-
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 33
- Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Need kõik head rattad
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Väga asjalikud järeldused Kui sa vaatad kättesaadavust ja hinda, siis võibolla teed teised järeldused. vähemalt, mis puudutab Scott'e ja Colnagosid.Mytsieikanna kirjutas: ↑07. 05. 2021. 13:11Usun, et iga rattabränd on teinud ja teeb häid rattaid, aga ma tahaksin pigem sellist küla peal levivat juttu kuulda, et kui kvaliteetsed need rattad on. Nimelt olen sõites täheldanud, et harva kohtab Colnagot, aga samas tundub, et igal teisel inimesel on Scott, see juba tekitab mingi mulje.
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 33
- Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Mõistan, siis saabki öelda, et kuna Scott ei ole kõige kallim, siis teeb selle hinna eest väga head tööd vms, et soovikski saada inimestelt tagasisidet, kellel endal nende ratastega kogemused on.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Ma ratastest ei tea midagi, aga tänava peal autosid jälgides olen täheldanud, et millegipärast Toyota ja Skoda oluliselt rohkem esindatud kui Alfa Romeo või Jaguar. Kas need ka kordades paremad, kes seda teab. Tänak sõidab Hyundaiga, peaks vist seda vaatama...
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Omal ajal sõideti palju Ereliukase, perekaga ja Turistiga - kõige paremad
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kõik loetelus brändid on väga head (kuigi Electra ei tee MTB ega maanteerattaid mu arust, ehk panen mööda samas). Asi on selles, Colnago on "luksuslikum" bränd kui Scott. Selle tõttu on ka neil hind kallim ja nad on vähem esindatud. Tegemist on samas aga ühe Itaalia tipp-tootjaga. Scott ja Canyon omavad suuri mahte ja on orienteeritud mitmekülgselt (kõik alates endurance kuni võistlusratasteni välja), sellepärast võib ka neid tänaval rohkem näha. Lisaks teeb Canyon otse kliendile müüki läbi veebi ja saab tänu sellele hinda väga heal tasemel hoida. Hetkel kui on soovi ratast osta, siis ega neid palju saadaval ei ole, sest tootjatel on tarnetega raskused. Kõik korralikud brändid on head ja soovitan valida enda hinnaklassi ja selle järgi kui hea sõidumugavus teile tundub.
Soovitan seda videot, annab päris hea selgituse: https://www.youtube.com/watch?v=SakLMlqWoWw
Soovitan seda videot, annab päris hea selgituse: https://www.youtube.com/watch?v=SakLMlqWoWw
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Teine vaade on, et sinu nimekirjas olevad tootjad teevad pigem mänguasju kui jalgrattaid. Jalgratas on liiklusvahend! FS või mnt ei ole seda aga mitte. Jah, tugevad mehed müravad nende mängu-ratastega Alpides ja on telekas, aga rattasõit on tegelikult miski muu.
Selles mõttes on "head" rattad pigem Brompton Bikes, VanMoof, Veloretti, ja ehk ka Ampler ja Lime...
Siin oli just hariv lõim matkaratta ehitamisest, Matkafoorumis on teine samasugune - täiesti teised vajadused ja firmad, eks.
Ehk siis "hea" sõltub sõitjast ja vaatenurgast. Tänaku jaoks on Kamaz ainult tükk rauda, Eesti Energia Kaevandused AS aga vist Tänaku enda masinat kõrgelt ei hindaks. Sama ka ratastega.
Selles mõttes on "head" rattad pigem Brompton Bikes, VanMoof, Veloretti, ja ehk ka Ampler ja Lime...
Siin oli just hariv lõim matkaratta ehitamisest, Matkafoorumis on teine samasugune - täiesti teised vajadused ja firmad, eks.
Ehk siis "hea" sõltub sõitjast ja vaatenurgast. Tänaku jaoks on Kamaz ainult tükk rauda, Eesti Energia Kaevandused AS aga vist Tänaku enda masinat kõrgelt ei hindaks. Sama ka ratastega.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Tänapäeva sportrattabrändid erinevad peamiselt tõesti kahes kategoorias: sortimendi ulatus ja kohalik turuosa. Viimasest olenevalt tekibki ilmselt veidi viltune taju ühe või teise tootja "headusest". Näiteks Pinarello, mis aastat 10 tagasi oli Eestis väga ekslusiivne eksootika ja nüüdseks Lõuna-Eestis "uus Scott" (tänu kohaliku edasimüüja heale tööle).
