ampsama)
uus Shimano 105 groupset , arvan et see mudel saab olema baasiks ketaste läbimurdel massidesse. Ootan juba huviga kevad-suviseid testarvustusi.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 10. 04. 2018. 16:26
Postitas Mati
Igal kevadklassikul on keegi olnud ka ketastega.

Paris-Roubaix sõidul oli kettaid muidugi rohkem, kuigi ei olnud ligane sõit.
100% ketasetega sõitsid Team Sunweb (Giant), EF Education First-Drapac (Cannondale), Direct Energie (Wilier), Trek-Segafredo ja Delko Marseille Provence (KTM).

Saganil oli kaks tagavararatast - 2017 S-Works Roubaix pöiapiduritega ja 2018 S-Works Roubaix Disc spets Sagan Collection värvides.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 10. 04. 2018. 16:51
Postitas rolfvector
Paris-Roubaix sõidul mainiti ära, et paljud kasutavad ketaspidureid, kuid mitte keegi favoriitidest ei kasuta kuna jooksuvahetus oleks liiga aeganõudev.
http://www.velonews.com/2018/04/news/ro ... kes_462570
Usun, et porise ilma puhul oleks lugu olnud sama.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 04. 06. 2018. 18:23
Postitas rainerhq
rainerhq kirjutas:Trek avaldas Twitteris foto, kus oli näha ka kettaga Madonet. See võeti üsna kähku maha aga ehk saab ennem TdF´i siiski kettaga Madonet näha.
Voilaa
Pilt
Pilt

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 22. 06. 2018. 17:57
Postitas Mati
Tundub, et tsirkus on läbi ja alates 01.07. on ketaspidurid UCI poolt 100% legaalsed :!: (y)
https://www.bikeradar.com/road/news/art ... ing-52501/

Mulle meeldib bikeradar.com üks pildiallkiri, mis võtab kerge irooniaga kokku põhiprobleemi - "The latest disc rotors for road bikes feature a chamfered edge that's less likely to slice through innocent roadie flesh" 8)

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 07. 2018. 13:27
Postitas Mati
Viskaks mahlase kondi välja - kas ketaspidurid oleks siin päästnud? Vähemalt väiksema hooga kontakt?
http://www.cyclingnews.com/news/gilbert ... lly-hurts/

Selles loos mõned pro-sõitjad toovad just selle juhtumi kontekstis mõned aspektid, mis võib-olla oleks ... - https://youtu.be/XPegYaPTy7w

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 07. 2018. 14:05
Postitas PKT
Minu arvates ta blokeeris tagapiduriga ratast korduvalt ja proovis seeläbi asja kontrolli all hoida. Ketaspidur ei oleks seal küll midagi paremini teinud ja tundub et see hoog oligi just paras, et mitte maanduda kividel või suurema hoo korral mitte vastu puud lennata. Õnnelik kukkumine igal juhul.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 07. 2018. 14:54
Postitas Mati
PKT kirjutas:Minu arvates ta blokeeris tagapiduriga ratast korduvalt ja proovis seeläbi asja kontrolli all hoida. Ketaspidur ei oleks seal küll midagi paremini teinud ...
Väidad, et ketaspidur ja pöiapidur oleks olnud samal ajavahemikul, samal kiirusel ja distantsil võrdväärse pidurdusefektiivsusega? Ketta üks eelis on see, et saad hoo maha efektiivsemalt ka plokki laskmata. Seda ütlevad ka kogemusega pro'd, et saad kurvis hiljem pidurda (miks küll?).

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 07. 2018. 15:05
Postitas PKT
Selle kukkumise puhul ma küll ei näe, et ketaspidur oleks midagi rohkemat päästnud.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 12. 09. 2018. 17:00
Postitas Mati
Kas ketaspidur on kehvem aerodünaamiliselt? Jah, erinevus/lõiv võrreldes pöiakaga on ühe tootja näitel ca 2W@45km/h - https://www.facebook.com/Swissside/vide ... 586526553/
Seega küsimus taandub sellele kas see lõiv on piisavalt karm ja kas ketta kasutegurid kaaluvad selle nüansi üle?

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 07. 11. 2018. 09:28
Postitas Olts

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 19. 02. 2019. 18:13
Postitas Mati
Päris kõva statement - Erik Zabel: Disc brakes can be the difference between winning and losing
http://www.cyclingnews.com/news/erik-za ... MslQsfjCK0

Olts, sinu käik 8)

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 20. 02. 2019. 11:50
Postitas KaupoR
"saab pidurdada hiljem" eeldab, et rehvide-teekatte hõõrdumises on veel piisalvalt palju ära kasutamata reserve

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 19. 02. 2020. 17:03
Postitas Mati
Tea kas võib lugeda diskussiooni lõppenuks? 8)
https://www.bikeradar.com/features/disc ... 3T9I3mrLUI

Ausalt öeldes tunduvad need mõne aasta tagused killer-ketaste teemad suht naeruväärsed nüüdseks ... pmst ei pane ketaspidureid enam keegi tähelegi, sarnaselt nt tagakäikariga ...

