Ratta kaal

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Ratta kaal

Postitus Postitas Corrosion » 26. 06. 2003. 21:55

tavaliselt on poodides ratta kaal märgitud nt Scot Comp Racing 12.4.
Kas see on pedaalide või ilma pedaalideta?
ja kas ratturite keeles on ka kaal mõeldud sellisena nagu poest saadud, igast pedaalide ja jubinateta või siis pärast kõige stuffi kylge kruvimist?
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 26. 06. 2003. 22:12

Tavaliselt on ratta kaal väikseima võimaliku raami kaal ja ilma pedalideta.
Kataloogides on sageli ka märge: "vitaut pedals"

Kirsa
Rattur
Postitusi: 3972
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 27. 06. 2003. 00:10

Kui pedaalid on komplektis, siis on kaal koos pedaalidega. Osad firmad märgivad ka ära mis raamisuuruse puhul kaal antud on. Authori puhul ntx 19" raami kaal antud, ehk yldse mitte väiksem vaid keskmine.

Ja loomulikult on kaal ilma pudelihoidjate ja spidomeetri ja muu nännita.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3624
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 27. 06. 2003. 07:27

Kuna soomlased on kange kalarahvas, siis nö. fillariüritustel on tihti kohale tassitud selline kalade kaalumise riistapuu, millel on diginäidikud. Iga soovija võib oma ratta sinna stemmipidi üles riputada ja näha oma ratta võistluskaalu. Pilt on igastahes objektiivsem, kui nö. tehaseandmed. Pole Eesti üritustel sellist lõbu nagu silma jäänud, aga huvilisi vist oleks murdu...

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 27. 06. 2003. 10:11

tavaline jobu kirjutas: kalade kaalumise riistapuu, millel on diginäidikud. Iga soovija võib oma ratta sinna stemmipidi üles riputada ja näha oma ratta võistluskaalu. Pilt on igastahes objektiivsem..
Olen kusagil enne maininud üht suht käepärast kaalumise varianti: astud inimesekaalule ja fikseerid näidu. Seejärel teed sama ratas näpus. Misjärel lahutad viimasest tulemist esimese. Saadud vahe ongi ratta kaal. Olen toda retsepti kasutanud kümneid kordi, tavaliselt aiapidudel, kui teemaks tuleb kohalolijate rataste kaal. Loomulikult on kaalumise täpsus sõltuv konkreetse kaalu täpsusest, kuid ca +/- 200 gr kõikumist ei tohiks rattaomanikku minestusse viia :lol: .

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 27. 06. 2003. 10:35

mart kirjutas:
tavaline jobu kirjutas: kuid ca +/- 200 gr kõikumist ei tohiks rattaomanikku minestusse viia :lol: .

Mine sa hulle tea mis teevad kui su kaal näitab et nende ratas polegi alla kümne kilo :)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 27. 06. 2003. 10:51

Rom kirjutas:
mart kirjutas:
tavaline jobu kirjutas: kuid ca +/- 200 gr kõikumist ei tohiks rattaomanikku minestusse viia :lol: .

Mine sa hulle tea mis teevad :)
sa pead silmas (ratta)kaalujälgijaid :lol: . Mul selliseid grillõhtule tavaliselt ei tule, mul rohkem tavaratturid, kel rattasõit on fun. aga kaalumise teema on sageli puhtpraktiline. Ntx auto katusetorul on märge max 35 kg, st kaks toetustoru kannatavad 70 kgd. Kui katusel on 4 raami, siis on kasulik rattad üle kaaluda 8). eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 27. 06. 2003. 10:57

mart kirjutas: eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
mnjaaa ja eriti veel siis kui autokatuse max kandevõimeks on märgitud 40 kg, nagu olen juhtunud nägema :wink:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3805
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 27. 06. 2003. 11:12

Rom kirjutas:
mart kirjutas: eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
mnjaaa ja eriti veel siis kui autokatuse max kandevõimeks on märgitud 40 kg, nagu olen juhtunud nägema :wink:
:?: :shock: Kus kohast sa seda kandevõimet loed. Mulle on selline inf täielik uudis :roll: seni olen ainult kandetalade numbreid jälginud.

Kasutaja avatar
taivos
Rattur
Postitusi: 150
Liitunud: 13. 05. 2003. 15:07

Postitus Postitas taivos » 27. 06. 2003. 12:19

Auto manual'is tavaliselt vist sellekohane märge :idea:

..aga kes ikka seda loeb 8)

samas ei ole ju asja kaal sugugi ainus kompanent mis määrab katusele mõjuva jõu ... tuuletakistus peaks ka oma osa mängima :?:

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 27. 06. 2003. 12:47

mart kirjutas:
Rom kirjutas:
mart kirjutas: eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
mnjaaa ja eriti veel siis kui autokatuse max kandevõimeks on märgitud 40 kg, nagu olen juhtunud nägema :wink:
:?: :shock: Kus kohast sa seda kandevõimet loed. Mulle on selline inf täielik uudis :roll: seni olen ainult kandetalade numbreid jälginud.
Juhtusin uue Honda CRV manuaali lugema ja seal sellised numbrid olid,
kuigi ei te mis kohapeale see 40 kg mõeldud oli.

Selle autoga katusepeale küll maanduda ei tahaks :wink:

mrtn
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 30. 03. 2003. 23:41

Postitus Postitas mrtn » 27. 06. 2003. 14:31

kui natuke hallollust liigutada, siis ei ole keeruline mõista, et autoga sõites ei mõju raamikinnitustele ainult gravitatsioonijõud maakera keskme suunas, vaid ka kesktõmbejõud kurvis, inerts pidurdamisel ja kiirendamisel, mis on otseselt seotud raamile kinnitatud koorma massiga. need kinnituskohad peavad selle üle elama.

Vasta

Mine “Jalgrattad”