2 käiku ees ja gripshift

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1117
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas siim_s » 19. 02. 2012. 10:29

Hetkel on rattal traditsiooniline 3x9 käigusüsteem, sram x7 tagakäikari ja sama sarja gripshifteritega, esimene käiguvahetaja on Deore (pärit ajastust enne 10s süsteeme). Plaan on osta ette uued vändad ja tahaks 2 hammakaga varianti, näiteks sram s1400 vms. Kas piisaks ainult väntade vahetusest või on vaja ka muid asju vahetada? Eelkõige tekitavad küsimusi:
1) Kett. Hetkel on 9s kett.
2) Esikäikar. Kas annab niimoodi ära piirata, et liigub ainult kahe hammaka vahel?
3) Shifter. Kui käikari saab ära piirata, kas siis toimib shifter ka juba iseenesest?

TONN
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 03. 06. 2009. 10:30

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas TONN » 19. 02. 2012. 11:12

Võid vabalt kolmesele vändale jätta ka ainult 2 hammikat - pole vaja väntasid vahetada. Ise kasutasin pikalt ees XO 42-28 (oligi 2x10 variant), taga XT 9-ne kassett, XT 9-ne kett, XO 3-ne shifter ja X9 3-ne esivahetaja - kõik toimis.
Hetkel on talverattal XT 3x9 vändad, milledel suur hammikas on ära jäetud (sisemised 36-22), XT 9-ne kett, XT 9-ne kassett, XO 9-sed shifterid ja SLX 2x10 esivahetaja - ikka toimib. Oleks töödanud ka XT 3x9 esivahetajaga, aga seda ei saanud piisavalt madalale lasta.
Keti valik sõltub kassetist - üheksane kett on paksem ja 10-sele kassetile ei hakka ehk kui sa jätad 9-se kasseti, pole mingit probleemi - ees toimib 9-ne kett mõlemal süsteemil.
Käikarit saab piirata 2-seks ja shifter teeb, mis käikar ütleb - vähemalt mul küll.
Tuuni kaine peaga!
Tõnu
Tel. 5179614
Eelistan helistamist.

Kasutaja avatar
MaT
Rattur
Postitusi: 247
Liitunud: 25. 01. 2005. 13:46

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas MaT » 19. 02. 2012. 14:45

TONN kirjutas: shifter teeb, mis käikar ütleb - vähemalt mul küll.
mul on vastupidi

TONN
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 03. 06. 2009. 10:30

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas TONN » 19. 02. 2012. 18:49

MaT kirjutas:
TONN kirjutas: shifter teeb, mis käikar ütleb - vähemalt mul küll.
mul on vastupidi
Sul on tuline tõsi - mul on ka ikka niipidi, aga mõte oli selles, et kui käikar piirata 2-seks, muutub shifter ka 2-seks.
Tuuni kaine peaga!
Tõnu
Tel. 5179614
Eelistan helistamist.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas Villem T » 19. 02. 2012. 21:07

Naised saunas rääkisid, et 2x10 ja 3x10 esikäikarit/kränki ristkasutada ei saa.

TONN
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 03. 06. 2009. 10:30

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas TONN » 20. 02. 2012. 22:42

Villem T kirjutas:Naised saunas rääkisid, et 2x10 ja 3x10 esikäikarit/kränki ristkasutada ei saa.
Selge see, et kui panna 2x10 käikar 3x10 krängile ja loota, et saadki 3x10 süsteemi, on suht lootusetu, aga miks vastupidi ei võiks teha, ma küll ei tea.
Tuuni kaine peaga!
Tõnu
Tel. 5179614
Eelistan helistamist.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas Villem T » 21. 02. 2012. 18:11

TONN kirjutas:
Villem T kirjutas:Naised saunas rääkisid, et 2x10 ja 3x10 esikäikarit/kränki ristkasutada ei saa.
Selge see, et kui panna 2x10 käikar 3x10 krängile ja loota, et saadki 3x10 süsteemi, on suht lootusetu, aga miks vastupidi ei võiks teha, ma küll ei tea.
Naised rääkisid, et kellegi 2x süsteemi oli kogemata paigaldatud 3x esivahetaja ja see ei toiminud sugugi. Ühe juhtumi pealt arvan muidugi. Aga arvestades vipstükitootjate isu uusi vipstükke müüa, tundub usutav et seal on erinev parallelogramm/trossi käik/hammakata vahe vms.

Aga puhtalt rehkendan, isiklikud empiirilised või muud andmed puuduvad.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Re: 2 käiku ees ja gripshift

Postitus Postitas vaikija » 21. 02. 2012. 23:00

vahe lihtsalt selles,et kolmene tahab saada pikemat raami, mille vahel kett liigub( sest kui väiksem on 22 ja suurem 44). Kahesel on lühem vahetaja raam, sest näiteks kui suurem on 38, siis vahetaja raami ots hakkab (olles õigel kõrgusel) vastu rattaraami (chainstay) käima. Ja kui isegi ei käi vastu,siis lihtsalt 28-42 ülekandel kett ei liigu vertikaalselt nii palju ja vajadus pikema vahetaja raami järele puudub.

Vasta

Mine “Jupid”