Palun Tarkade abi

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
harbis
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 21. 08. 2008. 13:27

Palun Tarkade abi

Postitus Postitas harbis » 21. 08. 2008. 13:40

Tere,
otsin omale uut ratast. Kuna elupaik (pisut linnast väljas) on suhteliselt tasane, sõit käib 50% asfalt, 50% kruusa/mullatee, siis jäin hübriididele pidama. Sõidan õhtuti peale tööd nii u. 6-8 km, põhirõhk on pulsi hoidmisel stabiilselt 130-140 l/min. Alljärgnevad lingid on mõned, mis pakutud:

Author classic sx
http://www.author.ee/2005/classicsx.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.author.ee/reflex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Scott Sportster
http://www.hawaii.ee/index.php?id=6162&product=921" onclick="window.open(this.href);return false;

Trek 7300
http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... duct_id=91" onclick="window.open(this.href);return false;

Ausalt üteldes pakuti midagi ka Merida omadest, kuid ei suutnud meelde jätta :? pilt oli juba liiga kirju.

Seega siis igasugused kommentaarid/soovitused/nõu teretulnud.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11878
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas erikr » 21. 08. 2008. 14:16

Paraku peab tõdema, et hübriidide teemades käivadki läbi kogu aeg 7200/7300, Reflex (sx), Sportster ja Meridalt Crossway.
Vaevalt, et midagi uut vahepael juhtunud on, ehk saad abi sellesuvistest juba olemasolevatest hübriidide / linnarataste teemadest.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas Villem T » 21. 08. 2008. 14:34

Vaata Kona Dew-sid ka. Surfhouses peaks olema mingis suuruses 07 Dew ja 08 Dew Deluxe. Kui veidi rohkem sajalisi luhvtitada siis PhD on päris edev ratas.

harbis
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 21. 08. 2008. 13:27

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas harbis » 21. 08. 2008. 14:46

Tänan, juba midagi on. Ma küsiks veel nende esiamortide kohta: kui olulised nad ikkagi on? Siin teatud kirjutistes kumas läbi, et polegi erilist vajadust kui sõit mööda lauget maastikku, pigem segavad? Samas kõik need hübridid on alati amordiga. Pealegi pidid nad olema (sellise hinnaklassi juures) suht viletsakesed. Ette tänades...

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3972
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas Kirsa » 21. 08. 2008. 15:32

80mm odav amort on mõttetu, õõtsub ja võtab kogu energia ära, lukku ei saa kah väga odavat tihtipeale panna.
Lisaks kaalub taoline odav amort päris palju.
Aga need hübriidide 40mm amordid on teine lugu, selline 40mm vedrupulk kulub linnassõites üsnagi ära.
Ma kunagi kaalusin sellist 40mm kahvlit, täitsa kerge oli ka.
60mm kohapealt ei oska sõna võtta, et kumba kategooriasse nad liigituvad.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas Gunnar » 21. 08. 2008. 16:24

Ma olen avastand, et metsateel on mul amordid lukus, linnavahel sõites aga lahti :) seega VÄIKE vedru ei tee paha, juurde maksta selle eest ei ole vast mõtet.
Ratas on minu hobi, mitte elu

tripp
Rattur
Postitusi: 521
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Esiamort minu arust vajalik :)

Postitus Postitas tripp » 22. 08. 2008. 16:43

harbis kirjutas:Tänan, juba midagi on. Ma küsiks veel nende esiamortide kohta: kui olulised nad ikkagi on?
Hädavajalikud, arvan ma. Nii auklikul asfaldil kui kruusal. Amordita ratast mina üldkasutuseks küll ei ostaks.

Pigem võib küsida amordiluku vajalikkuse kohta. Arvan, et ka see on vajalik :)

Mul omal on linnarattaks Corratec. Sel on odav RST amort. Mtbr.com arvustustes saab see haledalt sõimata (aga ka eile ostetud Rock Shox Dart-3 taotakse seal maapõhja). Reaalselt aga - töötab. Käib nupuvajutusega lukku ja lahti: siledal rattateel hoian lukus, igal muul ajal - ka linna-asfaldil või maanteel - lahti. Hoiab käsi ja annab stabiilsust juurde.

harbis
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 21. 08. 2008. 13:27

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas harbis » 25. 08. 2008. 14:20

Tere taas,

olen nüüd poode kamminud ja sõelale on jäänud järgnev:

1. Merida Crossway TFS 300
amort SR NEX ilma lukustuseta
taga Shimano XT
ees Shimano Alivio

hinnaks: 7500.-

2. Scott Sportster P4
Amort Suntour Nex 4610 lockout 50 mm
taga Shimano Alivio
ees Shimano FD CO51

Hinnaks: 7192.-

3. Trek 7300
Amort Suntour Nex 4610 lockout 63 mm
taga Shimano Alivio
ees Shimano Alivio

Hinnaks: 6934.-

Proovisin sõita kõigiga, no ei ole vahet. Endale tundub, et lukustusega amort on ikkagi parem kui ilma, samas see XT on ka kõva...

Kas saab ehk keegi soovitust anda? :?

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 697
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas marion » 25. 08. 2008. 14:31

kui neil raamigeomeetria on sama ja enamus juppe võrreldavad, siis võta kõige odavam, XT tagakäikar ei maksa miljonit ja asfaldil/kruusal rahulikult kulgedes tõesti erilist vahet ei ole. Kummaline on muidugi see, et ühel Alivio ja XT koos, neil peaks ju käikude arv erinev olema?

