3. leht 3-st

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 31. 07. 2016. 20:26
Postitas siim_s
Sellest aastast samuti ovaalse peal. 34t Absoluteblack, taga Srami 10-42 kassett. Rakvere mudamaratonil kahjuks kett peal ei püsinud - korduvalt pidin seetõttu peatuma ja keti uuesti peale panema. Eelnevalt olen kasutanud RaceFace ja WolfToothi ümmargusi hammasrattaid ja pole sellist probleemi esinenud, kuigi olen ka väga mudastel sõitudel osalenud. Ei oska öelda, kas probleem hammasratta ovaalsuses, hammaste profiilis või veel milleski muus, aga tasub tähelepanelik olla.

Mitte-mudastes oludes on ovaalne hammakas üsna mõnus, eriti tõusudel nagu tootjad ja kasutajad ütlevad. Kuna mul muidu on kadents üsna kõrge (90-100 rpm on tavapärane vahemik), siis "jõnksu" on tunda küll, aga mida rohkem sõidan, seda vähem häirib.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 31. 07. 2016. 20:32
Postitas kaldma83
PKT kirjutas:
kaldma83 kirjutas:Kiidan ovaalset. Sõit kuidagi sujuvam ja vähem pinget jalgadele. Endal 32 ovaalne ees ja 11-36 kassett taga. Estonian Cup poolmaratonil Põlevakivil 18 es. Vormsi pikal 63 koht (korralik kihutamine). Käikudest puudust ei olnud.
Kadestan, sest ma jään ikka kõvasti alla. Mul 34 ovaal ees ja taga 36, kuid Raplamaal jäin küll hätta. Kindlasti vaja taha 40, aga eks see sõlub siis tasemest. Aga ovaali soovitan, palju sujuvam minek.
Ps. Raplamaa poolmaratoni sõidul oli mul veel 2x10 ja 20 koht. Siis sai ikka mäest kenasti üles. Aga mul pole probleem väike jooksukas ka teha. Tulevikus ikka 1x11.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 31. 07. 2016. 20:39
Postitas kaldma83
siim_s kirjutas:Sellest aastast samuti ovaalse peal. 34t Absoluteblack, taga Srami 10-42 kassett. Rakvere mudamaratonil kahjuks kett peal ei püsinud - korduvalt pidin seetõttu peatuma ja keti uuesti peale panema. Eelnevalt olen kasutanud RaceFace ja WolfToothi ümmargusi hammasrattaid ja pole sellist probleemi esinenud, kuigi olen ka väga mudastel sõitudel osalenud. Ei oska öelda, kas probleem hammasratta ovaalsuses, hammaste profiilis või veel milleski muus, aga tasub tähelepanelik olla.

Mitte-mudastes oludes on ovaalne hammakas üsna mõnus, eriti tõusudel nagu tootjad ja kasutajad ütlevad. Kuna mul muidu on kadents üsna kõrge (90-100 rpm on tavapärane vahemik), siis "jõnksu" on tunda küll, aga mida rohkem sõidan, seda vähem häirib.

