1. leht 1-st

Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 31. 07. 2009. 20:47
Postitas vootele
Tere, mõtlesin et paneks paar värsket pilti siia oma projektist. Eesmärgiks on teha rattast retro-racer.
Ratas sai u. 5-6a. tagasi ostetud mingist komisjonpoest kommiraha eest, ostuhetkel oli ratas üsna korralik ning kaasa sai tagavara-rattad ning kotitäie rehve. Kasutasin ratast igapäevaselt, kooli ja hiljem tööle sõitmiseks ning ühtegi tõsisemat jama sellega ei olnud. Siiski hakkas välimus vaikselt ära rotistuma.
Viimane piisk oli rehvi lõhkemine pauguga keset põldusid kilomeetreid kodust eemal.
Niisiis, lammutasin ratta molekulideks. Enamus väiksemaid osi sai ultraheli vannis puhtaks pestud. Raam käis liivapritsis ning pulbervärvimises. Alumiinium-detailid lasin klaaskuulipritsiga üle. Tagaratta kombineerisin kahest kokku, kuna sel, mis all, oli pöid kõver. Ostsin ka jooksu uusi rehve (Ees Schwalbe Milano, taga Schwalbe Montello - poes oli kumbagi üks). Hetkel on ratas juba sõidetav, kuid puudu on mõned detailid - näiteks tagapiduri tross, korvid jne. Lenksu peab ilmselt mingi teibiga üle tegema (soovitusi?)
Pildil peale esimest proovisõitu (30min. tagasi)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 31. 07. 2009. 21:03
Postitas lepsik
Kui retro siis retro, lenksupaelaks võid panna mingi liimiga mingit musta matusepaela, sellist riidest pael. Ise vanasti sõitsin sellega. Odav ja vastupidav.
pappsadul on ka veel puudu:D

