Hea matkaratta ostu plaan

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
meelvi
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 01. 11. 2010. 11:51

Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas meelvi » 01. 11. 2010. 11:59

Plaan soetada matkaratas, kuna eelmine väsinud ja viimati hoolduses sellekohane vihje ka anti.
Nüüd oleks hea asjatundlikku nõu saada. Võiks olla hea ja võrdlemisi kerge ratas seal 12-13 kg tuuris.
Veel kergemate hinnad ilmselt juba suht suured.
Peamine kasutus oleks suvistes tingimustes mõnesaja-1000km-ne rattamatk, kuig usun, et ka linna jms sõitudel ajab asja siis ära.
Aastane läbisõit vast mõnituhat km. Hea ja vastupidavate juppidega rattas võiks olla.

Märt K
Rattur
Postitusi: 82
Liitunud: 13. 09. 2009. 19:26

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Märt K » 01. 11. 2010. 12:12

Erinevatest blogidest on jäänud silma, et eriti agarad rändurid kiidavad Koga nimelist riistapuud:
http://www.koga.com/uk/segment.asp?coll ... egment=102

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3802
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas mart » 01. 11. 2010. 12:19

meelvi kirjutas:Plaan soetada matkaratas,
. Võiks olla hea ja võrdlemisi kerge ratas seal 12-13 kg tuuris.
Hea ja vastupidavate juppidega ratas võiks olla.
http://www.roseversand.de/fahrraeder/tr ... ail2=30770
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

meelvi
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 01. 11. 2010. 11:51

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas meelvi » 01. 11. 2010. 12:21

Kes Eestis Kogat müüb?
Mainiks veel ära, et esiamort poleks paha, kuigi vibreerival "kollasel" e. killustiku-kruusa-kattega teel kompenseerib mingil määral silikoon-polstriga kindaga ka ära. Kuskil 10,000EEk eest ka lootust midagi oleks saada või mis selles hinnaklassis parim valik võiks olla?

k666n
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 27. 04. 2009. 09:29

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas k666n » 01. 11. 2010. 14:14

Midagi Montego matkarataste valikust äkki? http://www.montegofietsen.nl/artikel_gr ... ollectie=4

Leidub piisavalt alla 10 000 mudeleid.

Märt K
Rattur
Postitusi: 82
Liitunud: 13. 09. 2009. 19:26

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Märt K » 01. 11. 2010. 14:18

meelvi kirjutas:Kes Eestis Kogat müüb?
Mainiks veel ära, et esiamort poleks paha, kuigi vibreerival "kollasel" e. killustiku-kruusa-kattega teel kompenseerib mingil määral silikoon-polstriga kindaga ka ära. Kuskil 10,000EEk eest ka lootust midagi oleks saada või mis selles hinnaklassis parim valik võiks olla?

Minu andmetel Eestis Kogal esindus puudub.

u.10k eest saab küll ! Hea matkaratas peab olema lollikindel ja lihtne remontida. Ma läksin järgmist teed: Raam on Gary Fisher Piranha ´97 (teras)
Terasraam on minu meelest parim valik tänu oma töökindlusele. Ta on küll raskem, aga kestab kauem ka suuremate koormuste all. Jooksud soetasin kasutatud,
aga väga korralikud XT. Käiguheeblid - vahetid ja pidurid Deore(pole väga kallid ja teevad oma tööd suurepäraselt). Vändad- keskjooks LX. Sadul, sadulapost,
lenks jms. originaal.
Antud raam on väga hästi säilinud ja oli mul juba olemas, aga võin öelda, et sain alla 10k väga hea matkaratta !


