1. leht 1-st

Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 24. 04. 2019. 18:32
Postitas AguRemm
Oled aastaid sõitnud erinevate "analoog" maastikuratastega, kuid nüüd otsustasid lisada särtsu ja ostsid E-MTB. Esimesed sajad või mõni tuhat kilomeetrit on selja taga.

Mis on su esimesed muljed? Kas on tegemist penskarite kulguri või särtsaka spordimasinaga? Mida arvad?

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 24. 04. 2019. 20:41
Postitas MK777
Penskarite kulgur.

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 25. 04. 2019. 07:11
Postitas erikr
Nägin ühte penskarit sellisega üleeile Harku metsas kolmapäevaku rajal. Tüüp tundus sõita oskavat. Kiirus oli ulmeline. Nähtud hetkedel kasutas ratast puhtalt võrrina. Eks tuleb harjuda, et sellised asjad olemas on.

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 26. 04. 2019. 12:08
Postitas karupoisu
Ma sõitsin oma Ghost Teru testirattaga Haapse kolmapäevakul kaks prooviringi ja see on puhas rõõm. Nikerdamise kohtadel tuleb natuke ümber kohandada oma sõidustiil aga harjub ära paari ringiga. Kui huvi on, siis saan anda proovida.

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 27. 04. 2019. 18:04
Postitas AguRemm
erikr kirjutas:
25. 04. 2019. 07:11
Nägin ühte penskarit sellisega üleeile Harku metsas kolmapäevaku rajal. Tüüp tundus sõita oskavat. Kiirus oli ulmeline. Nähtud hetkedel kasutas ratast puhtalt võrrina. Eks tuleb harjuda, et sellised asjad olemas on.
Tänud hea kommentaari eest! Oli meeldiv rajal kohtuda. Saime selle märkuse peale naisega terve õhtu naerda niiet kõhud kõveras. Siiamaani tuleb hea tuju, kui selle peale mõtlen. Super, tänud!

Aga kui nüüd teemasse minna, siis mul on nüüd esimesed 450 km särtsu selja taga ja kui väga lühidalt kokku võtta, siis elektri-MTB on suisa sõltuvust tekitav. Ei saa kuidagi enne pimedat metsast välja ja kui saab, siis tahaks kohe tagasi. Tõeline emotsiooni-masin. Koormust saab sama palju või rohkem kui tavalise MTB-ga, sest oled kauem rajal ja võtad rohkem ette. Tõusud on maiuspala, neid võiks rohkem olla. Laskumisi saab oluliselt rohkem ja raske ratas võtab neid kiiremini. Sõit on oluliselt tehnilisem, st saad üles, alla ja läbi kohtadest kuhu varem ei roninud. Alguses mõtlesin, et hoian oma 10 kg carbon Scott võistlusratta trenni tegemiseks alles. Müüsin selle maha kohe kui olin elektri-MTB-ga esimesed tuurid teinud. Trenni saab 23 kg-se elektrikaga oluliselt rohkem kui ainult tahad. Lihtsalt nupust valid, kui palu koormust täna vaja.

Ehk siis, julgen soovitada.

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 04. 06. 2019. 19:12
Postitas AguRemm
Jess! Nägin täna esimest korda veel üht e-MTB-d. Seekord Nõmme metsas, oli Scott. Kui arvestada ka varasemaid kommentaare, siis on Eestis juba vähemalt 3 elektri MTB-d:-)

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 05. 08. 2019. 12:02
Postitas veloson
Martin Loo viimase sõidu tulemusi vaadates jäi silma, et Val di Sole UCI MTB World Cup 2019 põhiürituse tegijad on koos Shimanoga vaadanud, et särtsuvõrrivendasid ei saa päris ilma jätta ja kutsutigi võrrid joonele: võisteldi 1500m sprindirajal võisteldi alla 50 minuti, parimad mehed 21 ringi ja parimad naised 19 ringi. Paras kolmapäevaku-mõõtu annus.

Pikemalt lõunapausil lugeda ei jõudnud, aga kui keegi jaksaks pikemalt uurida, loeks siit või #maolenjalgratturist hea meelega asjast lähemalt.