Mul viskas PõlevKivi lõpus suure killustiku peal keti maha, aga vist enda lollusest. Suure raputamise ajal vahetasin käiku. Rohkem pole juhtunud! Kerget jõnksu väntamisel alguses tundsin enam mitte. Väga sujuv.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 31. 07. 2016. 21:23
Postitas Läänlane
Mul on Absolutblack 30T ovaalne ja pole kordagi ketti maha visanud.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 31. 07. 2016. 21:27
Postitas birgo99
Ma ise sõidan samuti Absoluteblack 34 ovaliga ja taga 11-40, kuid ei saa kuidagi aru meestest kes sõidavad maratonidel ennast ca esi 50 sisse, ees on tal 32T või 32 Oval nagu eelpool mainiti ja siis tal ei jää käikudest puudu. Küsimus, kas oli väga tehniline rada? Või kui oli mõni kiirem kruusalõik, siis kadents ca 150? Endal on nt 34 nagu mainitud ja no põhjagaasiga ca 45-50km/h juures tunneks küll, et võiks väike varu käik olla.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 01. 08. 2016. 07:15
Postitas dh
Ma vahetasin kevadel oma RaceFace 32t ümmarguse hammaka AbsoluteBlack 34t ovaalse vastu. Mina küll sõites aru ei saa, et ovaalsega kuidagi parem oleks, olgu kas kiire kruusalõik või aeglane tõus. Võibolla võimsusandur näitaks mõningast muutust aga enesetunde järgi vahet teha ei suuda. Samas ei kahetse kah, ketti pole ka maha visanud.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 01. 08. 2016. 07:40
Postitas madmax001
Enda rattal ovaal 34T Absoluteblack 11-42, Ketti maha ei viska, kõik on timm.
siim_s kirjutas:Sellest aastast samuti ovaalse peal. 34t Absoluteblack, taga Srami 10-42 kassett. Rakvere mudamaratonil kahjuks kett peal ei püsinud - korduvalt pidin seetõttu peatuma ja keti uuesti peale panema. Eelnevalt olen kasutanud RaceFace ja WolfToothi ümmargusi hammasrattaid ja pole sellist probleemi esinenud, kuigi olen ka väga mudastel sõitudel osalenud. Ei oska öelda, kas probleem hammasratta ovaalsuses, hammaste profiilis või veel milleski muus, aga tasub tähelepanelik olla.

Mitte-mudastes oludes on ovaalne hammakas üsna mõnus, eriti tõusudel nagu tootjad ja kasutajad ütlevad. Kuna mul muidu on kadents üsna kõrge (90-100 rpm on tavapärane vahemik), siis "jõnksu" on tunda küll, aga mida rohkem sõidan, seda vähem häirib.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 01. 08. 2016. 13:23
Postitas raamimurdja
dh kirjutas:Ma vahetasin kevadel oma RaceFace 32t ümmarguse hammaka AbsoluteBlack 34t ovaalse vastu. Mina küll sõites aru ei saa, et ovaalsega kuidagi parem oleks, olgu kas kiire kruusalõik või aeglane tõus. Võibolla võimsusandur näitaks mõningast muutust aga enesetunde järgi vahet teha ei suuda. Samas ei kahetse kah, ketti pole ka maha visanud.
Proovi nüüd uuesti ümmargust ja väidetavalt peaksid siis erinevust lihtsamalt tunnetama.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 01. 08. 2016. 13:28
Postitas mikulaine
raamimurdja kirjutas:
dh kirjutas:Ma vahetasin kevadel oma RaceFace 32t ümmarguse hammaka AbsoluteBlack 34t ovaalse vastu. Mina küll sõites aru ei saa, et ovaalsega kuidagi parem oleks, olgu kas kiire kruusalõik või aeglane tõus. Võibolla võimsusandur näitaks mõningast muutust aga enesetunde järgi vahet teha ei suuda. Samas ei kahetse kah, ketti pole ka maha visanud.
Proovi nüüd uuesti ümmargust ja väidetavalt peaksid siis erinevust lihtsamalt tunnetama.
Esimest korda olin nädal aega sõitnud ovaliga, siis võtsin ümmarguse hammakaga trenniratta välja. Esimesed meetrid arvasin, et trenniratas on katki, nii imelik tunne oli sõita sellega.

Aga jah kasutan ovalit, midagi halvemaks pole kindlasti läinud, eelised pole ka käega katsutavad.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 22. 09. 2016. 19:08
Postitas keijo84
madmax001 kirjutas:Enda rattal ovaal 34T Absoluteblack 11-42, Ketti maha ei viska, kõik on timm.
siim_s kirjutas:Sellest aastast samuti ovaalse peal. 34t Absoluteblack, taga Srami 10-42 kassett. Rakvere mudamaratonil kahjuks kett peal ei püsinud - korduvalt pidin seetõttu peatuma ja keti uuesti peale panema. Eelnevalt olen kasutanud RaceFace ja WolfToothi ümmargusi hammasrattaid ja pole sellist probleemi esinenud, kuigi olen ka väga mudastel sõitudel osalenud. Ei oska öelda, kas probleem hammasratta ovaalsuses, hammaste profiilis või veel milleski muus, aga tasub tähelepanelik olla.