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 31. 07. 2009. 21:49
Postitas sigma
korvidega pedaalid olemas, ühed jooksud on samuti üle (miskite schwable rehvidega) tagumine aint kõver ja paari puuduva kodaraga. vähemalt üks vene kalasaba mustriga rehv on ka üle. Kui vaja küsi.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 01. 08. 2009. 09:52
Postitas vootele
lepsik kirjutas:Kui retro siis retro, lenksupaelaks võid panna mingi liimiga mingit musta matusepaela, sellist riidest pael. Ise vanasti sõitsin sellega. Odav ja vastupidav.
pappsadul on ka veel puudu:D
Pappsadulat ei tule, liiga lo-tech. Mõte on siiski selles, et ka nõuka ajal sõideti nendega ju võidu ja omanikud ilmselt täiustasid oma rattaid. Lenksule on mõte panna termokahanev ja selle peale riidest teip. Sigma, olen esemetest üsnagi huvitatud.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 02. 08. 2009. 17:11
Postitas vootele
Esimene kestvustest tehtud, Keila -> Laagri -> Harku -> Keila.
Kohe alguses ilmnes asjaolu, et kõvemal väntamisel viskab kett üle. Jõudes Hüüru, pudenes küljest esipiduri heebel (kruvi oli end lahti vibranud) ning Tutermaa kandis selgus, et lenks on mingil moel lahti läinud, kuigi ma seda üsna kõvasti pingutasin.
Lisaks võis kuulda aeg-ajalt valju sõimu käiguvahetite aadressil :D
Arvan, et varsti tuleb ikkagi vahetada tagajooks koos käiguvahetiga. Liiga cheesy, et reaalelus kasutada.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 05. 08. 2009. 12:37
Postitas argo76
ma hakkasin enda sossi ka vaikselt üles putitama mõnd aega tagasi, aga kas liivaprits liiga ei teinud rattale? ise kasutasin natuke keemiat, mis ajas ka asja ära, nüüd varsti läheb värvimisse. mõte oli vana "turisti" veljed, mis suht uued alla panna, sossi enda veljed ka olemas aga nende peale käivad kummid asfalti eriti ei kannata (proovisin juba :D) tuleb lõpuks valmis selline tumehall pärla poolretro ratas.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 05. 08. 2009. 13:16
Postitas siim123
mul on varuosadeks umbes 5 sosset, et kui vajad midagi, siis kirjuta ps ja püüan mõne päeva jooksul sulle vastata, mis olemas jne.Mul isegi originaal velgesid kus orig.valge randiga ja liimitavad kummid.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 07. 08. 2009. 18:34
Postitas vootele
argo76 kirjutas:ma hakkasin enda sossi ka vaikselt üles putitama mõnd aega tagasi, aga kas liivaprits liiga ei teinud rattale? ise kasutasin natuke keemiat, mis ajas ka asja ära, nüüd varsti läheb värvimisse. mõte oli vana "turisti" veljed, mis suht uued alla panna, sossi enda veljed ka olemas aga nende peale käivad kummid asfalti eriti ei kannata (proovisin juba :D) tuleb lõpuks valmis selline tumehall pärla poolretro ratas.
Mis mõttes kummid asfalti ei kannata? Mul nendel velgedel Schwalbe liimitavad kummid ja asfaltil on väga bro.
Liivaprits ei teinud absoluutselt liiga. Turisti veljed ei sobi, need on väiksema läbimõõduga. Pidurid ei ulata veljeni.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 07. 08. 2009. 20:51
Postitas sigma
üldiselt soovitan sojalt need tubulari pöiad hästi kaugele visata. Sellisel rattal ei ole tubularist mitte mingit eelist.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 10. 08. 2009. 10:10
Postitas peeterplaaster
tagavaheti asemele katsu mingi läänekas saada, se nõuka oma on ikka suht nutune. Muidu ju tore ratas, ja miks siis tubularid juurde ei anna? Enda shosel samamoodi originaaljooksud all - ees on üks vene tutikas tubular, mis küll üpris lopergune, ja taga Schwalbe Montello. Ma pole veel palju sõitnud, kuid siiani olen küll rahul, sest se tubular tagajooks tundub andestavam ja kergem kui mu üks teine clincher-tagajooks, mis maksaks ilmselt rohkem ja on lääne päritolu.
Turisti jooksud peaks alla minema küll, kui pidureid sättida, aga se on ikka downgrade, kindlasti ei soovitaks. Need on tunduvalt raskemad.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 10. 08. 2009. 10:18
Postitas sigma
peeterplaaster kirjutas: ja miks siis tubularid juurde ei anna?
Sigamegaraske ratta puhul opn paremast veeremisest rääkida natuke naiivne. Kuigi tundub, et see parema veeremise müüt on kah nüüdseks ümber lükatud. Hinda ka tavalise sisekummiga võrelda ei anna. Ühesõnaga ma ei tea kuidas teiste vokkidega lood on, aga stardika alla nad küll oma raha väärt ei ole.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 10. 08. 2009. 10:43
Postitas peeterplaaster
