Milline ketaspidur ?

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Milline ketaspidur ?

Postitus Postitas Ermo » 02. 09. 2003. 08:23

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 19:09, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: Milline ketaspidur ?

Postitus Postitas Ruve » 02. 09. 2003. 09:50

Ermo kirjutas:1. Magura Marta http://www.magura.com/english/frameset/default.htm
tundub hea, kuid klotsid pidid kiiresti kuluma ja lisaks olema kallid.
need ju Merida Magnesium Race'il küljes.Mine proovi poes kas ikka tahad neid kettaid...mina küll ei kujuta ette,et peaks selliste pidurutega sõrmi piinama :roll: võibolla tõesti,et kuskil mägedes kui pidevalt peab pidurdama ja V klotsid kuluks lihtsalt ühe trenniga ära,aga eestis küll ketas mingit eelist ei anna.

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Re: Milline ketaspidur ?

Postitus Postitas Caarel » 02. 09. 2003. 11:12

Ruve kirjutas:võibolla tõesti,et kuskil mägedes kui pidevalt peab pidurdama ja V klotsid kuluks lihtsalt ühe trenniga ära,aga eestis küll ketas mingit eelist ei anna.
No Rakvere etappi oli küll tore kraavikaldalt vaadelda kuidas üks suur ja kole V pidurite vilin ja ragin ainult käis ja ükski pidur ei toiminud kellegil.
Sõidan küll suvaliste Deore mehhaanilistega aga V juurde ei astu enam kunagi. Pigem piilun kevadeks midagi hüdraulilist.
Jooksudes kaaluliselt vahet ka ju ei teki. Õlid on juba kergemad kui V-d ning ainus mis kaalub rohkem on rumm (kui kaalub).

Kasutaja avatar
5TH ELEMENT
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22

Postitus Postitas 5TH ELEMENT » 02. 09. 2003. 12:08

endal kogemused järgnevate ketaspiduritega:
Avid mehaaniline esimene
Deore meh. tagumine
Magura Louise 02' õli esim.
Magura Clara õli
Magura Gustav M õli DH 02'/03'
Hayes õli DH

ma arvan, et küsimus polegi enam niivõrd selles, kas Eestis xc vallas neile rakendust leiab, vaid tunnetuses ja ajaga kaasaskäimises. sest tunnetus, eriti kõige kallimatel DH õli omadel on lausa fantast! sa lihtsalt mängid nende sujuvuse ja pehmusega;)

ja kuna ketas on tõesti juba maailmas läbi löönud, siis varsti on juba igal rattal mingid kettad, nii et varem või hiljem tulevad nad niikuinii.

mehaanilisest jättis Deore üsnagi sümpaatse mulje, kuigi hüdrauliliste vastu nad ei saa, viimased lihtsalt on sujuvamad/võimsamad.

ja üks asi tõesti veel, et keegi juba mainis varem, et kui V-dega kipub ratas ikka plokki minema, siis ketastega saab mängida, st kui plokki ei lase, siis on ka juhitavus parem ja rohkem kontrolli all, eriti libedaga.

aga noh, ega mingi 1-2a a'la XTR V-dega saab ikka vabalt xc vallas veel hakkama ma arvan.

aga ise võtaks neist vist Martad ikkagi, sest Magura on ikka juba pika ajalooga Saksa label.

Kasutaja avatar
sileem
Rattur
Postitusi: 94
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:02

Postitus Postitas sileem » 02. 09. 2003. 12:40

... ja siis tuleb varsti ABS...


meelis

Kasutaja avatar
Konflict
Rattur
Postitusi: 311
Liitunud: 16. 04. 2003. 20:21

:)

Postitus Postitas Konflict » 02. 09. 2003. 13:46

mina sõidan xt-ketastega väga hiad V-ga ei anna ikka võrreldagi:) Iga ilmastikuga töötab olgu soppa palju tahes ikka võtavad

Kasutaja avatar
Arbo
Rattur
Postitusi: 602
Liitunud: 02. 05. 2003. 08:41

Postitus Postitas Arbo » 02. 09. 2003. 15:14

Kasutan tavaklotside (mitte keraamiliste) XTR V-pidureid keraamiliste velgedega ja Rakveres küll kordagi ei tundnud, et pidur poleks võtnud. Ka lingid on XTR. Pigem oli nii, et vändata ei julgenud - diagonaalis juurikad viltu üle raja :?, seal polnud piduritega nagunii miskit teha enam, tuli veereda või jalg maha panna.

