1. leht 1-st

Mis Jalgrattaga keegi talvel trenni teeb

Postitatud: 27. 11. 2005. 20:33
Postitas $au$er
Mis ratasega trenni nüüd talvel teete?
Ise mingi 25kg championiga sest ei taha õiget ratast ära rikkuda :D
Sram 5.0 peal isegi :o

Postitatud: 27. 11. 2005. 20:36
Postitas abuser
ikka õige rattaga sõidan

peale trenni lasen sopa ja lume veega üle ning õlitan ära
töötab perfektselt

Postitatud: 27. 11. 2005. 20:44
Postitas matukas
Ega peale MTB pole millegi muuga talvel trenni teha.
Soojale maale minemiseks pole nii hea finantsseis, et MNT lõunalaagrit saaks teha.
2 ratast on täitsa piisav: MTB ja MNT

Talvel lihtsalt tuleb pärast sõitu paremini hoolitseda. Talveks kruvin platvorm pedaalid külge ja naelad alla. Saab nii rahulikult distantsitrenni teha. Alla -10 kraadi rattaga sõitma ei kipu. Pigem juba suuskadel.

Postitatud: 27. 11. 2005. 20:54
Postitas $au$er
aga kas te seda ei arva et kevadeks on võistlusjooks kinni head jooksud minu arvates ei kannata külma ja seda soola ja muud paska :) ise igaksjuhuks võtsin teise ratta :)

Postitatud: 27. 11. 2005. 22:11
Postitas Kirsa
Mina panen talve tulles alla teised jooksud ja kõvakahvli. Muu väga ei karda lund ja soppa. Aga teine mtb talveks on siiski hea idee, ei kulu käiguosa mõttetult ja raam ei saa liigseid mõlke/kriipse.

Postitatud: 27. 11. 2005. 22:32
Postitas urmo
Oot, kustkohast talvel need liigsed mõlgid ja kriipsud tulevad :shock:

Üldiselt lumi ju selline pehme tavaliselt....

Postitatud: 27. 11. 2005. 22:36
Postitas $au$er
urmo kirjutas:Oot, kustkohast talvel need liigsed mõlgid ja kriipsud tulevad :shock:

Üldiselt lumi ju selline pehme tavaliselt....

Näiteks jääpeal paned ühe hea litaka :lol:

Postitatud: 27. 11. 2005. 23:14
Postitas urmo
Aa, selle peale ei tulnudki kohe, et nii võib juhtuda :D

Postitatud: 28. 11. 2005. 08:43
Postitas profit4
Sama ka siin, oma full suspensioni talvel ei ruuna, selleks on teine MTB0, alukõvakahvliga.

Postitatud: 28. 11. 2005. 11:51
Postitas erkki
Ma sõidan ikka sama rattaga, lihtsalt pesen hoolikamalt ja sõidan ettevaatlikumalt ... kuigi talvel peale sõitu pole nii mõnus ratast nühkida kui suvel :roll:

Postitatud: 28. 11. 2005. 12:15
Postitas Villem T
Mis nende fullsusserite ja muude heade ratastega siis talvel niiväga juhtub? Ok sellest on juttu olnud et sool liiga kasulik ei ole aga metsas soola ei ole? Lumes saab ratas varem või hiljem märjaks aga sama juhtub vihmaga? Ja "head jooksud" on ju laagrite peal, kui nendega peaks midagi juhtuma, vahetad laagrid ära ja sõidad edasi. Kuigi ma olen kuulnud et paljudel autodel kasutatakse ka kuullaagreid ja mõned pidid isegi talvel nendega sõitma ja ei pidanud väga hull olema!

Ja kui amort külmaga ei tööta siis on ta jäik (jäigem) aga mis siis?

Mul on ainult 1 ratas ja sellega sõidan ka talvel. Naelad panen alla kui jää tuleb ja saab merele minna - saab suvistest erinevaid marsruute teha.

Postitatud: 28. 11. 2005. 13:25
Postitas matukas
Ühinen täiesti konakona jutuga. Kes ikka rattasõitu armastab, hoolitseb nii ratta kui enda eest. Ja laagerjooksud on minu kogemusel paremad, kui deore kuulidega võrrelda. Aga see on minu arvamus ja teine topic selle arutamiseks. Ketaspidur on talvel ka minu arvates parem, kuna natuke sügavamas lumes võib pöiapidur nii hästi töötamast lakata. Lisaks ei kavatse amorti talvel jäiga kahvliga asendada, kuna jäigal pole kettasadula kinnitust.