Võrreldava hinnaklassi tooted on kõik väga ühte nägu ja tegu ning ilmselt ei erine oluliselt ka kvaliteedis. Ilmselt nt. Trek ei ole parem või kehvem kui Colnago - Colnagoga usud ehk ennast ostmas suurema tükikese rattaspordi ajalugu aga raam on praeguseks suure tõenäosusega samast Taiwani tehasest ja komponendid ilmselt samuti disainitud Jaapanis või USAs ja toodetud Hiinas või Malaisias. Funktsionaalsed vahed "pimetestis" on tõenäoliselt väga marginaalsed. Tegelikult on ikkagi suhteliselt marginaalsed ka hinnavahed - isegi kui otsemüüjad võrrandisse lisada. Võrreldav Canyon ei ole suurusjärkude võrra odavam kui sarnane mistahes muu bränd. Tõsi, natuke ehk on.
Ülal toodud võrdlused autoturuga funktsionaalses mõttes on pädevad (kuigi Kamaz muide on ka rallimaailmas tegija!), aga brändide ja kvaliteedi osas mingeid Dacia vs Lamborghini stiilis võrldusi vedada ei kannata - lipulaevad on sarnased parameetritelt ja hinnalt, mid range ja entry level üsna samuti. Erandiks siis juba eraldi rattaklass, milleks on ekslusiivsed käsitöörattad (Festka, Moots, Parlee, FiftyOne jne)
Võrreldava hinnaklassi tooted on kõik väga ühte nägu ja tegu ning ilmselt ei erine oluliselt ka kvaliteedis. Ilmselt nt. Trek ei ole parem või kehvem kui Colnago - Colnagoga usud ehk ennast ostmas suurema tükikese rattaspordi ajalugu aga raam on praeguseks suure tõenäosusega samast Taiwani tehasest ja komponendid ilmselt samuti disainitud Jaapanis või USAs ja toodetud Hiinas või Malaisias. Funktsionaalsed vahed "pimetestis" on tõenäoliselt väga marginaalsed. Tegelikult on ikkagi suhteliselt marginaalsed ka hinnavahed - isegi kui otsemüüjad võrrandisse lisada. Võrreldav Canyon ei ole suurusjärkude võrra odavam kui sarnane mistahes muu bränd. Tõsi, natuke ehk on.
Ülal toodud võrdlused autoturuga funktsionaalses mõttes on pädevad (kuigi Kamaz muide on ka rallimaailmas tegija!), aga brändide ja kvaliteedi osas mingeid Dacia vs Lamborghini stiilis võrldusi vedada ei kannata - lipulaevad on sarnased parameetritelt ja hinnalt, mid range ja entry level üsna samuti. Erandiks siis juba eraldi rattaklass, milleks on ekslusiivsed käsitöörattad (Festka, Moots, Parlee, FiftyOne jne)
-
- Rattur
- Postitusi: 45
- Liitunud: 24. 02. 2008. 12:12
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Norm rattad kõik aga automaailmaga võrreldes on mõni rohkem Opel ja teine MB
Siin palju jutuks olnud Scotti nime ja mainet on Hawaii ju aastaid ehitanud,ühena esimesena alustas ja on head tööd teinud...
Siin palju jutuks olnud Scotti nime ja mainet on Hawaii ju aastaid ehitanud,ühena esimesena alustas ja on head tööd teinud...
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kõrvalteemas mainid 22. 04. 2021. 14:13, et omad ise colnagot. Kas tekkis mingi kõhklus sellest firmast, et ülaltekitatud teema lõid? Colnagol puudub suuresti või täielikult cc, gravel, fs, mtb,travel, bmx toodang, kas nillid nende suunas?Mytsieikanna kirjutas: ↑07. 05. 2021. 13:11Tere, olen algaja rattur ja mind huvitab, millised mained erinevatel laialdaselt kasutatud rattabrändidel on... Nimelt olen sõites täheldanud, et harva kohtab Colnagot,
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
-
- Rattur
- Postitusi: 33
- Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
-
Viimati muutis Mytsieikanna, 20. 06. 2024. 08:17, muudetud 1 kord.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Seega kaifi oma Colnaxi kuni veel suudad. Ära kutsu esile või lase boostida mittepiisavast tehnikaharidusest tingitud kahtlusi Colnaxi võimalike puuduste või mõne mistahes teise brandi eeliste osas. Kui usaldaksid Colnaxi, ei küsiks Sa selliseid küsimusi.
Ma olen rattasporti harrastades südamest õnnelik oma eluaegse tehnikahuvi ja mehaanikaalase kõrghariduse tõttu. Ma pole mingi keenjus, kaugel sellest. Aga ma tean kas asi on minus või raamis. Muud jutud on varakevadine sott külmumise või keemamineku piiril. Aitab taustsüsteemi kalibreerida.
Ma olen rattasporti harrastades südamest õnnelik oma eluaegse tehnikahuvi ja mehaanikaalase kõrghariduse tõttu. Ma pole mingi keenjus, kaugel sellest. Aga ma tean kas asi on minus või raamis. Muud jutud on varakevadine sott külmumise või keemamineku piiril. Aitab taustsüsteemi kalibreerida.