Ketas annab kindlasti eelise siis, kui Tahkol ei-tea-mitmendat korda 2kmsel laskumisel oled - just siis väsimuse foonil. Modulatsiooni ja tunnetust saab ka korralike ja reguleeritud V-dega. Eestis tundsin pidurdamisest tingitud käsivarrelihaste väsimust viimati vist Otepää EMV-l, kuid siis olin üldse ratast sõitnud mõned kuud.

Ketta veel üheks miinuseks, mida sageli jäetakse tähele panemata on see, et tuleb kasutada ka erijookse, mis reeglina on raskemad, kui V-piduritele mõeldud.

Aga kui mu rattal muutuksid olemasolevad pidurid rahaks, et osta kettad, siis ma seda ilmselt siiski teeksin :wink:

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

kettad

Postitus Postitas mart2 » 02. 09. 2003. 17:20

Endal rattal tehasest mehaanilised:
album_page.php?pic_id=328

album_page.php?pic_id=327

Olen sõitnud v-dega, kuid ketastega on tunne parem. Maastikul sai proovitud ainult Elvas, kuid paaris kohas peale porist läbisõitu oli 'naabrimehega' pidurdamisel korralik vahe sees.

Ei tea, kas nii on õige, kuid reguleerisin tagumise piduri õrnalt libisevaks ja esimene on 'kui kännu taga'. Peale seda on kurvidega laskumistel ratas palju 'kuulekam'.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 10. 01. 2004. 12:04

Enda eelmisel rattal olid siin juba ära mainitud hayes-i hüdraulilised: paremat pidurdamisetehnoloogiat pole küll kuskil tunda saanud. Need olid peaaegu et liiga head. Neid vabatahtlikult küll poleks ära andnud.

Ruuno
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 24. 07. 2003. 14:28

Postitus Postitas Ruuno » 21. 01. 2004. 16:48

Tekkis asjatundmatu küsimus, kas tubeless + ketas jooksud on ka olemas :?: :oops:
Spordin oma lõbuks!!!

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 21. 01. 2004. 17:14

Ruuno kirjutas:Tekkis asjatundmatu küsimus, kas tubeless + ketas jooksud on ka olemas :?: :oops:
no ikka on. see tubless ei muuda jooksul ju midagi.

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 21. 01. 2004. 17:27

Uhh, vaatasin huvi pärast netis just Magura Martat. Pole miskit öelda, tunduvad ilusad ja head. Hakkasin mõtlema, et kui kasvõi ühe piduri ostaks, et ei tea kas hind ületaks minu Author mtb kunagist ostuhinda kõvasti või ainult natuke??? :lol:

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 15. 09. 2004. 15:23

Korjan pea-aegu aastavanuse teema üles. MM-i külastades veendi mind ümber varem või hiljem discidele üle minema. Kas kellelgi on selle hooaja jooksul lisandunud kogemusi, et milline mudel võiks olla tip-top. Kas peale Magura Marta SL-i ja XTR-i kõlbaks ka odavamatega sõita :) Sest üsna kallid on kuradid. Ons kellelgi soovitusi jagada?

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 15. 09. 2004. 16:36

No kui kaal 430g + 430g on sobiv ning hinda kokku ca 200 EURi siis soovitan soojalt HAYES HFX9 XC pidureid. Töötavad kui loomad ning ei tea kas neid XC-s ära ka kasutatakse kuna nendega kimatakse ka DH/FR radadel (küll mitte kõigil ja kõikjal). Saksast saadaval vabalt tellides.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 15. 09. 2004. 18:37

On kuulda jutte,et XT disc on õnnestunum kui XTRdisc.

