Ratas kuni 6k
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Ratas kuni 6k
Kas see 6k on kogu sinu eelarve?
Kui jah, siis hakka sellest kohe lahutama tarvikuid: pump, esi- ja tagatuled, spido, kiiver, pakiraam, jalg ja muu vajalik. Kraami hulk sõltub sinu enda vajadustest, aga tuhat-poolteist sellele kulutada on naljaasi.
Selle raha eest (tegelikult - iga raha eest!) saad pikema riista, kui ostad kasutatud ratta. XT juppidega Scott on muidugi ere näide. Aga kevadisel ajal, kui kõik uusi rattaid ostavad ja vanu (odavalt) maha müüvad, võib käest 6k eest täiesti mõistliku ratta saada; poest saad sellise... tavalise.
Kui jah, siis hakka sellest kohe lahutama tarvikuid: pump, esi- ja tagatuled, spido, kiiver, pakiraam, jalg ja muu vajalik. Kraami hulk sõltub sinu enda vajadustest, aga tuhat-poolteist sellele kulutada on naljaasi.
Selle raha eest (tegelikult - iga raha eest!) saad pikema riista, kui ostad kasutatud ratta. XT juppidega Scott on muidugi ere näide. Aga kevadisel ajal, kui kõik uusi rattaid ostavad ja vanu (odavalt) maha müüvad, võib käest 6k eest täiesti mõistliku ratta saada; poest saad sellise... tavalise.
Re: Ratas kuni 6k
Karikas kirjutas: Pole piire seadnud, et kas väikese veerevtakistusega universaalratas või meie linnatänavatele paremini sobiv MTB.
"Universaalratas" linnatänaval KINDLAST ja PALJU parem kui MTB. Miks? Sest mida püstisem asend, seda rohkem sa ümbrust tajud ja seda parem sul liikluses ukerdada on. Ma kulgen Tallinna kesklinnas vaheldumisi enda MTB ja naise linnarattaga: linnaratas ON linnasõiduks mugavam. MTB ja maanteeratta pepu-püsti-pilk-maas asend ei ole Vabaduse platsil ega Viru ringil kohe üldse adekvaatne.
Kui ikka MTB kasuks otsustad, siis on sama hinnaklassi korral peputunnetus tõesti kõige muutuvam ja kõige olulisem asi. (Värv kah, aga keegi ei keela sul ratast endal üle värvida). Ülekanded on teine - minu kunagise Trek' 810 põhi-puudus oli kiirete käikude puudmine (aeglaseid on kõigil maastikuratastel sinu vajaduste jaoks küll ja veel). Eri rataste ülekanded tasub kindlasti välja uurida ja neid omavahel võrrelda.
Ja kui ratta ära oled ostnud, siis eks anna teada, mis valik sai :)
Re: Ratas kuni 6k
tripp kirjutas:Selle raha eest (tegelikult - iga raha eest!) saad pikema riista, kui ostad kasutatud ratta
Kas mitte 2003 läks Orasel sõit aia taha tehnika vea tõttu? Kas veaksid rahulikult mingi suurema summa peale kihla, et teed 50000 EEK-se rattaga 5000 kroonisega sõitvale maailmameistrile ära? Kui distantsi pikkus seal GP rajal oleks 60km ringis.Ereliukas kirjutas: Võistlusel ja võistlusel on vahe - huvitav mis juttu oleksid selle rattaga
pärast ntx karksi gp-d rääkinud?
OT: Samamoodi võiks öelda, et alla 10000 krooni maksev mäesuusk ei kõlba kuhugi - samas küllalt neid, kellel kallis varustus ja siis sinisel rajal (Austrias) koperdavad.
Lauri, oli arvamusel, et ka raskel rajal sõidab ikka mees, mitte ratas.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
quote="Ereliukas"]
Võistlusel ja võistlusel on vahe - huvitav mis juttu oleksid selle rattaga
pärast ntx karksi gp-d rääkinud?[/quote]
ei tea mäesuusast mitte s....gi, kohatu võrdlus rattateema all mu meelest.
Meeldetuletuseks, et Karksi GP oli mullu see, kus sadas paduvihma, savist tatised mäeküljed olid sellised, et lisaks tõusudele tuli joosta ka suuremad laskumised. Sel rajal oleksid kõige kiiremad olnud ilmselt keenialased ja üldse ilma ratasteta
Võistlused ei piirdu ainult Trm, Trr, Eec-ga. Olen ka ise 5000 rattaga maratone sõitnud, päris edukalt kusjuures (kes teab, see teab) a XC-le sellega ei roniks. Trm ja Trr ja enamik meie XC radu on läbi sõidetavad igasuguse rattaga.