-
- Rattur
- Postitusi: 33
- Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
-
Viimati muutis Mytsieikanna, 20. 06. 2024. 08:18, muudetud 1 kord.
-
- Rattur
- Postitusi: 18
- Liitunud: 26. 08. 2016. 15:20
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Nt Fabio Aru arvas Colnago kohta "Cazzo di bici!": Aru crash - Stage 17 - La Vuelta 2018Mytsieikanna kirjutas: ↑09. 05. 2021. 23:12Tahtsingi lihtsalt teada, mida keegi mõnest rattast arvab, ongi kõik.
"Cazzo di bici!" Aru yelled several times after crashing in a curve. The television camera had immediately stopped with Aru and picked up the phrase – sh*t bike! – for all viewers to hear. Aru added the rear derailleur had blocked, yelling at team manager Joxean Fernández Matxin.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kõva statement, (ego)tripp. Nende mängurataste taga on kogu rattamaailma sügavaim R&D, kus siis pudeneb miski hetk ka laiatarbe maailma mõistliku hinnaga uuendusi. Sama seis misiganes spordiga seotud tehnika valdkonnas.tripp kirjutas: ↑07. 05. 2021. 20:02Teine vaade on, et sinu nimekirjas olevad tootjad teevad pigem mänguasju kui jalgrattaid. Jalgratas on liiklusvahend! FS või mnt ei ole seda aga mitte. Jah, tugevad mehed müravad nende mängu-ratastega Alpides ja on telekas, aga rattasõit on tegelikult miski muu...
Commuting on eraldi teema ja seal leiab kasutust nii Colnago kui Nopsa. Kumb neist mänguratas on, jääb igaühe enda otsustada.
Viimati muutis Mati, 11. 05. 2021. 16:32, muudetud 1 kord.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
minu arvates kogu see teema siin on ühe natuke segaduses seltsimehe eneseotsing teemal, a'la kumb on parem, onu või tädi ja kui tädil oleks rattad... siis oleks omnibuss. Vanasti oli siin foorumis ciclissimo (ei ole tükk aega näha olnud ega sõna võtnud) see, kes intriigi üleval hoidis ja oli, mis ta oli, aga tema mõttevälgatused tundusid suures plaanis sisukamad kui need viimase aja teemad, nt mis ratas on parem, milleks rattale amort, kas amort või vedrupulk jne.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Scott tundub lihtsalt kättesaadav ja kuna enamus teavad ka ainult Hawai poodi Massikas mu meelest ja ei ole väga palju head kuulda saanud kasutajatelt.
Enda kogemus - Canyon on super( kogemus FS rattaga, odavam ots ja vastu peab kõigele ning kaua) ja vanast ajast Kona Fire Mountain sõidab ka siiani, nagu polekski neid tuhandeid kilomeetreid näinud. Superoir oli ka mingi aja ning oli ka igati tasemel.
Enda kogemus - Canyon on super( kogemus FS rattaga, odavam ots ja vastu peab kõigele ning kaua) ja vanast ajast Kona Fire Mountain sõidab ka siiani, nagu polekski neid tuhandeid kilomeetreid näinud. Superoir oli ka mingi aja ning oli ka igati tasemel.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kas laguneb ratas või komponendid?
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 45
- Liitunud: 24. 02. 2008. 12:12
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
[/quote]"Cazzo di bici!" Aru yelled several times after crashing in a curve. The television camera had immediately stopped with Aru and picked up the phrase – sh*t bike! – for all viewers to hear. Aru added the rear derailleur had blocked, yelling at team manager Joxean Fernández Matxin.
Ha-ha-haa.Ei ole esimene ega jää viimaseks.1997 loopis Bjarne Riis oma kullakallist ja süüdistas sõiduvahendit...Hiljem selgus ,et dopinguaine
polnud piisavalt efektiivne ja tuuri võit jäi saamata.
-
- Rattur
- Postitusi: 33
- Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
-
Viimati muutis Mytsieikanna, 20. 06. 2024. 08:18, muudetud 1 kord.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Mu küsimus oli parmaatile
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Mina olen küll väga rahul nii Scott ratta, Hawaii poe kui hooldusega. Ja esimese ratta ostsin juba siis, kui Hawaiil oli üks pood. Ei saaks öelda et siis massikas oli.
Nad tulid lihtsalt õigel ajal turule.
Ja kui päris aus olla, siis enamus markidel suht samad jupid peal.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kõik rattad on head, kui kasutada ettenähtud otstarbel ja mahus, kuid muutuvad halvaks, kui kasutaja ei tea mida teeb.