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 15. 09. 2004. 20:05

Omal üle aastane kogemus xtr ketastest. Hea ja mõnus on sõita, aga ükskord poris hakkasid klotsid lihtsalt peale jooksma ja lõpuks ei jaksanud enam vändatagi. Puhastasin, surusin kruvikaga klotsid laiali ja sõit jätkus... õhtuks viskasin klotsid minema, ära olivad kulunud. Veidi takistavad ka vabajooksu, sest klotsid ei lähe ju päris tagasi, vaid jäävad väga täpselt ketta lähedale, puutudes vahel kergelt ketast. Iga kord kui ratta alt võtad ja tagasi paned, jääb kinnitus mitme sajandiku võrra erinev ja klotsid peavad jälle ennast paikka töötama. Häda pole suur, aga mind paneb mõtlema, kas ratta autosse toppimisel enne võistlust kiskuda ratas alt või mitte. Just täna trennist tulles mõtlesin, et kurat :evil: panen v-pidurid tagasi. Kui nendega mingi jama on lased trossist lahti ja sõit jätkub... ka loppis rattaga :wink:

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 15. 09. 2004. 20:12

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:55, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 15. 09. 2004. 20:16

Selle hooaja olen sõitnud XT04 disc piduriteg. Ma pole küll õige inimene neid hindama, kuid minujaoks on nad väga head. Sellist pealejäämise probleemi pole täheldanud (nagu eelpool mainiti) ja ratta alt võtmine/tagasipanemine pole kunagi muret valmstanud. v.a siis, kui ratas alt pidurit vajutada. Sel juhul lähevad klotsid kokku ja ise nad enam tagasi ei lähe (tuleb kruvikaga kergelt aidata). Värska liivases mudas said muidugi klotsid jube kiirelt otsa. Väidetavalt olla XTR klotsid paremad. Praegu siis need testimisel. Näis kaua kestavad.
Muidu toimib pidur täiesti eeskujulikult. Mõnusalt kerge on vajutada, tunnetus on hea ja mingit äkilist kinnikakkumist lõpupoole ka pole (nagu võis eelmistel meh. discil täheldada). Kõige suuremaks plussiks pean muidugi trossi/kõri puudumist :) ...teeks keegi käiguvahetuse ka hüdrauliliseks.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 15. 09. 2004. 20:56

Ise olen nüüd tuhatkond kilomeetrit Magura Louisedega kulgenud ja olen ülirahul. Absoluutselt probleemitu siiamaani, mitte mingeid kinnikiilumisi ei ole täheldanud, eeskujulik performance igasugustes tingimustes ja iga ilmaga. Eriliselt rõõmsaks teeb just tundlikkus. V-piduri puhul ei raatsinud ikka erilise hooga kunagi esipidurit laskumistel peale tõmmata, disciga kanguta nagu jõuab ilma et peaks kartma et asi hapuks läheb. Laskumiste kiirusele tuleb see ikka päris kõvasti kasuks kui ei pea "ette pidurdama"

Weightweenidel soovitan ära kaaluda palju kaaluvad sellised mullakamakad V-pidurite ümber mudase ilmaga ja teha vastavad kalkulatsioonid 8)

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 15. 09. 2004. 21:32

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:54, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 15. 09. 2004. 21:45

Ermo kirjutas:Asi on nii, et ketaspidur on hea, kuid hoolt vajab ta sama palju kui V.
Enda ketaste manual räägib nii:

Louise or Clara are maintenance free if correctly installed. A regular change of the used MAGURA Blood oil is not necessary because this does not absorb water like the brake liquid used in cars and on motorcycles. The only regular maintenance work is therefore the brake pad wear adjustment and pad change.

