MTB ja 1x11
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: MTB ja 1x11
Siinseid vast huvitab - OneUp Shark Sprocket and Shark Cage review http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... ign=buffer
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: MTB ja 1x11
e*thirteen-ilt on nüüd väljas 9-46T TRS Race cassette 1x11 süsteemile 511% range-iga ja alla 300g kaaluga. http://www.pinkbike.com/news/ethirteens ... -2016.html
Re: MTB ja 1x11
Üks vähe pikem ülevaade ka - https://www.bikerumor.com/2016/12/07/fi ... -cassette/teraskoer kirjutas:e*thirteen-ilt on nüüd väljas 9-46T TRS Race cassette 1x11 süsteemile 511% range-iga ja alla 300g kaaluga. http://www.pinkbike.com/news/ethirteens ... -2016.html
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: MTB ja 1x11
Kas keegi Tallinnas pakuks abi nõuga, milline 1x11 lahenduse rattale teha võiks et hind väga kõrgeks ei läheks aga kvaliteet oleks hea. Pm
Re: MTB ja 1x11
SRAM GX, Shimano SLX. Mis nõu täpsemalt vaja on?
Re: MTB ja 1x11
Lasin ka enda rattal panna 1..11 eks näis kuda on kevadel, a seda väiksemat hammakat ei kasutanud ma üldse
Re: MTB ja 1x11
Päris odavama otsa juppi ei tahaks, samas ka mitte tipptaset. Sram x1 vms nt
Re: MTB ja 1x11
Pane siis XT. Tipptase ei ole, aga hea on. Hind ka mõistlik
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 6%5D=18707
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 6%5D=18707
Re: MTB ja 1x11
Xt on kindla peale minek!
Re: MTB ja 1x11
Ka SLX veel üsna kindla peale minek, kui soov kokku hoida.
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... =1000,2,16
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... =1000,2,16
Re: MTB ja 1x11
Plaan ka 1x11 peale kruvida ja silma jäi see:
https://www.bike-components.de/en/Shima ... el-p50738/
Tundub päris hea pakkumine?
https://www.bike-components.de/en/Shima ... el-p50738/
Tundub päris hea pakkumine?
Re: MTB ja 1x11
Hetkel vist vara küsida veel aga äkki keegi on jõudnud juba rattale selle külge panna ja proovida?
Kuna minu makaronist jalgadele jääb kohati tõusul 32-42 ülekandest puudu, siis oleks see hea alternatiiv 1x12-le.
Kuna minu makaronist jalgadele jääb kohati tõusul 32-42 ülekandest puudu, siis oleks see hea alternatiiv 1x12-le.
teraskoer kirjutas:e*thirteen-ilt on nüüd väljas 9-46T TRS Race cassette 1x11 süsteemile 511% range-iga ja alla 300g kaaluga. http://www.pinkbike.com/news/ethirteens ... -2016.html
Re: MTB ja 1x11
Shimanol ka 11-46 kassetid nüüd
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: MTB ja 1x11
https://i.ytimg.com/vi/x9XnzKlLUeI/maxresdefault.jpg
Kas selline n.ö kompaktne asend Shimano puhul sõltub käikari tüübist (short, medium või long cage)? Mul näiteks 1x1 käigu puhul on käikar ikka üsna välja sirutatud
Kas selline n.ö kompaktne asend Shimano puhul sõltub käikari tüübist (short, medium või long cage)? Mul näiteks 1x1 käigu puhul on käikar ikka üsna välja sirutatud
Re: MTB ja 1x11
Käikari asend sõltub keti pikkusest ja B-kruvi asendist ka.
Re: MTB ja 1x11
Pluss sellest, kas sul on ees üks või kaks hammakat, kahe puhul kasutatakse long cage't ja natuke pikemat ketti.
O.
O.
Re: MTB ja 1x11
Oli varem 36/26 ees, nüüd 34 ovaal. Ketti lühemaks pole teinud. Kas tuleks teha ja kui mitme lüli võrra?
Re: MTB ja 1x11
Tee kett lukust lahti.
Pane ümber esihammaka ja ümber tagumise suure, kuid mitte läbi käikari.
Vii keti otsad kokku ja vaata palju ülekatet on. Kolm lüli on OK.
Pane ümber esihammaka ja ümber tagumise suure, kuid mitte läbi käikari.
Vii keti otsad kokku ja vaata palju ülekatet on. Kolm lüli on OK.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: MTB ja 1x11
Kui enne oli kett paras, siis tõenäoliselt ka nüüd.DeeJott kirjutas:Oli varem 36/26 ees, nüüd 34 ovaal. Ketti lühemaks pole teinud. Kas tuleks teha ja kui mitme lüli võrra?
Kui ees on üks hammakas, siis võib rahumeeli sama ketti kasutada nii 32 kui ka 34 hammaka korral.
P.S. Kui kellegil huvi, siis nüüd on ka Eestis kohapeal olemas 11-40 ja 11-42 ülekandega 10 käigulisi kassette.
https://proshop.ee/kassetid/3159-sunrac ... t-10s.html
Re: MTB ja 1x11
Äkki vana teema, kuid paneks oma kogemuse siia kirja.
Kokkuvõttes viimasel maratonil (Valgehobusel) vaatasin et väikest ketast üldse ei kasuta põhimõtteliselt, ainult tõusudel ragistasin sellega. Ragina tulemusel hoog maas ja ikkagi jalastumine.