Võistlusel ja võistlusel on vahe - huvitav mis juttu oleksid selle rattaga
pärast ntx karksi gp-d rääkinud?[/quote]
ei, vo küll, et teda seal mingid tehnilised probleemid vaevasid, nagu enamikku, kuid massa käest lihtsalt ära ta sai.LauriA kirjutas:Kas mitte 2003 läks Orasel sõit aia taha tehnika vea tõttu?
ei, kindlasti mitte rahulikult, kuid tõenäosus, et sellel rajal kombinatsioon 5000 kr poegonfis ratas, millel seljas maailmameister lihtsalt ei lõpeta, on äärmiselt suur.LauriA kirjutas: Kas veaksid rahulikult mingi suurema summa peale kihla, et teed 50000 EEK-se rattaga 5000 kroonisega sõitvale maailmameistrile ära? Kui distantsi pikkus seal GP rajal oleks 60km ringis.
LauriA kirjutas: OT: Samamoodi võiks öelda, et alla 10000 krooni maksev mäesuusk ei kõlba kuhugi - samas küllalt neid, kellel kallis varustus ja siis sinisel rajal (Austrias) koperdavad.
ei tea mäesuusast mitte s....gi, kohatu võrdlus rattateema all mu meelest.
Absoluutselt nõus, raskel rajal tuleb välja meeste ja ka rataste tõeline sisu.LauriA kirjutas: Lauri, oli arvamusel, et ka raskel rajal sõidab ikka mees, mitte ratas
Meeldetuletuseks, et Karksi GP oli mullu see, kus sadas paduvihma, savist tatised mäeküljed olid sellised, et lisaks tõusudele tuli joosta ka suuremad laskumised. Sel rajal oleksid kõige kiiremad olnud ilmselt keenialased ja üldse ilma ratasteta
Võistlused ei piirdu ainult Trm, Trr, Eec-ga. Olen ka ise 5000 rattaga maratone sõitnud, päris edukalt kusjuures (kes teab, see teab) a XC-le sellega ei roniks. Trm ja Trr ja enamik meie XC radu on läbi sõidetavad igasuguse rattaga.
Kood: Vali kõik
Viimati muutis Ereliukas, 12. 04. 2004. 22:31, kokku muudetud 2 korda .
Ma pidasin silmas seda võistlust, mis algas leinaseisakuga (20.07) Mille Sigvard Kukk võitis. ETV spordiuudistes öeldi (Lembitu Kuuse), et Orasel? olevat sõidu keskel tehnikaga mingi jama olnud, täpsemalt ei rääkinud.Ereliukas kirjutas: ei, vo küll, et teda seal mingid tehnilised probleemid vaevasid, nagu enamikku, kuid massa käest lihtsalt ära ta sai.
Lauri
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Need olid eestikad, seal tuli nii Massal, kui ka Orasel chainsuck peale, mistõttu Kana minema pääses, kas see ka lõppjärjestust muutis, jääbki teadmata.LauriA kirjutas: Ma pidasin silmas seda võistlust, kus Aus ka pidi osalema (20.07) Mille Sigvard Kukk võitis. Spordisaates öeldi, et Orasel? olevat sõidu keskel tehnikaga mingi jama olnud.
Re: Ratas kuni 6k
Ei! Madala ja lameda istme ning kõrgete lenksude pärast ma küll universaalratast ostma ei hakkaks. Pigem asfaltile sobivate siledate kummide, kergema kaalu ja kiirema ülekande pärast. Näiteks nagu Marin Muirwoods - ilma esiamorduta, slikid kummid, horisontaalne raam, ülekanne 48/11(!!) jne.tripp kirjutas:"Universaalratas" linnatänaval KINDLAST ja PALJU parem kui MTB. Miks? Sest mida püstisem asend, seda rohkem sa ümbrust tajud ja seda parem sul liikluses ukerdada on. Ma kulgen Tallinna kesklinnas vaheldumisi enda MTB ja naise linnarattaga: linnaratas ON linnasõiduks mugavam. MTB ja maanteeratta pepu-püsti-pilk-maas asend ei ole Vabaduse platsil ega Viru ringil kohe üldse adekvaatne.