Õli või piirituse järele pole veel vajadust tundud :roll:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 15. 09. 2004. 22:44

Ermo kirjutas: 1. Mis puutub valikusse ketas või V, siis mina enam V peale tagasi ei taha minna. Nii mõnedki "värsked" ketta omanikud jagavad minu arvamust !
2. Mis puutub XTR vs. XT - praktika puudub. Siiski - nii palju kui meedias kirjas ( net, ajakirjad ja foorumid ), peetakse XTR-i parimaks XC piduriks.
1. Jep, kvaliteetV on väga hea, õlipöiapidur (Magura HS 11, 33) on tiba parem, õliketas on vedelates/sopastes oludes tuntavalt parem.
2. Neil mõlemal ja 05 LX-l saab olema üks "puudus" - lenksuvahetajad on integreeritud. Paned nipli/puuse ja lenks heeblitest lage - pole käike ega pidureid. Pärast vaheta kogu lenksuvahetus välja.
Viimati muutis mart, 15. 09. 2004. 23:30, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 15. 09. 2004. 22:45

Ateenas OM-il sõitsid mõned nii,et taga ketas ja ees v-pidur.2005a peaks shimano XT-l tulema eraldi ketaspidurilink,et saaks kas siis Sramiga või rapidfire(XT hakkab ka rapidit uuesti tootma) vahetajatega kasutada XTR ja XT kettaid.Siiani oli sobiv ainult Deore disc link(vana XT link ei sobi)
Et lingid peale matsu terveks jääksid,tuleks nad kinnitada lenksule piisavalt nõrgalt.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 16. 09. 2004. 00:04

Inglaste Clarks teeb XC ketaspidureid, mis on suht soodsa hinna juures (vt wiggle.co.uk) 6 (!) silindriga. Armeeritud voolikud ka jne...

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1250
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 16. 09. 2004. 06:54

konakona kirjutas:Inglaste Clarks teeb XC ketaspidureid, mis on suht soodsa hinna juures (vt wiggle.co.uk) 6 (!) silindriga. Armeeritud voolikud ka jne...
Mida sa teed KUUE silindriga Eesti vabariigis, kus suurim mägi on kõrguste vahega 70m???

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 07:02

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:53, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 16. 09. 2004. 08:42

Et siis ikkagi XT link + XTR pidurid sobivad. See on vajalik info, sest tahaks ka SRAM X.O peale tagasi minna. Ega pole kuulda olnud, et XTR eraldi ainult linke tegema hakkaks?

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 08:54

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:52, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 16. 09. 2004. 09:22

Ermo kirjutas: :D :D :D et mis sul XT lingile ette on heita ??? Või on see rohkem nagu enesetunde küsimus, kõik peab olema XTR ( XT hakkab lihtsalt kiiret sõitu takistama )??? :D :D :D
Ei no mis sa ikka irvitad :) Meiesugused vennikesed võiks ju täislaks LX-iga sõita ja poleks ka vahet tulemustes. Pigem on siin ikka sama teema, et kui autole lisada OZ Wheels kleepekas, siis +50 hobust on garateeritud.
Kuid ärgem siis seda "ratta-pedendust" pahaks pangem! See annab elule vürtsi!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 16. 09. 2004. 09:29

SL kirjutas:Kuid ärgem siis seda "ratta-pedendust" pahaks pangem! See annab elule vürtsi!
jeb, me millalgi tarmoga arutades jõudsime juba ammu järeldusele, et see on haigus mida me enamus põeme.
keegi teine nimetas seda "ego-tripiks" mis on ka suht tabav.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 16. 09. 2004. 09:29

Jah,puterdasin ja ajasin ise lingi segamini.Tegu olla olnud crimeca lingiga(mis peaks olema küll XT koopia)aga paistab,et vana ja uus shimano disc ikkagi sobib kokku küll.
Niipalju veel(äraproovitud asi),et kui tagumise pidurisüsteemis vahetada Shimano originaal mineraalõli asemele(mida shimano poolt keelatakse teha)tavaline dot4 mineraalõli,siis lingi käik muutub kergemaks ja konkreetsemaks.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 16. 09. 2004. 09:47

