XT crankset?

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

XT crankset?

Postitus Postitas mäidu » 23. 06. 2004. 19:39

Mõtlen välja vahetada esimest cranksetti (suurem minu rattakorrastamise teema hoolduse all). Valik on kahe XT vahel, aga vahe on hammastes. Kumb tasub ära, kas tavaline 22-32-44 või natuke kallim 26-36-48. Kas suuremad hambad mõjutavad veel midagi, ntx tagavahetaja valikut või midagi sinna kanti?

tänud

Head Jaani, Eestimaa!
siin prm-l nad ei tea essu ka sellest :)

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 23. 06. 2004. 20:35

nelikümmendneli

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 26. 06. 2004. 00:32

hinnavahe on kymme eurot ja kaalun edasi, kumb parem oleks mu sõidustiilile. suht palju kasutan maastikul keskmist niigi ja miskipärast isegi rabelen kohati suure ja keskmise vahel, nii et selles mõttes saaksin kasutada rahulikumalt keskmist ja taga mängida. kruusal ja maanteel suur hammakas veel suurem, väga tihti tagant väikseima hambakaga ei sõida kyll, trennitempos (minu jaoks u32km/h) ei puutugi teda...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 26. 06. 2004. 11:34

reiser kirjutas:hinnavahe on kymme eurot ja kaalun edasi, kumb parem oleks mu sõidustiilile. suht palju kasutan maastikul keskmist niigi ja miskipärast isegi rabelen kohati suure ja keskmise vahel, nii et selles mõttes saaksin kasutada rahulikumalt keskmist ja taga mängida. kruusal ja maanteel suur hammakas veel suurem, väga tihti tagant väikseima hambakaga ei sõida kyll, trennitempos (minu jaoks u32km/h) ei puutugi teda...
siis 44-32-22
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

MikkVaaks
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 24. 04. 2004. 12:11

Postitus Postitas MikkVaaks » 26. 06. 2004. 19:28

mina pakuksin seda suuremat varjanti sest käike kergemaks saab alati panna aga kui saad nii tugevaks et liiga lihtsaks jääb siis mõtled, et miks krt pidin väiksema võtma :P

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 26. 06. 2004. 19:57

MikkVaaks kirjutas:mina pakuksin seda suuremat varjanti sest käike kergemaks saab alati panna aga kui saad nii tugevaks et liiga lihtsaks jääb siis mõtled, et miks krt pidin väiksema võtma :P
ütle mitmel mehel eesti tippudest on 48 ees? et on plaanis neist veel kõvemaks saada? põhiline mis võistlustel silma torkab on see, et rahval lõppevad pidevalt tõusudel käigud otsa. vaikija juba ütles, et 44, kusjuures ta on maratonidel stabiilne esikümne mees ja XC võistlustel veel eespool, teab mida räägib ja soovitab.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 26. 06. 2004. 20:21

erikr kirjutas: põhiline mis võistlustel silma torkab on see, et rahval lõppevad pidevalt tõusudel käigud otsa.
meelde tuletades on see ka minu puhul aktuaalne, kuna jätan eest keskmise peale ja tõusude lõpus saan kiruda, et kalle jälle järsem, kui mu jalad vastu suudavad võtta :oops: taha 11-34 kassett, et varu oleks oma laiskuse talumiseks ja ette "tavalised" hambad...

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3972
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 26. 06. 2004. 21:52

Mina teeks selle standardi küll natuke ümber.
Kui võimalik siis paneks ette hoopis omamoodi hambad...

Mul on siis see kõige tavalisem konf:
ees 44-32-22 ja taga 11-12-14-16-18-21-24-28-32.

Oleks minu teha siis... ees: 45-32-22 ning taga 12-14-15-16-18-20-23-27-32 või 12-13-15-17-19-21-24-28-32.
Viimati muutis Kirsa, 27. 06. 2004. 08:34, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 26. 06. 2004. 23:03

erikr kirjutas:vaikija juba ütles, et 44, kusjuures ta on maratonidel stabiilne esikümne mees ja XC võistlustel veel eespool, teab mida räägib ja soovitab.
Samas ei saa arvestamata jätta reiser-i teema alustust, kus mainiti, et eelneva nelja aastaga on tal keskmine esihammakas siledaks sõidetud ja suurim ilmutab kah väsimuse märke. See annab ju põhjust arvata, et kui asendada keskmine tiba suuremaga 32>36, siis pole põhjust nii tihti esikäiku keskmiselt suuremale vahetada. Seega saaks suurem esihammakas tiba vähem koormust.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 27. 06. 2004. 00:29

mart kirjutas: Samas ei saa arvestamata jätta reiser-i teema alustust, kus mainiti, et eelneva nelja aastaga on tal keskmine esihammakas siledaks sõidetud ja suurim ilmutab kah väsimuse märke. See annab ju põhjust arvata, et kui asendada keskmine tiba suuremaga 32>36, siis pole põhjust nii tihti esikäiku keskmiselt suuremale vahetada. Seega saaks suurem esihammakas tiba vähem koormust.
Kolme hooajaga ('00 sygistalvel ei sõitnud peaaegu temaga ja see aasta nägin korraks ratast aprillis, kui kodus käisin nädalaks) olen välja vahetanud eest keskmise hambaka ja suur on originaalist, nii et suur kestis kahe keskmise hambaka jagu.