kas shose on sigamegaraske? ta ei ole muidugi mingi 7 kg kaalukategooria carbon-edevus, aga mõnest 3000 krooni maksvast MTBst või linnajurakast ikka kergem. Ja se tubularivärk on ilmselt siuke pool-subjektiivne asi, mõni fännab, mõni vihkab. Mulle meeldivad nad tegelikult tunde pärast, on vähem uimased ja vähemalt tunduvad kergemad. Ja kui shose ka raske on, miks mitte seda kergendada? See vanaraua näppimine on niikuinii ebaratsionaalne, kuid see ei tähenda et ei võiks ajale jalgujäänut tehnikat kaasajastada või parendada.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 10. 08. 2009. 11:04
Postitas sigma
peeterplaaster kirjutas:kas shose on sigamegaraske? ta ei ole muidugi mingi 7 kg kaalukategooria carbon-edevus, aga mõnest 3000 krooni maksvast MTBst või linnajurakast ikka kergem. Ja se tubularivärk on ilmselt siuke pool-subjektiivne asi, mõni fännab, mõni vihkab. Mulle meeldivad nad tegelikult tunde pärast, on vähem uimased ja vähemalt tunduvad kergemad. Ja kui shose ka raske on, miks mitte seda kergendada? See vanaraua näppimine on niikuinii ebaratsionaalne, kuid see ei tähenda et ei võiks ajale jalgujäänut tehnikat kaasajastada või parendada.
MNT kategoorias on stardikas konkurentsitult raske. MOTT. Kas see raskus midagi kuidagi takistama hakkab on muisugi ise küsimus. Isiklikult julgen väita, et tavaline (nagu tavaline pesupulber) MNT jooks-rehv ei ole sdardika omast raskem. Kaalunud ei ole. Aga igastahes tagumiku tunnetuse järgi läks veeremine paremaks, kui enda omale vähe tänapäevasemad alla keerasin. Ja rahakott on ka oluliselt rõõmsam. Ning mis kõige parem, nüüd saan rahulikult teeääres 5 minutiga purunenud kummi ära vahetada ja edasi sõita.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 10. 08. 2009. 11:32
Postitas Soobel
Turisti velgedega on sihuke lugu, et... Vaata et sellega pole hooletul äärekiviületamisel võimalik kummi puruks saada - velg läheb hoopis mõlki. Ehk siis Turisti veljed on ühed hullemad rattaosad, millega ma eales kokku olen puutunud, tõesti ma enam ei taha ega soovita ka teistel seda risti kanda. Lähevad munasse ja kaheksasse nii, et ei saa arugi. Ja ega Turisti rumm ja tirr pole palju targemad. Shossel käib tirr vähemalt vindiga maha rummu otsast, saab adekvaatse lääne oma asemele keerata, kui veel müügil on. Vene käiguvahetaja on siin jutuks tulnud vene juppidest vast ehk kõige töökindlam, ehkki sellelgi oli imetabane komme kodaratesse eksida, vaatamata timmimisele.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 10. 08. 2009. 22:42
Postitas vootele
Irw, ärge nüüd nahast välja pugege, üritades midagi tõestada :D
Soss on ja jääb sossiks ja ma ei üritagi sellest mingit tänapäevast ultramoodset aparaati ehitada. Pigem just retrohõnguline vanakooli racer. Tubularid tahan jätta juba välimuse pärast. Ja minul pole nende kohta ühtegi halba sõna öelda.
Lisaks mul ei ole vähimatki kavatsust sellega võistlema tulla. Pigem kasutada seda pekipõletamiseks ja ilusa ilmaga 25km tööle väntamiseks.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 11. 08. 2009. 21:19
Postitas kirp
ai jah kuidas ma mäletan,et sai ka kiibitsetud sellist plastik sadulat mis maksis 30 rubla.Ja see oli ikka suur raha.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 11. 08. 2009. 23:40
Postitas Andri
sigma kirjutas:Sigamegaraske ratta puhul opn paremast veeremisest rääkida natuke naiivne. Kuigi tundub, et see parema veeremise müüt on kah nüüdseks ümber lükatud. Hinda ka tavalise sisekummiga võrelda ei anna. Ühesõnaga ma ei tea kuidas teiste vokkidega lood on, aga stardika alla nad küll oma raha väärt ei ole.
Start-shosse kaalub umbes 11 kg.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 13. 08. 2009. 08:56
Postitas sigma
vootele kirjutas:Sigma, olen esemetest üsnagi huvitatud.
Pedaalid ootavad sind Toompuiestee 17A 3k. Kätte saab tööpäeviti 9-17, igaks petteks helista ette: 5267090.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 00:27
Postitas Andri
vootele kirjutas:Ratas sai u. 5-6a. tagasi ostetud. Kasutasin ratast igapäevaselt, kooli ja hiljem tööle sõitmiseks ning ühtegi tõsisemat jama sellega ei olnud.
Kas kett pole 6 aastaga ära veninud? Kui hakkad vahetama ketti, siis kust võtad tagarattale uue ketiratasploki? Neid 5 ketirattaga plokke poes müüa pole. Ma ostsin mitmed aastad tagasi india oma. Seal oli kõige väiksem ketiratas 15 hambaga. Originaalis oli Stardikal 13 hammast. Ülekandega 52:15 saab sõita 25 km/h.