Ermo kirjutas: SM-RT75 kettad ( XT )
Kas vees/vihmas/udus hakkavad häält tegema. Küsin, kuna omal on kettad SM-RT60 (deore ) ja nood karjuvad nagu siga aiavahel. Esialgu lepin sellega, kuna erinevad allikad on selgeks teinud, et märjas kisamine olevat deorele iseloomulik. :roll:

Siin igaks puhuks juttu XT ja Deore ketaspiduritest:
http://www.selle-italia.com/nl/2002/NL_1_02.PDF
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 09:49

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:51, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 09. 2004. 09:51

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 12:43, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 16. 09. 2004. 09:54

Ermo kirjutas:
SL kirjutas: Meiesugused vennikesed võiks ju täislaks LX
Siin vaidlen sulle vastu ! LX vahetajaid küll ei taha !!! LX ja XTR vahetajad, kett ning pidurilingid erinevad küll kui öö ja päev. Neil on ikka tuntav vahe.
OK, ok, mul pole tegelikult LX-iga kogemusi.

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 16. 09. 2004. 12:12

Ermo kirjutas: ... Nagu juba ütlesin, klotse tuleb ikka aeg-ajalt viinaga puhastada.
Soovitan kasutada 'Koduekstras' (mujal pole näinud) müüdavat spetsiaalset ketaspidurite puhastuseaerosooli. Ostsin, tarvitan ja sai parem! :D
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

ints
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 21. 04. 2005. 16:23

Postitus Postitas ints » 24. 01. 2006. 18:46

kas originaalis peavadgi shimano ketaspidurid jubetad häält tegema niiskusega(siga aja vahel) , või see proble on kõigi ketastega niiskusega :?:

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 24. 01. 2006. 18:59

ints kirjutas:kas originaalis peavadgi shimano ketaspidurid jubetad häält tegema niiskusega(siga aja vahel) , või see proble on kõigi ketastega niiskusega :?:
viewtopic.php?p=72429#72429

Kaku
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 22. 04. 2006. 00:24

Postitus Postitas Kaku » 22. 04. 2006. 00:33

Tere,
kavatsen endale osta Kona Hahanna http://www.konaworld.com/shopping_cart/ ... rentid=182 ja tahaks teada, kas antud isendile on võimalik need http://www.et-bike.ee/product_info.php/ ... cts_id/415 ketaspidurid külge monteerida?
Ja kas on vaja ka midagi juurde osta nt. rummud või on vaja koguni uued jooksud osta.
Ja kas antud komplektis on olemas kõik vajalikud jupid, et pidur ratta külge panna ja et see seal töötaks(pidurieeblid, trossid jms)
Panin nüüd lingi õigeks. Rattal on ketaspiduri kinnitused olemas
Viimati muutis Kaku, 22. 04. 2006. 10:08, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Olivers
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 26. 10. 2004. 16:57

Postitus Postitas Olivers » 22. 04. 2006. 01:59

Kaku kirjutas:Tere,
kavatsen endale osta Kona Hahanna http://www.et-bike.ee/product_info.php/ ... cts_id/415 ja tahaks teada, kas antud isendile on võimalik need http://www.et-bike.ee/product_info.php/ ... cts_id/415 ketaspidurid külge monteerida?
Ja kas on vaja ka midagi juurde osta nt. rummud või on vaja koguni uued jooksud osta.
Ja kas antud komplektis on olemas kõik vajalikud jupid, et pidur ratta külge panna ja et see seal töötaks(pidurieeblid, trossid jms)
Esiteks sinu antud isendit ei ole näha!Teiseks amordil peab küljes olema ketaspiduri kinnitus ja kolmandaks rummud peavad olema ketaspiduritele mõeldud!
Igaüks võib olla kõige kiirem ja osavam.
Tuleb lihtsalt natuke harjutada!