Tonis_T
Rattur
Postitusi: 251
Liitunud: 07. 06. 2005. 09:58

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas Tonis_T » 25. 08. 2008. 15:48

marion kirjutas:kui neil raamigeomeetria on sama ja enamus juppe võrreldavad, siis võta kõige odavam, XT tagakäikar ei maksa miljonit ja asfaldil/kruusal rahulikult kulgedes tõesti erilist vahet ei ole. Kummaline on muidugi see, et ühel Alivio ja XT koos, neil peaks ju käikude arv erinev olema?
Käikude arv sõltub puhtalt ainult vahetitest, mis asuvad lenksul. Tagumine vahetaja töötab rõõmsalt nii 7 käigulise kui ka 9 käigulise ratta puhul. Shimanol on aastaid olnud tagavahetite parallelogramm samasugune (seda kusjuures nii MNT kui ka MTB lõikes) ehk siis erineva seeria shiftereid võib suvalise seeria tagumise käiguvahetajaga risti kasutada. Nii palju kui mina tean oli kunagi vääga ammu üks DA seeria, mille tagavaheti parallelogramm oli teine ja nüüd 2009 aastal välja tulev DA seeria ei ole enam ka ühilduv. Kõike muud võib oma vahel segada nagu pudru ja kapsaid.

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 697
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas marion » 26. 08. 2008. 08:21

Tonis_T kirjutas:Käikude arv sõltub puhtalt ainult vahetitest, mis asuvad lenksul. Tagumine vahetaja töötab rõõmsalt nii 7 käigulise kui ka 9 käigulise ratta puhul. Shimanol on aastaid olnud tagavahetite parallelogramm samasugune (seda kusjuures nii MNT kui ka MTB lõikes) ehk siis erineva seeria shiftereid võib suvalise seeria tagumise käiguvahetajaga risti kasutada. Nii palju kui mina tean oli kunagi vääga ammu üks DA seeria, mille tagavaheti parallelogramm oli teine ja nüüd 2009 aastal välja tulev DA seeria ei ole enam ka ühilduv. Kõike muud võib oma vahel segada nagu pudru ja kapsaid.
tõsi, aga ma olen ka märganud, et üheksast ketti seitsmese kasseti peale ja vastupidi ei ole kuigi mõnus ajada. Ärge lööge, aga võhiklikkusest pean küsima, kas üheksase tagavahetaja litrid ja korv ei ole kitsamad kui seitsmese/kaheksase oma või see tähendaski samasugust tagavahetaja parallelogrammi (mille tähendus mulle mõistmatuks jäi)?

Tonis_T
Rattur
Postitusi: 251
Liitunud: 07. 06. 2005. 09:58

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas Tonis_T » 26. 08. 2008. 10:53

marion kirjutas:
Tonis_T kirjutas:Käikude arv sõltub puhtalt ainult vahetitest, mis asuvad lenksul. Tagumine vahetaja töötab rõõmsalt nii 7 käigulise kui ka 9 käigulise ratta puhul. Shimanol on aastaid olnud tagavahetite parallelogramm samasugune (seda kusjuures nii MNT kui ka MTB lõikes) ehk siis erineva seeria shiftereid võib suvalise seeria tagumise käiguvahetajaga risti kasutada. Nii palju kui mina tean oli kunagi vääga ammu üks DA seeria, mille tagavaheti parallelogramm oli teine ja nüüd 2009 aastal välja tulev DA seeria ei ole enam ka ühilduv. Kõike muud võib oma vahel segada nagu pudru ja kapsaid.
tõsi, aga ma olen ka märganud, et üheksast ketti seitsmese kasseti peale ja vastupidi ei ole kuigi mõnus ajada. Ärge lööge, aga võhiklikkusest pean küsima, kas üheksase tagavahetaja litrid ja korv ei ole kitsamad kui seitsmese/kaheksase oma või see tähendaski samasugust tagavahetaja parallelogrammi (mille tähendus mulle mõistmatuks jäi)?
Kirjutasin sulle vastuse aga kuna tegu oli juba OT-ga ning kokku sai üsnagi pikk essee teemal parallelogramm, jalgrattakäigusüsteemide põhimõtteline toimimine ja kokkusobivus, siis panin selle sulle privasse.

Kasutaja avatar
marion
Rattur
Postitusi: 697
Liitunud: 15. 04. 2003. 07:40

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas marion » 26. 08. 2008. 11:33

Tonis_T kirjutas:Kirjutasin sulle vastuse aga kuna tegu oli juba OT-ga ning kokku sai üsnagi pikk essee teemal parallelogramm, jalgrattakäigusüsteemide põhimõtteline toimimine ja kokkusobivus, siis panin selle sulle privasse.
lugesin läbi ja sain oluliselt targemaks (y)

harbis
Rattur
Postitusi: 4
Liitunud: 21. 08. 2008. 13:27

Re: Palun Tarkade abi

Postitus Postitas harbis » 29. 08. 2008. 08:27

Tere,

tänud kõigile kes viitsisid vastata! Eriti Marion ja Tonis_T ilusasti vaidlesite käikudest ja arvudest!!!

Ahjaa!! ratas ostetud. Author Zenith ja olen rahul.

http://www.author.ee/zenith.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Esivahetaja tekitas pisut paanikat see on Suntour FD7 ja selle kohta ei leidnud siit foorumist mingit infot. Aga pole hullu - praegu vahetab. Ja sõita on mõnus.

Vasta

Mine “Jalgrattad”