Mitte-mudastes oludes on ovaalne hammakas üsna mõnus, eriti tõusudel nagu tootjad ja kasutajad ütlevad. Kuna mul muidu on kadents üsna kõrge (90-100 rpm on tavapärane vahemik), siis "jõnksu" on tunda küll, aga mida rohkem sõidan, seda vähem häirib.

kuidas muidu sellise ülekandega sõita on nii kiiretel kruusa lõikudel ja tõusudel, kusagilt puudu ei jää?

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 22. 09. 2016. 19:32
Postitas ivoSKP
Absoluteblacki ovaalidega juba 3 hooaega sõitnud, ümmarguse juurde tagasi ei igatse.
Olen ka varem siin kirjutanud, et 32 on enamus maastikusõitudel paras, 34 läheb viimastel aastatel alla ainult Otepää-Elva kruusasõidul. Puudu kindlasti ei jää, 36 jaoks on juba selgelt vähe jõudu või pigem jõuvastupidavust. Kui kedagi peaks tase huvitama, siis 200 sisse ikka tavaliselt TRM sõidan.
Kusjuures Rakvere sõidul olin ka mina püsti hädas keti mahaviskamisega (sissepoole), just suuremate hammakate peal ja siis kui hakkas tagurpidi kerima väntu. AB soovitas ketijuhti, mille ka soetasin. Uutel ovaalidel on offset parem, hoiavad paar milli enam kasseti vasemale. Mujal on ilusti peal hoidnud (sõidan maastiku ikka suht palju).

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 22. 09. 2016. 19:58
Postitas siim_s
keijo84 kirjutas:
madmax001 kirjutas:Enda rattal ovaal 34T Absoluteblack 11-42, Ketti maha ei viska, kõik on timm.
siim_s kirjutas:Sellest aastast samuti ovaalse peal. 34t Absoluteblack, taga Srami 10-42 kassett. Rakvere mudamaratonil kahjuks kett peal ei püsinud - korduvalt pidin seetõttu peatuma ja keti uuesti peale panema. Eelnevalt olen kasutanud RaceFace ja WolfToothi ümmargusi hammasrattaid ja pole sellist probleemi esinenud, kuigi olen ka väga mudastel sõitudel osalenud. Ei oska öelda, kas probleem hammasratta ovaalsuses, hammaste profiilis või veel milleski muus, aga tasub tähelepanelik olla.

Mitte-mudastes oludes on ovaalne hammakas üsna mõnus, eriti tõusudel nagu tootjad ja kasutajad ütlevad. Kuna mul muidu on kadents üsna kõrge (90-100 rpm on tavapärane vahemik), siis "jõnksu" on tunda küll, aga mida rohkem sõidan, seda vähem häirib.

kuidas muidu sellise ülekandega sõita on nii kiiretel kruusa lõikudel ja tõusudel, kusagilt puudu ei jää?
Minu arusaama järgi on väga palju kinni konkreetse indiviidi harjumuses/võimes kadentsiga x tööd teha. Kes on harjunud sõitma 70rpm, siis need peavad jah vaatama sinna 36t või suuremate hammakate poole. Minul on üksinda maanteel sõites keskmine kadents 90-98rpm. Tänu sellele pole mul probleem ka väiksema esihammakaga suurel kiirusel tööd teha. TRM jaoks sai veidi teistsugune ratas kasutusse võetud, millel kõige kangem ülekanne oli 36-11. Rattad 29" ikka. Soojenduse ajal sain üksinda (mäest alla muidugi) maksimumiks 59 koma midagi km/h ja selleks pidi ikka väntama, see ei tulnud kaugeltki niisama veeredes. Võistluse ajal ka millestki puudust ei tundnud. 80 rpm tundub minu jalale juba väga ebaloomulik liikumine ja kangutamine. Kusjuures kunagi olin ka rohkem kangutaja tüüpi, aga võtsin ühe kevade eesmärgiks harjutada end kõrgema kadentsiga sõitma ja peale seda enam kangutada ei taha. Ketid jäävad ka terveks :)