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 05. 08. 2019. 14:37
Postitas triplekix
AguRemm, mis e-rattaga sõidad ja kuidas on nüüd mõned kuud hiljem muljed?

Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

Postitatud: 19. 08. 2019. 13:40
Postitas AguRemm
triplekix kirjutas:
05. 08. 2019. 14:37
AguRemm, mis e-rattaga sõidad ja kuidas on nüüd mõned kuud hiljem muljed?
Sõidan Canyon Spectral:ON 7.0 rattaga ja olen ülirahul. Oma hardtail MTB müüsin maha, kui olin 2 korda elektrikaga sõitnud. Positiivse poole pealt:
    1) 150 mm full-suspension koos elektrimooriga võimaldab sõita kõrgemale, kaugemale ja sügavamale kui varem. Mida tehnilisem ja mägisem rada, seda huvitavam.
    2) Akut jagub kuskil 50 km, seega piisav nii treeninguks kui väiksemaks rattamaratoniks (Tallinna rattamaratoni raja 47 km oli just paras),
    3) Jämedate DH kummidega on pidamine ülihea ja allamäge sektsioonid lähevad ka suurema kiirusega,
    4) Sõidan nüüd oluliselt rohkem kui analoograttaga, seega ka treenituse tase on parem. Kuna ise tuleb liikumiseks tööd teha, siis pulss on keskmine või kõrge (tegelikult saab seda nupust valida).
    5) Emotsioon on 10x võrreldes analoograttaga - kiirus on suurem, pidamine parem, mäed pole mureks, tehniline rada on ainult rõõmuks. Sõitmine tekitab lihtsalt emotsionaalset sõltuvust ja praktikas ei saa kuidagi metsast välja.
    6) nii üllatav kui see pole, elektrikas sobib ka tööl ja (tennise)trennis käimiseks auto asemel. Mul on 20 km kontorisse, pool teed läbi metsa ehk 40 km läbimisega saab päevatrenni tehtud.

    Mis on teistmoodi:
    1) Ratas kaalub 23 kg, seega tuleb selle kurvides väänamiseks rohkem tööd teha ja auto katusele tõstmine nõuab rohkem pingutust,
    2) Veidi kulukam osta ja pidada,
    3) kui aku saab tühjaks, siis on raske sõita. Battery management on teema pikemate sõitude puhul.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 13:43
    Postitas AndreK
    AguRemm kirjutas:
    19. 08. 2019. 13:40
    2) Akut jagub kuskil 50 km, seega piisav nii treeninguks kui väiksemaks rattamaratoniks (Tallinna rattamaratoni raja 47 km oli just paras)
    Arvad, et on loogiline elektrirattaga starti tulla?

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 15:01
    Postitas fotek
    Eks tuleb ka see aeg varem või hiljem.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 15:09
    Postitas AguRemm
    AndreK kirjutas:
    19. 08. 2019. 13:43
    AguRemm kirjutas:
    19. 08. 2019. 13:40
    2) Akut jagub kuskil 50 km, seega piisav nii treeninguks kui väiksemaks rattamaratoniks (Tallinna rattamaratoni raja 47 km oli just paras)
    Arvad, et on loogiline elektrirattaga starti tulla?
    Eile oli avatud raja sõit, võistluseks kindlasti ei kvalifitseeru selle rattaga. Eks korraldajad peavad otsustama, kas tasub elektriratastele eraldi võistlusi organiseerida või mis tingimustel neid rajale lubada.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 15:09
    Postitas AndreK
    fotek kirjutas:
    19. 08. 2019. 15:01
    Eks tuleb ka see aeg varem või hiljem.
    Hiljem võib see tulla, aga praegu seda aega ei ole. Kui eraldi klass sellele kunagi tehakse, siis jah.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 15:18
    Postitas licht88
    AndreK kirjutas:
    19. 08. 2019. 13:43
    AguRemm kirjutas:
    19. 08. 2019. 13:40
    2) Akut jagub kuskil 50 km, seega piisav nii treeninguks kui väiksemaks rattamaratoniks (Tallinna rattamaratoni raja 47 km oli just paras)
    Arvad, et on loogiline elektrirattaga starti tulla?
    Loogiline on starti tulla. Teistega koos või siis tegelikult nägu irvel teistest mööda on ikka ütlemata mõnus. Ise küsimus on eetilisus. Seni kui ratta klass on vaba voilaa. Pigem peaksid sellel teemal pead kokku panema, ilmselt on nad seda ka teinud, korraldajad, sest ega neid elektri võrre vähemaks ei jää ja ka nemad soovivad väljundit.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 16:03
    Postitas Kuldar
    licht88 kirjutas:Teistega koos või siis tegelikult nägu irvel teistest mööda on ikka ütlemata mõnus... ka nemad soovivad väljundit.
    alustuseks võiksid nad lasta oma sisendi ära kontrollida