Muidugi kõige ideaalsem matkaratas on Rohloff rummusisese vahetiga. AGA... hind u. 800 - 1000 euri. :)

Kasutaja avatar
suuroja
Rattur
Postitusi: 418
Liitunud: 07. 06. 2009. 22:41

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas suuroja » 01. 11. 2010. 15:05

Pikemale sõidule oleks ehk tõesti mõistlikum hea ratas valida. Samas oleneb palju ikkagi sellest, kes ja mis eesmärgil sõitma läheb. Kui ikka poolt elamist kaasa vedada...... on see siis veel matk? Mina sulle jällegi terasraami ei soovitaks, ratas olgu pigem kerge ning matk olgu mõnus. Oma X-kogemuste põhjal väidaks, et edukalt saab hakkama ka palju väiksema hinnaklassist rattaga. Mul on matkarattaks TREK, aga samahästi sobiks ka mõni muu hea tuntud tegija. Mõnusa matkaelamuse jaoks oleks veelgi olulisem ehk korralikud jalanõud (võta Salomon); kerge telk ja magamiskott (Halti on üle prahi); mugav riietus (siin on valik lai); korralik priimus (mahub püksitaskusse nö volditult) ja katelok (leksu otsa;))). Kui külakoertega läbi ei saa, siis puss vööle (Rapala).
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.

charlie
Rattur
Postitusi: 445
Liitunud: 18. 05. 2003. 15:36

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas charlie » 03. 11. 2010. 15:22

Kui rääkida tõsistest matkajatest (mida kasutab enamus ümber maailma matkajaid), siis:
ratas http://www.surlybikes.com/
pakiraam http://www.tubus.com/en/rear-carriers
kotid http://www.ortlieb.com/index_black.php

Kõigepealt tee selgeks, kas tahad maastikuratast (26tollised rattad) või matkaratast (28 tollised rattad). Parim oleks terasraam, mida pikal matkal on purunedes hea parandada, kuid reeglina hea alumiiniumraam ei purune ka midagi.
Amort tundub matkarattal asjatu raskus olevat (kasvõi lennukis pagasi lisakaalu eest makstes).

Minul isiklikult on aluraam, Hope rummudega jooksud ja XT/XTR osadega ratas. Mosso jäik esihark. Töötab seniajani ilusasti. Eks märtsi lõpus võin öelda, kuidas pidas vastu ligi kuuajase rattamatka Kagu-Aasias.

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1131
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Prommar » 03. 11. 2010. 16:20

Amort ei ole sugugi mõttetu lisaraskus, kui sõita kruusa- ja pinnasteedel, eriti jäiga aluraami ja kitsama kummiga.
Matkarattal on üks kilo ees või taga suht ebaoluline.

Enda peal olen märganud, et pärast maastikuratta asendamist matkarattaga ei kipu enam nii palju kruusateedele.

Lääne-Euroopas muidugi matkatakse ka cyclo-crossi sarnaste ratastega.

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Etsike » 03. 11. 2010. 20:06

Minu puht isiklik eelistus-maitse matkamise jaoks kergemapoolne terasraam ja 28" jooksud keskmises paksuses torkekindlate rehvidega (ca 622/35-622/42). Ilma amortideta. Kvaliteetne nahksadul, Brooks vms. Rummu-/trummelpidurid kui rahakott lubab, mitte segamini ajada jalgpiduriga, kuigi jalgpidur on ka hea asi, ainult kassett-käikudega teda ristata ei saa. Rummusisesed käigud on ka head töökindlad asjad aga hirmus kallid. Lenksu asend väga suures ulatuses seadistatav. Pikad porilauad. Kvaliteetsed tuled ja muud vidinad.
Minu unistuste matkaratas maksaks ilmselt ca 30000 praegust Eesti raha. Kolm korda vähema eest peab leppima suht tavakomponentidega, aga sadulasse investeeriks ikka korralikult.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

meelvi
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 01. 11. 2010. 11:51

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas meelvi » 04. 11. 2010. 10:02

Eks neid rummusiseseid käiguvahetajaid on ka mitmeid. Siin samas foorumis kohtasin arutelu nende teemal, kus jäi silma, et nende veeremise omadused jäävad teistele käiguvahetajatele alla ja seda ka vabakäigul.
Ning mängu tuleb vana keti pingutamise teema, kuna aja jooksul kipub kett tagaratast kinnituspilus ettepoole venitama.
Kunagi Gotlandil sai säärase rendirattaga sõidetud, aga see oli päris mitu aastat tagasi ja siis oli rummusisene käikar 4 käiguline.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Villem T » 04. 11. 2010. 11:45

Vaata kohalikesse netipoodidesse ka kui sel nädalal tarvis pole, mõnes oleks nagu midagi sellist silma jäänud.

