Cly/Suva kirjutas:Kõige kallimad rattad kipuvad olema ka mõeldud ainult võistlemiseks. Nendel on tihti ohverdatud ka pikaajalise vastupidavuse arvelt, et tagada maksimaalset tulemust. Trenni sellistega teha pole küll mõtet kuna osad komponendid kuluvad kiiresti ja pole kuigi vastupidavad igapäevaseks kasutamiseks, lisaks sellele toob nende kulumine rahakotile pisara silma.
Odav ots on aga suht massitootmisjuppidega mille täpsus ja kaal jätab soovida. Ei julgeks väita, et odavama otsa maanteerattad vähem vastupidavad oleksid, aga ega sedagi saa välistada. Kõik oleneb konkreetsest isendist.
Siin vaidlen tõsiselt vastu. Olen tänavu pannud eri ratastele kokku ca.10 Dura-Ace 7900 gruppi. Need on 5-10 tuh km juures tahtnud vahetust vaid kettide näol. Ei keskjookse, ei hammakaid isegi mitte piduriklotse. OK, kõrisid läheb paela alla panduna rohkem vaja, kuid sama probla on ka Ultegral-105-l.
KCT kasutas 2005 Ultegra, 2006 Ultegra ja 105 ning 2007 Duraka kuluosi. 2005 sai sõidetud 20000 ühe kassetiga ja rattad samaga maha müüdud, 2006 105 kassetid kannatasid aasta lõpuni, kui võisteldi teiste jooksudega, ehk eluiga 12-15 tuh ja prükkarisse, 2007 Durakas ei teinud 25000 juures ka teist nägu.
Kettidest on viimase 7 aasta kogemusest kõige kestvam DA 7900, 5000 km ja ei midagi.
Ära ütle, et kallis ei kesta.
Odavama ja kallima vahe tuleb võib-olla välja karboni kestmises raamis. 2007 Merida väsis Ojavee 25000 km juures ära, 2008 ja uuematel pole usaldusväärset kilometraazimõõtjat, kuid tunduvad kestma rohkem ja kaaluma vähem.