Natuke võimendades Scotti näitel - Magnumiga ei ole mõttet eraldisõidu starti minna ning Speedsteriga Haanja100 esikohta jahtida, TT ratas on mõttetu linnas tšillimiseks...
Natuke võimendades Scotti näitel - Magnumiga ei ole mõttet eraldisõidu starti minna ning Speedsteriga Haanja100 esikohta jahtida, TT ratas on mõttetu linnas tšillimiseks...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Scotti kohta nii palju, et mehed vahetavad keskjookse ja kaelakausse, mida ma pole oma ratastel kunagi pidanud puutuma, Canyon algsetega siiani. Kunagi mulle Kona ostes üks rattatark ütles, et tootja teeb ise keskjooksu ja kaelakausi osa (muidugi ka geomeetria ja raam), muu ongi ju KÕIK samad jupid! Aga see eraldabki rattaid ja minu kogemus ka seda toetab. Kona annab siiani raamile eluaegse garantii, kui ei eksi! Aga massiliste asjade vastu mul endal allergia lihtsalt ja ei ostaks kunagi Aga see minu kiiks. Avensist ja rav4 ka ei suudaks
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Ükski rattatootja keskjookse ega laagreid ise ei tooda. Kui rattaga vähe sõita, siis loomulikult kulumist ei ole.parmaat kirjutas: ↑19. 05. 2021. 09:08Scotti kohta nii palju, et mehed vahetavad keskjookse ja kaelakausse, mida ma pole oma ratastel kunagi pidanud puutuma, Canyon algsetega siiani. Kunagi mulle Kona ostes üks rattatark ütles, et tootja teeb ise keskjooksu ja kaelakausi osa (muidugi ka geomeetria ja raam), muu ongi ju KÕIK samad jupid! Aga see eraldabki rattaid ja minu kogemus ka seda toetab. Kona annab siiani raamile eluaegse garantii, kui ei eksi! Aga massiliste asjade vastu mul endal allergia lihtsalt ja ei ostaks kunagi Aga see minu kiiks. Avensist ja rav4 ka ei suudaks
Liigagi tihti lõpevad need "ma pole kunagi pidanud vahetama" asjad ka hoopis suuremate tükkide pürgikasti lendamisega, sest pole enam võimalik lahti saada.
Sinu nimetatud Canyon pidi oma uue tippraami/ratta omanikele sõidukeelu peale panema ja uute rataste tarned peatama. Mõnel mehel maailmas on 20 000+ EUR/USD/GBP eest Canyon rattaid millega ta sõita ei tohi. Kõikidele sponsoreeritud tiimidelt korjati samuti uued raamid kokku.
Seega Canyon on lihtsalt üks masstootja, kes laseb Quest Compositel oma rattad valmis teha ja laseb vahest ka saasta kvaliteedikontrollist läbi.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kui nüüd rääkida keskjooksudest, siis rattatootja toodab keskjooksu raamiosa, mille sisse/külge pannakse keskjooksu laagrid. Vaadake Hambini videosid erinevate äpardunud raamide keskjooksude muredest - üks on lapergrune, teine on tsentrist välja (nö aukude tsentrid on nihkes), kolmas on "kõver (st keskjooksu augu vasaku ja parema poole teljed on nurga all), neljas on väike või hoopis suur jne. Viimane video oli TIME Scylon keskjooksust, mis oli sisuliselt perfektne - sirge, ümar, õiges mõõdus. Ma saan aru, et igal tootjal on tuhandeid raame ja tema juurde jõuavad kogu sellest populatsioonist valimina s**ema otsa eksemplarid, seega ei ole Hambini näited sugugi esinduslikud (suures osas on tema juurde jõudvate raamide valimi suurus iga tootja osas 1).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Mulle tundub, et nende viimaste esmapilgul OT postitustega hakkamegi jõudma sinna, kuidas kliendi jaoks head/halba tootjat defineerida. Olles enamik tööaastatest tootmisettevõttes, kus kogused kordades suuremad kui jalgrattaäris ning toode sellevõrra lihtsam, siis tõsiasjaks jääb, et igas tootmises praaki tekib ja midagi sellest jõuab ka kliendile (ehk enda kvaliteedikontroll kõike kinni ei püüa). Ehk praaki ikka tekib, oluline on see, kuidas see kliendi jaoks lahendatakse. Ühes kohas saad kohe uue ratta või raha tagasi, teises kohas pead mitmeid kuud ilma rattata olema (kuhugi saatma, kus midagi kontrollitakse ja otsustatakse), mis meie kliimas võib enamik hooaega pekki keerata. Eks sellest ka tekib mingi arvamus tootja kohta. Arusaadavalt peab ka aru saama, et kui ise tõusul keti katki astud, siis ei ole vahet, kas tegemist on Scoti või Canyoniga, vaatama pead peeglisse.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Piffik - viimane lause on hea point, et sellest ikka oleneb väga palju, kuidas sõidad ja kuidas oskad hoida. Selleks et sõita kiiresti ja ägedalt, ei pea ratast igast sopaaugust suvaliselt läbi sõitma ja käiku üritada surve all vahetada. Mu esimesel käikudega rattal siiani algne käikar, pole ei ketti pooleks saanud ega käikarit kõveraks. Aga maratonidel kuuled enne iga tõusu nagu mingit ketiragistajate koori Ju siis tuleb alati tõus ootamatult!