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 19. 08. 2019. 23:34
    Postitas eyper
    Selleks on juba täna võistlused olemas - https://msport.ee/

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 20. 08. 2019. 06:56
    Postitas AguRemm
    eyper kirjutas:
    19. 08. 2019. 23:34
    Selleks on juba täna võistlused olemas - https://msport.ee/
    65% Eurooplastest arvab (küsitluse andmed), et E-MTBd on nagu mootorattad - annad gaasi ja läheb. Tegelikul on tegemist Pedal Assist tüüpi ratastega, mis liiguvad ainult siis kui väntad ja mis assisteerivad ainult selle võrra, mis ise sisse vajutad. Erinevad sõidurežiimid lisavad enda panusele 30-300%. Kiiruse piirang on 25 km/h peal, sealt edasi läheb kondiauruga.

    Esimene E-MTB MM sari tuleb 28 augustil Mont-Saint-Anne's, Canadas: https://www.uci.org/news/2019/first-uci ... saint-anne.

    E-MTB "leiutati" 2012 ja suuremates Euroopa riikides nagu näiteks Saksamaa müüakse juba rohkem elektrikaid kui tava mtb-sid. Alguses oli seal palju halvustamist, et penskarite ratas või et keda sa siin rajal petma tuled. Praegu on E-MTB uus reaalsus ja on andud rattaspordile uued mõõtmed. E-MTB põhifookus on tehnilisemad rajad, pikemad sõidud, uute kohtade avastamine looduses jne. Evendid on pigem orienteerumise, ajalõikude ja tehniliste oskuste peale üles ehitatud.

    Loodan, et see info on abiks.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 20. 08. 2019. 09:16
    Postitas eyper
    Tänud harimise eest, aga kõigest sellest juba teadlik :) Point on ju see, et E-MTB peabki olema eraldi sarjas - mitte tavalisel võistlusel. Just nii on ka rahvusvaheline alaliit ka toimetanud.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 21. 08. 2019. 10:16
    Postitas rtonts
    Eks see E-MTB on uus reaalsus, millega (ratta)ühiskond veel harjub. Välismaal vist juba üsna tavaline nähtus, Eestis veel pisut "tabu". Ma usun, et üldpildis on see positiivne, toob rattasõidu juurde võib-olla inimesi, kes muidu ei jaksa / ei taha sõita. Eks siin on muidugi ka ohukohti, jalakäijad vs. rasked elektrirattad jne. Aga kindlasti võiks E-MTB-le ka võistlusi korraldada. Kas seda teha muude rattavõistluste raames, on muidugi küsitav. Kindlasti ei saa väita, et E-MTB'ga sõitmine ei ole sport.

    Ise oman Cube hardtail E-MTB'd. Ostsin eelkõige tööl käimiseks ja lastekäru vedamiseks. Aga kuna all on 2.6" rehv ja ees 120mm amort, siis olen ka metsa sattunud. Saab väga edukalt sõita ja mägesid on tõesti mõnus võtta aga minu jaoks pakub tavaline FS ratas siiski rohkem emotsiooni. Ilmselt mingi kalli FS E-MTB'ga oleks teine lugu. Selle Cube puhul on miinuseks see, et alu raam on üpris jäik ja raputavaid radu on väsitav sõita. Aga matkamiseks väga mõnus pill. Lisaks ootan huviga talve, kui kruusateed ära jäätuvad ja Ice Spikerid alla saab kruvida.

