Jalgratta tuled

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Freddys
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 11. 04. 2014. 20:39

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas Freddys » 25. 11. 2015. 20:43

Millisest poest ostsid? Hind?

Tr11
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 01. 09. 2008. 18:55

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas Tr11 » 25. 11. 2015. 21:11

Ise kasutan teist aastat Busch + Müller IXON IQ Speed Premium LED 90 luxist lampi ja väga rahul. Kuna aku käib pika keerdus kaabliga külge, siis külma ilma korral saab selle põue sooja panna. Lamp vastab kõiksugu karmidele saksa liiklusohutus ja kvaliteedinõuetele - StVZO (Germany) approved for road bikes up to 11 kg. Aku peab kaua vastu ja tegelt on talle ilmselt lihtne ka suvalist akut külge ühendada. Valgusvihk valgustab lisaks kaugemale alale ka vahetult rattaesist ala - näeb hästi auke.

Mainiks ka, et rattalampi valides vaadake ikka luxe, mitte luumeneid. Luumenid ei anna tegelt suurt essugi infot selle kohta, kui hästi ja kui kaugele lamp tegelikult sõitmisel teed valgustab. Kiiremaks sõiduks võiks min 30-40 luxi ikka olla.


Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 788
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas LauriA » 01. 12. 2015. 09:29

Eilsest sellise tule omanik:
http://www.ebay.com/itm/191194790389

Esimene mulje mingil pimedal singlil Kloostrimetsas oli sarnane nagu kommentaatoritel pärast Tõnis Vanna poolt löödud väravat :-)
https://www.youtube.com/watch?v=d_BWmoYxZr0
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

PKT
Rattur
Postitusi: 149
Liitunud: 04. 11. 2015. 16:02

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas PKT » 01. 12. 2015. 09:45

Valgustus on hea ja tänaval liigeldes pane kõige väiksema peale ja suuna alla, muidu pimestad vastutulijad ära. Kuid kõik pole kuld, mis hiilgab. Peale esimest porist sõitu põles mul ainult üks led veel ja klaas oli seest porine. Lahti võttes selgus, et sisuliselt ei kaitse sisemust mitte miski, mingi hädine tihend(kui seda selleks saab nimetada) eespool siiski oli. Siit soovitus sulle, võta nii eest kui tagant kruvidest lahti ja silikooni korralikult ära ja pane kokku tagasi. See peaks lihvima selle uue lambi "veekindluse" probleemi. Teine probleem oli akukoti kinnitusega. Selleks kasutasin lõpuks teipi, mis tagas kindluse, et ka pärast sõitu see veel alles oleks. Aga muidu pole kurta :)

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 788
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas LauriA » 01. 12. 2015. 11:02

PKT kirjutas:Valgustus on hea ja tänaval liigeldes pane kõige väiksema peale ja suuna alla, muidu pimestad vastutulijad ära.
Jah, olin sellest teadlik, et tänaval (sõitsin ainult kergliiklusteedel) tuleb alla suunata. Kloostrimetsas sai vähemalt aeglaselt sõites samuti hakkama kõige nõrgema valgusega.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

volvofriik
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 09. 02. 2013. 03:50

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas volvofriik » 21. 08. 2016. 15:05