MTB-dele pannakse kahjuks neid odavaid ja raskeid amorte juurde ja vaba valikut enam selle aasta mudelitel ei ole. Kummi jämedus aetakse üle kahe tolli ja muster tehakse krokodilli naha taoliseks. Ja siis sõida asfaltil mõnusa hoogu pidurdava massaasiga...
Re: Ratas kuni 6k
MItte kuidagi ei tahaks nõustuda sinu eespool kirjeldatud väitega, , Kumme saad ju ise omal valikul vahetada, mis puutub kahvlitesse ja amortidesse ei ole ju probleem samuti vahetada,Karikas kirjutas:MTB-dele pannakse kahjuks neid odavaid ja raskeid amorte juurde ja vaba valikut enam selle aasta mudelitel ei ole. Kummi jämedus aetakse üle kahe tolli ja muster tehakse krokodilli naha taoliseks. Ja siis sõida asfaltil mõnusa hoogu pidurdava massaasiga...
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Re: Ratas kuni 6k
Ei. 6k olen seadnud piiriks puhtalt rattale. Kõik muu saab aegamööda ka juurde osta ja on võrreldes rattale väike väljaminek. Asi veel selles, et ei taha oma vaba raha eriti rattaostule kulutada. Ratta soetamine (kuivõrd see oli pikanäpumeeste tõttu mitte just kaua ette planeeritud ost) läheb puhtalt krediidi peale ja seda palju rohkem võtta ei ole. Seepärast kasutatu ostmine ei sobi hästi ja ei julge kah, kuna ei tea, mis varjatud vigu seal võib peituda (raam pehme, jupid hoolduse/vahetuse piiri peal jne).tripp kirjutas:Kas see 6k on kogu sinu eelarve?
Kui jah, siis hakka sellest kohe lahutama tarvikuid: pump, esi- ja tagatuled, spido, kiiver, pakiraam, jalg ja muu vajalik. Kraami hulk sõltub sinu enda vajadustest, aga tuhat-poolteist sellele kulutada on naljaasi.
Ja võid ka varastatud ratta otsa sattuda ning oled pärast rattast ja ka rahast ilma...Selle raha eest (tegelikult - iga raha eest!) saad pikema riista, kui ostad kasutatud ratta. XT juppidega Scott on muidugi ere näide. Aga kevadisel ajal, kui kõik uusi rattaid ostavad ja vanu (odavalt) maha müüvad, võib käest 6k eest täiesti mõistliku ratta saada; poest saad sellise... tavalise.
Re: Ratas kuni 6k
Niipalju kui mina olen poodides kaubelnud, ega eriti ei taheta vahetada. Ja ei ole ka samast poest midagi paremat asemele panna. See sama 4400, millest ilma jäin, sellele vaatasin slikke, kuid selles poes sama hinnaklassi omasid ei olnud (olid mingid 150EEK pastlad) ja mehhaanik vaatas kah asja peale rohkem nagu ratta rüvetamisena.profit4 kirjutas:MItte kuidagi ei tahaks nõustuda sinu eespool kirjeldatud väitega, , Kumme saad ju ise omal valikul vahetada, mis puutub kahvlitesse ja amortidesse ei ole ju probleem samuti vahetada,
Selle Comp puhul häiris amort, kuid nende valik on poodides üsna olematu, kui siis mingis spetsiaalpoes, kus pole sobivat odavama otsa ratast. Pealegi tekib sobitamise probleeme (n. matt valge või must värv). Lihtkahvlitest ei hakka rääkimagi.
Käiguvahetajatega on lihtsam kaubale saada. Lubati ilusti Alivio Deore vastu vahetada, hinnavahe pole ka suur. Samas lenksu pealse vahetamine läheb juba kulukamaks.
Paras jama. Visioon on täiesti olemas, milline peaks üks ideaalne ratas olema, kuid võtta pole teist stockina kusagilt
Henry
Re: Ratas kuni 6k
Selles hinnaskaalas muretsed sa raami pehmuse pärast . Sa oled asjadest valesti aru saand. Kui sa tõsiselt ei treeni/võistle, siis pole ABSOLUUTSELT mingit vahet selles osas. Võta mingi ratas ära ja ära mõtle nii palju , sa kaldud juba sellistesse pisiasjadesse, mis antud hinnaskaala/taseme juures pole absoluutselt olulised. Ja kui sa neid asju omaarust nii hästi tead ja oluliseks pead, siis peaksid sa olema võimeline ka juppide kuluvusele vägagi adekvaatse hinnangu andma .Karikas kirjutas:...Ratta soetamine ... läheb puhtalt krediidi peale ja seda palju rohkem võtta ei ole. Seepärast kasutatu ostmine ei sobi hästi ja ei julge kah, kuna ei tea, mis varjatud vigu seal võib peituda (raam pehme, jupid hoolduse/vahetuse piiri peal jne).