Siiani olen kõige väiksemat väga harvadel juhtudel kasutanud. Kui oleks 26-36-48, siis kasutaks rohkem teda arvatavalt, just nikerdamiskohtades. Paneks varem juba granny peale ning ei teki hetki nii kergesti, kus keskmisega sõites tekib tahtmine kuhugi yles pöörata ja esimese käiguvahetaja ragistamist seejärel valus kuulata on. Põhim midagi sarnast ka võistlustel, kus grannyhambaka kasutamisse vabamalt saaks suhtuda. Eest 48 mõtlema väga ei pane, kuna kui mäest alla sõites asfaldil teda koos tagumise 11-ga kasutan paar korda, siis on tore jah, aga kasu nagu otseselt pole :P

Kui keegi on mõelnud käikude kasutamise ja ylekannete peale oma kogemuse põhjal ning paberile isegi midagi pannud, oleks huvitav lugeda :)

timeoutdoors - midagi tehnikast jne, esmapilk oli huvitav

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: XT crankset?

Postitus Postitas mart » 27. 06. 2004. 23:14

reiser kirjutas: Valik on kahe XT vahel, aga vahe on hammastes. ... 22-32-44
või 26-36-48.
Tekitasid sportlikku huvi, kuna endal plaan kah *suurema mõõtmeline* 26-36-48 esihammastik panna. Vaatasin MTB 26-36-48 esihammakate tausta/olemasolu eelneva 3 aasta lõikes:
Raceface - tühjus
Stronglight - tühjus
Truvative - tühjus
Ta Specialites - pakub eraldi hammakaid, puudub standardkinnitusega täiskomplekt st tahaks väntasid kah külge.
Shimano pakub
2002 - Deore 510 olemas, LX ja XT puudu
2003 - Deore 510-M olemas, LX puudu, XT 752 olemas
2004 - Deore 510-S olemas kohitsetud variant st 22-32-48, LX 572 olemas, XT 760/761 (ühes tükis õõnsa keskjooksuga) olemas
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

ErikT
Testisõitja
Postitusi: 189
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:36

Re: XT crankset?

Postitus Postitas ErikT » 28. 06. 2004. 09:01

Raceface - tühjus
Stronglight - tühjus
Truvative - tühjus
Ta Specialites - pakub eraldi hammakaid, puudub standardkinnitusega täiskomplekt st tahaks väntasid kah külge.
Shimano pakub
2002 - Deore 510 olemas, LX ja XT puudu
2003 - Deore 510-M olemas, LX puudu, XT 752 olemas
2004 - Deore 510-S olemas kohitsetud variant st 22-32-48, LX 572
olemas, XT 760/761 (ühes tükis õõnsa keskjooksuga) olemas[/quote]


Külasta Surfhousi ja sa veendud ,e?t Raceface pakub igasugu erinevaid variante ja need on siinsamas saadaval.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: XT crankset?

Postitus Postitas mart » 28. 06. 2004. 09:42

ErikT kirjutas: Külasta Surfhousi ja sa veendud ,e?t Raceface pakub igasugu erinevaid variante ja need on siinsamas saadaval.
Jätkan samas teemas st 48-36-26. tallinna surfhouse pakkus mõniaeg tagasi Raceface 46h ca 900 eek ja 34h ca 800eek. Hetkel pole neidki - kontrollitud.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
mäidu
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 22. 06. 2004. 18:31

Postitus Postitas mäidu » 29. 06. 2004. 17:38

tänud soovituste ja diskussiooni eest

loosi läks 26-36-48 mudel. kui väga meeldima hakkab või vastupidi täiesti puusse panin, siis tuleb uus teema :P

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 29. 06. 2004. 22:03

reiser kirjutas:tänud soovituste ja diskussiooni eest

loosi läks 26-36-48 mudel. kui väga meeldima hakkab või vastupidi täiesti puusse panin, siis tuleb uus teema :P
Jäin küll hiljaks soovitustega, aga ise kasutan MTB 48/11 ülekannet tihtipeale siis kui tuleb isu kangutamisega jõutrenni suhteliselt tasase maa peal teha. Lisaks veel ka siis kui jalg enam kerida ei jõua võistlusolukorras aga rammu ikka veel on madalama kadentsiga sõitmiseks.

René
Rattur
Postitusi: 381
Liitunud: 21. 07. 2003. 15:45

Postitus Postitas René » 29. 06. 2004. 22:40

tarts kirjutas:Lisaks veel ka siis kui jalg enam kerida ei jõua võistlusolukorras aga rammu ikka veel on madalama kadentsiga sõitmiseks.
:?: :?: Et kui jalg hakkab "ära surema", siis paned raskema käigu peale ja lased lauluga edasi? :roll:

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 30. 06. 2004. 08:38

René kirjutas: :?: :?: Et kui jalg hakkab "ära surema", siis paned raskema käigu peale ja lased lauluga edasi? :roll:
Hea tava kohaselt vastan sulle kadentsi teemaall.

Vasta

Mine “Jupid”