Canyon on saanud väga sihipärast kasutust ja kuna tegu ka vana mudeliga 2014 aastast, siis on see neil õnnestunud väga hästi. Raami kiigelaagreid ka pole vahetanud siiani (ei ole tark tegu, aga töötavad siiani muretult ning on muidugi ka mingid erilised, mida raske saada nüüdseks). Seega, kui ikka keskjooks ja kaelakauss (Konal pole ka kunagi pidanud puutuma ning keskjooks on ka algne aastast 2005) kestavad, siis on targemad mehed kunagi head nõu andnud. Aga eks maitseasi ja nüüdseks ka kättesaadavuse asi, sest rattaid valida palju pole
Canyon on saanud väga sihipärast kasutust ja kuna tegu ka vana mudeliga 2014 aastast, siis on see neil õnnestunud väga hästi. Raami kiigelaagreid ka pole vahetanud siiani (ei ole tark tegu, aga töötavad siiani muretult ning on muidugi ka mingid erilised, mida raske saada nüüdseks). Seega, kui ikka keskjooks ja kaelakauss (Konal pole ka kunagi pidanud puutuma ning keskjooks on ka algne aastast 2005) kestavad, siis on targemad mehed kunagi head nõu andnud. Aga eks maitseasi ja nüüdseks ka kättesaadavuse asi, sest rattaid valida palju pole
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
See suur, et vaatasin korra sotsiaalmeediasse ja näen, et kõik endised olulised fatbike propageerijad on nagu üks mees transformeerunud gravelientusiastideks.
Kas võib selle jubeda epohhi nüüd lõppenuks lugeda ja öelda, et "fatbike tuli selleks, et mitte jääda"?
Kas võib selle jubeda epohhi nüüd lõppenuks lugeda ja öelda, et "fatbike tuli selleks, et mitte jääda"?
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Head võistlusrattad on need mis on kiired. Aeglased rattad on halvad. Ma olen ainult halbade ratastega sõitnud
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Hea on kui saab kõik oma sõidud tehtud ühe rattaga. Arvestades, et rattasõidust kujuneb raskekujuline sõltuvus ja pahatihti möödub nädalaid puhkepäevadeta, siis tasub varakult ka taastumise päevade rattale mõelda, ehk elektripealt sõitvale. Ühe hea rattaga pole kahjuks ühest punktist võimalik enam hakkama saada. Füüsis on alati nõrgem kui tahe, annab alati enne märku kui tahe ja märguannet on tark mitte eirata.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Ma ei saa siin loogikast aru. Et selle rattaga millega sa ntx võistled, pole võimalik taastavat treeningut teha?
Aga tundub, et fatbike vaimustus on tõesti mööda läinud ja asendunud "gravel" tüüpi rataste buumiga. Tänapäevane gravel-tüüpi ratas on tõesti universiaalne. Eriti, kui sa sõidad palju ka "lõbu" pärast. Gravel viib sind kohtadesse ja radadele mis enne (MTB + MNT) jäid kättesaamatuks. Ma olen viimase pooleteise aastaga, kui mul on gravel ratas olnud, avastanud rohkem kohti ja radasid, kui eelnevatel aastatel MTB+MNT peale kokku.
Aga tundub, et fatbike vaimustus on tõesti mööda läinud ja asendunud "gravel" tüüpi rataste buumiga. Tänapäevane gravel-tüüpi ratas on tõesti universiaalne. Eriti, kui sa sõidad palju ka "lõbu" pärast. Gravel viib sind kohtadesse ja radadele mis enne (MTB + MNT) jäid kättesaamatuks. Ma olen viimase pooleteise aastaga, kui mul on gravel ratas olnud, avastanud rohkem kohti ja radasid, kui eelnevatel aastatel MTB+MNT peale kokku.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Erm, mis kohad need on, mis MTB-ga kättesaamatuks jäänud on?