Kasutaja avatar
InCu
Rattur
Postitusi: 60
Liitunud: 21. 04. 2005. 21:46

Postitus Postitas InCu » 22. 04. 2006. 06:55

Endal Magura Julie hüdraulised & väga rahul. :D
Soovitan 8)
:)

erix
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 27. 10. 2004. 07:48

Postitus Postitas erix » 22. 04. 2006. 08:36

sai siin natuke loetud seda topicut ja ei saanud vastamata jätta.

omal kogemus avid bb5-ga 160 rootor. väga lihtne külge panna, sättida. sobivad kõik mehaanilised lingid millede hulgast saad proovimise teel välja valida selle milline kõige paremini sobib. pidurdusjõud on võimas, sai sellega trialit sõidetud ja väga harva esines seda, et ei võtnud korralikult kinni. endal kasutan korralikku käigu kõri ja käigu trossi(venib vähem kui piduri oma) ja käigutrossi otsi. otsad ongi meh piduritel vist kõige tähtsamad. enne kui taha sai hs33 pandud oli see mure, et tross tuli läbi kõriotsa ja pidur hakkas venima.

kuna mul teiste ketastega eriti kogemusi ei ole siis soovitan igatahes avidi bb5 -te ja bb7-et 180 rootoritega. ma kardan, et 203 saab xc jaoks overkill olema.
___________
on jaah?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 23. 04. 2006. 20:38

erix kirjutas: omal kogemus avid bb5-ga 160 rootor.
pidurdusjõud on võimas, sai sellega trialit sõidetud
endal kasutan korralikku käigu kõri ja käigu trossi(venib vähem kui piduri oma).
Teemaalgataja analüüsis XC hüdraulilisi pidureid, millega TransAlpi, Tahkot ja sarnaseid sõita (tänaseks nood tal edukalt läbitud).
Oled triali kogemusega (kus pikki, valusaid pidurdamisi pole), pakud XC-lastele mehhaanilist varianti - hinna suhtes väga bro ettepanek, AGA peenikest käiguvahetustrossi küll soovitada ei maksa. Too ju venib nigu tatt, kui pidevalt/intensiivselt kasutada. Kontrollitud Lõuna-Eesti küngastel - venim ca 2mm 50km läbimisel.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 24. 04. 2006. 07:18

.
Viimati muutis Ermo, 07. 03. 2011. 22:49, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2042
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 15. 09. 2006. 14:30

Tõstataks teemat.

Kas Hope Mono Mini kannataks võrdlust meil levinud Marta ja Juicy7'ga? Hinna poolest soodsam ja kaal kah ok. Tehnilisi omadusi ei oska eriti võrrelda. Samuti kasutusmugavust. Peamine kasutus siis eesti maastikud.

Kasutaja avatar
matukas
Rattur
Postitusi: 293
Liitunud: 04. 08. 2003. 09:00

Postitus Postitas matukas » 15. 09. 2006. 16:18

Mul Hope Mono M4 süsteem (180front/160rear). USA-st tellisin ratta esiamordile Mono Mini, kuid nende eksituse tõttu saadeti see esimesena nimetatu. Arvatavasti nad seda viga ei märganud, kuna karbi peal oli Mono Mini kirjas 8)
Seepärast tellisin tagumise ka Mono M4, kuid seekord Saksamaalt. Olen väga rahul. Täpsemad tulemused selguvad Haanja 100 finishis. M4 klassifitseerub Freeride klassi ja Mini XC klassi. M6 jälle daunkillerite pärusmaa. M4 on kindlasti parema suutlikkusega, kui Mini. Klots on ka paremini vahetatav. Marta kohta oskab ehk tarmo midagi kosta. Eks Martaga kokku puutunuid ole veel.
Keep momentum

Vallo
Rattur
Postitusi: 36
Liitunud: 04. 08. 2004. 18:41

Postitus Postitas Vallo » 18. 09. 2006. 21:05

Ermo kirjutas:Triali ja XC ketaspidurikasutaja vajadused on hoopis teised.