Viskasin siis väiksema hammaka eest maha. Suurem oli 36 , 1x süsteemile panin 34 hammaka(taga 11-40 11er). Minu puhul paranes sõidusooritus märgatavalt. Kadus ära tõusudel käikudega mängimine ja samuti puudus ka tühja kerimine liiga kerge ülekande tõttu. Selle tulemusel sai sellised mäed ületatud mida poleks ennem uskunud ( Raplamaa Maraton, esimene jalastumine Keavas).
Kõik see jutt läks maksma 34se hammaka hinna.
Kokkuvõttes viimasel maratonil (Valgehobusel) vaatasin et väikest ketast üldse ei kasuta põhimõtteliselt, ainult tõusudel ragistasin sellega. Ragina tulemusel hoog maas ja ikkagi jalastumine.
Viskasin siis väiksema hammaka eest maha. Suurem oli 36 , 1x süsteemile panin 34 hammaka(taga 11-40 11er). Minu puhul paranes sõidusooritus märgatavalt. Kadus ära tõusudel käikudega mängimine ja samuti puudus ka tühja kerimine liiga kerge ülekande tõttu. Selle tulemusel sai sellised mäed ületatud mida poleks ennem uskunud ( Raplamaa Maraton, esimene jalastumine Keavas).
Kõik see jutt läks maksma 34se hammaka hinna.
Re: MTB ja 1x11
Olen ka rahul selle 1.11 süsteemiga
- meetodimees
- Rattur
- Postitusi: 141
- Liitunud: 04. 08. 2008. 17:12
Re: MTB ja 1x11
Jagan enda kogemust ka, ehk on kellegile abi, kuna ise sai enne otsustamist päris pikalt asja uuritud ja kaalutud:
Esimene hooaeg 1x11 - ees 36T ja taga 11-46. Alguses, nagu ikka uue asjaga, pidi harjuma. Kõige suurem erinevus on käiguvahetuse kiirus, 2x10 süsteemi eelis oli see, et vajadusel sai eest vahetades ülekannet kiiresti muuta, 1x11 puhul võtab väikse hammaka pealt "üles ronimine" kauem aega - aga sellega harjus ruttu.
Hetkel ainult positiivsed emotsioonid - mugav kasutada ja töökindlus 100%, ei mingit "chain sucki" enam. Võimalik, aga ei ole veel kindel, et jääb rasket rauda puudu, vast Tartu rattamaratonil panen ette 38T.
Esimene hooaeg 1x11 - ees 36T ja taga 11-46. Alguses, nagu ikka uue asjaga, pidi harjuma. Kõige suurem erinevus on käiguvahetuse kiirus, 2x10 süsteemi eelis oli see, et vajadusel sai eest vahetades ülekannet kiiresti muuta, 1x11 puhul võtab väikse hammaka pealt "üles ronimine" kauem aega - aga sellega harjus ruttu.
Hetkel ainult positiivsed emotsioonid - mugav kasutada ja töökindlus 100%, ei mingit "chain sucki" enam. Võimalik, aga ei ole veel kindel, et jääb rasket rauda puudu, vast Tartu rattamaratonil panen ette 38T.
Rentida carbon raamiga "L"" suurus võistlusrattad: MTB Scott Scale; Scott Spark ja MNT Scott Foil ning rentida MTB rattakohver "Scicon". Info tel. 56 41 3OO
Re: MTB ja 1x11
SRAM XG 1199 kassetil kulus ära suurim 42t hammakas. Ülejäänud 10 hammakat on okei.
Kas on mingit muud varianti peale 90 euroste oneup ja wolftooth pakkumiste? Sram ise ei paku vist midagi.
Kas on mingit muud varianti peale 90 euroste oneup ja wolftooth pakkumiste? Sram ise ei paku vist midagi.
Re: MTB ja 1x11
On küll. Paned ette veidi väiksema hammaka, mis maksab kindlasti vähem kui 90€, siis ei pea taga enam 42 kasutama ja sõidad nii kaua kuni teised hammakad on ka tagant kulunud.
Re: MTB ja 1x11
Kas siis leiate, et e*thirteen ulmelised ülekanded (9-46) on seda raha väärt või pigem jätab soovida ja saab rahulikult M8000 vms hakkama? Kui uut ratast ehitama hakata (29") kas siis XD driver taga tasub ära?
Re: MTB ja 1x11
Täna valiks XD ja Sram GX 1x12 grupi aga soodsam on kindlasti sõita M8000 grupiga kuluosade poolelt.
Re: MTB ja 1x11
Järgmise ratta valin kindlasti SRAM grupiga (või teen praegusel upgreidi ära, et XD body ja Srami kassett). Pundis lihtsalt ei jõu normaalselt kaasa minna, kui ees 34T hammakas ja taga kõige väiksem 11T, tunduvalt rohkem pead jalgu keerutama
Re: MTB ja 1x11
Meie jaoks on 1x11 süsteem olnud pettumus, järgmine ratas on tõenäoliselt taas 2-ne süsteem.
Naise 27" scottil on sram XX1 olnud siis nüüd 2 hooaega. Taga on sram 1199 10-42 kassett. Ette on meil ostetud 3 esihammakat 32, 34 ja 36 ja ütleme nii, et ma olen nende vahetamises juba üsna osavaks saanud. Kui ainult saaks kuidagi sõidu ajal eest hammakat vahetada... oh wait...
Kui tal on 36-ne ees, siis ma pean teda tõusudel järele ootama, kui 32-ne siis kiiretel kohtades ja asi ei ole sõitjas, sest 36-se korral ei pea ootama kiiretes kohtades ega 32-sega tõusul. Kahjuks need 2 hammakat ei saa korraga kaasas olla...