Kas keegi teab, kuidas Stardikale tekitada ülekannet 52:11?

Stardika tagumine käiguvaheti pole suurem asi: ketiga hambuvate hammaste arv on väike, seega ketiratta kulumine kiirem. Ma panin oma Stardikale Shimano Alivio käiguvaheti.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 06:06
Postitas sigma
Andri kirjutas: Ülekandega 52:15 saab sõita 25 km/h.
Kas see on Šveitsi sõltumatu labori poolt kinnitatud ? Mina sõitsin originaalse stardikaga 50 km/h, kas ma olen nüüd raudmees ?

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 10:18
Postitas Andri
sigma kirjutas:Mina sõitsin originaalse stardikaga 50 km/h, kas ma olen nüüd raudmees ?
Originaalsel Stardikal on 52:13.

Kui keegi suudab ülekandega 52:15 sõita AVS 50 km/h, siis sellel on asja Tour de France pjedestaalile.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 11:05
Postitas sigma
Andri kirjutas:
sigma kirjutas:Mina sõitsin originaalse stardikaga 50 km/h, kas ma olen nüüd raudmees ?
Originaalsel Stardikal on 52:13.

Kui keegi suudab ülekandega 52:15 sõita AVS 50 km/h, siis sellel on asja Tour de France pjedestaalile.
Defineeri AVS. tunni, päeva või minuti vältel ?

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 11:29
Postitas taivox
delete

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 11:40
Postitas sigma
taivox kirjutas:
sigma kirjutas:
Defineeri AVS.
AVS= Average Speed = Keskmine kiirus =)
No shit sherlock. Millise aja jooksul me seda keskmist mõõdame ? sekundi ? minuti ? tunni ? päeva ?

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 17. 08. 2009. 11:43
Postitas taivox
delete

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 26. 08. 2009. 15:12
Postitas AndrusM
Andri kirjutas:
sigma kirjutas:Mina sõitsin originaalse stardikaga 50 km/h, kas ma olen nüüd raudmees ?
Originaalsel Stardikal on 52:13.

Kui keegi suudab ülekandega 52:15 sõita AVS 50 km/h, siis sellel on asja Tour de France pjedestaalile.

Ma mäletan veel sossi, millel olid ees hammakad 51-48 taga 13-21:)

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 27. 08. 2009. 08:17
Postitas Soobel
Mul on kuskil alles isegi 53-ne harkovi esihammakas. Kui suuri neid üleüldse tehti?

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 13. 10. 2009. 10:01
Postitas peeterplaaster
Tavaline oli vist 51 ees, ja ega sossedel pole suuremaid ees näind ka, aga ma ei ütle et ma neid palju näind oleks :)

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 13. 10. 2009. 14:15
Postitas riho
peeterplaaster kirjutas:Tavaline oli vist 51 ees, ja ega sossedel pole suuremaid ees näind ka, aga ma ei ütle et ma neid palju näind oleks :)
Enne 1979 (ca) olid ees 48/51 ja taga 13/15/17/19/21, hiljem oli ees 43/53 ja taga 13/14/15/16/17. Lõunasse minnes keerati külge siis vana tirr. Kõvematel oli poogen. Nemad kangutasid kardaaniga ja läbi nina hingates igast mäest üles.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 05. 04. 2010. 19:28
Postitas Ryan Angelos
Päris cool - mul mõned "originaalrehvid" garaazis vedelemas. Ikka sellised ehedad retrod - kollase servaga ja kõik.