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Taastumine oma definitsioonis tähendab minujaoks koormuse vaba olemist.Ratta maailmas on isegi selline ütlus ,et kui on võimalik istuda siis istu kui võimalik lamada siis lama.Ebike on võimalik lahendus ,et neid rattavaba päevi ei oleks ja saab olla rutiinis mis vajalik,et ei kannataks trenni kvaliteet.Kuigi ei oma ,aga annaksin hääle ka gravel ratta kasuks .UrmasL kirjutas: ↑08. 06. 2022. 15:17Ma ei saa siin loogikast aru. Et selle rattaga millega sa ntx võistled, pole võimalik taastavat treeningut teha?
Aga tundub, et fatbike vaimustus on tõesti mööda läinud ja asendunud "gravel" tüüpi rataste buumiga. Tänapäevane gravel-tüüpi ratas on tõesti universiaalne. Eriti, kui sa sõidad palju ka "lõbu" pärast. Gravel viib sind kohtadesse ja radadele mis enne (MTB + MNT) jäid kättesaamatuks. Ma olen viimase pooleteise aastaga, kui mul on gravel ratas olnud, avastanud rohkem kohti ja radasid, kui eelnevatel aastatel MTB+MNT peale kokku.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kui täpsem olla siis gravel rihm ülekandega.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Esialgne teema jääb juba päris kaugele, aga...
Ideaalne päev:
Hüppad varahommikul maanteka peale ja kimad mööda inimtühju tänavaid linnapiiri poole. Seejärel tulevad pikad kilomeetrid teid, mis vaikselt põldude vahel looklevad. Ühtegi autot ei kohta. Just siis kui sellest isu täis, võtad oma graveli, mis täiesti juhuslikult tee ääres aia najal seisab. Vahelduvad kruusatee lõigud ja jalgrajad, näed kohti, kuhu maantekaga ei taha sõita ja MTB-ga ei viitsi. Siis jõuad mingisugusesse ürgorgu ja rada läheb veidi ekstreemsemaks. Mõnda aega saab veel graveliga hakkama ja tegelikult MTB-ga olekski natuke liiga lihtne. Siis aga tulevad juurikad juurikate otsas, dropid ja mis kõik veel. Saad aru, et tegelikult oleks aeg MTB peale kolida. Kui lõpuks jälle maantee peale välja jõuad, siis hüppad eraldistardika peale ja paned kõige otsemat teed kodupoole tagasi, jõuad veel Stravas oma keskmise kiiruse päästa. Kodus pesust tulles selgub, et vaja on veel linna peal asju ajada, aga puhas särk on seljas ja jalad on ka juba nagu pakud all. Siis hüppadki elektrika peale.
Talvine versioon sellest on muidu sama, aga kõike teed fätiga ja lohutad terve tee ennast sellega, et parem ikka kui pukil istuda.
Parandused on teretulnud.
Ideaalne päev:
Hüppad varahommikul maanteka peale ja kimad mööda inimtühju tänavaid linnapiiri poole. Seejärel tulevad pikad kilomeetrid teid, mis vaikselt põldude vahel looklevad. Ühtegi autot ei kohta. Just siis kui sellest isu täis, võtad oma graveli, mis täiesti juhuslikult tee ääres aia najal seisab. Vahelduvad kruusatee lõigud ja jalgrajad, näed kohti, kuhu maantekaga ei taha sõita ja MTB-ga ei viitsi. Siis jõuad mingisugusesse ürgorgu ja rada läheb veidi ekstreemsemaks. Mõnda aega saab veel graveliga hakkama ja tegelikult MTB-ga olekski natuke liiga lihtne. Siis aga tulevad juurikad juurikate otsas, dropid ja mis kõik veel. Saad aru, et tegelikult oleks aeg MTB peale kolida. Kui lõpuks jälle maantee peale välja jõuad, siis hüppad eraldistardika peale ja paned kõige otsemat teed kodupoole tagasi, jõuad veel Stravas oma keskmise kiiruse päästa. Kodus pesust tulles selgub, et vaja on veel linna peal asju ajada, aga puhas särk on seljas ja jalad on ka juba nagu pakud all. Siis hüppadki elektrika peale.
Talvine versioon sellest on muidu sama, aga kõike teed fätiga ja lohutad terve tee ennast sellega, et parem ikka kui pukil istuda.
