Jalgratta tuli.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Jalgratta tuli.
Tere.
Kasutan koguaeg esi- ja tagatuld, kuna arvan, et nii olen isegi päikesepaistelise ilmaga teistele paremini nähtav ja ohutus on ikkagi tähtsaim. Mõni nädal tagasi ostsin tuledele uued patareid, kuna ei valgustanud enam piisavalt hästi. Kuna patareisid müüakse palju erinevaid, siis otsustasin, et hakkan ostma tuntud tootja patareisid, olgu või kallimad. Seega, sai siis muretsetud uued patareid, Duracelli firma toodang. Tegin kindlaks, et vaja läheb 5 AAA patareid, millest 3 esitulele ja 2 tagatulele. Kuna müüdi nelja kaupa, siis otsustasin, et tagatulele panen ühe uue patarei ning teine jääb vana sisse. Alguses põles tagatuli hästi aga nüüd sama halvasti, kui hetk enne patarei vahetust. Ma arvestasingi sellega, et tagatulel on vaja järgmine kord enne patareisid vahetada, kui esitulel, kuna sinna panin tookord ühe uue patarei aga ei uskunud, et ühest patareist nii lühikeseks ajaks voolu jätkubki. Esitulega kõik suurepärane ja täpselt samast pakendist, sama partii patareid. Kas see peaaegu tühi patarei sai kuidagi uue patarei tühjaks tõmmata nii, et ise seda energiat endale ei saanud? Kui 2- kaupa osta ei saa, siis pean 4 tükki jälle ostma ja 2 jäävad lihtsalt tagavaraks. Või on kasulikum patarei kujulised akud ja akulaadija osta? Tavaliselt põlevad tuled 10 tundi nädalas. Üks sõit kestab tund aega. Peale tagumise tule sisse lülitamist põleb hästi, kuigi mitte nii hästi kui peale uue patarei panemist aga tunni aja pärast nii halvasti, et ega sellest tolku pole.
Kasutan koguaeg esi- ja tagatuld, kuna arvan, et nii olen isegi päikesepaistelise ilmaga teistele paremini nähtav ja ohutus on ikkagi tähtsaim. Mõni nädal tagasi ostsin tuledele uued patareid, kuna ei valgustanud enam piisavalt hästi. Kuna patareisid müüakse palju erinevaid, siis otsustasin, et hakkan ostma tuntud tootja patareisid, olgu või kallimad. Seega, sai siis muretsetud uued patareid, Duracelli firma toodang. Tegin kindlaks, et vaja läheb 5 AAA patareid, millest 3 esitulele ja 2 tagatulele. Kuna müüdi nelja kaupa, siis otsustasin, et tagatulele panen ühe uue patarei ning teine jääb vana sisse. Alguses põles tagatuli hästi aga nüüd sama halvasti, kui hetk enne patarei vahetust. Ma arvestasingi sellega, et tagatulel on vaja järgmine kord enne patareisid vahetada, kui esitulel, kuna sinna panin tookord ühe uue patarei aga ei uskunud, et ühest patareist nii lühikeseks ajaks voolu jätkubki. Esitulega kõik suurepärane ja täpselt samast pakendist, sama partii patareid. Kas see peaaegu tühi patarei sai kuidagi uue patarei tühjaks tõmmata nii, et ise seda energiat endale ei saanud? Kui 2- kaupa osta ei saa, siis pean 4 tükki jälle ostma ja 2 jäävad lihtsalt tagavaraks. Või on kasulikum patarei kujulised akud ja akulaadija osta? Tavaliselt põlevad tuled 10 tundi nädalas. Üks sõit kestab tund aega. Peale tagumise tule sisse lülitamist põleb hästi, kuigi mitte nii hästi kui peale uue patarei panemist aga tunni aja pärast nii halvasti, et ega sellest tolku pole.
Re: Jalgratta tuli.
Patareid vahetatakse alati koos.