Plastsadul oli sel ajal ikka sõna - klass kõrgem kui "papikas" :D

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 14. 04. 2010. 09:49
Postitas katus
Pakun ühe foorumi kus rattahuvilised koos ,seal muudki huvitavat.www.jalgratas.ee

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 14. 06. 2010. 12:41
Postitas tehnoloog
siim123 kirjutas:mul on varuosadeks umbes 5 sosset, et kui vajad midagi, siis kirjuta ps ja püüan mõne päeva jooksul sulle vastata, mis olemas jne.Mul isegi originaal velgesid kus orig.valge randiga ja liimitavad kummid.
Tere.

Renoveerin ka shosset. Puudu rehvid- sadul, kas oleks pakkuda korralikke rehve?

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 14. 06. 2010. 16:16
Postitas erikr
tehnoloog kirjutas: Renoveerin ka shosset. Puudu rehvid- sadul, kas oleks pakkuda korralikke rehve?
selleks on ostufoorum

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 27. 04. 2011. 08:42
Postitas marion
mul tekkis üks rumalavõitu küsimus, kas nõukaaegsed võidukad olid ka erinevate raamisuurustega ja mis suurusi neid tehti?

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 27. 04. 2011. 10:30
Postitas peeterplaaster
marion kirjutas:mul tekkis üks rumalavõitu küsimus, kas nõukaaegsed võidukad olid ka erinevate raamisuurustega ja mis suurusi neid tehti?
Siin erinevad mudelid. Kui reklaamlehest lähtuda, siis näiteks Tänavasõidu "Spordil" sai kõiki põhilisi suurusi, ja seda isegi 5mm sammuga!! Kas reaalsus ka reklaamlehest erines, ei tea.
http://forum.jalgratas.ee/t22-xb3-vanad-reklaamlehed

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 27. 05. 2011. 12:25
Postitas Ryan Angelos
peeterplaaster kirjutas:
marion kirjutas:mul tekkis üks rumalavõitu küsimus, kas nõukaaegsed võidukad olid ka erinevate raamisuurustega ja mis suurusi neid tehti?
Siin erinevad mudelid. Kui reklaamlehest lähtuda, siis näiteks Tänavasõidu "Spordil" sai kõiki põhilisi suurusi, ja seda isegi 5mm sammuga!! Kas reaalsus ka reklaamlehest erines, ei tea.
http://forum.jalgratas.ee/t22-xb3-vanad-reklaamlehed
Tänavasportidele võis olla jah rohkem suuruseid saada, aga kuna oli tegu ikkagi nõukaaegse defitsiidiga siis reaalsusest oli asi kaugel

Stardikatele tehti minu meelest nelja mõõtu raame. Mõõtudest ei teadnud keegi suurt midagi ja sellepärast mõõdeti neid "Ühene", "kahene", "kolmene" ja "neljane". Vastavalt siis sellele, kui palju sõrmi ülemise ja alumise diagonaaltoru vahele mahtus :D

"ühesed" ja "neljased" olid haruldased ja kõva defitsiit, sest Harkovi tehas valmistas plaanimajanduse korras ikkagi rattaid "Suure Kodumaa" keskmistele inimestele. Baltikumis oli keskmine kasv pikem, aga igasugused keskasiaadid ja tshuktshad olid pisemad (ning neid oli paganama palju) ja see viis keskmise raami mõõdu alla 8)

Kuna olen ise pikka kasvu, siis ostsin oma esimesele trennist saadud "võidukale" Dünamo poest Desna nimelise kokkupandava ratta sadulatoru. Stemmi tõstsin viimasesse asendisse ja käras küll.

Stemme oli kahte mõõtu "lühike" ja "pikk". Oli veel natuke pikemaid ka, aga need olid pärist mingitelt trekiratastelt.