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 22. 09. 2016. 20:59
Postitas Rivo
Siimuga ses osas nõus ja 100% - kadentsi annab harjutada. Selleks hooajaks tegin WattBike peal talvel trenni tavapärasest kõrgema kadentsiga, et jalg harjuks. Just nimelt - harjuks! Täna on kasutusel samuti 36/11-42 ülekanded (29" jooks ja hammakas ovaalne) Viimasel EC etapil keris miskine sodi 11 ja 12 hammaka vahele ning 11 andis üle ja kasutada ei saanud. Ebamugav oli, aga ülekande taha midagi ei jäänud.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 06:51
Postitas keijo84
ivoSKP kirjutas:Absoluteblacki ovaalidega juba 3 hooaega sõitnud, ümmarguse juurde tagasi ei igatse.
Olen ka varem siin kirjutanud, et 32 on enamus maastikusõitudel paras, 34 läheb viimastel aastatel alla ainult Otepää-Elva kruusasõidul. Puudu kindlasti ei jää, 36 jaoks on juba selgelt vähe jõudu või pigem jõuvastupidavust. Kui kedagi peaks tase huvitama, siis 200 sisse ikka tavaliselt TRM sõidan.
Kusjuures Rakvere sõidul olin ka mina püsti hädas keti mahaviskamisega (sissepoole), just suuremate hammakate peal ja siis kui hakkas tagurpidi kerima väntu. AB soovitas ketijuhti, mille ka soetasin. Uutel ovaalidel on offset parem, hoiavad paar milli enam kasseti vasemale. Mujal on ilusti peal hoidnud (sõidan maastiku ikka suht palju).

Mis kasett taga on?

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 07:13
Postitas keijo84
Olen ka suht kerija tüüp väga kangutada ei meeldi ja pôhja gaasiga sôidan maratonidel harva TRM sai seda tehtud mônel korral. Hetkel 2x10 süsteem ees suur hammakas 36 ja taga 11-36 kasett. On ka EC sôite kus olen kasutanud ees olevat väikest hammakat.
Esialgne mõte on ette panna oval 34T ja taha siis SR 11-42 kasett. Järgmise aasta TRM oli plaan osta ka 36T varuks. Tundub kõige loogilisem lahendus 34 oval/11-42 kui ei soovi kaotada kiirust ja samas saab ka mäest ülesse :)

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 07:26
Postitas ivoSKP
Mis kasett taga on?
10-42 ja 29" ja üks pisike faktor veel: FS ratas (mis võimaldab vähendada eriti kiire väntamise puhul hüplemise efekti veits)

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 09:00
Postitas Nongrata
keijo84 kirjutas:Olen ka suht kerija tüüp väga kangutada ei meeldi ja pôhja gaasiga sôidan maratonidel harva TRM sai seda tehtud mônel korral. Hetkel 2x10 süsteem ees suur hammakas 36 ja taga 11-36 kasett. On ka EC sôite kus olen kasutanud ees olevat väikest hammakat.
Esialgne mõte on ette panna oval 34T ja taha siis SR 11-42 kasett. Järgmise aasta TRM oli plaan osta ka 36T varuks. Tundub kõige loogilisem lahendus 34 oval/11-42 kui ei soovi kaotada kiirust ja samas saab ka mäest ülesse :)
Mul 34 ovaal ja 11- 36 kassett, mõned korrad oleks võinud käik varuks olla (Valgehobusemäe lõputõus, Otepääl mõned tõusud jne.), aga muidu sai hakkama. TM-l oli 36 ovaal ees ja jäi väheks, Harimäe laskumisel vajusin läbi grupi, lisaks veel mõned laskumised, kus oleks tahtnud ette suuremat, järgmine aasta 38 ette.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 09:14
Postitas keijo84
Sellepärast tahakski taha ühte suurt hammakat ehk siis 42T et raskematel tõusudel probleemi ei tekiks.
Järgmine aasta veel Itaalia maraton ootamas, kus korralikult tõusumeetreid..:)