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 21. 08. 2019. 10:47
    Postitas veloson
    rtonts kirjutas:
    21. 08. 2019. 10:16
    Eestis veel pisut "tabu".
    Tegin maal tädi juures ajakirja tagakaanel olnud Veloplusi kataloog-reklaami põhjal rasket statistikat. Iga neljas reklaamitud kaherattaline oli elektrikas. 25%. Analüütikute hinnang: kui mingi asi on Tanja Mihhailova-Saarega samas ajakirjas [sellises mahus], siis ta pole enam tabu. Tere, mood!

    Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

    Postitatud: 28. 08. 2019. 12:49
    Postitas triplekix
    Tänud vastuse eest.
    kui saladus pole, siis kustkohast Canyon ratta soetasid?
    Olen ise ka mõelnud just Canyoni peale.

    Sõidan Canyon Spectral:ON 7.0 rattaga ja olen ülirahul. Oma hardtail MTB müüsin maha, kui olin 2 korda elektrikaga sõitnud. Positiivse poole pealt:
      1) 150 mm full-suspension koos elektrimooriga võimaldab sõita kõrgemale, kaugemale ja sügavamale kui varem. Mida tehnilisem ja mägisem rada, seda huvitavam.
      2) Akut jagub kuskil 50 km, seega piisav nii treeninguks kui väiksemaks rattamaratoniks (Tallinna rattamaratoni raja 47 km oli just paras),
      3) Jämedate DH kummidega on pidamine ülihea ja allamäge sektsioonid lähevad ka suurema kiirusega,
      4) Sõidan nüüd oluliselt rohkem kui analoograttaga, seega ka treenituse tase on parem. Kuna ise tuleb liikumiseks tööd teha, siis pulss on keskmine või kõrge (tegelikult saab seda nupust valida).
      5) Emotsioon on 10x võrreldes analoograttaga - kiirus on suurem, pidamine parem, mäed pole mureks, tehniline rada on ainult rõõmuks. Sõitmine tekitab lihtsalt emotsionaalset sõltuvust ja praktikas ei saa kuidagi metsast välja.
      6) nii üllatav kui see pole, elektrikas sobib ka tööl ja (tennise)trennis käimiseks auto asemel. Mul on 20 km kontorisse, pool teed läbi metsa ehk 40 km läbimisega saab päevatrenni tehtud.

      Mis on teistmoodi:
      1) Ratas kaalub 23 kg, seega tuleb selle kurvides väänamiseks rohkem tööd teha ja auto katusele tõstmine nõuab rohkem pingutust,
      2) Veidi kulukam osta ja pidada,
      3) kui aku saab tühjaks, siis on raske sõita. Battery management on teema pikemate sõitude puhul.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 28. 08. 2019. 13:47
      Postitas erikr
      triplekix kirjutas:
      28. 08. 2019. 12:49
      kui saladus pole, siis kustkohast Canyon ratta soetasid?
      Canyonit saab Canyoni veebilehelt, distributsiooni- ja edasimüügivõrgustik puudub.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 28. 08. 2019. 20:32
      Postitas AguRemm
      Canyonit saab https://www.canyon.com/en-de/ tellida ja Omniva toob kohale. Ratas on peaaegu terves tükis ehk kokkupanemine läheb suht kiiresti. Esindaja on Soomes, vastavad küsimustele kiiresti, keegi seal räägib isegi Eesti keelt.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 29. 08. 2019. 12:51
      Postitas triplekix
      Tänud.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 29. 08. 2019. 20:57
      Postitas Maidor
      Oma esimese elektriratta GT mtb tegin 2013. Sama mootorit kasutan tänaseni. Linnas liikumiseks. Esimest muljet täpselt ei mäleta.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 30. 11. 2019. 12:23
      Postitas AguRemm
      Nüüd on asja ka teadlaste poolt uuritud, et kuidas mõjub ratturile E-MBT vs MTB, vaatluse all treeningkoormus, hoiakud ja uskumused. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... e13643.pdf.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 06. 04. 2021. 11:37
      Postitas fanatic
      "Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon lõi uue alakomisjoni, mis hakkab tegelema erinevate elektrilisi jalg- ja mootorrattaid hõlmavate aladega, millest esimesteks on e-bike Eesti karikavõistlused mitmevõistluses ja elektriliste tasakaalurataste sõidud lastele."