phoenix kirjutas:
Indreq kirjutas:Kuna sügis pole enam mägede taga, siis ilmselt peagi tuleb jälle tuled peale panna.
Ja kui kasutate tagatuld, siis kasutage PIDEVALT PÕLEVAS REŽIIMIS!
Igasugu ägedad fläshid kaovad pimedas kõikvõimalike peegelduste, vihmatilkade, liiklusmärkide, fooride, reklaamide jm juhuslike ja ebastabiilsete valgusallikate vahele lihtsalt ära. Pidevalt põlev tuli on palju kaugemalt nähtav ja märgatav kui ükskõik mis vilkuv majakas.
Vaidlen vastu. Pidev punane uinutab valvsuse. Vilkuv, eriti lonkava rütmiga vilkuv, mõjub ohuallikana. Vilkuridki vilguvad, mitte ei põle niisama.
Mul on tandemil, püsivalt põlev ja sellele lisaks ka vilkuv. Kuna aga needki ei päästa mind nähtamatu staatusest, sai pandud, teisele rattale taha ka sinine LED( Lihtsalt katseks). Odavasse pealampi istutatud välgumihkili LEDike. Selle peale on mölisema tuldud. Pidi häirima( no hoia siis kaugemale - ei häiri enam). See aga tõestab, et raudteelt tuntud, sinine tuli, on nii palju effektiivsem, et ei jää märkamata. Eks üheks põhjuseks ole ka see, et autojuhid on punasega nii harjunud, et ei pane omasse mõttesse süvenenult seda enam tähelegi. Sinine on aga midagi ootamatut(olete kõik näinud siniseid jõulutulesid majadel ja kuidas need silmale mõjuvad). Olgu öeldud, et sinisele lisaks on ka punane, et mitte liiklusseadusega päris pahuksisse minna. Onu miilits oli lahendusega päri kui asja lahti seletasin ja oma hiljutist ohuolukorda tutvustasin.
Esilatern on mul aga klassist 2400Lm... Ja just autojuhtide pärast. Kenasti keeratav nii, et valgustab tee serva, kedagi ei pimesta, mulle jätab aga piisava valgustatuse. Kes aga kaugeid maha ei võta, saavad täiega. Kohalikud sohvrid on kenasti välja koolitatud. Nendega enam probleeme pole. Muidugi on kahju, et elementaarse viisakuse ja liiklusseaduse täitmise( ühtegi kaasliiklejat ei tohi pimestada - isegi jalakäijat mitte. Viimane muidugi eeldusel, et sa teda näed kuna ta kannab kohustuslikku helkurit), peab vägivallaga selgeks tegema. Olgu öeldud, et talvel, jala käies, kannan seda sama rattalampi, pealambina ja samamoodi ei koonerda kasutamisega. Mina ei pea, mingi ohmakast autujuhi pärast, kuskile kraavi kukkuma ega viga saama kuna temale, käib üks vasaku käe sõrmeliigutus, üle jõu. Tema kulgeb, mööda valgustatud rada edasi, mina olen aga silmist tükk aega pime. Aga ju see on tõhusaim variant - küla ja kutsi teema. Lisaks eelkirjeldatud "effektidele" kannan rattaga sõites ka jopet, mis on üleni helkurmaterjalist. Ja kui tihti on see põhjustanud taganttuleva autojuhi pidurdava reaktsiooni. Ju ma tundun tee kohal hõljuva kummitusena...
Kõik see kokku garanteerib, et keegi ei saa pärast käsi laiutada ja kurvalt vabandada - MA EI NÄINUD...
Ja mulle meeldib sõita nii, et tee on valge. Mitu pauku, sellega ka ära hoitud. Muidugimõista ei kaitse idiootide eest ka see. Hiljuti tuiskas Keila-Joal, silla juures, pargi kurvis, mulle vastu täiesti valgustamata must ratas, tohman kukil. Pealegi vastassuunas. Jube narr on jalgrattaga laupkokkupõrget korraldada. Vajutasin õhkpasunat, pilk peeglisse ja kõrvalpõige ja jõudsin vaid kuulda - PAšOL NAHHUI... Äkki peaks ratta varustuses olema ka midagi kõvemat ja äkilisemat. Pesapallikurikas... pauguraud... Pauguraud tegelikult on. Stardipüstol. Idioodistunud koerte tarvis.

volvofriik
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 09. 02. 2013. 03:50

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas volvofriik » 21. 08. 2016. 15:39

j6ukur kirjutas:Nagu varemgi öelnud - liikluses on viisakas lambile katik külge monteerida, mis sarnaselt autotuledega valgusvihu ülevalt ära lõikab. Mul on lenksulambil plastikust nokk, mida on ülimalt lihtne üles-alla asendisse painutada.
* Grill-liha purgi kaas
* Sisekummi rõngas ümber lambi
* käärid
* 5 minutit vaba aega

