esikäikar logiseb

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

esikäikar logiseb

Postitus Postitas nerd04 » 07. 06. 2005. 08:19

ja koliseb ebatasasel maastikul - Shimano TY-32 (28.6), tross tuleb ülalt peale, läbisõit ~3000. Tahaks teada, kas uue ostmine on ainus võimalus? Kuidas selle klambri diameetriga on? Kas klambrit annab käikaril vahetada või tuleb kasutada nn adaptereid (keegi võiks kirjeldada, mis need endast kujutavad). Ehk on kellelgi müüa klassi võrra parem (st vastupidavam)? Side lõpp.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 07. 06. 2005. 08:28

veider kirjeldus. kas käega käikari raamist eri suundades sikutades mingit loksu on? mis suunas? sest kolin peaks tähendama seda, et midagi on täiesti lahti või vedru katki. samas sa vahetamise kvaliteedi üle ei kurda kuigi see peaks loksu korral täiesti vältimatu olema.
tavaliselt koliseb ebatasasel maastikul kett vastu chainstayd või teinekord ka esikäikari raami. vbolla on see tekitanud eksliku arusaama, et käikar ise koliseb.
adapter on 2 poolkaare kujulist alumiiniumsisuga plastmassraami mis käivad jämedamale torule mõeldud käikari klambri alla. klambrit ei saa vahetada.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 07. 06. 2005. 08:42

Vaheta rippuva vahetaja vastu välja. Need alt kinnitusega vahetid kipuvad ruttu logisema hakkama. Endal Deore kolises mis hirmus, lõtkud lähevad suureks ja tekib resonants, mis tekitab plärinat ja on muidu tüütu.

nero

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 07. 06. 2005. 08:48

erikr kirjutas:veider kirjeldus. kas käega käikari raamist eri suundades sikutades mingit loksu on? mis suunas? .
aas loksub kõvasti raamiga risti suunal. samas käiguvahetust see (veel?) ei sega. julgen seega väita, et koliseb siiski käikar, kuna mäletan veel aegu, mil rattaga sai pea hääletult pealinna lapitud ja auklikel tänavatel sõita. kett pole ka lõtv ega midagi. kuna aas logiseb, siis oletan et põrutades käib vastu ketti, pluss need kinnitused omavahel. päris kõva lärm on, rattakella pole vajagi 8) igatahes tänud infi eest.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 07. 06. 2005. 08:57

Nero kirjutas:Vaheta rippuva vahetaja vastu välja. Need alt kinnitusega vahetid kipuvad ruttu logisema hakkama. Endal Deore kolises mis hirmus, lõtkud lähevad suureks ja tekib resonants, mis tekitab plärinat ja on muidu tüütu.

nero
Rippuv käikar- Shimano puhul näiteks millised? Ega üle 300 ei tahaks välja käia. Ja kas adapterid on probleemita saada?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 07. 06. 2005. 09:02

nerd04 kirjutas:Rippuv käikar- Shimano puhul näiteks millised? Ega üle 300 ei tahaks välja käia. Ja kas adapterid on probleemita saada?
rippuv algab Aliviost. st alates Aliviost on nii rippuv kui tõusev variant. iseasi palju poodides neid odavama otsa rippuvaid on. adapterit pole vaja kui on õige läbimõõduga klamber. võid osta ka SRAM X-geni, hea tugev tükk. see on ka universaalse tõmbesuunaga ja adapterid kaasas. Sigvard kukk sõitis sellega terve talve ja tagasiside olla positiivne.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: esikäikar logiseb

Postitus Postitas mart » 07. 06. 2005. 10:55

nerd04 kirjutas: TY-32 (28.6mm torule), tross ülalt.
Sul on taga 7 hammast, seega kett suht lai (7-8spd>narrow, 9spd>super narrow). Kui paned ette 9-le mõeldud esikäikari, millel kitsas juhtraam, siis äärmistes tagaasendites hakkab kett vastu käikari sisekülgi nühkima. Sõitu see ei sega, lihtsalt mõni % energiast kulub hõõrdumisele.
Kuna sul on ees 48-38-28, siis max 44-46 hambale ettenähtud esikäikar (need on deorest ülespoole enamlevinud k.a srami X-gen) peab olema tõstetud kõrgemale kui soovitatav 1-3mm. Käiguvahetus saab olema tuim.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 07. 06. 2005. 11:24

paistab et siin jõuatakse asja tuumani- määrav on niisiis esikäikari "default" konfig hammakate suurusega ning käikude arvuga. Tnx. Kas rippuv Alivio 48 hammakale sobib?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 07. 06. 2005. 11:45

nerd04 kirjutas:Kas rippuv Alivio 48 hammakale sobib?
rippuv alivio kannatabmax 42 hammast. Sõita saab, aga vahetus jääb tiba tuimaks (olen mitmele 48-le 42 varianti aretanud, kuid pole ei liha ega kala).
Parem variant oleks deore48 hammast,, kuid too jääb sisekülgi nühkima.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 07. 06. 2005. 12:01

OK sellel Shima kodukal on spesssifikassioonid kirjas kõik. Tänud.