Praegu ongi nii, et 36-ne on küljes rahvamaratonideks, aga kui tahad lihtsalt trenni minna või voorekale, lähtele või sõita misiganes krossi lõuna-eestis, siis peab 32-se tagasi kruvima. 34 on nii jaa, kui väga tugev olla, siis ehk kuidagi saaks, aga mina ei teeks oma põlvedele seda - mõttetu lõhkumine.
Kiirusevahemik, mida sa sõita tahad on ju 4-64 km/h, seda ei anna srami 10-42 süsteem, ega ka eagle kuidagi välja.
Gruusias matkal käies oli tegelikult ka 32-42 käik vähe, kui Age kõndis, siis mina kerisin rõõmsalt need 20% tõusud oma 26/36 ja 26" ülekandega.
Aga 30 ja 36 hammakaid vahetades pead ka ketti pikendama ja lühendama iga kord. Väga tüütu.
Teine miinus on kulumine - kassett ja kett kestavad, aga esimesi hammakaid sööb see süsteem nagu leiba. 32-ne sai ostetud juunis ja praeguseks on juba kulunud. Rattaga kaasas olnud 34-e on ka täielik saeratas.
Kolmas ja võib-olla kõige suurem miinus on tagumise kassetti hind ja kulumine. 300 eur kasseti eest on ikka päris tükk raha, eriti kui ma võtan oma 2-sega 40 eur xt ja kruvin külge kui ta ära kulub. Samuti kulub ekstra kiirelt ära suurim 42-ne hammakas, mis on alumiiniumist. Kuna sul on käikude ulatus alati piiratud, siis sa istud kõige esimese peal enamiku ajast tõusudel - lisaks veel kett hästi risti. Juba peale ühte mudast ja mägist sõitu on selgelt kulumise märgid peal ja Sram pole ette näinud, et seda vahetada saaks. Nende nägemuses viska 300 eurone muus osas kulumata kassett prügikasti ja osta uus! Õnneks ta tegelikult käib ära ja "saad osta" 100 eurose 3-nda tootja 44-se hammaka sinna.
Neljas miinus on siiski tuntavalt suuremad ülekandekaod. Hästiõlitatud 2x10 süsteemiga on vahe minu arust tuntav. Kui suur see vahe reaalsuses on, on iseasi, aga siiski.
"AINUKE" probleem mille 1x süsteem ära lahendab on chainsuck, aga selle lahendab ära siduriga käikar. (minu arust parim asi pärast viilutatud leiba)
Peale seda kui ma endale siduriga xtr-i ostsin, ei ole olnud ühtegi chainsucki, ka mitte mudastel sõitudel.
Naise 27" scottil on sram XX1 olnud siis nüüd 2 hooaega. Taga on sram 1199 10-42 kassett. Ette on meil ostetud 3 esihammakat 32, 34 ja 36 ja ütleme nii, et ma olen nende vahetamises juba üsna osavaks saanud. Kui ainult saaks kuidagi sõidu ajal eest hammakat vahetada... oh wait...
Kui tal on 36-ne ees, siis ma pean teda tõusudel järele ootama, kui 32-ne siis kiiretel kohtades ja asi ei ole sõitjas, sest 36-se korral ei pea ootama kiiretes kohtades ega 32-sega tõusul. Kahjuks need 2 hammakat ei saa korraga kaasas olla...
Praegu ongi nii, et 36-ne on küljes rahvamaratonideks, aga kui tahad lihtsalt trenni minna või voorekale, lähtele või sõita misiganes krossi lõuna-eestis, siis peab 32-se tagasi kruvima. 34 on nii jaa, kui väga tugev olla, siis ehk kuidagi saaks, aga mina ei teeks oma põlvedele seda - mõttetu lõhkumine.
Kiirusevahemik, mida sa sõita tahad on ju 4-64 km/h, seda ei anna srami 10-42 süsteem, ega ka eagle kuidagi välja.
Gruusias matkal käies oli tegelikult ka 32-42 käik vähe, kui Age kõndis, siis mina kerisin rõõmsalt need 20% tõusud oma 26/36 ja 26" ülekandega.
Aga 30 ja 36 hammakaid vahetades pead ka ketti pikendama ja lühendama iga kord. Väga tüütu.
Teine miinus on kulumine - kassett ja kett kestavad, aga esimesi hammakaid sööb see süsteem nagu leiba. 32-ne sai ostetud juunis ja praeguseks on juba kulunud. Rattaga kaasas olnud 34-e on ka täielik saeratas.
Kolmas ja võib-olla kõige suurem miinus on tagumise kassetti hind ja kulumine. 300 eur kasseti eest on ikka päris tükk raha, eriti kui ma võtan oma 2-sega 40 eur xt ja kruvin külge kui ta ära kulub. Samuti kulub ekstra kiirelt ära suurim 42-ne hammakas, mis on alumiiniumist. Kuna sul on käikude ulatus alati piiratud, siis sa istud kõige esimese peal enamiku ajast tõusudel - lisaks veel kett hästi risti. Juba peale ühte mudast ja mägist sõitu on selgelt kulumise märgid peal ja Sram pole ette näinud, et seda vahetada saaks. Nende nägemuses viska 300 eurone muus osas kulumata kassett prügikasti ja osta uus! Õnneks ta tegelikult käib ära ja "saad osta" 100 eurose 3-nda tootja 44-se hammaka sinna.
Neljas miinus on siiski tuntavalt suuremad ülekandekaod. Hästiõlitatud 2x10 süsteemiga on vahe minu arust tuntav. Kui suur see vahe reaalsuses on, on iseasi, aga siiski.