Sõidu ajal saab sättida õige lambi nurga, kus teepiirde postid ja liiklusmärgid enam vastu ei sära, kuid tee pind valgustatud on. Samuti on kasu laiemast valgusvihust. Hiinakad pakuvad vaikimisi taskulambi täppi / rõngast, mitte valgusvihku.
Mul on vanal rattalambil, nurk maha "lõigatud" Pandud kolnurkne varjuk, et vastutuleva auto kohale jääks nn. pime laik Nagu tsiklituledel. Mis ma tasuks sain? Selle, et hakati jälle nahaalselt minu silmi kaugetega kõrvetama. Nüüd on mul aga selle vastu relv. Rattatuli, mida ma ei kõhkle kasutada ja mis jääb pimestajale, pikaks ajaks meelde. Nagu ma kuskil mainisin, siis minu kodukohaümbruse autojuhid, on kõik, kenasti välja koolitatud. Ilmselt tunnevad juba tule ja helkurite järgi ära, kes tuleb ja aegsasti kaovad kauged.. Mõni gastroleerija saab veel aeg ajalt tundma, mida tähendab jalgratta tuli ja et ka jalgratturit( talvel ka jalakäijat) ei tasu ignoreerida ega teda pimestada. Olgu veelkord öeldud, et mul on see tuli, liigutatava kinnitusea peal( alus, mingilt vanalt rattalambilt). Kui vajan sõiduks võimsat valgust, suunan ta otse ette ja naudin. Tuleb keegi vastu, on vaid pöidlaliigutus ja ta pöördub tee äärt valgustama, kedagi pimestamata. Jalakäija puhul on selle eelduseks siiski see, et ma olen teda aegsasti näinud - ehk siis - ta kannab helkurit( mis muideks on ka kohustuslik) Olen neid lampe ka teistesse korpustesse aretanud ja saanud väga häid tulemusi. Ka valguse hajutatuse osas. Osadel ratastel on lihtsalt retrolambid ette nähtud ja mingi ultramoodne vidin lenksu peale ei sobi. Siis lähebki loosi korpus koos klaasiga, elektroonika, koos lülitustega näiteks rattakella sisse( kellana asi muidugi enam ei tööta) ja saabki vägeva valgusega komplekti, millel silm puhkab.

taavi137
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 04. 07. 2015. 19:30

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas taavi137 » 02. 09. 2016. 21:45

taavi137 kirjutas:Tere

Oleks soov ka enda ratta peale tuli muretseda. Plaan oli ebyast osta 7500 lm lamp usb otsaga. Ja siis lisaks akupank kuskil 20000 mah. Nüüd küsimus teile, kas keegi on sellise lahenduse endale soetanud? Kas on hea lahendus? Igasugune tagaside on teretulnud.

Et asja selgemaks teha lisan ka lingid.

Lamp
http://www.ebay.com/itm/7500-Lumen-3X-C ... 56750b5aae

Akupank
http://www.amazon.com/dp/B00FDK2G2C/ref ... gub0B20YWN

Terv
Taavi
Seda lahendust ei soovita! Olen nüüd juba kaks korda usb juhet vahetanud(põleb läbi). Lamp ise on uskumatult valge:) palju neid luumeneid on ei tea aga ette näen kõik ilusti ära. Arvan et ostan sissekeeratava voolu kaabliga lahenduse. 02.09.2016

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas erikr » 02. 09. 2016. 22:34

Mul on vähemalt 4 aastat olnud Sigma Power LED Evo.
Kestab umbes 5 tundi täie võimsusega.(3 võimsusastet) Ehk laen akut enamasti peale teist sõidukorda. Sügisene pimedas sõit jääb tavaliselt 2-2,5 h kanti.
Paberite järgi 900 lm. Tee ja mets on valged. Kui põrutan selle tule valgel esimesena metsas juurikatel, niutsuvad ka kordi võimsamate mootoritega tondid mu selja taga.
Tänapäeval on kindlasti juba elektriliselt efektiivsemaid lahendusi.
Oluline on, et tegu oleks sama tootja poolt samas komplektis tarnitavate lambi, aku ja laadijaga.

USB kaudsed megad milliamprid on soe õhk. Käib hetkeks mõnus soe sahmakas üle selja ja peale seda on külmem kui enne ükskõik mida. Nagu oleks püksi teinud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

tumbuser
Rattur
Postitusi: 65
Liitunud: 12. 05. 2004. 14:37

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas tumbuser » 04. 10. 2016. 20:37

Täna oleks sõitnud pimedaga sügavasse asfaldiauku, viimane aeg midagi osta, aga kurat ma ei suuda otsustada. Kas osta jalgrattatuleks

1. https://tootemaailm.ee/toode/mugav-kval ... rattatuli/
2. http://www.taskulambid.eu/tm06.html
3 https://www.cube.eu/equipment/zubehoer/ ... led-black/