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 07. 06. 2005. 20:35

erikr kirjutas: võid osta ka SRAM X-geni, hea tugev tükk. see on ka universaalse tõmbesuunaga ja adapterid kaasas. Sigvard kukk sõitis sellega terve talve ja tagasiside olla positiivne.
Sai ka soetatud X-Gen ja juba uuena logises nagu lambajalg. Vahetas esimese treeningu jooksul samas normaalselt. Kuidas teistel kogemus X-Gen?i logisemisega on, või sattus mulle selline isend.

Kasutaja avatar
erko
Rattur
Postitusi: 357
Liitunud: 10. 09. 2003. 11:38

Postitus Postitas erko » 07. 06. 2005. 21:05

Minu X-Gen logiseb. Kas just nagu lambajalg, seda ei oska öelda.
Aga vahetamisega pole siiani probleeme tekkinud, kõik toimib. Samas toimis ideaalselt ka X-Gen'i eelkäija Deore, millel samuti kerge loks sees oli. Nii et mine võta kinni :roll:

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 07. 06. 2005. 21:30

erko kirjutas:Minu X-Gen logiseb. Kas just nagu lambajalg, seda ei oska öelda.
Aga vahetamisega pole siiani probleeme tekkinud, kõik toimib. Samas toimis ideaalselt ka X-Gen'i eelkäija Deore, millel samuti kerge loks sees oli. Nii et mine võta kinni :roll:
mu deore esikäikar toimis ainult uuena normaalselt. mingi väike loks on normaalne, võrreldes sellega, et asi üldse ei funka. praeguseks olen loobunud sellega mässamast ja eest hammakaid üldse ei vaheta. sõidan ainult keskmise 32se hammakaga. hea on see, et esikäikarid õnneks odavad on.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 07. 06. 2005. 21:53

maxspeed kirjutas: ..üldse ei funka. praeguseks olen loobunud sellega mässamast...
Tiba OT:
Mul üks tuttav rattasõitja on samuti loobunud jändamast ära väsinud/kulunud juppidega. Te võiksite klubi moodustada 8)
Tuttava tutvustus: Vedruamordi elastomeer väsis ära st vajus lühikeseks ja jäigaks - vend ütleb, et nüüd on sõiduasend aerodünaamilisem ja õõtsuv esiosa oligi väntamist segav tegur.
Kolm tagaväikest hammakat kulusid ära - vend kasutab nüüd vaid esisuurt hammakat, et natukenegi kiirust saavutada. Turi on tal koguaeg märg ja kadents - soliidne 20 pööret minutis.
Esiratas läks kaheksasse, võttis piduri lahti. Nüüd sõidab vaid tagumisega.
Ratas on sellises seisundis, et nõmme mäest läheb käekõrval alla. Mäest üles tuleb kah ratas käekõrval (esikäikari tross läks puruks, fikseeris suurimale hammakale). Komponendid on tal LX. :D
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
tont2
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 16. 03. 2005. 15:22

Postitus Postitas tont2 » 08. 06. 2005. 18:52

...
Viimati muutis tont2, 24. 06. 2007. 21:32, muudetud 1 kord.

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 08. 06. 2005. 19:10

nüüd on asi selge selle deorega, täna uurisin seda jubinat ja selgus, et tegemist on top swing variandiga :( vbla seepärast ta selline saast ongi. otsustasin siiski uue esivahetaja hankida :)

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 09. 06. 2005. 09:55

Sai siis täna voorekal "logisevat" X-Geni proovitud pooleteist tunni jooksul. Töötas ja vahetas viimase peal hästi ja sujuvalt. Hinna ja kvaliteedi suhtelt tundub see asi küll täielik maasikas olema. :D

Matthias
Rattur
Postitusi: 102
Liitunud: 15. 01. 2005. 17:30

Postitus Postitas Matthias » 09. 06. 2005. 19:35

üldiselt ega shimano sis esivahetaja ei olegi mõeldud hea olema, nii et pole ime et see logisema hakkas; ise soovitan kindlasti sram'i, kuna kui srami tagavahetajad on teadatuntud hea töökindluse poolest, ja esivahetaja kohta pole senini ka eriti halbu sõnu, siis selle hinna eest on x-gen tõenäoliselt parim; lisaks veel, x-gen'i kasutatakse komplektis ka srami kallimate tagavahetajatega, nii et kvaliteeti peaks asjal olema

Kasutaja avatar
erko
Rattur
Postitusi: 357
Liitunud: 10. 09. 2003. 11:38

Postitus Postitas erko » 09. 06. 2005. 20:00

mono-cyclist kirjutas:...ise soovitan kindlasti sram'i, kuna kui srami tagavahetajad on teadatuntud hea töökindluse poolest, ja esivahetaja kohta pole senini ka eriti halbu sõnu, siis selle hinna eest on x-gen tõenäoliselt parim; lisaks veel, x-gen'i kasutatakse komplektis ka srami kallimate tagavahetajatega, nii et kvaliteeti peaks asjal olema
no ei saanud ma seekord suud lahti tegemata jätta - on sul ikka uskumatult lennukas deduktsioon :shock: :lol:

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 09. 06. 2005. 20:48

Need "kikkis" või rippuvale vastand käikarid on kõik parajalt p*sad. Mul on LX vahetaja samasugune, kohe alguses hakkas logisema ja logiseb siiamaani. Ma vahepeal panen sisekummist lõigatud jupi (mingi 3 mm vms) reguleerimis kruvide külge ja ümber raami, siis enam ei logise. Alivio ja Deore vahetajad olid samamoodi logisevad. Ma ei saa aru, milleks neid üldse tehakse, kui vastu ei pea. Kunagi pean ikka rippuva ära ostma, kui pappi kuskilt tuleb.
velo.clubbers.ee

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 09. 06. 2005. 21:25

Kui käikaril väike loks sees, aga töötab, siis hullu ju väga pole minu arust. Endal "kikkis" Alivio, milllel pisike loks on, aga töötab korralikult, ilma raginata. Kui vaadata "kikkis" käikarite konstruktsiooni, peaks selge olema, et kõik need võllid ja needid, mis asja koos hoiavad, peavad olema ühendatud ülikvaliteetselt ja "?veitsi täpsusega", et logisemist vältida, seega pole login odavamatel käikaritel mingi ime. XTR pealepanek peaks probleemid igastahes kõrvaldama :wink:

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 09. 06. 2005. 22:11

urmo kirjutas:XTR pealepanek peaks probleemid igastahes kõrvaldama :wink:
Uus ei logise, kuid minu kasutatud logiseb küll. Niikaua, kui käike korralikult vahetab, logisegu palju tahab.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3972
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 10. 06. 2005. 11:08

Öelge mis te tahate, aga võistlusolukorras paksu pori sees vahetab top swing paremini!
Kui vaadata lähemalt bottom swing(rippuv) disaini, siis on näha et sealt annab painduma suure jõu all yles vahetades.
Rippuvad küll ei kolise ja vahetab täpsemini alla, aga kui keset võistlust asi lihtsalt keskmise pealt suure peale ei vaheta, siis ajab ikka närvi küll, eriti kui naabrimehe "tõukav" ja kolisev deore seda teeb.

Kolisegu palju tahab, asi peab oma tööd tegema!

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 10. 06. 2005. 12:04

Kirsa kirjutas:Öelge mis te tahate, aga võistlusolukorras paksu pori sees vahetab top swing paremini!
Kui vaadata lähemalt bottom swing(rippuv) disaini, siis on näha et sealt annab painduma suure jõu all yles vahetades.
Rippuvad küll ei kolise ja vahetab täpsemini alla, aga kui keset võistlust asi lihtsalt keskmise pealt suure peale ei vaheta, siis ajab ikka närvi küll, eriti kui naabrimehe "tõukav" ja kolisev deore seda teeb.

Kolisegu palju tahab, asi peab oma tööd tegema!

mul on täpselt vastupidine arvamus...............need "tõukavad" varjandid
võib rahuliku südamega minema visata, xtr- ga kogemus puudub. (mul vedelevad kodus vähekasut. deore ja xt ja kasutaks neid ainul suures hädas).
nüüdseks olen kasutanud rippuvaid LX ,XT ja X-GEN...........ja kui ei vaheta hästi
on 99% seadistamise viga.

muuseas...mis nipiga selle X-GEN i kolisema saab :shock:

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 10. 06. 2005. 12:10

Rom kirjutas:
muuseas...mis nipiga selle X-GEN i kolisema saab :shock:
Ega vist saagi, kui materjali vaadata. Jutt X-Geni puhul ainult logisemisest olnud.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 04. 08. 2005. 07:15

no see SIS sai vahetet SRAM 3 rippuva vastu, millel ilmnes kuu aja pärast huvitav omadus- reguleerimiskruvid põruvad sõites alla, IRL tähendab see, et ühel hetkel ei lähe enam kõige madalam käik sisse. kas tuleb kruvid jäädavalt ühte asendisse kleepida kuidagi või mis.. :roll:

Aaren
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 11. 09. 2003. 12:13

Postitus Postitas Aaren » 04. 08. 2005. 11:13

On olemas spetsiaalne keermeliim. Osadel käigukatel on seda juba tehases reguleerimiskruvide vahele määritud. Peaks leiduma autode või üldse tehnikaga seotud kauplustest. Veel loksudest. Mina sain oma poja esimesest Altusest loksud välja neete kergelt kokku pinnides. Mõni minut hirmu ja praeguseks on see juba aastapäevad käitunud korralikult.

nerd04
Rattur
Postitusi: 232
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 04. 08. 2005. 15:14

(y)

Vasta

Mine “Jupid”