"AINUKE" probleem mille 1x süsteem ära lahendab on chainsuck, aga selle lahendab ära siduriga käikar. (minu arust parim asi pärast viilutatud leiba)
Peale seda kui ma endale siduriga xtr-i ostsin, ei ole olnud ühtegi chainsucki, ka mitte mudastel sõitudel.
Kevin
Krt.. miks nii keeruliseks see rattasõit mõelda/teha.. viimase postituse põhjal võiks vabalt mingi magistritöö teha.. a'la vastavalt ndl päevale kas 26 v 29''.. gripshift c rapid.. kõik on arvel..
Kui tahad pommikindlat ja odavat süsteemi, siis kas 2x11 v 1x11 XT ja teema lõppend..
Kui tahad pommikindlat ja odavat süsteemi, siis kas 2x11 v 1x11 XT ja teema lõppend..
Re: MTB ja 1x11
Oih, Kirsa,ma olen Keviniga nõus, sa mõtled asjad endale liiga keeruliseks. Vanajumal on sulle andud vist liiga põhjaliku analüüsivõime ja tundliku füüsise. Ma liikusin 1x11 XT-le üle 2016 a lõpus. 34T Oval + 11/42. Peale esimest testi Nõmme tõusudel sain aru, et minu jaoks katab see kõik vajadused ja mingit tagasiteed 2x süsteemi juurde ei saa olema. Antud setupiga olen sõitnud Boschi sarja ja Rõuge Tuuri ning pole kuskil hätta jäänud. Läti kartulikuhjast sain ka sellega üles. Vällaka alguses jäin hätta, aga seal on kõik hädas, isegi 3x9, 2x10 ja 2x11 süsteemidega. Kui pikal ja järsul tõusul raske on, siis esimene mõte ei ole mul, et nüüd ostan väiksema hammaka ette. Minu jaoks on ees 34 kuldne kesktee meie maal.
Lisaks, kuna tundub, et sa oled keskmisest hinnatundlikum, siis miks sa üldse kasutad Srami? Enamus aega uhad nagunii maratone ja 2-300 grammi raskem XT ei tee sind meie maratonidel kuidagi aeglasemaks, rahas kulumaterjalide osas võidad aga üsna palju. Ma peaks väga vihane olema enda peale, et osta 300€ kassett. Eelmisest detsemberist kuni eelmise nädalani sõitsin uue 1x11 XT-ga 2100 km. Vahetasin ära keti ja XT kasseti 13 ja 15 hammaka (neid müüakse eraldi). Esihammakat polnud põhjust vahetada, sest näeb välja väga värske veel. Kogu kulu oli 30€ kett + 2 x 5€ hammakate eest. Kokku 40€ ja kõik töötab nagu kellavärk.
Lisaks, kuna tundub, et sa oled keskmisest hinnatundlikum, siis miks sa üldse kasutad Srami? Enamus aega uhad nagunii maratone ja 2-300 grammi raskem XT ei tee sind meie maratonidel kuidagi aeglasemaks, rahas kulumaterjalide osas võidad aga üsna palju. Ma peaks väga vihane olema enda peale, et osta 300€ kassett. Eelmisest detsemberist kuni eelmise nädalani sõitsin uue 1x11 XT-ga 2100 km. Vahetasin ära keti ja XT kasseti 13 ja 15 hammaka (neid müüakse eraldi). Esihammakat polnud põhjust vahetada, sest näeb välja väga värske veel. Kogu kulu oli 30€ kett + 2 x 5€ hammakate eest. Kokku 40€ ja kõik töötab nagu kellavärk.
Re: MTB ja 1x11
Kui 10-42 (4.2x) kassett on vähe, siis peaks tööd tegema kadentsi ja/või jõu trenniga. Mul on 1x10 süsteem (38t / 11-36 (3,3x)) ja sõidan üle igast mäest (pole ammu XCO-d või mägisemaid maratone sõitnud aga seal kasutaksin tagavaraks olevat 36t ketiratast) ega jää maha ühelgi laskumisel.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: MTB ja 1x11
Kirsa, aga mine uuri mõne rattamaratoni protokolli nt. esimese 30 lõpetaja rattaid - leiad sealt mõne 2'se ülekande? Vaevalt. Järeldused tee nüüd ise.
Jah, eest ühe hammakaga ülekanne nõuab sõitjalt rohkem mugavustsoonist välja tulekut. Ehk siis, sa pead suutma nii kangutada, kui ka kiirelt kerida. Vot see on praegu asi, mis ei Sulle, ega Sinu kaasale meelt mööda ei ole.
Üks asi on mis mind veidi 1x11 (36 ovaal x 11/42) juures härib...Nimelt 11 ja 12 ülekande kadentsi üsna suur erinevus. Aga rõhutan korra veel, et see veidi häirib, mitte ei sega ega mõjuta tulemust. Lahendus siin oleks 34 hammakas.
PS. Ma kohe huviga loeks kommentaari, kus kohas Sa MTB'ga 64km/h uhad. Minu kiireim kogemus oli eelmine aasta, kergelt langeva profiili ja tagant tuulega HEEC etapp ning kruusatee. ca. 10 pealine punt ja kuskil 300-500m. hoiti 55km/h. Jah, ei olnud vast kõige mugavam 36x11 ülekandega, aga maha ei jäänud (vedama kah ei kippunud)
Jah, eest ühe hammakaga ülekanne nõuab sõitjalt rohkem mugavustsoonist välja tulekut. Ehk siis, sa pead suutma nii kangutada, kui ka kiirelt kerida. Vot see on praegu asi, mis ei Sulle, ega Sinu kaasale meelt mööda ei ole.