Üks on odav ja 7000 lm, ühte kiidetakse taevani, teine olevat äraproovitud.
Viimati muutis tumbuser, 04. 10. 2016. 20:50, muudetud 1 kord.

clx
Rattur
Postitusi: 410
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas clx » 04. 10. 2016. 20:47

Sellele Cubele kaks pöialt üles. Toimiv, lollikindel asi. Aku väga hea, muuhulgas peab ka külmale vastu. 2h kõige eredamas režiimis kestab turvalise varuga. Ainult vilkuv režiim võiks olla on/off asemel olla hetkeline väike täiendav "boost" valgusvihule. Kui lihtsalt on/off vilgutamine, siis tekib ikka korralik stroboskoobiefekt ja silmale on see lõpuks päris väsitav. Nt. Catlike lampidel on see veidi paremini lahendatud. Muus osas aga tuld! :)

Nende noname Hiina imede juures (esimene link) peaks olema sõna kvaliteetne ilmselt jutumärkide vahel... vähemalt minu põgusatele kokkupuudetele tuginedes analoogsete toodetega.

tumbuser
Rattur
Postitusi: 65
Liitunud: 12. 05. 2004. 14:37

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas tumbuser » 04. 10. 2016. 20:51

siis ostan selle cube, aitäh nõuande eest. :)

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 788
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas LauriA » 04. 10. 2016. 21:36

clx kirjutas:
Sellele Cubele kaks pöialt üles. Toimiv, lollikindel asi. Aku väga hea, muuhulgas peab ka külmale vastu. 2h kõige eredamas režiimis kestab turvalise varuga. Ainult vilkuv režiim võiks olla on/off asemel olla hetkeline väike täiendav "boost" valgusvihule. Kui lihtsalt on/off vilgutamine, siis tekib ikka korralik stroboskoobiefekt ja silmale on see lõpuks päris väsitav. Nt. Catlike lampidel on see veidi paremini lahendatud. Muus osas aga tuld! :)

Nende noname Hiina imede juures (esimene link) peaks olema sõna kvaliteetne ilmselt jutumärkide vahel... vähemalt minu põgusatele kokkupuudetele tuginedes analoogsete toodetega.
Kui kvaliteetne tähenda seda, et toode vastab tarbija nõudmistele, siis IMHO ei ole nendel Hiina imedel häda midagi. Enda omaga olen rahul, ainuke miinus on see, et aku on lahja - maksimum võimsusega kestab tõenäoliselt ainult 2 tundi, kõige nõrgema valgustugevusega ei ole aga siiamaani hätta jäänud. Eelmine aasta tahtsin samuti sama lampi, mis ErikR kasutab - aga siis ei olnud seda Eestis saada.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
miilits
Rattur
Postitusi: 589
Liitunud: 01. 08. 2010. 16:46

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas miilits » 05. 10. 2016. 06:06

Üldjuhul nende hiina lampide ainus probleem ongi see, et nö akupank ei sisalda õigeid padruneid. Olen seni kõik ära vahetanud oomi poest korralike vasta ja talvel -15 kannatab 5 tundi täie valgusega väljas olla.
"It never gets any easier, you just go faster"

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7961
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas KaupoR » 05. 10. 2016. 07:46

Jalgratturina, jooksjana/jalakäijana ja autojuhina palun - OSTKE LÕIGATUD VALGUSVIHUGA LAMP!
If everything's under control, you're going too slow!

clx
Rattur
Postitusi: 410
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas clx » 05. 10. 2016. 08:35

miilits kirjutas:Üldjuhul nende hiina lampide ainus probleem ongi see, et nö akupank ei sisalda õigeid padruneid. Olen seni kõik ära vahetanud oomi poest korralike vasta ja talvel -15 kannatab 5 tundi täie valgusega väljas olla.
Jah, kuid mitte vist ainult. Ise olen kokku puutunud 3 hiinakaga - ühel kadus nupp korpusesse teisel päeval, ühel andis järele juhtme ühendus lampi ja alles kolmandal aku. Kokkuvõttes maksad ikka korraliku lambi raha ja lisaks hiinaka maksumuse koolirahaks ;)

peetersch
Rattur
Postitusi: 56
Liitunud: 29. 07. 2005. 13:41

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas peetersch » 05. 10. 2016. 08:37