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 19. 02. 2020. 19:37
Postitas KaupoR
Rääkides ohtudest, siis ketaste teema on jumal-teab-mitmendajärguline TV-motikate, barjääride, road furniture'i ja idiootsete pealtvaatajate kõrval.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 20. 02. 2020. 00:41
Postitas Mati
KaupoR kirjutas:
19. 02. 2020. 19:37
Rääkides ohtudest, siis ketaste teema on jumal-teab-mitmendajärguline TV-motikate, barjääride, road furniture'i ja idiootsete pealtvaatajate kõrval.
(y) Just, ja lisaks s..al (mees)baleriinil pidavat ikka püksid pigistama. :)

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 21. 09. 2020. 13:56
Postitas Mati
tarmo kirjutas:
21. 09. 2020. 09:26
...Mis aga puutub tehnikasse, siis tundb, et ma oma 2010 a maanteekat Focust veel välja vahetama ei pea. Alaphilippe sõidab ja võidab tavalise clincheri ja sisekummiga, Pogacar võidab tuuri v-piduritega. Kohe rahulikum on.
Siiski, siiski, 10. etapil oli Pogacaril all ketastega velo.

Üldiselt kujunes 2020 Tour de France etapivõitude saldo selliseks - 11 ketastega, 10 pöiakatega.
https://www.cyclingnews.com/features/st ... e9LW-qHq-Q

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 21. 09. 2020. 14:17
Postitas clx
Mati kirjutas:
19. 02. 2020. 17:03
/.../ pmst ei pane ketaspidureid enam keegi tähelegi, sarnaselt nt tagakäikariga ...
Mulle tundus, et Richie Porte pani tähele küll, mis pidur tal all oli, kui tühja esijooksuga kruusal Mavicu netural motika kõrval pikki kilomeetrid pidi vingerdama 18ndal etapil :D

Kokkuvõttes ketasidur ja GC tuuril - võita pole eriti midagi, kaotada aga küll.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 21. 09. 2020. 14:40
Postitas Mati
clx kirjutas:
21. 09. 2020. 14:17
Mati kirjutas:
19. 02. 2020. 17:03
/.../ pmst ei pane ketaspidureid enam keegi tähelegi, sarnaselt nt tagakäikariga ...
Mulle tundus, et Richie Porte pani tähele küll, mis pidur tal all oli, kui tühja esijooksuga kruusal Mavicu netural motika kõrval pikki kilomeetrid pidi vingerdama 18ndal etapil :D Kokkuvõttes ketasidur ja GC tuuril - võita pole eriti midagi, kaotada aga küll.
2 peatust vs 1 peatus - valik selge, vahet pole mis pidur!
"As soon as I told (team director) Kim (Andersen), he told me to keep riding. So that's what I had to do. I knew it was going to be quicker to take a bike than a wheel."
https://www.examiner.com.au/story/69306 ... our-drama/

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 21. 09. 2020. 15:19
Postitas SK
clx kirjutas:
21. 09. 2020. 14:17
Kokkuvõttes ketasidur ja GC tuuril - võita pole eriti midagi, kaotada aga küll.
Nägin mitut jooksuvahetust tuuri ajal ketaspiduritega ratastel - mehannid tegutsevad jooksu vahetades täpselt sama kiiresti nagu V-piduri puhul. Hilisem klotside sättimise vajaduse tõenäosus on läbiva võlli puhul isegi väiksem. Kõigil neutraalidel on ka ketaspiduri jooksud olemas.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 21. 09. 2020. 16:34
Postitas clx
Mati kirjutas:
21. 09. 2020. 14:40
I knew it was going to be quicker to take a bike than a wheel.
Tubli tähelepanek, Mati. Sellest ma räägingi. QR esijooksuvahetus on... mingi 1.7 sekundit? Alternatiivina mängida neutral disc esijooksuga lotot, isegi kui neid tsikli peal oligi... sõidaks ise ka vist pöia peal edasi.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 21. 09. 2020. 16:56
Postitas Mati
SK kirjutas:
21. 09. 2020. 15:19
clx kirjutas:
21. 09. 2020. 14:17
Kokkuvõttes ketasidur ja GC tuuril - võita pole eriti midagi, kaotada aga küll.
Nägin mitut jooksuvahetust tuuri ajal ketaspiduritega ratastel - mehannid tegutsevad jooksu vahetades täpselt sama kiiresti nagu V-piduri puhul. Hilisem klotside sättimise vajaduse tõenäosus on läbiva võlli puhul isegi väiksem. Kõigil neutraalidel on ka ketaspiduri jooksud olemas.
(y) Ja see vahetuse kiiruse/ladususe teema ainult areneb. Aga eks kõik näevad asju oma veendumuste kõverpeeglis, olenemata reaalsusest.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 09. 2020. 13:10
Postitas SK
Chloe Dygert pani rämeda matsu MM temposõidu kiires allamäge kurvis ja sai tõsise trauma.
https://youtu.be/uvpiIAoPjPI?t=158
Pildi järgi otsustades valis ta vale trajektoori, püüdis pidurdamisega seda korrigeerida, aga pidurdades hakkas tagaratas tugevalt vänderdama, ratas muutus juhitamatuks ja minek üle teepiirde oli tõsiasi. Sõiduvahendiks oli V-piduritega Felt.
SPEKULEERIN: ketaspiduritega oleks pidurdamine toimunud ühtlasemalt kui klots vastu süsinikpöida ja olukorda oleks õnnestunud veel päästa?

