Olen keti venimisest ja puruks astumisest säärased tegureid leidnud:
* Saad kallimate/paremate? komponentidega ratta. Ntx Aliviolt lähed XT peale. Hakkad kohe raskema rauaga vajutama. Kiirendades ja mäest üles ikka püsti vändates. Sest asi (pood ütles, et kvaliteetsem ja kannatab koormamist) ju töötab.
* Lähed 7/8 tagakäigulisest (kett on siis narrow) 9 tagakäigulise peale (kett on siis ultra/extra/super narrow) Kuna kett on kitsam, siis kuluvad ka keti tihvtid kiiremini. Nende kokkupuute/tööpind pukside sees on ju väiksem.
* Paremate komponentidega sõidad rohkem variandiga, kus kett hammakatel suht viltu. Ntx ees väike ja taga väike. Sest asi ju töötab. Tagajärjeks sisemiste lüliavade kiirem väljavenimine/kulumine.
* Üldfüüsis on paranenud ja jalg lihtsalt raskem/tugevam. Ei ole enam põhjust/tahtmist kerida.
* Rajad/trassid kujunevad tänu paremale treenitusele pikemaks, seega enam võimalusi, et tagasiteel ca 10-30 kilomeetrit sõidad õlist/vahast otsasaanud kuiva, krigiseva ketiga. Too jälle venib.
* Võisteldes ca 2-3 tundi on sul täitsa suva, mis jalgevahel toimub. Liituvad enamus eelpool öeldud teguritest.