e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Rings
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 30. 07. 2003. 21:21

e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Postitus Postitas Rings » 03. 09. 2021. 08:29

Kas keegi on proovinud elektrilise kastirattaga (a la Urban Arrow Family vms) Tallinnas liigelda? Kas kannatab sõita? Kas lastel korvis mugav või Tallinna teed liiga konarlikud?

Peres on mitu väikest last, keda vaja lähemale ja kaugemale lasteaeda viia-tuua. Kodust kooli ja tööle viib Tallinna mõistes luksuslik muudest liiklejatest üsna eraldatud jalgrattatee. Täna jõuan tavalise jalgrattaga tööle sama kiiresti kui autoga.

Pean silmas eelkõige "long john" tüüpi kaherattalist cargobike'i ja vähem huvitab kolmerattaline.

mtm
Rattur
Postitusi: 287
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Postitus Postitas mtm » 03. 09. 2021. 09:52

Väga üksikud kastikad on külavahel näha, seega neid kellel parktilist kogemust Tallinna teedest jagada on väga vähe. Siin näikse lapsi vedavaid kastikaharrastajaid olevat: http://www.kastigaratas.ee/

Minul jäi kastika hankimine selle taha, et praktiliselt igal mu sõidul tuleb ületatada raudtee kust ei mahu kastikaga niisamaa lihtsalt läbi ja ümbesõit pikk või ebamugav. Näiteks Kitseküla, Tallinn-Väike, Veerenni, Järvevana tee ja Järve raudteeülekäigud, kitsas Lilleküla tunnel ka kastikaga väga mugav pole. Kastika hankimist kaaludes jäi veel silma, et kohtades kus jalgrattatee ületab sõiduteed kahes etapis ja peab tee keskel järgmist rohelist ootama ei pruugi kastikas kahe sõiduraja vahele ära mahtuda, selline on näiteks Odra-Juhkentali rist kus peab tee keskel kuni 2 minutit passima. Kastikaga oleks seal mõitlik mööda autoteed sõita. Teed on Tallinnas isegi suht siledada aga ka vastvalminud rattadeedel on äärekivid asfaldist vähemalt 1cm kõrgemal mis rasket ratast raputab kui hoogu päris maha ei võta aga rattatee ristmikuid ju tulebki ületada jalakäia kiirusega.

jjanno
Rattur
Postitusi: 177
Liitunud: 31. 03. 2003. 07:40

Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Postitus Postitas jjanno » 03. 09. 2021. 10:26

Tere
mtm kirjutas:
03. 09. 2021. 09:52
... raudtee kust ei mahu kastikaga niisamaa lihtsalt läbi
Ma küll ei sõida kastikaga vaid järel kulgeva käruga, aga sellele murele kirjutan kahe käega alla. No ei ole võimalik isegi ratta kõrval jalutades osadest raudteeülekäikudest ilma murul või kraavis käimata läbi saada. Kui ukerdamisest aega üle jääb, siis heal juhul märkab rongi ka. Halvemal juhul ukerdad nii kaua, et rong jõuab horisondi tagant kohale. Ja see ratas (haagisega) vastab oma mõõtmetelt igati liiklusseadusele.

Ehk siis tasub ehk rendist mõni kastikas võtta ja oma plaanitav tee paar korda läbi sõita ja füüsilised gabariidid ära testida.

jJanno

Rings
Rattur
Postitusi: 41
Liitunud: 30. 07. 2003. 21:21

Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Postitus Postitas Rings » 07. 09. 2021. 13:38

Proovisin terve nädalavahetuse Eestis toodetud Nighthawki e-kastiratast (https://kpcyclery.com/product/nighthawk-cargo-e-bike/), millel peal see laiem versioon korvist koos kahe lapseistmega.

Olen positiivselt üllatunud. Käisin 0-3 lapsega mitu korda Nõmmelt kesklinnas, sõitsime Harku metsas ja Nõmme väikestel tänavatel.

Nighthawki ratas toimis üllatavalt hästi - hea sõiduasend, elektrimootor ja 11-käiguga rummusisene käiguvaheti koos rihmülekandega töötasid kenasti, akutäiega sai läbida 40km+. Lapsed olid rahul, ise olen rahul.

Probleemid samad, mida eelkõnelejad on öelnud - raske on mahtuda läbi raudteeületuskohtade, mahtuda ära ohutussaartele. Kesklinnas need punased valimisteks maha joonitud rattateed polnudki nii hullud. Vähemalt jalakäijad hoidsid "punasest vaibast" kõrvale. Lisaks on suurt ratast paljudes kohtades ebamugav parkida ja kuna tegemist üsna kalli riistaga, siis on väike stress, et keegi ära varastab.

Esiamort oleks abiks olnud, kuna sõidutee ületuskohtades on ikkagi väikesed nurgakesed äärekivil, mida tavarattaga väga ei märka, aga kastikaga käib üle sõites kolks. Nighhawki korvil on ees tuuleklaas, aga vihmakate "katusel" oleks abiks.

Nõmmelt linna läksime ca 30-35min-ga, mis on igati OK tulemus. Rongiga uksest-ukseni on meil 45min ja autoga ca 25min. Seega ratas on täiesti konkurentsivõimeline.

mtm
Rattur
Postitusi: 287
Liitunud: 08. 09. 2009. 08:19

Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Postitus Postitas mtm » 08. 09. 2021. 07:59

Parem muidugi eestimaist ratast eelistada.

Praegu veel on kastikaid nii vähe, et vaevalt seda keegi varastama hakkab aga korralik lukk aitab. Linnades kus rattavargused on suur probleem soovitatakse kasutada kahte lukku või raamilukku millel ümber posti pandava plug-in trossi kinnitus nagu see: https://www.axasecurity.com/bike-securi ... ck-xxl-set .
Pilt

Laste vedamiseks on Euroopas näha penoplasti moodi materjalist kaste kus mudilasel soe istuda ning kastil kate peal nagu sellel rattal (esimene netist leitud näide): https://www.urbanarrow.com/en/family
Pilt

Reform käis Tallinnas valimisnimekirja viimas kastikatega (2x Nighthawk, 1x kolmekas) ja ka sotsid olid ratastega, kesk värvib rattateid punaseks- kõigil on valimiste teemaks Tallinna rattasõidu paremaks tegemine. Eks need äärekivid lähe siis madalamaks, rattateede võrk paremaks ja rauteeületuskohad jalgrattaga ületatavaks. Peamine küll minuarust, et autojuhid oskaksid ratast märgata- praegu tihti ei vaadatagi kas rattateel keegi tuleb kellel tuleks teed anda.
Viimati muutis mtm, 08. 09. 2021. 08:47, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 634
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: e-Cargobike Tallinnas sõitmiseks

Postitus Postitas j6ukur » 08. 09. 2021. 08:09

Tartus saab puhtamuidu endale kastikaid rentida:
https://www.tartu.ee/en/node/14566
Ülal pildil olev Urban Arrow Family Edrive on ka olemas.

10€ päev / 25€ nädal on odavam kui muud rendirattad.

Vasta

Mine “Jalgrattad”