No mai tea mu ca 10 000 peale (kuluarvestuses) upitud ratas sõidab juba mitu aastat vajadusel mingite 150.- "pastalde" slikkidega täitsa shefilt. Arvan , et 6000.- ratas sõidaks veel shefimaltKarikas kirjutas:...See sama 4400, millest ilma jäin, sellele vaatasin slikke, kuid selles poes sama hinnaklassi omasid ei olnud (olid mingid 150EEK pastlad)
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ma ei saa aru miks peab 6k ratta juures elu nii tuumafüüsikaks ajama, , krt ma isegi oma TREK 8500 üle ei oskaks nii peenutseda ja arutada mis on pehme ja mis on kõva, ratas nagu ratas, tean et peab vastu ka extreem oludes ning töötab nagu sveitsi kell oma täpsuselt
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Re: Ratas kuni 6k
, amort????????, kuule ratas oli upgrade XT peale (kasset, käiguvahetajad, kett) ja väidad et poodides ei ole amordi valikut , that f**k, kle sa jahud mingite olematute probleemide üle ning samas ei näe neid väärtusi pakutavatel ratastel mis tegelikult peavad kindla peale töötama võistlustingimustes.Karikas kirjutas:Selle Comp puhul häiris amort, kuid nende valik on poodides üsna olematu, kui siis mingis spetsiaalpoes, kus pole sobivat odavama otsa ratast. Pealegi tekib sobitamise probleeme (n. matt valge või must värv). Lihtkahvlitest ei hakka rääkimagi.
Sobitamise probleemid ? mida siin nagu mõeldud on? Mingi moe värk
Kummaline
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Re: Ratas kuni 6k
Ei, ma ei kaalu seda, kui pehme on poest ostetud raam, vaid mis on kasutatud raamiga tehtud. Olen aru saanud, et alumiinium raami võib nii ära rikkuda, et väliselt pole nähagi. A'la paned matsu ja väänad sirgeks. Võibolla tuginen liialt kuulujuttudele, kuid hingerahu on ju kah asi, mida saab raha eest ostaMati kirjutas:Selles hinnaskaalas muretsed sa raami pehmuse pärast
Re: Ratas kuni 6k
Need on tõesti kuulujutud,Karikas kirjutas:Ei, ma ei kaalu seda, kui pehme on poest ostetud raam, vaid mis on kasutatud raamiga tehtud. Olen aru saanud, et alumiinium raami võib nii ära rikkuda, et väliselt pole nähagi. A'la paned matsu ja väänad sirgeks. Võibolla tuginen liialt kuulujuttudele, kuid hingerahu on ju kah asi, mida saab raha eest ostaMati kirjutas:Selles hinnaskaalas muretsed sa raami pehmuse pärast
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Re: Ratas kuni 6k
-
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 16:38, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise .
Re: Ratas kuni 6k
Kui isegi kasutatud autot saab osta, siis kasutatud ratast ammugi! Rattal on kõik osad enam-vähem näha, peidetud vigu on vähem (kui üldse), ja tagarummu sisse saepuru panemine pole ka kombeks. Suurema osa hinnast moodustab niikuinii raam.Karikas kirjutas:Seepärast kasutatu ostmine ei sobi hästi ja ei julge kah, kuna ei tea, mis varjatud vigu seal võib peituda (raam pehme, jupid hoolduse/vahetuse piiri peal jne)
Sellest saab ju ometigi hoiduda. Nõuad dokumente jne. Lisaks on kasutatult 6k maksvaid rattaid müüvate velomaanide seltskond suht pisike ja müüja tihtipeale teada.Karikas kirjutas: Ja võid ka varastatud ratta otsa sattuda ning oled pärast rattast ja ka rahast ilma...
Aga eks see on su oma asi. On palju inimesi, kes lihtsalt ei taha teiste kasutatud asju ning ostab ainult poest ja ainult uut. "Raha vähe, tahaks selle eest parimat" murega see muidugi kokku ei lähe.