KaupoR kirjutas:OSTKE LÕIGATUD VALGUSVIHUGA LAMP!
(y)

Kõik need tumbuseri pakutud variandid on metsa sobilikud, aga mitte nii väga liiklusesse. Järjest varem läheb õhtuti pimedaks ja järjest enam tekib valgustatud rattureid liiklusesse. Metsas on suhteliselt ükstakama, mis prožektoriga keegi sõidab, aga sama prožega liikluses osaleda on vale. Kellelegi ei meeldi kaugtuledega vastusõitjad.

camouflage
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas camouflage » 05. 10. 2016. 09:32

Ise kasutan sellist tagasihoidlikku lambikest:

http://www.hawaii.ee/et/blinder-arc-640 ... yword=knog

Aga eelmine nädal lendas mulle Saku metsas üks tüüp sellise prožektoriga vastu, et pärast nägin veel pool tundi silme ees imaginaarset valguskera. Samas olen mõelnud, et metsas võiks lisaks juhtraua lambile ka kiivri küljes midagi olla, mis natuke suurendaks valgusvihku ning kui üks lamp peaks järsku tühjaks saama (päris vastik on pimedas metsas koduteed otsida...).

Kasutaja avatar
miilits
Rattur
Postitusi: 589
Liitunud: 01. 08. 2010. 16:46

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas miilits » 05. 10. 2016. 09:42

camouflage kirjutas:Ise kasutan sellist tagasihoidlikku lambikest:

http://www.hawaii.ee/et/blinder-arc-640 ... yword=knog

Aga eelmine nädal lendas mulle Saku metsas üks tüüp sellise prožektoriga vastu, et pärast nägin veel pool tundi silme ees imaginaarset valguskera. Samas olen mõelnud, et metsas võiks lisaks juhtraua lambile ka kiivri küljes midagi olla, mis natuke suurendaks valgusvihku ning kui üks lamp peaks järsku tühjaks saama (päris vastik on pimedas metsas koduteed otsida...).
nipukaga kiivril omal selline lisaks http://www.digikaup.ee/tooted/led-lambi ... mp-kx-f629
"It never gets any easier, you just go faster"

mlt
Rattur
Postitusi: 44
Liitunud: 05. 04. 2014. 22:16

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas mlt » 05. 10. 2016. 10:11

Sel hooajal sai pimedale vastu tuldud Ituo WIZ20'ga
Tugev tükk, 2x18650, vaba juhtmetest ja kummirõngastest, lamp lenksul kenasti tasakaalus, klamber on senised juurikalõigud, ühe kiirema maoka ja väiksemad koperadmised kenasti üle elanud, midagi lahti logisenud ei ole ja vajuma ei kipu. Suht hea variant ka alustajale lambihoolikule, laadija on sisse ehitatud, usb-kaabel käib külge. Kui tavaliselt ei olse sarnastel isenditel akude vahetamist ette nähtud, siis tollel Ituol käivad pulgad kiirelt sisse-välja. Kuna vastavat kola on ka varasemast olemas, siis enda eelistus on akud peale sõitu "päris" laadijasse laduda.

Miinustest vast nii palju, et ilma juhendita esimest korda opereerides on paras Enigma, peale pisukest klikkimist on seadistamine ning kasutus igati ladus, liides ilmselt Glowormi või muu järgmise hinnaklassi tootja pealt maha viksitud. Lisaks võiks optika metsas lammutamise tarvis vähe laiema nurgaga olla, USA edasimüüja annab annab komplekti laiema nurgaga reflektoreid kohe kaasa, UK'st tellides hetkel veel mitte. Samas on tegu stamp-juppidega, Fasttech, Leddna vms pakutav sobivat kenasti ja vahetamiseks midagi lahti sulatama ega kangutama ei pea.

