Panther või Helkama
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Panther või Helkama
Et kõigepealt mis asi tootja see Panther on ja mida väärt tema rattad?
Helkama on juba tuntud soomlane, mõlemal on pakkuda sellised linnasõidurattad, rummusisene värk ja muud pulgad...Helkama on muidugi 1000.- kallim ka ja pole esiamorti ning üsna rasked on nad 17-18kg, Pantheri kaalu ei tea aga see polegi sellise ratta puhul vist peamine.
Katsun lingid ka üles panna millistega umbes tegu:
Panther umbes selline , aint lenks on teistsugune-keeratud üles-sihuke omapärane mida teistel polegi näinud, pildil on tavaline lenks:
millegipärast ei ava enam aga panen siiski miski aadressi sinnakanti, peaks olema alajaotuses Trikes ja Panther Orion, maksab umbes 6600.-
http://pantherbike.de/en/products/
Helkama võiks olla midagi sellist: maksab umbes 7600.-
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml? ... licProduct&
või , hind umbes 7900.-
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml? ... licProduct&
Tänud kommentaaride eest.
Helkama on juba tuntud soomlane, mõlemal on pakkuda sellised linnasõidurattad, rummusisene värk ja muud pulgad...Helkama on muidugi 1000.- kallim ka ja pole esiamorti ning üsna rasked on nad 17-18kg, Pantheri kaalu ei tea aga see polegi sellise ratta puhul vist peamine.
Katsun lingid ka üles panna millistega umbes tegu:
Panther umbes selline , aint lenks on teistsugune-keeratud üles-sihuke omapärane mida teistel polegi näinud, pildil on tavaline lenks:
millegipärast ei ava enam aga panen siiski miski aadressi sinnakanti, peaks olema alajaotuses Trikes ja Panther Orion, maksab umbes 6600.-
http://pantherbike.de/en/products/
Helkama võiks olla midagi sellist: maksab umbes 7600.-
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml? ... licProduct&
või , hind umbes 7900.-
http://www.helkamavelox.fi/index.phtml? ... licProduct&
Tänud kommentaaride eest.
Re: Panther või Helkama
Niru kirjutas:Et kõigepealt mis asi tootja see Panther on ja mida väärt tema rattad?
Helkama on juba tuntud soomlane, mõlemal on pakkuda sellised linnasõidurattad, rummusisene värk Panther Orion
Tänud kommentaaride eest.
Panther on Leedu "Baltic Vairas" toode, mis nt saksas on populaarne odavama otsa linnaratas. Raamid tehakse olenevalt mudelist - terasest kohapeal ja alumiiniumist taivanis/vietnamis/indias.
Helkama pole enam mitu aastat soomlane, vaid taivanlane, kust on pärit tema raamid.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Panther või Helkama
Tegelt on selline Scwinn Hawaiist ka päris lahe:
http://www.schwinnbike.com/products/bik ... hp?id=1027
nahkiste ja käepidemed, kruiseri lenksu asend pisut võõras ja aint 3 käiku. Linnakaks piisav arvatavasti ja kõige odavam 5970.-, tõsi ,kõiksugu mudinaid-tulesid-dünamoid-amorte tal ka pole....
http://www.schwinnbike.com/products/bik ... hp?id=1027
nahkiste ja käepidemed, kruiseri lenksu asend pisut võõras ja aint 3 käiku. Linnakaks piisav arvatavasti ja kõige odavam 5970.-, tõsi ,kõiksugu mudinaid-tulesid-dünamoid-amorte tal ka pole....
Re: Panther või Helkama
nojah, paistab et ega selliste rataste ja rummusiseste käiguvahetajatega siin suurt kogemust pole, suur on see võistlusrataste ja muidu maastikuratastega.eestis on üldse maastikuratste mood kõva, sõidavad nendega nii noored kui vanad. välismaal näiteks,sõltub muidugi riigist, üldiselt annab ikka astuda enne kui linnasõidurataste seast ka meile tüüpiline maastikuratas vastu vaatab.....tea sõltub see inimestest või on nõuka aeg oma jälje jätt.
Re: Panther või Helkama
Ma pakuks, et asi on pigem selles, et Tallinna kesklinnast on lähimad maastikurattale sobivad sõidukohad ... 5 km kaugusel, aga Pariisi, LA, Berliini, Tokyo, Shanghai, Kairo jm suurlinnade puhul tuleb ... 20-100km maha sõita, et sobiv maastik leida. Kui Eestis oleks maa sihipärasemalt kasutusel nagu näiteks Austrias ja Saksamaal (seal ei ehitata põllule või karjamaale elamurajooni) ning juba viimased 100-200 aastat erakätes, siis oleks ka meil võimalused piiratumad.Niru kirjutas:nojah, paistab et ega selliste rataste ja rummusiseste käiguvahetajatega siin suurt kogemust pole, suur on see võistlusrataste ja muidu maastikuratastega.eestis on üldse maastikuratste mood kõva, sõidavad nendega nii noored kui vanad. välismaal näiteks,sõltub muidugi riigist, üldiselt annab ikka astuda enne kui linnasõidurataste seast ka meile tüüpiline maastikuratas vastu vaatab.....tea sõltub see inimestest või on nõuka aeg oma jälje jätt.