Re: Ratas kuni 6k
Suhtumine on selline tõesti. Kui mina Rademarist TomSlick'e küsisin, siis vaadati mind nagu lolli ja mainiti, et "normaalsed inimesed sõidavad ikka maastikukummidega". (Ostsin siis Dünamost, Rademar tegelegu hilpudega). Ja poes pannakse odavatele ratastele tõesti super-macho välimusega mudakummid alla, millega inimesed siis siledal asfaldil rügama hakkavad. On tobe.Karikas kirjutas:See sama 4400, millest ilma jäin, sellele vaatasin slikke, kuid selles poes sama hinnaklassi omasid ei olnud (olid mingid 150EEK pastlad) ja mehhaanik vaatas kah asja peale rohkem nagu ratta rüvetamisena.
Viimati muutis tripp, 13. 04. 2004. 12:29, muudetud 1 kord.
Re: Ratas kuni 6k
tobe on see kes ostab maastikuratta siledal asfaldil rügamiseks. müüjat pole küll mõtet süüdistada.tripp kirjutas:[ Ja poes pannakse odavatele ratastele tõesti super-macho välimusega mudakummid alla, millega inimesed siis siledal asfaldil rügama hakkavad. On tobe.
Re: Ratas kuni 6k
On ikka!tarmo kirjutas:tobe on see kes ostab maastikuratta siledal asfaldil rügamiseks. müüjat pole küll mõtet süüdistada.
Kui müüja laob poe täis edevaid maastikurattaid ning need asjatundmatutele ostjatele ilma selgitamata maha müüb, siis on see selgelt ebaeetiline käitumine. Kui linnaratast vajav kodanik lahkub poest muda-maastikurattaga, millel rattakella, pakiraami ja porilaudade asemel ketaspidurid ja reguleeritav amort, siis kas see on ostja või müüja süü? Ikka müüja, kuna TEMA tunneb kaupa ja võimalusi ning peab ostjale olukorra selgeks tegema.
Ma ei tea, kui levinud selline käitumine on. Korralikes rattapoodides loodetavasti mitte? Aga sa mine vaata, milline näeb välja keskmine Citymarketis müüdav "odav perejalgratas" :) See on nii macho, et sellele ei julge lähedale ka astuda :)
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
Njah. See on mul vist loomuses, et valin kaua ja siis ikka põen valikut. Tegin valiku puhtalt disaini (ja hinna) järgi. Tänu sellele vist ostu kahetsen kah. Kui pole ammu ratta seljas olnud, siis väikese proovimisega ei taju ratta omapära. Kodupoole sõites jäi teepeale ette HW ja proovisin seal huvi pärast Classic Storm-i. Krt. Pidin ma seda tegema. Peale peale ühe seljast teise istumist sain aru soovitusest - proovi ratast ja kui tunned, et sobib, siis võta ära. Praeguse soodukaga maksab Storm kõigest 6399. Raam on küll viimane, mida disaini poolest taluksin, kuid omadused kaaluvad selle ülesse. XT tagavahetaja (27 käiku), XL ees, kõik liikuv Deore oma. Amordi puudumine on kah ainult pluss. Või mis rahvas arvab sellest rattast?
Igal juhul panin müügikuulutuseülesse. Sealt on ka pisut kirjeldust ja pilte selle omapärase isendi hohta huviliste jaoks. Eks näis mis saab...
Olgu õpetuseks teistele - enne ratta ostmist sõida nädal hea rattaga, unusta disain ja mine proovi tagumikuga asi järgi.
Henry
Igal juhul panin müügikuulutuseülesse. Sealt on ka pisut kirjeldust ja pilte selle omapärase isendi hohta huviliste jaoks. Eks näis mis saab...
Olgu õpetuseks teistele - enne ratta ostmist sõida nädal hea rattaga, unusta disain ja mine proovi tagumikuga asi järgi.
Henry
Ma näe ärkasin alles talveunest. Oluline osa, mida rõhutada - sõida ennem nädal hea rattaga. Ma proovisin ühte ja teist ning ei saanud muhvigi aru. Tasus 1km sõita ja kallimat ratast proovida ja tagasi istudes oli selge, mida vajan.erikr kirjutas:no mida me sulle siin kambaga seletada üritasime...