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 09. 2020. 13:26
Postitas alar.v
Tal pole käed pidurilinkidelgi.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 09. 2020. 14:49
Postitas TAIX11
SK kirjutas:
25. 09. 2020. 13:10
Chloe Dygert pani rämeda matsu MM temposõidu kiires allamäge kurvis ja sai tõsise trauma.
https://youtu.be/uvpiIAoPjPI?t=158
Pildi järgi otsustades valis ta vale trajektoori, püüdis pidurdamisega seda korrigeerida, aga pidurdades hakkas tagaratas tugevalt vänderdama, ratas muutus juhitamatuks ja minek üle teepiirde oli tõsiasi.
Pakun, et see juhtus tal https://cyclingtips.com/2020/07/bicycle ... stop-them/

Ükskord HWX kevadlaagris, Portugalis vist, läks Grishal samamoodi lappama. Päris kole oli vaadata, õnneks oli otse tee ja peale ehmatuse (võibo-olla, ei näinud, oli ka pampers pruun) muud ei juhtunud.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 09. 2020. 15:06
Postitas Prommar
Kui nüüd see konkreetne kukkumine, mis kindlasti ei olnud pidurite süü, kõrvale jätta, siis TT ratastel ketaspidureid vast niipea ei näe. Seda ju ei naljalt aeroks ei muuda.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 09. 2020. 15:40
Postitas SK
alar.v kirjutas:
25. 09. 2020. 13:26
Tal pole käed pidurilinkidelgi.

Seda pole keha tagant näha, kus käed on, rahulikult pulkadel ka ta enam ei lamanud. Võbeluse võib vallandada ka 0.2 sekundiline piduri lingi vajutamine.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 25. 09. 2020. 15:51
Postitas heikki
TT ratastel täitsa olemas ketaspidurid, vähemalt meeste MM vaadates hakkas silma

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 28. 09. 2020. 14:44
Postitas KaupoR
Meeste MM tiitel võeti ketaspiduritega rattaga

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 09. 02. 2021. 08:43
Postitas KaupoR
Froomi võttis arvata ketaspiduritest pahasti, mille peale üks insener võttis vaevaks kinnitada Froome'i muresid. Kainestav klipp kogu selle turunduse mambo-džambo taustal.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 09. 02. 2021. 14:25
Postitas Mati
KaupoR kirjutas:
09. 02. 2021. 08:43
Froomi võttis arvata ketaspiduritest pahasti, mille peale üks insener võttis vaevaks kinnitada Froome'i muresid. Kainestav klipp kogu selle turunduse mambo-džambo taustal.
Froome kuuldavasti pole päris rahul Israeliga ka ... vähemalt on tal nüüd põhjus olemas kui hooaeg ei peaks õnnestuma (jumal aidaku kui õnnestub koos ketaspiduritega :P )
Aga teema on nagu kulutuli -https://www.cyclingnews.com/news/matteo ... F_-7aJKo-4

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 09. 02. 2021. 14:33
Postitas clx
Jajah, mida see 4-kordne tuurivõitja ikka pidurdamisest teab, küsigu meilt siit foorumist :D

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 09. 02. 2021. 23:57
Postitas SK
Kui sõite on vähe ja uudiseid on vähe, siis saab selliseid pastaka-imu uudiseid ka pakkuda. Samal ajal keelati kaks levinud rattasõidu asendit ära, mis minu hinnangul väga vähe kukkumisi on põhjustanud erinevalt ohtlikust raja-disainist lõpukilomeetritel, mis kõvasti konte murrab.

Re: Maanteerataste ketaspidurid

Postitatud: 10. 02. 2021. 07:39
Postitas KaupoR
SK kirjutas:
09. 02. 2021. 23:57
Kui sõite on vähe ja uudiseid on vähe, siis saab selliseid pastaka-imu uudiseid ka pakkuda. Samal ajal keelati kaks levinud rattasõidu asendit ära, mis minu hinnangul väga vähe kukkumisi on põhjustanud erinevalt ohtlikust raja-disainist lõpukilomeetritel, mis kõvasti konte murrab.
No natuke kõpitseti ka barjääride reegleid.