Ainus ümbermaailmasõitja keda ma tunnen, sõidab 26" DH jooksudega, sest teed pole igal pool (ühesugused) ja vastupidavus on talle olulisem kui kergus/kiirus. Ja 26" rehve/lohve/pöidasid on kergem hankida + valik üüratu.

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Etsike » 04. 11. 2010. 12:15

Villem T kirjutas:Ja 26" rehve/lohve/pöidasid on kergem hankida + valik üüratu.
Sõltub kus olla, suur osa kolmandast maailmast tarvitab 28" jookse (enamasti 630, mitte 622 mõõdus) ja 26" rehve seal nii naljat ei leia.
Üldiselt pole see saadavuse argument suurem asi probleem, mõlemaid leiab igaltpoolt.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Villem T » 04. 11. 2010. 12:59

Etsike kirjutas:Üldiselt pole see saadavuse argument suurem asi probleem, mõlemaid leiab igaltpoolt.
Ja sama tüüp sõitis Barcelonast Istanbuli (Nordkapi kaudu) ilma ühtegi lohvi purustamata, nii et see saadavus tõesti ei pea probleem olema.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1187
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas SK » 04. 11. 2010. 20:31

Lugedes seda mõttevahetust tekkisid endal ka mõned mõtted, mida ise tulevikus arvestaksin. Eeldan, et küsija matk on ikka MATK, kus kogu kraami(kuni 20kg näiteks) kantakse endaga kaasas. Hotellist hotelli ja saateautoga võib ju igasuguste ratastega teha.
- terasraam on tõesti väga hea, elastsem kui alumiinium, remontida pole ilmselt vaja, aga kui on vaja, siis küla-keevitaja aitab
- matkaratta puhul on 1 lisakilo väike probleem , kui see tagab näiteks väga kõrge usaldusväärsuse
- jooksudele vähemalt 32 kodarat rummu kohta ja soovitavat pigem madal (topelt)pöid kui kõrge, madal on ebatasasustel elastsem
- tagumise käiguvahetuse võtaks pigem 8-käigulise, saab panna laia ja vastupidava roostevaba keti erinevalt 9-10 käigulistest, näiteks Alivio vahetab matkatingimustes suurepäraselt. Uued rummusisesed peaks ka juba päris tegijad olema, aga endal pikem kogemus puudub
- Amort võib ju olla, aga kui tahata esimest pakiraami kasutada, siis võib probleeme tekkida - nii asjade paigutamisel kui amordil. Terasraami puhul on kõvakahvel igati hea.
- 28 tolli on kindlasti parem kui 26, kui matkatakse tsivilisatsioonis.
- Geomeetria põhitingimus on mugavus

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas vaikija » 04. 11. 2010. 23:52

Tere. Mind natukene paneb imestama,et nii siin matkarattateemas kui ka mingis talve treeningratta teemas ikka ja jälle räägitakse rummusisesest käiguvahetusest positiivselt(ainukene miinus oleks justkui kõrgem hind). Mina ütleksin,et rummusisene vahetus sobib ainult linna- ja linnalähedasele sõitudele linnarattaga. Kõik muud sõidud sõidaksin ikka käiguvahetajaga rattaga. Eriti pikemaid distantse sõites on kummipurunemine niivõinaa teema.
Palju õnne ja jaksu mutikate keeramisel. Eriti põnev on seda teha talvetreeningrattal kusagil kaugel külmast kangete näppudega. Lisarõõm muidugi veel kangemast veeremisest ning mägisemates oludes kööbakast käiguvahetusest. Ma isegi ei kaaluks rummusisest varianti.
Lugupidades.