Olen enese ohver. Sain siin hamba verele ja ei lepi enam lihtsamate asjadega. Poleks ma siia nõu küsima sattunud ja jubinaid liigitama õppinud, siis oleks ülimalt rahul oma rattaga ja elaks naiivses õndsuses edasi
Ja kui väidetakse, et 1kg siia sinna ei tee sellise hinnaklassi puhul vahet, siis vaidleks vastu. Muidugi, see 1kg ratturi kaalu juures on kaduväike ja ei määra palju, kui hästi ratas hoogi kogub. Tunda on seda pigem mujalt. Aru saab, kui istuda tsikkli selga ja proovida seda loksutada. Rattaga vändates pead seda koguaeg tegema. Tsikkel ilma amortideta oleks kah paras kits. Kerge ratas aga liigub hästi teekonarustega kaasa ja vedrutamise ning amortide töö teevad ära ratturi jäsemed. Ilmselt seetõttu amordita rattad maastikuradadel nii edukad ongi.
Mitte et nüüd see Progear raske oleks või amordist kasu poleks. Väga mõnus on sõita äärekivi pealt maha keha raskust lenksudelt tõstmata. Kuid ma ei ostnud ratast mugavuse pärast. Kui positiivselt asjale vaadata, siis on mul nüüd raam, mis mulle meeldib, head kummid ning disc-tagapidur. Niipea, kui leian valge või matt-musta esihargi, vahetan välja. Pole siis kahju ka esimesest ketaspidurist loobuda, kui hargil pole kinnituskohti. Tulevikus laon ehk paremad jooksu jupid ja vahetajad kah. Niiet asi pole üldsegi nii hull
Edit: Lihtsalt sedasi ideaalini jõudmine on nii palju kulukam tee, kui võtta Classic Storm, osta poest purk auto aerosoolvärvi ja likvideerida disainivead
Absoluutselt väär arusaam - amort tagab rataste parema kontakti maaga ja seega ka parema pidamise ning juhitavuse.Karikas kirjutas: Kerge ratas aga liigub hästi teekonarustega kaasa ja vedrutamise ning amortide töö teevad ära ratturi jäsemed.
kust sa seda võtad?Karikas kirjutas: Ilmselt seetõttu amordita rattad maastikuradadel nii edukad ongi
[/code]
Ei vaidlegi vastu, kuid sõltub maastikust, kus seda vaja läheb. Kui ikka siledate kurvidega mudamaastik ja jõnksud lauged, siis aktiivamort teeb oma tööd paremini. St. jõuad ratta esiosa ülesse alla loksutada, et too maastikku kumerusi püsiva haardega järgiks.Ereliukas kirjutas:Absoluutselt väär arusaam - amort tagab rataste parema kontakti maaga ja seega ka parema pidamise ning juhitavuse.
Tegelikult seda juttu ajades oli silme ees ikkagi odavad amordid. Need ei tule kuidagi parema pidamise hoidmisega toime suuremal hool üle juurikate sõitmisel. Minuomal on vähemalt vedru niivõrd jäik, et mõeldav on ainult pehme lohku kukkumine, mitte terava kühmu vastu võtmine. Summutus (liikumise takistamine) toimib mõlemis suunas võrdselt, seega kokku surumine seda jäigem, mida kiiremini seda teha. Kui näiteks võrrelda seda ratast proovitud Storm-ga, siis viimasel on massikese vähemalt 10cm sadula poole (peab praktiliselt sadula juurest ülesse tõstma, kui amordiga Comp-i peab suht pulga keskelt). See tähendab, et on lihtsam oma massi rattal ümber jaotades teha esiotsa veelgi kergemaks, et teda näiteks äärekivi peale tõsta. Või üle pikemate ebatasasuste sõites ratast kaasa jõnksutada. Amort paneb kilo juurde ja see annab kohe tunda. Pealegi kaob vajalik jäikus, mis võimaldab paremini ratta ja tee vahel toimuvat tunnetada.
Aga ok. Ma ei tule vaidlema. Olen roheline rataste alal. Loodan, et vähemalt odavate (teemasse mahtuvate) amortide osas on mul õigus
Hendry
Hõm. Päris täpselt ei saa aru, millega ma pahameele ära teenisin
Ma ei lepi lihtsalt teadmisega, et üks asi "tundub" parem, kui teine. Ei saa sinna midagi teha, et üritan igale asjale alati seletust leida. Mingist teadusest on asi väga kaugel.
"Loll" olen (või on mu jutt) selle poolest, et ma ei häbene välja näidata, kui vähe ma asjadest tean ja kui palju on arenemisuurmi. Nagu öeldakse - mida targemaks saad, seda rohkem tead, kui koll sa oled. Võibolla mõni kommenteerija on juba sellisel tasemel, et häbeneb oma juttu, kuid minuarust on see pidur tema arengule...