Re: Panther või Helkama
minul sõltub maastikuratta eelistus küll pigem Tallinna linna nn "rattateedest" ja nende äärekividestNiru kirjutas:eestis on üldse maastikuratste mood kõva, sõidavad nendega nii noored kui vanad. välismaal näiteks,sõltub muidugi riigist, üldiselt annab ikka astuda enne kui linnasõidurataste seast ka meile tüüpiline maastikuratas vastu vaatab.....tea sõltub see inimestest või on nõuka aeg oma jälje jätt.
Re: Panther või Helkama
maitseasi muidugi, nende ratastega mida suurem publik ostab vist maastikusporti ju eriti ei tee, võibolla tõesti üle äärekivide ja kohalike asfaldilainetuste jaoks.....
Re: Panther või Helkama
neil sinu väljapakutud linnaratastel ei näe ma küll mingit eelist minu maastikuvokiga võrreldes, kui siis võibolla ainult see, et tuul ei jõua neid nii kergesti ära viia ja nende trepist tassimine on hea ka üldfüüsiseleNiru kirjutas:maitseasi muidugi, nende ratastega mida suurem publik ostab vist maastikusporti ju eriti ei tee, võibolla tõesti üle äärekivide ja kohalike asfaldilainetuste jaoks.....
Re: Panther või Helkama
Maastikurataste mood paistab üle minevat, viimasel ajal on kaunis palju hübriide (sisuliselt 28-tolliste ja 32-37mm jämedate kummidega maastikurattad) liikvel. Ja maastikuratastel ja linnaratastel on küll vahe vahel. Ja veel milline!
Paar aastat tagasi ostis õe tuttav käest kätte kelleltki suvaliselt miski uhke Merida maastikuratta. Ise elas Tartus, ratas aga osteti Tallinnas. Ja mina olin see mees, kes pidi ratta Tartusse toimetama. Lihtne - võta ta vaid sobival päeval tööle kaasa.
Maastikuratta isu kadus kaunis ruttu: ehkki ma timmisin ta oma pikkusele välja ja lõin kummid korralikult täis, tallasin ma seda 12 kilomeetrit kolmveerand tundi ja olin kohale jõudes täiesti läbi. Peale 20km/h läks miski vastutakistus meeletuks, pealegi loopis see vaatamata amordile oma lühikese raami pärast nagu eesel.
Võrdluseks: selle vahemaa läbimiseks kulus seni mul kolmveerand tundi vaid sellel rattal läbi lumehangede ja soolalöga. Praegugi on see mul põhiratas, kuna võidukas ootab suuremat rahasüsti. 32mm Schwalbe kummidel sõidan sellega tööle umbes pool tundi, vihjeks veel niipalju - sellel ei ole ei nõukogude madalakvaliteedilist rauda ega ka hiina pinnaltkarastatud pasteeti, laagrid on täisterasest.
Paar aastat tagasi ostis õe tuttav käest kätte kelleltki suvaliselt miski uhke Merida maastikuratta. Ise elas Tartus, ratas aga osteti Tallinnas. Ja mina olin see mees, kes pidi ratta Tartusse toimetama. Lihtne - võta ta vaid sobival päeval tööle kaasa.
Maastikuratta isu kadus kaunis ruttu: ehkki ma timmisin ta oma pikkusele välja ja lõin kummid korralikult täis, tallasin ma seda 12 kilomeetrit kolmveerand tundi ja olin kohale jõudes täiesti läbi. Peale 20km/h läks miski vastutakistus meeletuks, pealegi loopis see vaatamata amordile oma lühikese raami pärast nagu eesel.
Võrdluseks: selle vahemaa läbimiseks kulus seni mul kolmveerand tundi vaid sellel rattal läbi lumehangede ja soolalöga. Praegugi on see mul põhiratas, kuna võidukas ootab suuremat rahasüsti. 32mm Schwalbe kummidel sõidan sellega tööle umbes pool tundi, vihjeks veel niipalju - sellel ei ole ei nõukogude madalakvaliteedilist rauda ega ka hiina pinnaltkarastatud pasteeti, laagrid on täisterasest.
mustal taustal helendab must vari
Re: Panther või Helkama
Ei ega ma ei vaidle, kellele meeldib maastiku oma lase aga sõidab, linnakad on rasked küll aga korteris pidamisega ja tassimisega õnneks tegu ei tule ka.