Kas keegi on muidu proovinud sellist kasseti? kuidas toimetab? kui see mingit rolli mängib siis taga XT siduriga GS vahetaja:
http://www.bike-discount.de/en/buy/sunr ... /wg_id-402

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 09:41
Postitas Erx27
keijo84 kirjutas: Kas keegi on muidu proovinud sellist kasseti? kuidas toimetab? kui see mingit rolli mängib siis taga XT siduriga GS vahetaja:
http://www.bike-discount.de/en/buy/sunr ... /wg_id-402

Ma vahetasin endal XT 11-36 selle vastu välja (metalli värvi küll). Samas läks taha ka XT M8000 11s vahetaja. Selle hinna eest töötab kassett väga hästi. Vastu on pidanud selle hooaja MTB estid ja mõned EC-d ja kolmapäevakud ja ei näita kulumise märke. Ise mõtlesin, et võiks vabalt ka MX versiooni proovida järgmiseks.

Ees on 34 oval.

Päris XT tasemel ei vaheta aga ulatus väga ok ja töötab igasugustes oludes. Ainuke asi mis on, on see, et 10 käiguga tekib selline pikem aste kasseti keskel. Kolmapäevakutel on väga hea, vahetad ühe käigu ja tunned et ülekanne tõesti muutus, aga kruusarallidel ei leia mõnikord sobivat käiku. Samas see on väga minor annoyance.

Julgen soovitada kui just esikohtadele ei sõida.

Samas sai testitud ka Hiina Snail esihammakaid (oval), aga need olid tõsine fail - ühe võistlusega sai uuest hammakast chainsukkiv käkk (võistlus oli küll Rakvere :). Aga ka teine hakkas chainsuckima paari võistlusega. Lisaks oli Ovaalsus Ovaliga võrreldes erinevas kohas ja Oval tundub parem. Ehk siiis nii võttes on see kassett läbi sõitnud 3 esihammakat :)

Ketti vahetan üldiselt kohe peale 0,75 marki täitumist.

Eks näeb kuidas see kombo Haanja 100 vastu peab...

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 12:10
Postitas Nongrata
keijo84 kirjutas:Järgmine aasta veel Itaalia maraton ootamas, kus korralikult tõusumeetreid..:)
Alpides oleks minu valik ette 30 või isegi 28 hammast. Seal nagunii lauget ei ole, kas väntad ülesse või laskud pidurid peal.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 12:36
Postitas ivoSKP
Alpides oleks minu valik ette 30 või isegi 28 hammast. Seal nagunii lauget ei ole, kas väntad ülesse või laskud pidurid peal.
Täpselt nõus ja nii ma tegin, 30 ovaal oli Salzis peal. Samas minu tähelepanek, et sealmail on enamus jäänud truuks 2x süsteemile ja saan aru miks.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 14:06
Postitas Erx27
Selline küsimus et kui hetkel on Crank Shimano xt 104bcd, ja tahaks panna 28t hammaka, mis vändad peaks valima, et Hollowtech keskjooksuga sobiks? XTm8000 vist ei sobi 96 bcd?