Ma ei lepi lihtsalt teadmisega, et üks asi "tundub" parem, kui teine. Ei saa sinna midagi teha, et üritan igale asjale alati seletust leida. Mingist teadusest on asi väga kaugel.
"Loll" olen (või on mu jutt) selle poolest, et ma ei häbene välja näidata, kui vähe ma asjadest tean ja kui palju on arenemisuurmi. Nagu öeldakse - mida targemaks saad, seda rohkem tead, kui koll sa oled. Võibolla mõni kommenteerija on juba sellisel tasemel, et häbeneb oma juttu, kuid minuarust on see pidur tema arengule...
Kui nüüd aus olla, siis kui palju leidub siin foorumis inimesi, kes julgeksid öelda, et on algajad ja lollid ning seetõttu kirjutavad sellist juttu nagu kirjutavad.
Ja amort vs. kõvakahvel: kõvakahvliga sõites saavad randmed ikka niisuguseid pauke ja raputamist, et oi-oi-oi...
Sa kipud asja ikka teaduslikuks ajama! Just see, et üks raam tundub parem kui teine on mitteteaduslik. Kui nüüd põhjusi teada tahad, siis pead minema laborisse teste tegema ning asja uurima ja see on teadus!Ma ei lepi lihtsalt teadmisega, et üks asi "tundub" parem, kui teine. Ei saa sinna midagi teha, et üritan igale asjale alati seletust leida. Mingist teadusest on asi väga kaugel.
Mis on aktiivamort? Ja õõtsutamisest niipalju, et kui ratta esiotsa õõtsutama hakata, siis läheb ju edasiliikumiseks mõeldud energia sellesse amordi üles-alla liikumisse ja sõidukiirus väheneb. Amordi eesmärgiks on nö. tee tasandamine ehk siis lenks püsib samal tasandil ja amort teeb seal all oma tööd. Praktikas see lenks ikka liigub kah üles alla, aga mitte nii järsult ja palju kui ilma amordita sõites.Kui ikka siledate kurvidega mudamaastik ja jõnksud lauged, siis aktiivamort teeb oma tööd paremini. St. jõuad ratta esiosa ülesse alla loksutada, et too maastikku kumerusi püsiva haardega järgiks.
Ja amort vs. kõvakahvel: kõvakahvliga sõites saavad randmed ikka niisuguseid pauke ja raputamist, et oi-oi-oi...
Siis marss poodi tagasi kui vedru liiga jäik on. Vedruamortidel on see meeldiv omadus, et vedrusid on saadaval erineva jäikusega. Pehmem vedru sisse!Minuomal on vähemalt vedru niivõrd jäik, et mõeldav on ainult pehme lohku kukkumine, mitte terava kühmu vastu võtmine.
Ma olen soovitanud inimestele metsa tunniks proovisõitu tegema minna. Kui ostad maastikuratast, peab seda proovima maastikul, mitte asfaltplatsil. Iseasi, kas Eesti kaupmehed annavad sellise võimaluse "mehele metsast".Oluline osa, mida rõhutada - sõida ennem nädal hea rattaga. Ma proovisin ühte ja teist ning ei saanud muhvigi aru. Tasus 1km sõita ja kallimat ratast proovida ja tagasi istudes oli selge, mida vajan.
Signature sucks!
Tänan Sind Huko, aga mulle millegi pärast tundub, et keegi ei kipu ikka veel arusaama message`st,
PS! muide olen ka algaja harrastaja ja seda teadusliku doktorikraadi rattatehnilisest ülesehitusest ei oma ja ei näe ka põhjust sellel teemal edaspidi pikemalt peatuda.
PS! muide olen ka algaja harrastaja ja seda teadusliku doktorikraadi rattatehnilisest ülesehitusest ei oma ja ei näe ka põhjust sellel teemal edaspidi pikemalt peatuda.
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
Teadusliku lähenemise mõtekusele seab antud teema raames piirid see,
millist erinevust erinevate rataste puhul rattur üldse tajub. Ka mulle "tundub", et nii üksikasjaliku arutamise asemel on parem sõita proovida ja selle põhjal ära otsustada.
Ostsin mõni aeg tagasi kasutatud ratta, mis minu senisest kunagi 6000 kr maksnud isendist igas mõttes üle on. Senise kasutamise põhjal olen "tajunud", et koormuse all vahetuvad käigud palju ladusamalt kui eelmisel ja sest on abi. Kaal - palju kergem, aga ma ei ütleks, et ma seda vahet sõites kogu aeg tunnen. Kuna ei ole palju ratast sõitnud, siis arvan, et tuleb enne tükk aega sõita kuni üldse kujuneb "detailsem taju".