Üks asi on mis mind veidi 1x11 (36 ovaal x 11/42) juures härib...Nimelt 11 ja 12 ülekande kadentsi üsna suur erinevus. Aga rõhutan korra veel, et see veidi häirib, mitte ei sega ega mõjuta tulemust. Lahendus siin oleks 34 hammakas.
PS. Ma kohe huviga loeks kommentaari, kus kohas Sa MTB'ga 64km/h uhad. Minu kiireim kogemus oli eelmine aasta, kergelt langeva profiili ja tagant tuulega HEEC etapp ning kruusatee. ca. 10 pealine punt ja kuskil 300-500m. hoiti 55km/h. Jah, ei olnud vast kõige mugavam 36x11 ülekandega, aga maha ei jäänud (vedama kah ei kippunud)
Re: MTB ja 1x11
Maratoni esi 30-s on neid 2x ülekandeid üllatavalt palju just
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: MTB ja 1x11
Ise sõidan eelpool mainitud e*thirteen TRS+ 9-44 kassetiga, ees 30 v 32 hammakas.
Väga rahul käikude ulatusega, minu jaoks oluliselt mugavam kui SRAM 10-42.
Vastu peab hästi.
Hind ca 200e B24´s.
Mulle sobib.
Väga rahul käikude ulatusega, minu jaoks oluliselt mugavam kui SRAM 10-42.
Vastu peab hästi.
Hind ca 200e B24´s.
Mulle sobib.
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: MTB ja 1x11
Sellest hooajast liikusin ka ise 1x11 peale. Enne oli 3x9(mu esimene ratas juhtumisi ka). Nüüd võistlusrattal ees 34T ovaal ja taga Srami 10-42. Kõik toimib suurepäraselt ja kõik käiguvahed tunduvad täiesti loomulikud. Ps. Srami trigger shifter on ikka äge, nagu lupsti lükkad hunniku käike üles. 10-se hammakaga taga saab maratonidel kiiruse poolest täiesti vabalt hakkama ja 42-se hammakaga tõusudel samuti. Varem on ka teemadest läbi käinud kadentsi teema. Kas rahval tõesti jalad 110+ kadentsi ei keri?
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
Re: MTB ja 1x11
Aga 30 ja 36 hammakaid vahetades pead ka ketti pikendama ja lühendama iga kord. Väga tüütu.
Tundus mullegi tüütu ning sestap ei hakanudki lühendama/pikendama, vaid 30 hammaka kett jääb koos 30 hammakaga ootama järgmist väljamaa reisi...
SRAM on tegelikult minu kogemuste pealt oluliselt kestvam võrreldes kasvõi XTR kassetiga. Hetkel sõidan 8.tuhandet ja lõpetamas 3. hooaega oma esimese sram kassetiga (XX1), tõsi on et sõita saab vaid fätiga, kuna seal on käikari nurk mõnusam, kerib keti paremini ümber. Äsja vahetasin uue keti ja peab, ehk siis fätiga saad kassetid korralikult lõpuni sõita!
Järgmiseks kassetiks kui see vajadus tekib soetan puhtsportlikust huvist ilmselt e13 9-46.
Ivo
Re: MTB ja 1x11
Mind hakkas 2x10 süsteemi puhul häirima see, et kõige kasutatavam käikude vahemik on pooleks lõigatud - kett on kas ees vasakul ja taga paremal või ees paremal ja taga vasakul. Ja jookseb enamasti risti. 3x9 ja 1x11 on selles osas palju mõistlikumad, et enamkasutatavad käigud on taga üksteise kõrval ja ees on kett keskel.
Kui kiire kulumine muret teeb, siis Wolftooth teeb ka roostevabasid NW hammasrattaid, küll ainult paari suurust: https://www.wolftoothcomponents.com/col ... chainrings
Kui kiire kulumine muret teeb, siis Wolftooth teeb ka roostevabasid NW hammasrattaid, küll ainult paari suurust: https://www.wolftoothcomponents.com/col ... chainrings
Re: MTB ja 1x11
Tarmo: kui sa oleks juttu tähelepanelikumalt lugenud, siis näeksid et 1x11 on Agel ja tuli koos rattaga kaasa. Minul on ees 42/26 X0 vänt ja taga 11-36 kassett. Olen väga rahul ja ei kavatse 2-st kuhugi loobuda. Ei jää puudu ega üle. Tulevikus 27"-sele paneks ette 38/24 vända, kui võimalik.
Rivole vastuseks: Esiteks mind kuidagi ei huvita mis ratastega sõidavad esi30 sõitjad. Lisaks ma jalutasin ükspäev AT spordist mööda ja seal oli hoolduses Austa ratas millel kenasti 38/28 xtr küljes. Tema vajadusi arvestades täiesti loogiline vahemik.
Teiseks 60-ga ma sõidan võimalusel iga trenn... loomulikult laskumistel, aga minu jaoks laskumisel juurde väntamine sama elementaarne kui hingamine. Kui sul on valida, kas veered igavalt 50-ga alla või väntad juurde ja saad 70-ga kihutada, siis kumma sa valid, loomulikult teise variandi.
Ma saan aru et 4km/h üles ja 60km/H alla tuleb aasta peale kokku ehk 2% ja 98% ajast saaks kuidagi niisama kah, aga selle 2% pärast ratast ju sõidetaksegi!
Ma ei ole ei hingelt ei kehalt sportlane - pole kunagi olnudki. Sõidan ratast ainult naudingu pärast ja siis kui meeldib.