Parandused on teretulnud.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Ilmselt oled sa sellest ulmelistest,unelmate emotsioonist pool kogenud:)Ei kõik on võimalik.Vara hommikune start päikesetõusu ajal, kui udu veel madalal,ja teekond kus autod on haruldus ja vähemalt selline tartumaratoni pikk teekond sätib meeled õigele lainele.Ükskõik mis vokiga.Aga tänapäeva uued rattahuvilised on targad ei katseta enam ja julgevad küsida.Meie ei julgenud see pärast meil liiga palju rattaid ongi;)Hea ratas on mis ei seisa:)
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Selle rattavahetuse elustiili kohta on video https://youtu.be/5ud5T5I4XcA
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Olles hiljuti ostnud endale gravel pilli, võin öelda, et mtb leiab minulgi vähem kasutust. Ma saan gravel rattaga sõidetud põhimõtteliselt kõik samad rajad, mida olen mtb rattaga sõitnud. Nüüd juba mõlgubki peas mõte, et paneks mtb müüki ja ostaks alu gravel ratta asemel veel kangema speciga ja carbonraamiga gravel ratta ja teised jooksud ka veel lisaks.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Mulle meeldib minu ratas. Se mis mul on ja mille ma olen enda järgi ära sättinud. Firma märk vist ei ole nii oluline. Scott mulle ei meeldi, sest hawaii expressi pood mulle ei meeldi, liiatigi tartus polegi enami mulle sobivat hv poodi. Ma lõunakas ei viitsi käija ja zepeliini hv pandi juba ammu kinni.
Minu praegune ratas on Merida cyclocross 500. Ostetud 2015 aastal uuena ühest saksa online poest. Vahetatud/muudetud on lenks, stem, vändad(165mm vastu) ja sadul, listaud porilauad. Rehvid on ees, schvalbe cx pro(30mm) ja taga on schvalbe roadcruizer(32mm).
Sõita saab sellega nii maanteel, kruusal, kui ka pinnas teel aasta ringi. Talvel kasutan 40mm laiu 4 rea naeltega soome kumme. Mulle se ratas sobib hästi. Ma sõidan alati üksi, nii et muretsema ei pea, et maha jääks, või kusagilt mõnest kohast läbi ei saaks..võin natuke käekõrval ka lükata, kui tee liiga liivane või järsk.
Läbi paksu lumehange ma sellega sõita ei jõua, sest taga on suurim hammakas 30T ja ees on 36/46 cyclocrossi omad. Fati vastu ei tahaks ikkagi vahetada. Sest ma ei pea ilmtingimatta saama sõita igal pool. Sõidan seal kus saan ja olen õnnelik.
Kitsa kummiga kruusal nii kiiresti sõita ei julge nagu laiemaga. Üle 40 ei usu hästi lasta, sest kruusa peal ei näe kaugelt kui mingi treppi sõidetud koht tulab, või ohtlikult liivane. Ma arvan, et kitsa kummiga on huvitavam ja väga palju taskukohasem. Gravel biket ma ei taha, sest tal enamasti on keskjooks madalam, kõrgem headtube ja pikem toptube, kui cx rattal. Minu sugusel kellele läheb väiksem raami suurus ja ei aja taga suurt kiirust ja effektiivsust sobib cx raam paremini. Ka praegusel rattal on mul lenks pandud nii madalale kui vähegi võimalik ja lühem stem. Aga lenks on sadulast vaid mingi 4 - 5 cm madalamal. Gravelid on tehtud pika kasvulistele jõujuurikatele. Natuke väiksemal nõrgemal sõitjal on on graveliga huvitav ainult mäest alla sõita, või kui on e-bike. Isegi kitsa kummiga on hööveldatud kruusa pidi raske sõita. Laia kummiga ma hakkasin kõva häälega valitsust ja kõiki muid ebameeldivusi vanduma, et siis vast ei pane tähele kui raske on. Mäkke ülesse oli kohevat kruusa pidi nii jube raske sõita.. ja õhu kummiga ei saanudki sõita, sest kui rõhk suurem oli, hakkas põrkama ja kui rõhk väiksem, lõhkus õhukummi ära.
Vabandust pikka jutu pärast, aga lühidalt siis, et firmast tähtsam on et raami jms suurus sobiksid. Õigepikkusega vändad on ka olulisemad. Aga scotti ma ei ostaks ja sellist ka ei taha kus mõni srami jupp küljes on.
Minu praegune ratas on Merida cyclocross 500. Ostetud 2015 aastal uuena ühest saksa online poest. Vahetatud/muudetud on lenks, stem, vändad(165mm vastu) ja sadul, listaud porilauad. Rehvid on ees, schvalbe cx pro(30mm) ja taga on schvalbe roadcruizer(32mm).
Sõita saab sellega nii maanteel, kruusal, kui ka pinnas teel aasta ringi. Talvel kasutan 40mm laiu 4 rea naeltega soome kumme. Mulle se ratas sobib hästi. Ma sõidan alati üksi, nii et muretsema ei pea, et maha jääks, või kusagilt mõnest kohast läbi ei saaks..võin natuke käekõrval ka lükata, kui tee liiga liivane või järsk.
Läbi paksu lumehange ma sellega sõita ei jõua, sest taga on suurim hammakas 30T ja ees on 36/46 cyclocrossi omad. Fati vastu ei tahaks ikkagi vahetada. Sest ma ei pea ilmtingimatta saama sõita igal pool. Sõidan seal kus saan ja olen õnnelik.