ptrr
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 17. 05. 2006. 15:44

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas ptrr » 05. 11. 2010. 07:42

Minumeelest hea ülevaade rummusiseste käikude plussidest ja miinustest on leitav siit ja peamise plussina näeksin võimalust kasutada üleni kinnist ketikaitset, mis siis elimineeriks probleemid igasuguse pori, lume ning eriti lume ja soola seguga hammasratastel ja ketil. Ise sai sellel suvel läbitud ühel nädalasel matkal Kesk-Euroopas 8-käigulise linnarattaga 800 km ning mitte midagi halba ei saanud ütelda käiguvahetuse kohta.
Kummipurunemise vastu aitab korralikud, torkekindlamad rehvid ja ega siis kummilappimise jaoks pea ratast alt ära võtma.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas vaikija » 05. 11. 2010. 19:00

Vaat kui erinevalt ikkagi inimesed asju näevad. Minumeelest kinnine ketikaitse elimineerib võimaluse teda korralikult puhastada/õlitada. Pori,lume jm sinna sattumine ilmselt jah lükkub sutsu edasi,aga küsimus ilmselt minutites. Ja kas kummiparandamiseks ei pea ratast alt ära võtma!?! Nomaeitea. Võibolla keegi oskab ka kummivahetust teha ilma ratast alt võtmata.Läbi ventiiliaugu vist saab. Kui Lefti amort,siis kökimöki.
Mingi nipiga saab ka päraku kaudu pimesoole välja lõigata.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas pärnu rattur » 05. 11. 2010. 22:19

Lp härra vaikija!

Võibolla mõeldi sellega parandusvahu kummi sisse soristamist...
Samas heeblitega saab ju kahvlivahel olevalt rattalt kummi maha kakkuda(, aga see töö on paras nikerdamine ja ei tasu ju vaeva). Lihtsam on siiski kiirkinnitus/mutrid lahti keerata...
Nõustun arvamusega ratas ikka "ära kakkuda", kui kummi parandada vaja(torkekindlaga pole vaja :D ).


Rummusiseste kohta: korralikult hooldatud rummusisene veereb põhimõtteliselt sama vabalt kui tavaline rumm. Raskemini käimise põhjuseid minu arust kaks:
-Rummu äärtes on suuremad laagrid, mis paksu määrde korral takistavad liikumist rohkem(väändemoment/jõuõlg).
-Raskemini käib ka sellepärast, et sees on kaks käpapaari(tavalisel üks).
NB! Minu isiklik kogemus piirdub 3-käigulisega.

Kui matkamine rahulik, siis soovitan tavalist käiguvahetajat, kuna juppide saadavus parem(näiteks läheb käiguheebel katki: Rohlhoffi oma sa kuskilt suvalisest (ratta)poest ei leia). Samuti lihtsam hooldada matkatingimustes ja ülekandeid rohkem. Kett sebida roostevaba.

Raami kohta kommenteerida ei oska: peab mingi kalibreeritud tagumik olema, et tunda vahet kui palju üks ram teise suhtes läbi painudub.

Kindlasti soovitan ka mingid vähemalt algelised tuled soetada(Saksamaal liikluseeskiri nõuab minu teada).

Juppide valikul lähtuda saadavusest. Kunagi ei või teada, mis ära laguneb.

Rattad panna mingid suuremad ja kitsamad, kuna need veerevad paremini ja 20-30 lisakiloga on hea veerevus kindalsti tähtis.
Ärge näkku lööge! [/OT]

Märt K
Rattur
Postitusi: 82
Liitunud: 13. 09. 2009. 19:26

Re: Hea matkaratta ostu plaan

Postitus Postitas Märt K » 05. 11. 2010. 22:37

Veidi teemast kõrval, aga...

Surly raamil on selline koht, kus käivad tagavara kodarad. Väga praktiline ! Matakaja "Land Rover"

Pilt

Vasta

Mine “Jalgrattad”