Kui su tagatules on patareid jadamisi, ei tõmba nõrk patarei tugevat kooma, aga loodetud 3V asemel tuleb sealt alla 2V.
Kui su tagatules on patareid paralleelselt, laeb täis patarei nõrgemat ning tõmbab mõlemad poolikuks, kuna patareid pole laadimiseks ette nähtud.
Duracelli müüakse ka kahe kaupa. Pane üks mõne kella sisse...
Kui su tagatules on patareid jadamisi, ei tõmba nõrk patarei tugevat kooma, aga loodetud 3V asemel tuleb sealt alla 2V.
Kui su tagatules on patareid paralleelselt, laeb täis patarei nõrgemat ning tõmbab mõlemad poolikuks, kuna patareid pole laadimiseks ette nähtud.
Duracelli müüakse ka kahe kaupa. Pane üks mõne kella sisse...
Re: Jalgratta tuli.
Kui ma õigesti aru saan, siis jadamisi all mõtled üksteise järgi. Sel juhul on patareid paralleelselt, üks all ja üks peal. Tookord see pood, kust ostsin, alla nelja patarei pakis polnud ja järgmine oli juba 8 patareiga pakk. Õnneks on lähedal palju poode, kus need patareid kindlasti olemas..., ehk kuskil müüakse ka kahe patarei kaupa. Nüüd olen siis targem--tänud info eest! Kas muidu akusid oled kasutanud? Kuna võimalusel hakkan ka talvel jalgrattaga sõitma ja jalgratas viibib pikalt ka miinuskraadide keskkonnas, siis ehk on mõistlikum ja odavam hoopis akusid kodus laadida, mitte uusi patareisid osta.
Re: Jalgratta tuli.
Patareid on jadamisi ühendatud kui ühe patarei + klemm on ühendatud teise patarei - klemmiga sõltumata kas patareid ise asuvad üksteise suhtes paralleelselt või jadamisi. Jadaühendusega saadakse kõrge pinge kuna patareide pinged summeeruvad.
Patareid on paralleelselt ühendatud kui kõigi patareide + klemmid on ühendatud teiste patareide + klemmidega ning kõik - klemmid on ka kokku ühendatud. Paralleelühendusega pinge ei muutu aga saadakse suurem mahtuvus.
Nagu enne öeldud vahetatakse kõik patareid alati koos uute vastu kuna normaalseks toimimiseks peavad kõik kokku ühendatud patareid olema sama pinge ja mahtuvusega.
Netist võetud selgitav pilt:
Ise kasutan peamiselt sisseehitatud akuga rattalampe.
Patareid on paralleelselt ühendatud kui kõigi patareide + klemmid on ühendatud teiste patareide + klemmidega ning kõik - klemmid on ka kokku ühendatud. Paralleelühendusega pinge ei muutu aga saadakse suurem mahtuvus.
Nagu enne öeldud vahetatakse kõik patareid alati koos uute vastu kuna normaalseks toimimiseks peavad kõik kokku ühendatud patareid olema sama pinge ja mahtuvusega.
Netist võetud selgitav pilt:
Ise kasutan peamiselt sisseehitatud akuga rattalampe.
Re: Jalgratta tuli.
Otsustasin patareid osta, kuna aku pinge on 1,2 V aga on vaja 1,5 V. Ühest poest ei leidnud kahest pakki aga teisest poest leidsin. Seega ostsin 2 AAA 1,5 V Panasonic Power Pro patareid hinnaga 1,99 eur. ja panin tule sisse. Hoopis teine asi ja põleb väga hästi. Ehk põleb ka peale tunni ajalist põlemist sama hästi. Praegu soe ka ja pole miinuskraade ning ehk mõne kuu saab ikka kasutada. Nüüd siis vähemalt 2 uut, ühesugust patareid sees.
Viimati muutis Reno123, 07. 07. 2024. 13:16, muudetud 1 kord.