Käest läbi käinutest teine neutral-white märkega lamp, jahedama-sinisema tooniga asjadest on plaan ka edaspidi eemal hoida. Liikluses kasutamise tarvis lõikavad kulmud ülemist otsa ka natuke ära, Busch+Mülleriga muidugi ei võrdleks, aga need viimased on voo kuju poolest jälle metsas vähe klaustrofoobsed, vähemalt minu jaoks, aeg-ajalt käin siiski kontrollimas / meelde tuletamas :)

Lambi esimesed ristsed sai tehtud Pärnu öisel XDreamil, hoidsin seda ka rattast eemal olles ligi (loe: toimib ka tasku-/otsingulambina) ja nii sai seda esimese 5 min jooksul ka lainetes loputada. Seni toimib. Praegustel pimedamatel võimlemistel hoian kiivril või kotis ka ühte 1x18650 Zebralight'i, sarnase soojema spektriga. Vajadusel annavad kaks tuld kokku 2000-2500 lm, enamus juhtudel on kasutuses sellest ~ pool ja kui ZL metsa jõudes veel kotis on, siis sinna on see jäänud ka õhtuse sessiooni lõpuni. Pealegi on puhtalt lenksutulega sõites asi kuidagi .. värvikam .. ja saab kogu valguse vajadusel kiiremini maha klikkida / alla suunata. ZL'il on ilma juhendita alustades samuti Enigma-maik küljes ja kuna kahel lambil ei oma klikid, topelt-klikid ja muud liigutused just sama mõju, võib see kergelt juhtme krussi ajada.

MartinMK
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 20. 10. 2011. 08:41

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas MartinMK » 05. 10. 2016. 10:18

Kes korralikku akut soovib siis julgen soovitada neid:
http://www.kaidomain.com/Search/SearchResult.NCR/348

Tegemist kontrollitult Panasonicu elementidest tehtud akudega ja ka mahutavus vastab sellele mis kirjas. Täpsemalt saab igaüks kel huvi lugeda
http://forums.mtbr.com/lights-night-rid ... 95303.html


Hiina lampe ostes soovitan osta ainult lamp ning siis aku eraldi sealt, ise kasutasin 4 elemendiga akut terve eelmise talve ja enamasti oli pool aku mahtuvust veel alles peale sõitu.
Sel aastal ostsin kiivrilambile sealt 2 elemendiga aku juurde.

väntur
Rattur
Postitusi: 25
Liitunud: 11. 07. 2011. 11:13

Re: Jalgratta tuled

Postitus Postitas väntur » 05. 10. 2016. 12:14

mlt kirjutas:Liikluses kasutamise tarvis lõikavad kulmud ülemist otsa ka natuke ära, Busch+Mülleriga muidugi ei võrdleks, aga need viimased on voo kuju poolest jälle metsas vähe klaustrofoobsed, vähemalt minu jaoks, aeg-ajalt käin siiski kontrollimas / meelde tuletamas :)
Paraku need "kulmud" ei aita karvavõrdki, kui siis ainult tuli täiesti nina vastu maad keeratuna. Reeglina aga nende heade metsasõidutulede omanikud väsivad üsna ruttu isegi heade kavatsuste olemasolul ära, sest no ei jõua kogu aeg seda tule üles-alla keerutamist teha.
Pane oma rattavalgusti samamoodi, nagu fotol siin artiklis (http://www.phred.org/~josh/bike/bikelights.html) kusagile seina äärde pimedas. Sealt näed valguse jaotust horisontaalis. Kas on selgelt eristuv intensiivse valguse joon horisondist veidi allapoole (horisondile jäävad vastutulevad jalakäijad, ratturid ja autojuhid) või mitte? Tõenäoliselt mitte.

Ehk siis ühinen eelpoolkõnelejatega. Metsas singlitel, kus vastutulijaid ei ole, olgu prozektor misiganes, valik on suur. Tavaliikluses, sh jooksjatega rajad vms. on koonilise, lõikamata valgusvihuga rattatuled no-no. Stroboga sama lugu. Ilmselt, kui vaja tõesti eredat metsas kasutamise prozektorit ja samas sinna metsa liikluses rattal kohale sõita, siis jääb üle ainult korraga kahte esituld omada. Üks prozektor ja teine liikluskõlbulik, lõigatud valgusvihuga.
Või noh, siit artiklist (http://bicycles.stackexchange.com/quest ... ng-drivers) on näha, kui suured need (lisatavad) kulmud peaks olema, et üldse mingisugustki valgusvihule tuntavat lõikamise mõju avaldaksid. Aga isegi sellise katte olemasolul peaks tule üksjagu alapoole keerama, kui tahta selgelt horisondist allapoole jäävat intensiivse valguse jaotust. Lisaks muidgi see, et 1/3 valgusenergiast läheb lihtsalt aia taha, st aku kulub ikka täie eest.

Vasta

Mine “Jupid”