Kitsa kummiga kruusal nii kiiresti sõita ei julge nagu laiemaga. Üle 40 ei usu hästi lasta, sest kruusa peal ei näe kaugelt kui mingi treppi sõidetud koht tulab, või ohtlikult liivane. Ma arvan, et kitsa kummiga on huvitavam ja väga palju taskukohasem. Gravel biket ma ei taha, sest tal enamasti on keskjooks madalam, kõrgem headtube ja pikem toptube, kui cx rattal. Minu sugusel kellele läheb väiksem raami suurus ja ei aja taga suurt kiirust ja effektiivsust sobib cx raam paremini. Ka praegusel rattal on mul lenks pandud nii madalale kui vähegi võimalik ja lühem stem. Aga lenks on sadulast vaid mingi 4 - 5 cm madalamal. Gravelid on tehtud pika kasvulistele jõujuurikatele. Natuke väiksemal nõrgemal sõitjal on on graveliga huvitav ainult mäest alla sõita, või kui on e-bike. Isegi kitsa kummiga on hööveldatud kruusa pidi raske sõita. Laia kummiga ma hakkasin kõva häälega valitsust ja kõiki muid ebameeldivusi vanduma, et siis vast ei pane tähele kui raske on. Mäkke ülesse oli kohevat kruusa pidi nii jube raske sõita.. ja õhu kummiga ei saanudki sõita, sest kui rõhk suurem oli, hakkas põrkama ja kui rõhk väiksem, lõhkus õhukummi ära.
Vabandust pikka jutu pärast, aga lühidalt siis, et firmast tähtsam on et raami jms suurus sobiksid. Õigepikkusega vändad on ka olulisemad. Aga scotti ma ei ostaks ja sellist ka ei taha kus mõni srami jupp küljes on.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Kui ma esimest korda lenksu kaelakausidele hooldust tegin avastasin. Et integreeritud kahvlikrooni "race" ei olnud viimistletud. Ta oli laagli sisemise saale kõveraks ka juba litsunud. Sest ainult kolmest punktist oli kahvlil kontakt laagriga. Võtsin siis peenikese viili ja nühkisin sealt need vaigu plõnnid maha, et laager ilusti ühtlaselt otsas istuks, aga ma ei teadnud mis nurga all se koonus olema peaks arvasin, et mingi 45 vast peab olema.. Igatahes viilisin nii, et laager istuks ilusti ja ei kõiguks. Tegelt viilisin valesti. Laagril on kahvliga kontakt 36 kraadi kaela kausiga 45, aga kui ma selle teada sain olin juba mitu aastat sõitnud raputavaid kruusa teid pidi. Ja ikka sõidan midagi pole juhtunud. Ega mina ei teadnud mis värk ültse selle süsinik komposiidiga on. Ma mõtlesin algul, et puuriks porilaua kinnituseks ka augud läbi, aga seal oli porilaua kinnitus koht hargi vahel olemas. Õigem oli porialauale teise kohta auk siise puurida. Ühesõnaga Merida mida listis ültse poludki on kehv ratas, aga et ta on minu ratas, siis ta meeldib mulle. Ja seda ma ka hiljem lugesin, et viiliga ei tohi karbonit nühkida, aga et mul oli hästi peenike nõuka aegne viil, polnud sellest hullu vast ja ega ma süsiniku kiududeni polnud jõudnud ka. Vaatasin mineva suvi luubiga hästi tähelepanelikult üle.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Bränd on vaid nimetus, tähtsam on ikkagi mudel ja selle suhe sõitja vajadustega/võimalustega. Ühed saavad hakkama vähemaga, teisi ei abista isegi kõrgema taseme mudel. Enamus asju on lihtsalt meie peades kinni.
Re: Millised rattad on head ja millised kehvad?
Fatbike ei kao niipea kuhugi. Küsimus on selles kas fätt on esmane nö põhiratas või teisene. Jah, osad kes on siiani aastaläbi fätiga sõitnud on nüüd läinud soojemal ajal gravelile või mtble üle...üsna mõistlik. Külmal ajal võetakse uuesti fätid välja.Andrus K kirjutas: ↑07. 06. 2022. 14:11See suur, et vaatasin korra sotsiaalmeediasse ja näen, et kõik endised olulised fatbike propageerijad on nagu üks mees transformeerunud gravelientusiastideks.
Kas võib selle jubeda epohhi nüüd lõppenuks lugeda ja öelda, et "fatbike tuli selleks, et mitte jääda"?
Ma tean mitmeid inimesi kes on hiljuti uued fätid ostnud...ka neid näeb suvel mtbga sõitmas...