Minu argument ongi, et 1x süsteem vähendab mõnufaktorit korralikult.
Kui sa juba ette tead , et tõusul saab vastik ja valus olema ning laskumisel kihutada ei saa, siis minul kaoks igasugune isu üldse trenni minna.
Välismaa foorumites kohtab kah argumenti 1x kasuks, et saa lihtsalt tugevaks. Ma olen tegelikult täiesti nõus, aga kahjuks on inimesel sellised asjad nagu põlved. No kuidagi ei ole tervislik kadents 40-ga seal täie jõuga seljas elada. Kui põlvi müüdaks poes mõistliku raha eest, ma täiesti kaaluks tõusudel madalamat kadentsi. Kaupo ülekannetega oleks ma juba ammu põlveopil - tänan ei.
Tegelikult ma saan aru 1x populaarsusest Eestis, kui ma vaatan mõne kolmapäevaku videot või muid põhja-eesti võistlusi. Tõesti pole vaja kõiki käike, isegi 1x süsteemiga sa ei kasuta kumbagi äärmust ära.
Kokkuvõttes Sram ise ütleb ka, et nende 1x11 süsteem on natuke ebaõnnestunud ja lärmakas, eks ta seetõttu 1x12 eaglet nii palju reklaamibki.
500% vahemik ja vaiksem süsteem on juba natuke parem idee.
Rivole vastuseks: Esiteks mind kuidagi ei huvita mis ratastega sõidavad esi30 sõitjad. Lisaks ma jalutasin ükspäev AT spordist mööda ja seal oli hoolduses Austa ratas millel kenasti 38/28 xtr küljes. Tema vajadusi arvestades täiesti loogiline vahemik.
Teiseks 60-ga ma sõidan võimalusel iga trenn... loomulikult laskumistel, aga minu jaoks laskumisel juurde väntamine sama elementaarne kui hingamine. Kui sul on valida, kas veered igavalt 50-ga alla või väntad juurde ja saad 70-ga kihutada, siis kumma sa valid, loomulikult teise variandi.
Ma saan aru et 4km/h üles ja 60km/H alla tuleb aasta peale kokku ehk 2% ja 98% ajast saaks kuidagi niisama kah, aga selle 2% pärast ratast ju sõidetaksegi!
Ma ei ole ei hingelt ei kehalt sportlane - pole kunagi olnudki. Sõidan ratast ainult naudingu pärast ja siis kui meeldib.
Minu argument ongi, et 1x süsteem vähendab mõnufaktorit korralikult.
Kui sa juba ette tead , et tõusul saab vastik ja valus olema ning laskumisel kihutada ei saa, siis minul kaoks igasugune isu üldse trenni minna.
Välismaa foorumites kohtab kah argumenti 1x kasuks, et saa lihtsalt tugevaks. Ma olen tegelikult täiesti nõus, aga kahjuks on inimesel sellised asjad nagu põlved. No kuidagi ei ole tervislik kadents 40-ga seal täie jõuga seljas elada. Kui põlvi müüdaks poes mõistliku raha eest, ma täiesti kaaluks tõusudel madalamat kadentsi. Kaupo ülekannetega oleks ma juba ammu põlveopil - tänan ei.
Tegelikult ma saan aru 1x populaarsusest Eestis, kui ma vaatan mõne kolmapäevaku videot või muid põhja-eesti võistlusi. Tõesti pole vaja kõiki käike, isegi 1x süsteemiga sa ei kasuta kumbagi äärmust ära.
Kokkuvõttes Sram ise ütleb ka, et nende 1x11 süsteem on natuke ebaõnnestunud ja lärmakas, eks ta seetõttu 1x12 eaglet nii palju reklaamibki.
500% vahemik ja vaiksem süsteem on juba natuke parem idee.
Re: MTB ja 1x11
Kirsa kirjutas: Ma saan aru et 4km/h üles ja 60km/H alla tuleb aasta peale kokku ehk 2% ja 98% ajast saaks kuidagi niisama kah, aga selle 2% pärast ratast ju sõidetaksegi!
Kirsa kirjutas:Kui sa juba ette tead , et tõusul saab vastik ja valus olema ning laskumisel kihutada ei saa, siis minul kaoks igasugune isu üldse trenni minna.
Küsin täitsa siirast huvist, et kus Eestis sellised tõusud on kus sa juba trenni alguses mõtled eesootavatele 40-se kadentsiga täie jõuga surumist vajavatele 4km/h tõusudele? Oleks jutt kesk-euroopast, siis usuksin, aga minul oma 90+ kaalu ja harju keskmise rattavormiga pole 1x10 süsteemi 36x36ga (29er) ükski tõus võtmata jäänud. Pikemad tõusud on selle ülekandega muidugi väsitavad, aga olen kindel, et hiljuti 1x11 peale upgrade'itud 36x40 ülekanne veab mind igast sõidetavast Eesti tõusust üles. Mis puudutab aga sinu põlvede juttu, siis mulle tundub, et siin pole küsimus ülekannetes vaid hoopis ortopeedi või füsioterapeudi külastamises.Kirsa kirjutas:No kuidagi ei ole tervislik kadents 40-ga seal täie jõuga seljas elada.
Re: MTB ja 1x11
Kirsa vist rääkis eelkõige oma abikaasa näitel. Naisterahva füsioloogia on siiski natuke erinev ja seetõttu võib-olla pole mehepoegade postitused stiilis, et mina sõidan 1x11 34/42 küll üles igast mäest, ka kõige asjakohasemad. Mina suudan küll ette kujutada, et ühel mägiseid rattamatku armastaval ja Lõuna-Eestis resideeruvale ratturile ongi sobilikum 2 esihammakaga süsteem.