Aga hr Karikas - kas ostsid juba ratta ära
viewtopic.php?t=3629
ja tahad seda juba maha müüa?! Kas tegid siis ostuotsuse ratsionaalsetest või emotsionaalsetest kaalutlustest lähtuvalt
millist erinevust erinevate rataste puhul rattur üldse tajub. Ka mulle "tundub", et nii üksikasjaliku arutamise asemel on parem sõita proovida ja selle põhjal ära otsustada.
Ostsin mõni aeg tagasi kasutatud ratta, mis minu senisest kunagi 6000 kr maksnud isendist igas mõttes üle on. Senise kasutamise põhjal olen "tajunud", et koormuse all vahetuvad käigud palju ladusamalt kui eelmisel ja sest on abi. Kaal - palju kergem, aga ma ei ütleks, et ma seda vahet sõites kogu aeg tunnen. Kuna ei ole palju ratast sõitnud, siis arvan, et tuleb enne tükk aega sõita kuni üldse kujuneb "detailsem taju".
Aga hr Karikas - kas ostsid juba ratta ära
viewtopic.php?t=3629
ja tahad seda juba maha müüa?! Kas tegid siis ostuotsuse ratsionaalsetest või emotsionaalsetest kaalutlustest lähtuvalt
Aktiivamort peaks üldiselt võttes olema selline jubin, mida juhitakse väljaspoolt töö ajal. Tavaline amort reageerib ainult teekonarustele ja summutab sealt saadud energiat. Seega pidurdab ta ka hoogu. Aktiivamort peaks teadma, mis teda ees ootab ja peaks suutma ratast liigutada nii, et kontakt teega säiliks. Inimene sobib mõningatel tingimustel sellesse rolli suurepäraselt olles võimeline kogu jalgratast vibutama koos rattaga. Võib öelda isegi, et on asendamatu, kuna suudab visuaalselt hinnata, mis teda ees ootab.huko kirjutas:Mis on aktiivamort?
No mina rääkisingi õõtsutamise puhul "kõvakahvlist". Energiat ei lähe kuhugi kaduma. Risti üle tee vagude on näiteks õõtsutades võimalik isegi hoogu juurde anda. Sellele ma muidugi ei vaidle vastu, et inimesel on limiidid ja teatud piirist kiiremal vibral on kallis amort võimekam.huko kirjutas:Ja õõtsutamisest niipalju, et kui ratta esiotsa õõtsutama hakata, siis läheb ju edasiliikumiseks mõeldud energia sellesse amordi üles-alla liikumisse ja sõidukiirus väheneb.
Ei, mulle meeldib, et ta on jäik. Lisaks on keeratud veel kõige jäigemasse asendisse, et ei vajuks iga pidurduse ajal.huko kirjutas: Siis marss poodi tagasi kui vedru liiga jäik on. Vedruamortidel on see meeldiv omadus, et vedrusid on saadaval erineva jäikusega. Pehmem vedru sisse!
Inimesi on igasuguseid. Lepi sellega.profit4 kirjutas:PS! muide olen ka algaja harrastaja ja seda teadusliku doktorikraadi rattatehnilisest ülesehitusest ei oma ja ei näe ka põhjust sellel teemal edaspidi pikemalt peatuda.
Keera üks leht tagasi, seal on seletus.Suusataja kirjutas:Aga hr Karikas - kas ostsid juba ratta ära...
Aga noh. Pole mõtet amortide üle vaielda tõesti. See pole selle teema eesmärk. Rääkige keegi parem sellest Classik Storm-st. Kas on ta midagi enamat, kui keskmine kuni 6kEEK ratas? Kui siin eelnevalt väideti, et Alivio ja Deore vahe on vaevumärgatav, siis kas LX teeb olulisema vahe sisse?
Edit: Tagavahetaja siiski XT, kuid see vist veelgi parem?
Henry
Viimati muutis Karikas, 16. 04. 2004. 14:37, kokku muudetud 2 korda .
ooo jaaaaa,ja veel milliseKarikas kirjutas:Kui siin eelnevalt väideti, et Alivio ja Deore vahe on vaevumärgatav, siis kas LX teeb olulisema vahe sisse?
Henry
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood