Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Tarmo1985
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 18. 06. 2019. 17:21

Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Tarmo1985 » 19. 11. 2019. 07:23

Tere.
Kuna hübriidrattaga peaaegu kõik sõidud asfaldi peal, otsustasin vedruamordiga kahvli vahetada kõvakahvli vastu 2600g vs. 850g. Pole mõtet sellist raskust kaasas vedada.
Sellega seoses tekkis paar murekohta.
1. Keskjooksu tsenter maapinna suhtes vähenes, ehk vändad maapinnale 3 cm lähemal. Kui ennem oli keskjooksu tsenter maapinnani 300mm, siis nüüd 270mm. Kas seda on liiga vähe? Kallutades võib pedaal vastu maad käia?
2. Juhtraua kõrgus tuli 60mm allapoole. Ennem oli 1040mm, nüüd 980mm. No seda saab vajadusel ka paari lisa seibi ja püstisema stemmiga reguleerida.
3. Geomeetria. Räägitakse, et geomeetria muutub. Jah, sõiduasend muutub madalamaks, aga midagi muud ju muutuda ei saa?
Tean, et variant on soetada maanteeratas. Raha selleks aga napib. Seega otsustan natuke oma hübriidi upitada. Kevadest - sügiseni tuleb läbisõitu nii 2-3 tuhat km.

Aitäh vastamast.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2357
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas MK777 » 19. 11. 2019. 09:44

Jäigad esihargid on erineva kõrgusega. Valima peaks enam vähem sarnase (+-10mm).
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

Tarmo1985
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 18. 06. 2019. 17:21

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Tarmo1985 » 19. 11. 2019. 10:21

Mitu cm/mm on maanteerattal keskjooksu tsentrist maapinnani?

Kasutaja avatar
Polaarorav
Rattur
Postitusi: 284
Liitunud: 15. 02. 2013. 14:41

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Polaarorav » 19. 11. 2019. 10:33

Tarmo1985 kirjutas:
19. 11. 2019. 07:23

3. Geomeetria. Räägitakse, et geomeetria muutub. Jah, sõiduasend muutub madalamaks, aga midagi muud ju muutuda ei saa?
Lenks läks 6cm madalamaks/kahvel sai 6cm lühem.
Iga 1cm kohta tuli 0.5 kraadi kaelanurga muutust teravamaks, ehk 3kraadi jagu uut positsiooni kõigile raamipulkadele ja nende ühendustele... mida see kõik tähendab juhitavusele, effektiivsusele, raami elueale... eks näis!
SHUT UP LEGS!

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4464
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas riho » 19. 11. 2019. 13:37

Polaarorav kirjutas:
19. 11. 2019. 10:33
Tarmo1985 kirjutas:
19. 11. 2019. 07:23

3. Geomeetria. Räägitakse, et geomeetria muutub. Jah, sõiduasend muutub madalamaks, aga midagi muud ju muutuda ei saa?
Lenks läks 6cm madalamaks/kahvel sai 6cm lühem.
Iga 1cm kohta tuli 0.5 kraadi kaelanurga muutust teravamaks, ehk 3kraadi jagu uut positsiooni kõigile raamipulkadele ja nende ühendustele... mida see kõik tähendab juhitavusele, effektiivsusele, raami elueale... eks näis!
Kui Su sõiduasend ei ole just Rannamaa juures paika pandud, siis proovi paar päeva uue asendiga sõita - ehk on uus asend OK. Veel parem oleks sõiduasendi kohta veidi lugeda ja see ise paika panna. Põhiline on harjuda pedaalide uue kõrgusega maapinnast ja sellega, millise kaldega veel kannatab vändata ja millisega mitte.

Raami eluiga on algse 32 aasta ja 174 päeva asemel 32 aastat ja 175 päeva. Selle 1 päeva Sa tegid tugevusarvutusi ja sõitmiseks ei olnud mahti.

Dront2
Rattur
Postitusi: 132
Liitunud: 03. 08. 2017. 14:16

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Dront2 » 19. 11. 2019. 19:36

Kustkohast teemaalgataja kahvli ostis? Mul ka hübriidiga sama keiss,kõik sõidud asfaldil ja otsin amordi väljavahetamiseks kahvlit.

Tarmo1985
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 18. 06. 2019. 17:21

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Tarmo1985 » 20. 11. 2019. 05:45

Bike Discount-ist.

Tarmo1985
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 18. 06. 2019. 17:21

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Tarmo1985 » 20. 11. 2019. 06:53

:D
Viimati muutis Tarmo1985, 20. 02. 2020. 11:17, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Kert1800
Rattur
Postitusi: 204
Liitunud: 24. 10. 2010. 12:25

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Kert1800 » 22. 11. 2019. 10:55

Lenksu kõrgust saad vajadusel veel tõsta, iseasi kas selleks on põhjust, kuna võibolla praegusega harjud ära.
Kas sadula kõrgus/kaugus on paigas? Tundub natukene liiga ette lükatud.
Kui geomeetria muutus, siis kontrolli kas sadul ise on nüüd loodis. Kui nüüd sadula nina liiga all, tekib liigse keharaskuse viimine kätele ja ülekehale.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1128
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Prommar » 22. 11. 2019. 11:51

Põhiline et sadul liiga ees poleks. Kui sadul on õiges kohas, siis on keha tasakaalus, jalad toetavad ülakeha ja raskus ei lange kätele isegi siis kui sadul ettepoole kaldu on. Asendi õiget tasakaalu saab kontrollida näiteks nii, et paned sõites käed seljale ja vaatad kas suudad suurema pingutuseta jääda samasse asendisse kui kätega lenksust hoides. Isegi madala asendiga maantekaga täiesti tehtav.
Loodis sadul oli vana UCI nõue, et profid asendit liiga jaburalt madalaks ei ajaks. Nüüd lubatakse väikest ettepoole kallet.
Igal juhul tuleb jälgida, et ei istuks sadula nina või keskosa peal.

mtm
Rattur
Postitusi: 332
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas mtm » 22. 11. 2019. 12:24

Ma sõidan küll valesti: kõigil ratastel on sadul suhteliselt ees, istun keskosa peal v.a tri ratas kus istun nina peal ning lenks on ka madalal.
Sadula kalle võib muidu UCI 1.3.014 järgi olla 9 kraadi horisontaalist ükskõik kas ette või taha.

Miki-Hiir
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 12. 04. 2005. 09:41

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Miki-Hiir » 09. 12. 2019. 12:51

Ma vahetasin enda hübriidil kunagi ka amordi kõvakahvli vastu.
Mõõtsin ära oma Suntour'i 63mm käiguga amordi pikkuse (A2C, Axle to Crown). Selle järgi otsisin umbes sama pika kõvakahvli. Enamus kõvakahvleid on tublisti lühemad.
Minu valikuks osutus Mosso FK M5, mille pikkus tuli 15mm lühem kui amort ehk tegelikult sama pikk kui amort ratta peal istudes.
Kui see 63mm "amort" oli vedrupulk, ehk sõitsid nagu diivanil, siis kõvakahvel on ikka väga ... kõva :) Kuskilt äärekivist alla või mööda trepis kruusateed sõites põrutab randmeid ikka rohkem.

Tarmo1985
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 18. 06. 2019. 17:21

Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga

Postitus Postitas Tarmo1985 » 13. 12. 2019. 10:12

Kahvel paigas, ning tulemusega rahul. Madalamaks küll läks, kuid ei midagi hullu. (y)

Vasta

Mine “Jalgrattad”