Re: Jalgratta tuli.
Aitähh, et vastasite!
Re: Jalgratta tuli.
Ma ei saa sellest 2 patarei kaupa ostmisest väga aru. Ma ostan 12 või 24 kaupa neid mida pidevalt kulub.
Põmst maksab üks AA patarei ühe-kahekaupa ostes samapalju kui päts leiba-saia, nii, suurusjärguna. Kui ots-otsaga kokkutulek keeruline ja valikuks leib vs patarei, mõistan.
Iga vähegi normaalne patarei on vähemalt 3-aastase best beforega. Märgitud pakendil ja patareil. Vaatasin korra sahtlisse, et mis mul suvalised, aasta või kaks tagasi ostetud kasutamata patareid räägivad.
Best befored 12/2027, 01/2028, 12/2032...
Mida rohkem patareisid pakis, seda madalam tükihind tuleb.
Põmst maksab üks AA patarei ühe-kahekaupa ostes samapalju kui päts leiba-saia, nii, suurusjärguna. Kui ots-otsaga kokkutulek keeruline ja valikuks leib vs patarei, mõistan.
Iga vähegi normaalne patarei on vähemalt 3-aastase best beforega. Märgitud pakendil ja patareil. Vaatasin korra sahtlisse, et mis mul suvalised, aasta või kaks tagasi ostetud kasutamata patareid räägivad.
Best befored 12/2027, 01/2028, 12/2032...
Mida rohkem patareisid pakis, seda madalam tükihind tuleb.
Re: Jalgratta tuli.
Patareid osta siit: https://lapik.ee, saad soodsamalt kui tavapoodidest.
Re: Jalgratta tuli.
Investi 1 kord ja korralikult! Soovitan sulle omast kogemusest tagatuld, mis kestab, mida saad läbi USB lihtsalt laadida, mis on ilmastikukindel ja mis täidab eesmärki. Usu, see batareide ostmise raha saab üsna ruttu tagasi teenitud!
https://veloprofs.lv/et/bicycle-lights/ ... 86517.html
Vot selline lahendus. Ja kui sa tõesti peaksid seda hinda kalliks pidama( usu, seda see pole!), siis soovitan Hawaii Expressist ühte odavama otsa asja, Knog Blinder. Endal oli, andsin lapsele tema rattale. Ühildus otse USB porti, laadimisel mingit kaablit vaja polnud, aku kestis niikaua, et ununes juba laadiminegi ära ( mingid moded ca 50 h kasutust). Ka talvel sõitsin ja kestis!!! Sadulatorule kinnitatav kummist rõngastega. Püsis, ära ei kukkunud isegi karmimatel sõitudel. Jällegi, mine või ujuma, veekindel. Jällegi zero muret mingi batarei pärast! Vahet pole, kui soodsad on soodukad, aasta lõikes maksad sa ikkagi rohkem. Sinu otsus, aga ma lihtsalt toasoojalt soovitan
https://veloprofs.lv/et/bicycle-lights/ ... 86517.html
Vot selline lahendus. Ja kui sa tõesti peaksid seda hinda kalliks pidama( usu, seda see pole!), siis soovitan Hawaii Expressist ühte odavama otsa asja, Knog Blinder. Endal oli, andsin lapsele tema rattale. Ühildus otse USB porti, laadimisel mingit kaablit vaja polnud, aku kestis niikaua, et ununes juba laadiminegi ära ( mingid moded ca 50 h kasutust). Ka talvel sõitsin ja kestis!!! Sadulatorule kinnitatav kummist rõngastega. Püsis, ära ei kukkunud isegi karmimatel sõitudel. Jällegi, mine või ujuma, veekindel. Jällegi zero muret mingi batarei pärast! Vahet pole, kui soodsad on soodukad, aasta lõikes maksad sa ikkagi rohkem. Sinu otsus, aga ma lihtsalt toasoojalt soovitan
Live to ride, ride to Live