TT hammasrattad

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

TT hammasrattad

Postitus Postitas mart2 » 27. 03. 2005. 18:04

Mõned ajad tagasi sai arutatud nõuka ajast pärit elliptiliste esihammakate üle. Nüüd siis on nad tagasi (täna oli näha ka EUROSPORDIS)

http://www.cyclingnews.com/tech/2005/pr ... sc_cervelo

http://www.cyclingnews.com/photos/2005/ ... o/dsc00678
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12101
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 27. 03. 2005. 18:15

Ja kasutaja sõnade järgi on nende positiivne efekt ...

... Bobby Julich has previously said he believes these rings are good for five seconds per kilometre in time trials.

Ehk siis kasutaja usub et need hammakad annavad eraldistardis kasu 5 sekki kilomeetri kohta.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 27. 03. 2005. 20:00

Julich võitis täna kriteeriumi võistluste viimase etapi just sellise hammasrattaga. 8)
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 27. 03. 2005. 20:05

Mati kirjutas:Ja kasutaja sõnade järgi on nende positiivne efekt ...

... Bobby Julich has previously said he believes these rings are good for five seconds per kilometre in time trials.

Ehk siis kasutaja usub et need hammakad annavad eraldistardis kasu 5 sekki kilomeetri kohta.
huvitav, mille arvelt see tuleb, täiesti arusaamatu. vbla varsti tulevad moodi ka elliptilise kujuga jooksud? :)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 27. 03. 2005. 20:22

maxspeed kirjutas:huvitav, mille arvelt see tuleb
The principal is that the force to apply on the pedal is constantly proportional to the muscular force of the athlete.
http://www.osymetric.com/design.htm
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
dr Holden
klassik
Postitusi: 2709
Liitunud: 14. 05. 2004. 11:25

Postitus Postitas dr Holden » 28. 03. 2005. 08:08

See uudis näitab, et millegi arvelt siis ikkagi tuleb :?:

Kasutaja avatar
tõeline siga
Rattur
Postitusi: 272
Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51

Postitus Postitas tõeline siga » 28. 03. 2005. 12:01

Ja nagu näha saab MTB ka tellida. http://www.osymetric.com/pricelist.htm

JannoR
Rattur
Postitusi: 178
Liitunud: 10. 03. 2005. 13:22

Postitus Postitas JannoR » 28. 03. 2005. 15:03

Selline kaval link netiavarustest toob vast natuke selgust:

http://www.posetech.com/library/fs-posecycling.html

Targad mehed räägivad, et kõige ratsionaalsem nö jõuõlg väntamisel on kuskil seal 'kella 2 ja kella 4 vahel', kus lisaks jalalihastele annab rakendada ka iseenda raskusjõudu. Nii, et pole imestada kui rattatootajad sinna hambaid juurde panevad :wink:

Link pärineb küll rohkem jooskuleheküljelt, aga kes varem POSE jooksutehnikast kuulnud see tõenäoliselt teab, et tegu pole päris tühikargamisega ja härra pidavat tõsiseid plaane ka rattasõidu tehnikas midagi revolutsioonilist korda saata...

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 28. 03. 2005. 15:33

see teema ei anna kuidagi mulle rahu. kas siis väntamisel tekib tunne, et nagu vahelduks sujuvalt nt. 53 ja nt.47 hammakas? on äkki keegi sellist asja siin foorumlastest proovinud?

Kasutaja avatar
sqber
Rattur
Postitusi: 285
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas sqber » 28. 03. 2005. 15:59

Mu mälu järgi oli mingitel So?eedel sellised hammakad. Olen ise ühte sellise hammakaga ratast lapsepõlves näinud, kuid see oli oma 10-12 aastat tagasi. Tollel vist oli veel nii, et suurem hammakas oli ümmargune, väiksem aga ovaalne (aga võin ka eksida). Kindlasti on kuskile jäänud selliseid rattaid vedelema, kui on väga suur huvi, siis otsige. võibolla peate tikutulegi läitma ;)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 28. 03. 2005. 16:41

maxspeed kirjutas:see teema ei anna kuidagi mulle rahu. kas siis väntamisel tekib tunne, et nagu vahelduks sujuvalt nt. 53 ja nt.47 hammakas? on äkki keegi sellist asja siin foorumlastest proovinud?
Talverattal on Shimano Biopace. Too pole niii muna nagu teemaalguses TTrattal, aga ümmarguseks on kah sobimatu nimetada.
Tavatempo (18-25kmh) ja lihtinimese kadensiga (50-80 pmin) liikudes mingit vahet ei tunneta.
Sheldoni vana on pikalt-laialt seletanud, miks ja kus elliptiline hammakas end õigustab.
http://www.sheldonbrown.com/biopace.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 28. 03. 2005. 22:16

Sheldoni vana on pikalt-laialt seletanud, miks ja kus elliptiline hammakas end õigustab.
http://www.sheldonbrown.com/biopace.html[/quote]

The major problem is that this design tends to hurt people's knees. The high gear when the cranks are horizontal encourages the rider to push too hard, and we all know that pushing too high a gear is a common cause of knee problems. In addition, the low gear when the cranks are vertical means that the knees are moving extra fast when they are changing direction from going up to down and vice versa. This "whiplash" effect caused most users to abandon elliptical chainwheels. Ever since the chain driven bicycle was invented, elliptical chainwheels have been re-invented and re-abandoned for the same reason every ten or fifteen years. :?:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 28. 03. 2005. 23:18

mart kirjutas:
maxspeed kirjutas:Sheldoni vana on pikalt-laialt seletanud... elliptical chainwheels have been re-invented and re-abandoned for the same reason every ten or fifteen years. :?:
Miks küsimärk? Edasine räägib ju, et tavaellipsist ei piisa, vaid hammaka kuju peab olema tiba lopergune:
Biopace is a patented non-round chainwheel design made and licensed by Shimano. To a casual glance they resemble elliptical chainwheels, but on closer examination they turn out to be the exact opposite of the classical elliptical design...

Lisalugemist
Henderson, S. C., R. W. Ellis, G. Klimovitch, and G. A. Brooks. The effects of circular and elliptical chainwheels on steady-rate cycle ergometer work efficiency. Med Sci Sports 9: 202-7, 1977.
Enne, kui raamatukokku ruttad, hoiatan, et jutt ikka samast 3% jõu kokkuhoiust viimase kolmandiku pingutuse korral st sarnane diagramm nagu osymetric kodukal.:wink: Loodetavasti tänu arvutimodeleerimisele ja CNCpinkidele on viieteist aasta pärast esihammaka kuju kasutegur tõusnud 3,5%-ni. 8)

Seniks peame leppima tõsiasjaga, et:
Evidence from tests suggests that elliptical chainwheels with a relatively small degree of elongation--that is, with a ratio of major to minor axis of the chainwheel ellipse of no more than 1.1:1--do allow most pedalers to produce a little more power. No subject tested showed a reduction in power. It is therefore recommended that, when elliptical chainwheels are available at a reasonable price, they be used. However, the gain in power output is small, and this must be considered when comparing costs and benefits.
Pikk jutt, s**t jutt - tänapäeval tehakse kõik nn munakujulised esihammakad arvutil ja arvutiga. Neid, udupeeneid munakujulisi, vajavad vaid võrdväärsed VÕIDUsõitjad, kelle medal sõltub milli- meetrist/sekundist.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vasta

Mine “Jupid”