Mulle endal on siiski nii FS kui ka gravelil 1X11 süsteem, vastavalt 34/11-42 (XT, oval), 40/11-36 (Rival).
Mulle endal on siiski nii FS kui ka gravelil 1X11 süsteem, vastavalt 34/11-42 (XT, oval), 40/11-36 (Rival).
Re: MTB ja 1x11
to JannoR: Okei ma panen täna trennis kaamera peale - oligi plaan singleid sõita. Aga täiesti siiralt, tule Tartusse, lähme koos trenni.
to MarttiM, põlvedest ma rääkisin just pigem meeste kontekstis - mehed jah saavad toore jõuga mäest paremini üles ja pole nii suurt probleemi, aga mis su põlved sellest arvavad.
Esimene tõus siin videos on umbes 25-30%-ne ja naabrimees, kes on minust 20kg kergem ja tasemelt tugevam oma kodutehtud 1x10 ülekandega siit üles ei saanud - vähemalt mitte igal katsel. Ülekanne on 34 ovaal ees ja 11-40 taga - 29" ratas.
to MarttiM, põlvedest ma rääkisin just pigem meeste kontekstis - mehed jah saavad toore jõuga mäest paremini üles ja pole nii suurt probleemi, aga mis su põlved sellest arvavad.
Esimene tõus siin videos on umbes 25-30%-ne ja naabrimees, kes on minust 20kg kergem ja tasemelt tugevam oma kodutehtud 1x10 ülekandega siit üles ei saanud - vähemalt mitte igal katsel. Ülekanne on 34 ovaal ees ja 11-40 taga - 29" ratas.
Re: MTB ja 1x11
Hmm. Ma julgeks pakkuda, et chainline on liiga suur. Esihammakas on väikeste hammasrataste poole nihutatud. Kui sul juhtub olema selline vändasüsteem, kus chainline muuta annab ja chainstay juures ruumi kah on, siis oleks abiks väiksemat chainline proovida.
Kombo Sunrace 11-46 kassett, KMC X11EL kett ja Absoluteblack 28t ovaal 64BCD on väga vaikne, v.a. kui tõsiselt mudaseks saab.
Kombo Sunrace 11-46 kassett, KMC X11EL kett ja Absoluteblack 28t ovaal 64BCD on väga vaikne, v.a. kui tõsiselt mudaseks saab.
Re: MTB ja 1x11
Et kuigivõrd õiges voolus ujuda, mainin igaks juhuks ära, et siin teemas on kaks äärmusliku seisukohta, mida ei tasuks võtta väga tõsiselt. Rivo ja Kirsa - tunnen neis kahte tüüpi üksjagu hästi ja julgen arvata, et ilus, rahulik ja sportlikus mõttes tulemuslik elu on seal kusagil vahepeal...
Re: MTB ja 1x11
Eriti ilusaks kisub siis kui pole enam sportlikku ambitsiooni, loevad vaid korralik ratas ja mõnus rada.
Ma ka maikuust SRAMi 1x11 liigas.
Tunnistan, et üleminek 3x10 pealt oli omajagu harjumist. Kuna mul võimsuse ja kaalu suhe on nirumast niru, tuunisin veits ülekandeid. Taha panin 44T expanderi ja ees vahetasin 32T ümmarguse AB ovaali vastu. Selge see, et 22/36 vastu 30/44 päris ei saa (30 siis nn ovaali keskmine hammaste arv). Aga piisavalt lähedal. Jutt käib siis tõusudest.
Pikka allamäge pole õnnestunud proovida. TRM-l saan teada, kas jääb puudu või mitte. Usun, et Harimäelt alla kannatan algusest lõpuni 100-110 RPM ära. Muu on juba oluliselt lühem.
Et ma pole enam ammu mingi kruusaralli fänn, paar sõna Rõuge maratoni XXL rajalt. Vähemalt 95% mida sõitsin 22/36-ga ära sain ka uue setupiga hakkama. Eks vana diisel logises ja lekkis ja kuumenes üsna samamoodi. Ikka ühed ja samad tõusud kolmes kategoorias:
1. No way (Vällakas, valepidi Munakas jne "seinad", mille nimi hetkel meelde ei tule).
2. Äkki ei laseks mootorit kokku? St. sõidetav, aga kiirlaenu hinnaga (Jürihani tõusud, Plaani jaanimägi jne). Kui tagasimakseteks ressurss puudub - pigem kõnnin.
3. Kõik muu, kaasa arvatud Ööbikuoru lõputõus peale 7h kühveldamist. Sõidame ära!
Harjumise poole pealt oli omajagu keeruline enda pedaalimissageduse vahemikku suurendada, 3x10 lasi ikka väga kitsas mugavustsoonis olla. 1x11-ga on vähegi asisemal maastikul vajalik kiire adapteerumine ja RPM muutus.
P.S. e13 9-46 uudistoode XD südamikule on väga intrigeeriv. Aga enne tuleb olemasolevad kassetid saiaks sõita. Või siiski mitte? H100 samahästi kui ukse all.
P.P.S. Kui ükskord füüsiliselt võimekuselt vanaks jääd, aga rattasõitu ikka veel armastad, saad aru, millest ma räägin.
Ma ka maikuust SRAMi 1x11 liigas.