Selline rotikas ratas nagu pildil on juba stiilne, Stockholmis olid sarnased lukuga silla küljes ja näha oli et seisnud olid nad juba aastaid......
Selline rotikas ratas nagu pildil on juba stiilne, Stockholmis olid sarnased lukuga silla küljes ja näha oli et seisnud olid nad juba aastaid......
Re: Panther või Helkama
ma ei pidanud silmas meeldimist, vaid pigem edasiliikumise kiirust (mnt rattaga saab jah kiiremini, aga õhtuks põrutavad äärekivid mul randmed valusaks), mis minujaoks ongi võrdne mugavusega. Kui oleks võimalik vaid ühte ratast omada, oleks see mul väga suure tõenäosusega kergelt karvase kummiga hübriid - asfaldil kiirem kui mtb ja kannatab ka kruusa.Niru kirjutas:Ei ega ma ei vaidle, kellele meeldib maastiku oma lase aga sõidab, linnakad on rasked küll aga korteris pidamisega ja tassimisega õnneks tegu ei tule ka.
Selline rotikas ratas nagu pildil on juba stiilne, Stockholmis olid sarnased lukuga silla küljes ja näha oli et seisnud olid nad juba aastaid......
Mõnda aega tagasi olen natuke sõitnud ka mingi Helkama rummusisese 3-käigulise naisterattaga, kiirendamine oli hulga raskem ja ka kiirus jäi oluliselt madalamaks võrreldes toona teise rattana kasutuses olnud mingi 5keeguse 1,5" kummidega maastikurattaga, kaaluvahet enam ei mainigi, jalgpiduriga sai ka hulka nalja. Mul on rattad ka rohkem tarbevahendid, mitte hängimiseks, ei pea eriti stiilne välja nägema, aga otstarbeks peab optimaalne olema ja oma tööd tegema.
Samas selle Helkama kasuks pean ütlema, et selle paari aasta jooksul, mil mina temaga kokku puutusin, ei näinud ta kordagi õli ja sõiduomadused sellest ei muutunud kah. Kunagi, kui ma 70-aastaseks hakkan ja kiirusest ning rattahooldusest enam lugu ei pea, siis võtan jälle Helkama ratta.
Re: Panther või Helkama
mulle meeldib linnusõidurattal sõiduasend, maastiku omal on see selgelt sportlikusele ja kiirusele panustatud aga kui tahad lihtsalt rahulikult aerutada ja ringi ka vahtida siis ehk ikka linnaratas kuigi pole spetsialist....maastiku omal on küllalt palju kehast käte toel jne.
Re: Panther või Helkama
Kui mugavusest rääkida, siis ennesõjaaegsetele pika raamiga kolakatele alternatiivi pole. Eriti, kui rääkida põrutamisest ja loopimisest (edasi-tagasi suunas kõikumisest). Lõivu tuleb muidugi maksta kaalu ja manööverdamisomaduste pealt. Kusjuures kaalu pealt mitte kole palju - tuunitud "Pofabor" kaalub kõigest 17 kilo. Ehkki arvasin seni, et koos selle punnvõrri hargiga on ta pikalt üle 20 kilo...
mustal taustal helendab must vari
Re: Panther või Helkama
Üheks oluliseks kaalutluseks linnaratta ostmiseks Hollandis on hoolduskulud ja mugavus.
Uuel rattal on enamuses kõik kinnine - käiguvahetus, kett, dünamo jne. Kodus nokitsejaid on vähe ja teeninduse raha on piisav selleks, et kaaluda "hooldusvaba" varianti. Pea kõigil on küljes raamilukk mis abistab lisaketti/trossi. Lisaks kaitstud ka porisel ajal pritsmete eest. Olen nädalavahetusel näinud peresid ratastega lausvihmas kirikusse sõitmas.
No ja kes ise nendega sõitnud, teavad kui hästi selline ratas tänu massile kiirust hoiab !
Uuel rattal on enamuses kõik kinnine - käiguvahetus, kett, dünamo jne. Kodus nokitsejaid on vähe ja teeninduse raha on piisav selleks, et kaaluda "hooldusvaba" varianti. Pea kõigil on küljes raamilukk mis abistab lisaketti/trossi. Lisaks kaitstud ka porisel ajal pritsmete eest. Olen nädalavahetusel näinud peresid ratastega lausvihmas kirikusse sõitmas.
No ja kes ise nendega sõitnud, teavad kui hästi selline ratas tänu massile kiirust hoiab !
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...