Stardika suglane oli veel trekiratas "Rekord". See oli praktiliselt sama raamiga, aga keskjooks oli kõrgemale tõstetud ning lisatud jämedamad hammakad+sääreväristaja kett.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 27. 05. 2011. 18:48
Postitas andresle
Et topime l...i jutu suhu tagasi. Stardikate mõõdud olid täpselt mõõdulindiga mõõdetavad, kusjuures hulka täpsemalt kui seda tänased 52-58/M mõõtkava järgi. Kui käisid Venemaal, siis nägid kogus seda spektrit.
Jah, defitsiidi ajastul me enamikke võimalikke asju oma silmaga ei näinud.
Igasugused rahvalaulud sõrmedest ja võrri ketist jäägu lauluväljakutele, kel mõõdulint olemas oli ja numbreid tundis sai lenksupikenduse ka mõõdetud.
Ryan Angelos kirjutas:
peeterplaaster kirjutas:
marion kirjutas:mul tekkis üks rumalavõitu küsimus, kas nõukaaegsed võidukad olid ka erinevate raamisuurustega ja mis suurusi neid tehti?
Siin erinevad mudelid. Kui reklaamlehest lähtuda, siis näiteks Tänavasõidu "Spordil" sai kõiki põhilisi suurusi, ja seda isegi 5mm sammuga!! Kas reaalsus ka reklaamlehest erines, ei tea.
http://forum.jalgratas.ee/t22-xb3-vanad-reklaamlehed
Tänavasportidele võis olla jah rohkem suuruseid saada, aga kuna oli tegu ikkagi nõukaaegse defitsiidiga siis reaalsusest oli asi kaugel

Stardikatele tehti minu meelest nelja mõõtu raame. Mõõtudest ei teadnud keegi suurt midagi ja sellepärast mõõdeti neid "Ühene", "kahene", "kolmene" ja "neljane". Vastavalt siis sellele, kui palju sõrmi ülemise ja alumise diagonaaltoru vahele mahtus :D

"ühesed" ja "neljased" olid haruldased ja kõva defitsiit, sest Harkovi tehas valmistas plaanimajanduse korras ikkagi rattaid "Suure Kodumaa" keskmistele inimestele. Baltikumis oli keskmine kasv pikem, aga igasugused keskasiaadid ja tshuktshad olid pisemad (ning neid oli paganama palju) ja see viis keskmise raami mõõdu alla 8)

Kuna olen ise pikka kasvu, siis ostsin oma esimesele trennist saadud "võidukale" Dünamo poest Desna nimelise kokkupandava ratta sadulatoru. Stemmi tõstsin viimasesse asendisse ja käras küll.

Stemme oli kahte mõõtu "lühike" ja "pikk". Oli veel natuke pikemaid ka, aga need olid pärist mingitelt trekiratastelt.

Stardika suglane oli veel trekiratas "Rekord". See oli praktiliselt sama raamiga, aga keskjooks oli kõrgemale tõstetud ning lisatud jämedamad hammakad+sääreväristaja kett.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 30. 05. 2011. 11:38
Postitas hannesp
Mul õnnestus kunagi saada pea tutikas Shossee 0 raamiga. Olin ise siis paras jõnglane :)

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 03. 09. 2011. 10:04
Postitas Salmiakki
Ikka tõsine nostalgia tunne tuleb peale seda teemat lugedes, eriti Dünamo kauplusega seoses, kui sai jälle mingi järjekordne vene ratta jupp näpus suure ootustundega poodi sisse astutud ja leti ääres hagijat mängitud :). Eesti aja alguses tekkis Dünamo ligidale Kalevi spordisaali kõrvale keldrisse veel üks väike rattapoeke, mille külastamine sai samuti kohustuslikuks, kui Dünamo kauplusesse jälle asja oli.

Re: Start Shosse renoveerimine

Postitatud: 30. 10. 2011. 15:20
Postitas /////ALPINE
E:lahendatud