Tunnistan, et üleminek 3x10 pealt oli omajagu harjumist. Kuna mul võimsuse ja kaalu suhe on nirumast niru, tuunisin veits ülekandeid. Taha panin 44T expanderi ja ees vahetasin 32T ümmarguse AB ovaali vastu. Selge see, et 22/36 vastu 30/44 päris ei saa (30 siis nn ovaali keskmine hammaste arv). Aga piisavalt lähedal. Jutt käib siis tõusudest.
Pikka allamäge pole õnnestunud proovida. TRM-l saan teada, kas jääb puudu või mitte. Usun, et Harimäelt alla kannatan algusest lõpuni 100-110 RPM ära. Muu on juba oluliselt lühem.
Et ma pole enam ammu mingi kruusaralli fänn, paar sõna Rõuge maratoni XXL rajalt. Vähemalt 95% mida sõitsin 22/36-ga ära sain ka uue setupiga hakkama. Eks vana diisel logises ja lekkis ja kuumenes üsna samamoodi. Ikka ühed ja samad tõusud kolmes kategoorias:
1. No way (Vällakas, valepidi Munakas jne "seinad", mille nimi hetkel meelde ei tule).
2. Äkki ei laseks mootorit kokku? St. sõidetav, aga kiirlaenu hinnaga (Jürihani tõusud, Plaani jaanimägi jne). Kui tagasimakseteks ressurss puudub - pigem kõnnin.
3. Kõik muu, kaasa arvatud Ööbikuoru lõputõus peale 7h kühveldamist. Sõidame ära!
Harjumise poole pealt oli omajagu keeruline enda pedaalimissageduse vahemikku suurendada, 3x10 lasi ikka väga kitsas mugavustsoonis olla. 1x11-ga on vähegi asisemal maastikul vajalik kiire adapteerumine ja RPM muutus.
P.S. e13 9-46 uudistoode XD südamikule on väga intrigeeriv. Aga enne tuleb olemasolevad kassetid saiaks sõita. Või siiski mitte? H100 samahästi kui ukse all.
P.P.S. Kui ükskord füüsiliselt võimekuselt vanaks jääd, aga rattasõitu ikka veel armastad, saad aru, millest ma räägin.
Re: MTB ja 1x11
Esmaspäeval leidsin r2-bikest soodukaga, tellisin ära. Eile oli kohal ja keerasin alla. Pukis töötas veatult. Käikari korv täiesti normaalses asendis. Ülemise litriga vahet piisavalt.erikr kirjutas:P.S. e13 9-46 uudistoode XD südamikule on väga intrigeeriv. Aga enne tuleb olemasolevad kassetid saiaks sõita. Või siiski mitte? H100 samahästi kui ukse all.
TRM-l saab siis vaadata, et kuidas käitub.
Re: MTB ja 1x11
Veits offtopic - MNT ja 1x11
Aqua Blue Sport to compete on 3T Strada disc bike with 1x drivetrain in 2018
Muidu ilus ratas, aga see pirakas taldrik keset tagajooksu on küll suht rõve.
Aqua Blue Sport to compete on 3T Strada disc bike with 1x drivetrain in 2018
Muidu ilus ratas, aga see pirakas taldrik keset tagajooksu on küll suht rõve.
Re: MTB ja 1x11
Sama suur kui pidurketas ju...Prommar kirjutas:Veits offtopic
Muidu ilus ratas, aga see pirakas taldrik keset tagajooksu on küll suht rõve.
Re: MTB ja 1x11
Ülevaade kassetimaailmast. Valik on ikka uskumatult lai.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 0/htmlview
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 0/htmlview
Re: MTB ja 1x11
Kuidas need 9 ja 10 hambaga hammakad vastu peavad?
Pean tunnistama, et mul pigem kuluvad läbi just väiksemad hammakad ja suured kestavad kauem. Õnneks saab neid ühekaupa osta ja kulu on seetõttu ainult paar eurot. Kasutusel olnud siis sunrace 1x10 - 11-42 ja ees 34. Eks ta sõltub sellest mida rohkem kasutad, aga enda hinnangul leiavad kõik kasutust. Loogiliselt võttes peaks väiksem hammakas kiiremini kuluma samasuguse kasutuse juures?
Pean tunnistama, et mul pigem kuluvad läbi just väiksemad hammakad ja suured kestavad kauem. Õnneks saab neid ühekaupa osta ja kulu on seetõttu ainult paar eurot. Kasutusel olnud siis sunrace 1x10 - 11-42 ja ees 34. Eks ta sõltub sellest mida rohkem kasutad, aga enda hinnangul leiavad kõik kasutust. Loogiliselt võttes peaks väiksem hammakas kiiremini kuluma samasuguse kasutuse juures?
Re: MTB ja 1x11
Minul kestab hooaeg ära aga eks see sõltub kui palju rattaga sõidad ja kui tihti ketti vahetad. Kui peamised trennid teha maanteerattaga siis kestab kauem. Võrdluseks, ma ei ole täheldanud, et 11-ne kuluks aeglasemalt kui 10-ne.
Erx27 kirjutas:Kuidas need 9 ja 10 hambaga hammakad vastu peavad?
Pean tunnistama, et mul pigem kuluvad läbi just väiksemad hammakad ja suured kestavad kauem. Õnneks saab neid ühekaupa osta ja kulu on seetõttu ainult paar eurot. Kasutusel olnud siis sunrace 1x10 - 11-42 ja ees 34. Eks ta sõltub sellest mida rohkem kasutad, aga enda hinnangul leiavad kõik kasutust. Loogiliselt võttes peaks väiksem hammakas kiiremini kuluma samasuguse kasutuse juures?