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 15:35
Postitas keijo84
Erx27 kirjutas:
keijo84 kirjutas: Kas keegi on muidu proovinud sellist kasseti? kuidas toimetab? kui see mingit rolli mängib siis taga XT siduriga GS vahetaja:
http://www.bike-discount.de/en/buy/sunr ... /wg_id-402

Ma vahetasin endal XT 11-36 selle vastu välja (metalli värvi küll). Samas läks taha ka XT M8000 11s vahetaja. Selle hinna eest töötab kassett väga hästi. Vastu on pidanud selle hooaja MTB estid ja mõned EC-d ja kolmapäevakud ja ei näita kulumise märke. Ise mõtlesin, et võiks vabalt ka MX versiooni proovida järgmiseks.

Ees on 34 oval.

Päris XT tasemel ei vaheta aga ulatus väga ok ja töötab igasugustes oludes. Ainuke asi mis on, on see, et 10 käiguga tekib selline pikem aste kasseti keskel. Kolmapäevakutel on väga hea, vahetad ühe käigu ja tunned et ülekanne tõesti muutus, aga kruusarallidel ei leia mõnikord sobivat käiku. Samas see on väga minor annoyance.

Julgen soovitada kui just esikohtadele ei sõida.

Samas sai testitud ka Hiina Snail esihammakaid (oval), aga need olid tõsine fail - ühe võistlusega sai uuest hammakast chainsukkiv käkk (võistlus oli küll Rakvere :). Aga ka teine hakkas chainsuckima paari võistlusega. Lisaks oli Ovaalsus Ovaliga võrreldes erinevas kohas ja Oval tundub parem. Ehk siiis nii võttes on see kassett läbi sõitnud 3 esihammakat :)

Ketti vahetan üldiselt kohe peale 0,75 marki täitumist.

Eks näeb kuidas see kombo Haanja 100 vastu peab...
Miks taga käikari ära vahetasid 11nese vastu? Kas 10ne ei toimetanud? kas siis lingi vahetasid ka siis välja?

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 15:36
Postitas keijo84
ivoSKP kirjutas:
Alpides oleks minu valik ette 30 või isegi 28 hammast. Seal nagunii lauget ei ole, kas väntad ülesse või laskud pidurid peal.
Täpselt nõus ja nii ma tegin, 30 ovaal oli Salzis peal. Samas minu tähelepanek, et sealmail on enamus jäänud truuks 2x süsteemile ja saan aru miks.

Jah isegi olen mõelnud, et 2x10 süsteem tuleb selleks sõiduks säilitada ja külge kruvida.:)
Päris terminaator pole..:)

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 16:10
Postitas keijo84
muidugi on võimalik ka veel selline versioon, et taha ikkagi XT 11-36 kasett jätta ja siis lisada 40T hammakas ja eemaldada näiteks 17T hammakas ja 15T hammaka asemele 16T panna siis jääks põhimõtteliselt orginaal kasett taha ja kui vaja lapid taas ümber.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 16:24
Postitas PKT
Mõtlesin ka maastikurattal väikesed muudatused teha ilma suurte kuludeta. Eemaldasin esikäikari ja panin ette Absolute Oval 34t, taha jäi algusel tavaline Shimano 10sp kassett. Peagi selgus, et minu jalgade jaoks jääb sellest väheks teatud sõitude jaoks ja leidsin sobiva lahendi Praxis 11-40T näol. Millegipärast ei sobinud "lockring" kinnitusele(oli vist lühike) ja keris TRM-l ennast lahti. Esialgu asendasin selle endise Shimano omaga, aga küsimus targematele, et miks Praxise oma siis kinni ei tõmmanud, lühike? Hakkas imelikult ringi käima ja tegelikult ei ulatu ka Shimano oma õieti, kui seib lockringi eest ära võtta, siis jääb kuidagi kinni, kuid see vist ei ole õige.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 23. 09. 2016. 21:33
Postitas Erx27
keijo84 kirjutas:
Miks taga käikari ära vahetasid 11nese vastu? Kas 10ne ei toimetanud? kas siis lingi vahetasid ka siis välja?
Mul oli taga Zee, see ei ulatanud. Jäi ikka 10 s link, m8000 oli vist sel hetkel parim siduriga lyhikese korviga vahetaja mis natively nii suurt hammakat toetas ja palju ei maksnud. Töötab kymnese kassetiga väga hästi.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 17. 07. 2019. 22:22
Postitas äss
Tere
kas on veel kellegi midagi antud teema kohta tagasisidet?
Plaan teha samuti 1x10
hetkel taga käikar 985 xtr ja kassett 11-34
Kas antud käikar kannatab 34x11-40?