      https://sport.delfi.ee/artikkel/9305352 ... gratastele

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 06. 04. 2021. 11:39
      Postitas KaupoR
      fanatic kirjutas:
      06. 04. 2021. 11:37
      "Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon lõi uue alakomisjoni, mis hakkab tegelema erinevate elektrilisi jalg- ja mootorrattaid hõlmavate aladega, millest esimesteks on e-bike Eesti karikavõistlused mitmevõistluses ja elektriliste tasakaalurataste sõidud lastele."

      https://www.delfi.ee/artikkel/93054041/ ... -karistada
      Pane õige link :)

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 06. 04. 2021. 19:33
      Postitas parmaat
      just oli sama mõte, et millal meil oleks valik sõita XCO etappi e-mtb rattaga. See oleks kindlasti ka pealtvaatajatele väga äge meelelahutus!

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 06. 04. 2021. 20:24
      Postitas Prommar
      Ma saan nagu aru, et elektrikad nügitakse pigem tsiklimeeste tiiva alla, ehk ei mingit XCO-d?
      Motomeeste korraldatud võistlustel on vist pisut teistsugused rajad?

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 07. 04. 2021. 21:32
      Postitas Jats36
      parmaat kirjutas:
      06. 04. 2021. 19:33
      just oli sama mõte, et millal meil oleks valik sõita XCO etappi e-mtb rattaga. See oleks kindlasti ka pealtvaatajatele väga äge meelelahutus!
      Ma tunnen küll et mul ei oleks huvi sellist (ala)võistlust vaadata...

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 08. 04. 2021. 08:35
      Postitas parmaat
      Selgitad ka, või on ainult tunded? Oled elektri rattaid sõitmas näinud ja ise nendega sõitmas käinud? Maastikul siis eelkõige!

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 08. 04. 2021. 09:04
      Postitas Jats36
      Maastikurattasõidu üks point ongi enda(ja võrdluses teistega) füüsiline proovilepanek...miks ma peaksin tahtma kuskile mingit elektrimootorit? Käin suht palju maastikuratturite ühissõitudel, vahest meil kaasas ka mõni e-mtb vend...kõik on OK ja lahe ratas, aga mulle tundub et väga tõsiselt nendesse ratturitesse ei suhtuta(õigustatud eelarvamus)...

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 08. 04. 2021. 09:18
      Postitas camouflage
      mina ka siiralt kahtlen, et Eestis nii palju e-mtb huvilisi leidub, kes oleksid valmis ka võistlema. Selleks vajalik ratas ei ole just eriti odav ning kogu selle pulliga ei kaasne just liiga palju feimi ja sulli, aga see eeldaks ikkagi teatud spetsialiseerumist. See võiks õnnestuda vaid juhul kui mõni tootja või rattapood korraldab neid võistlusi ning annab ka kõigile võistlejatele samasugused rattad, a'la Specialized. Võibolla ühe korra õnnestubki kuskil kaugel istuvad otsustajad ära rääkida, et andke meile 20 ratast ja sellele järgneb e-mtb buum Eestis, aga pikaajalist perspektiivi on raskevõitu näha. Motomeestega kokkupanek on muidugi täislollus, see on umbes sama nagu jalgratta- ja hobuföderatsiooni ühendamine...

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 08. 04. 2021. 09:23
      Postitas Jats36
      Minu silmis on e-rattad omaette ala... Samamoodi nagu krossimootoratta sõit omaette ala... Miks mitte luua E-MTB omanike(sõitjate) klubisid, korraldada vastavaid võistluseid. Ka E-XCO...miks mitte?