Postitatud: 28. 11. 2005. 13:30
Postitas profit4
Võibolla tõesti ei juhtu midagi aga ei hakka riskima. Samas amordikrõllid (hooldusest) on öelnud, et talvel kardavad mõned amrodid külma, eriti õliamordid, ei tahaks eriti riskida, hea amort ei ole odav lõbu :roll:

Postitatud: 28. 11. 2005. 13:37
Postitas tarmo
konakona kirjutas:Mis nende fullsusserite ja muude heade ratastega siis talvel niiväga juhtub?
Õig vastus on: mitte midagi ei juhtu. See on lihtsalt üks rattaomanike müüt. Kui on natukenegi tahtmist oma ratast hooldada, siis pole vahet mis aastaajal sõidad. Samuti ei tasu karta jooksude, keskjooksu ja mujale sisse minevat talvist paska. Tuleb lihtsalt ratast puhastada. Mida karta rohkem - kas lumist metsateed või suvist vihmamärga maanteed? Näiteks vihmaste ilmadega suvel maanteel sõites võib olla oluliselt hullem kui märtsikuises lobjakas. Kõik maanteeratta omanikud on kindlasti suvel peale vihmast sõitu eemaldanud oma ratta raamilt ja ülekandesüsteemilt musta kiti laadset raskelt eemalduvalt plöga.
hea näitena võin tuua oma maanteka 105 rummud, mis ma võtsin lahti peale 2 aastast ruunamist igasugustes ilmaoludes. tulemuseks oli täiesti valge ja puhas määre kuulide ümber. olin üllatunud, sest ootasin hoopis midagi muud :)

Postitatud: 28. 11. 2005. 13:54
Postitas Villem T
profit4 kirjutas: talvel kardavad mõned amrodid külma, eriti õliamordid
Midagi ei karda, õli läheb paksuks, elastomeer jäigaks ja äärmuslikul juhul on efekt sama nagu kõvakahvliga sõidaks aga ega amort sul nohu sellest ei saa...

Postitatud: 28. 11. 2005. 13:58
Postitas Kirsa
Talvejooksud on tegelikult samad asjad milledega suvel trenni teen.
Minu arust on mõttetu ringi hööveldada kergete ja kallite võistlusjooksudega - trenni tulebki raskema rattaga teha. :)
Kui oma amordist hoolid, siis pidev talvelsõit küll amordile hea ei ole.

Ja minu 3 aastane kogemus 2 mtb-ga ja terve rivi erinevate jooksudega ütleb et ükski täislaagri jooks ei ole nii ilmastikukindel kui XT koonustel rumm. Mavicul iga paari kuu tagant laagreid vahetada oleks ka päris kallis lõbu - xt-ga aga laseb mööda lompe mõnuga ringi ilma hirmu tundmata. Ja kolmandaks, miks ei või ka trenni/talvejooksud ntx laagritel olla.

Postitatud: 28. 11. 2005. 23:21
Postitas matukas
Kirsa kirjutas:Ja minu 3 aastane kogemus 2 mtb-ga ja terve rivi erinevate jooksudega ütleb et ükski täislaagri jooks ei ole nii ilmastikukindel kui XT koonustel rumm.
Mis Sa arvad mis tingimustes ja kaua ma peaks oma DT Swiss Onyx rummu testima, et tulemustest pajatada võiks? Minu eelmine DT Swiss ilma kettata rumm pidas nöögile 2 aastat vastu. Sinna sisse läheb ka survepesu pärast võistlusi. Ja siis oli ka tegelikult ainult 1 laager vaja vahetada. Sellega sai talvel vähe sõidetud aga kevadel küllaga. Ja rummuni veelombid olid tavalised sel ajal. Nüüd targemana üritan selliseid asju vältida.

Postitatud: 11. 12. 2005. 14:06
Postitas Lauri89j
Mul isegi seisab ratas õues, probleeme põhjustab lörtsiga sõitmine. See sinder kipub jäätuma, aga WD-40 aitab.
:roll:
Ega see muidugi hea rattale ei ole ja mul on ratas ka. Nii, et kellegile ei soovita seda.

Postitatud: 11. 12. 2005. 18:46
Postitas Pierre
oman ka aint ühte ratast ja olen sellega kõik talved sõitnud. seda talve pole saanud veel alustada aga see on teine teema. kuivõrd ei ole mul veel mitte ükski detail töötamast lakand, ning ka amordid toimivad laitmatult. ja rummud.

...näpud tuleb küljes hoida 8)