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 18. 07. 2019. 08:34
Postitas MK777
äss kirjutas:
17. 07. 2019. 22:22
Plaan teha samuti 1x10
hetkel taga käikar 985 xtr ja kassett 11-34
Kas antud käikar kannatab 34x11-40?
RD-M985 on tootja poolt tegelikult mõeldud max 36T jaoks.
Mõned aga üritavad petta süsteemi, keerates asendi kruvi (B-tension) põhja.
Värske keti/kassetiga see süsteem kindlasti töötab kuid teatud aja pärast muutub vaikselt "tiksuvaks, ebatäpsemaks", sest ülemise rulliku ja kasseti vahe on ikkagi suuremaks tehtud.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 19. 07. 2019. 08:44
Postitas Jats36
Raamikõrva pikendus vahele...

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 11. 01. 2020. 09:44
Postitas äss
Kas see raamikõrva pikendus aitb ja kas asi ka funkab? On kellegi selle raamikõrva pikendusega kogemust?

Janno

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 11. 01. 2020. 11:02
Postitas MK777
Pilt

Väike näide:
Tagavahetaja liikumise trajektor on kollane joon, mille järgi ongi paigas kasseti ülekanded (näiteks 11-36).
Suurema kasseti hammasrattad muudavad kasseti kuju nurka, mis ei lähe enam kokku tootja poolt ettenähtud liikumise trajektoriga.
Pikendus liigutab kollase joone mõnevõrra alla kuid ei muuda selle nurka.
Siit tekibki suurem vahe tagavahetaja ülemise litri ja kasseti väiksema hammaka vahele. Värskena töötavad kenasti kuid ajamõõdudes võib tekkida ebatäpsus.
Ühed on antud lahendusega rahul, teised aga mitte (näiteks mina).

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 12. 01. 2020. 17:14
Postitas oinas
Kuna ka endal on üks väge kerge ja hea veerevusega peaaegu, et mõne aasta tagune tipratas 2x10 süsteemiga üle jäänud siis plaanin sellest teha kiire trenni või miks mitte ka mõne kruusasema võistluse jaoks “relva”.
Ette olen plaaninud 38T hammaka aga mis kassetti soovitaksite panna? Vändad on 11s omad ja soovikski teada, et millist kassetti 10se ja millist 11se puhul panna. Pole veel endaga päris kokkulepet saavutanud kas tuleb 10s või 11s taha selle sooviksin kuulda mõlema puhul soovitusi.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 12. 01. 2020. 21:30
Postitas mtm
Pane nii suur kassett kui käiguvahetaja lubab. 11s saad tihedamad ülekanded. Soovitada keeruline kuna sõltub jalast, isiklikest eelistustest, kus sõita, mis ratas jne... Tõenäoliselt räägid metsasuunitlusega rattast kuna 38T on asfaldirattale vähe. Sõidan ise MTB 34T +11-42 ja GG 40T + 11-42, mõlemad 1x11. Kummagi puhul poleks ka probleem kui oleks 1x10 või 2 hammast suurem esihammakas ning 42-st ei tahaks ka ei väiksemat ning ei näeks vajadust ka suuremale.

Re: Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal

Postitatud: 13. 01. 2020. 00:18
Postitas oinas
Metsaratas ikka aga pigem selline millega sõidaks selliseid Elva,Tartu ja teisi selliseid kiireid radu.