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 08. 04. 2021. 11:06
      Postitas parmaat
      No eks mujal on need asjad loodud ja olemas. Meil jah vast pole nii palju nende rataste omanikke.
      Samas ei tasu kunagi arvata, et elektrikaga on sõit kuidagi puhkus. See on täitsa teistmoodi pingutus ja väsitab samaväärselt(keha isegi rohkem) . Elamus on samas hoopis teine. Tunnen ka rõõmu oma jalgadega tehtud kiirusest jne, aga kui meeletult ei sõida, siis väga kaua ei naudi sellist kiirust metsas.
      Soovitan rentida adventures.ee elektrifätti näiteks, siis saab idee selgeks, mis ja milleks on. Talvel proovitud sõit oli ikka meeletu, väga meeldis. Eks fäti koht ongi pigem liiv ja lumi. Samas avastamata rajad on põhiline, mida elektri abiga saab alati mõnuga nautida, enda jalgadega enne natuke mõtleks ja tihti ei jõua sellises kohas sõita lihtsalt. Aga ise peab proovima ja eelarvamusi pole mõtet enne luua! Soovitan soojalt.
      Ja hind - normaalne FS elektrikas maksab 4000 kanti ja korralik maratoniratas samas hinnas. Aga trenni teed, eriti täna, 90% ajast üksi. Aga siin ongi erinevus - kas see peab olema lõbus/nauding või peab olema hästi mahurikas.
      Hetkel ise kaldun ostma selle raha eest uue e-mtb ja jätkan vana rattaga sõitmist rahvaüritustel. Valikute küsimus ja eks igas asjas oma + ja - olemas.
      Tulge siis sõitma ka, saku mets oli viimati täitsa tühi ja terve talve pole Kangru metsades karjääri lähistel kedagi näinud. Võsakäärid ka kaasa, sest vähese liikumise tõttu võtab võsa juba osa rahast endale kohati.
      Jõudu!

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 08. 04. 2021. 12:15
      Postitas Omiar
      Eks see E-MTB on rohkem ala populariseerimiseks, mis on igati teretulnud nähtus. Mingist eelarvamusest või üleolevast suhtumisest sellise rattaga sõitjate osas ma aru ei saa.

      On inimesi, kellel ei ole võimalik regulaarselt treenida aga kes tahaksid siiski vahest sellistega koos sõita, kes rohkem treenivad.
      Tihti sõidab mõni naine meestega koos ja olles juba looduslikult natuke nõrgem, saab ta E-MTBga meeste tempos püsida.
      Lisaks on palju inimesi, kelle on juba eos kehaliselt keeruline või võimatu teistega samakiiresti sõita.

      Delfi artikkel on väga vastuoluline, sest UCI ise sellist kokkulepet ei kinnita, vaid täiesti vastupidiselt, UCI litsentsiga ratturitel on keelatud FIM-i poolt korraldatavatel üritustel osaleda.
      https://www.uci.org/inside-uci/press-re ... ntain-bike
      The UCI wishes to announce that events in domains under its exclusive jurisdiction that are registered on the FIM calendar or those of its member Federations will be considered “banned events” in line with its Regulation. Consequently, any UCI-licensed rider participating in one of these events would risk disciplinary measures.

      Re: Mis on sinu esimesed muljed E-MTB-st?

      Postitatud: 10. 04. 2021. 10:25
      Postitas AguRemm
      E-MTBsd ja muid elektrirattaid lihtsalt ei jõuta maailmas toota niipalju kui nõudlust on (https://www.bike-eu.com/market/nieuws/2 ... h-10139332). Hinnad lähevad üles ja populaarsemad mudelid on sügiseni välja müüdud. Kui rattavahetust plaanida, siis (minu arvamuse järgi) on elektrikas ainuke õige valik. E-MTB on nii universaalne sõiduk, et mul käib ta nii tõsiseks müttamiseks maastikul kui ka transpordivahendina tööle ja poodi. Tehnoloogia on nii valmis (sh ammu välja ehitatud laadimisvõrgustik :D) ehk mul tänaseks juba kaks elektrikat majapidamises.