Trialis on pidurdus lühike, kiirus "suhetliselt" väike ning sooritus lühike.
XC pidur peab olema :
a) piisavalt võimas, meh. seda pole. Selgituseks, pidurdada rambis, asfaldil vms. korraks, on hoopis teine kui ntx. 2 km kivisel ning mudasel 2 km pikkusel 17 % laskumisel.
b) pidur ei tohi "hääbuda". trossiga pidurid seda paratamatult teevad. eelkirjeldatud olukorras, olen ise paar laskumist võtnud V-ga lingid vastu lenksu. Lisaks kuumakindlus !!!
c) töökindlus - õlipidur on kindlasti oluliselt töökindlam, kui meh.

Ühesõnaga igal asjal on oma kasutuskoht ning meh. ketas ei ole kindlasti XC-l kasutamiseks, aga kes minu sõnu ei usu - alati võib ju katsetada.
Ketaspidurite "hääbumist", olgu need mehhaanilise või hüdraulilise ajamiga,
põhjustab kõrge temperatuur:
1) ketta kõrge temperatuur, mis põhjustab pidurduskohas (s.t. klotsi ja ketta
kokkupuutekohas) klotsi omaduste muutumist, s.h. klotsi disintegratsiooni
koos gaaside eraldumise jms. Väga keeruline värk. Tulemuseks on hõõrdumise
vähenemine. See olukord võib tekkida väga kiirelt, sest ketas on suhteliselt
väikeste mõõtmete ja massiga ning püsiva töötemperatuuri saavutamiseks
piisab 20-30s. Kaasa aitab see, et klotside soojusjuhtivus on kesine.
2) Hüdraulilise ajami puhul võib pikema aja vältel tekkida pidurisadula üle-
kuumenemine. See põhjustab pidurivedeliku keemist ja/või tihendite lekkimist.
Mõlemad võivad põhjustada töövõime lakkamise. Mehhaanilise ajami puhul
võivad üles sulada sadula plastdetailid. Kahjustus ja/või töövõime kadu oleneb
nende otstarbest.

Seega tundub mulle, et punkt "b" on vildakas.

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 18. 09. 2006. 21:27

Minu arust on siiski (ketas)piduril oluline, mida surutakse, mitte kuidas surutakse. Peamine põhjus, miks mehhaanilised kettad XC jaoks jamad on, on see, et nad pole XC jaoks mõeldud (põhimõtteliselt lihtsalt odavad ja kehvad). Väheke vingemad pidurid ja nende sisu - surumismehhanism ja KLOTSID - tehakse hüdraulilisele ajamile, sest nii on "kallimale kohane". Kui on hästi läbimõeldud mehhaaniline pidur, siis töötab ta sama hästi, kui hüdrauliline. Viga on selles, et pole eriti selliseid pidureid, kuna firmade suhtumine on nähtavasti "jama pidur- mehhaaniline, edev pidur - hüdrauliline". Ainuke mehhaaniline pidur, mille töökindlus ja võimsus on täiesti kindel ning on laialdaselt kasutusel, on minu teada Avid Ball Bearing 7. Seda kasutatakse igal pool, mõned sõidavad sellega ka DH-d, mis esitab pidurile põhimõtteliselt samu nõudmisi, mis XC, kuid mitu korda võimendatult -pikk pidurdus, muda jms jama.
Töökindluse poole pealt on samuti asjal kaks otsa - kui XC laskumisel kukud ja voolik kuhugi kivi taha/vahele jääb ja katki läheb, on pidur läinud, mehhaanilisel sellist jama pole. Samuti ei hakka mehhaaniline pidur lekkima, mis on pikal võistlusel palju tüütum probleem kui see, et tross natuke raskemini liikuma hakkab. Samas on hüdrauline pidur korrasolevana palju hooldevabam kui trossiga pidur.
Ehk siis - kui pidurisadul on korralik, pole vahet, kas seal taga on voolik pidurivedelikuga või hea tross&kõri.
Zero the Hero

Vasta

Mine “Jupid”