2022 Filter Maanteekarikasarja üldteema

Vasta
P.Kalju
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 28. 09. 2014. 13:55

2022 Filter Maanteekarikasarja üldteema

Postitus Postitas P.Kalju » 14. 04. 2022. 09:33

Tere
Uurin et kas tänase seisuga on selle 2022 aasta maanteesarja juhend, mis on leitav
https://www.aerobike.ee/maanteekarikasari/info/juhend
,lukus ja seda ei muudeta enam või...?

Vastust ootama jäädes

parimat

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Küsimus

Postitus Postitas KaupoR » 14. 04. 2022. 09:38

Miks sa seda siit küsid, kirjuta otse korraldajale. Ma pole päris kindel, et Mihkel või ta abilised foorumit regulaarselt skännivad. Kui see juhend on ka EJL-i lehel üleval, siis tundub, et see on lõplik.
If everything's under control, you're going too slow!

P.Kalju
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 28. 09. 2014. 13:55

Re: Küsimus

Postitus Postitas P.Kalju » 14. 04. 2022. 09:41

Tere

Eks ikka selle pärast et siis ei pea iga foorumi kaaslane Mihklit oma eraldi kirjaga tülitama.
Mihkel vastab - ja ongi kohe paljud foorumlased kohe kursis

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Küsimus

Postitus Postitas KaupoR » 14. 04. 2022. 10:15

sel juhul küsi ära ka oma konkreetne küsimus juhendi kohta või räägi ära oma mure. Kui Mihkel vastab su algsele küsimusele JAH või EI, siis mis suurt tarkust me sellest saame?
If everything's under control, you're going too slow!

P.Kalju
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 28. 09. 2014. 13:55

Re: Küsimus

Postitus Postitas P.Kalju » 14. 04. 2022. 10:28

Tahaks ära registreerida - aga tahaks ka samas olla kindel et tingimused on sellised nagu kirjas ja
neid ei muudeta enam hooaja jooksul.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Küsimus

Postitus Postitas KaupoR » 14. 04. 2022. 11:01

Selle kohta on ajalugu (kahjuks) näidanud, et midagi pole kindel kuni karikad on kätte jagatud.
If everything's under control, you're going too slow!

rainerhq
Rattur
Postitusi: 749
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: Küsimus

Postitus Postitas rainerhq » 14. 04. 2022. 11:27

22´ aasta teema võiks käima tõmmata küll.
Jõgeva jälle sama igava raja peal nagu eelmine aasta. Sellest on kahju.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11736
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Küsimus

Postitus Postitas erikr » 14. 04. 2022. 21:42

rainerhq kirjutas:
14. 04. 2022. 11:27
22´ aasta teema võiks käima tõmmata küll.
Tegemise vaev. Teed ära? 2022 iseenesest on ju avatud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Küsimus

Postitus Postitas KaupoR » 09. 05. 2022. 12:25

Maantekarikasarja lehel "Uuendused 2022" on kirjas:
Kui sportsõitu peaks eelregistreerimise lõppemisel olema end osalema märkinud vähem kui 50 sportlast, siis liidetakse sportsõidu start harrastussõiduga kokku. Sel juhul on mõlemal distantsiks kaks ringi, kuid tulemused jäävad eraldi distantsipõhiseks.
Lugesin juhendit ja mina ei leidnud sealt mingit sellist distantside lühendamise (puudutab Sportsõitu) ja startide kokku liitmise punkti. Elva Sportsõidule on end kirja pannud 7 nime aga juhendi järgi peaksid nad vaesekesed nagu seitsmekesi omaette 3 ringi kühveldama.
If everything's under control, you're going too slow!

Omiar
Rattur
Postitusi: 370
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Küsimus

Postitus Postitas Omiar » 09. 05. 2022. 16:42

Vastava otsuse võib peakohtunik alati teha.
20.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta
Osalejate arv peaks küll rattaklubide näol veel kosuma aga üldiselt tundub et lööme siin hingekella vanakesele. Järgmine aasta tn polegi sõitu kus osaleda ja mille juhendi kallal nokkida.

heikki
Rattur
Postitusi: 212
Liitunud: 04. 08. 2009. 20:52

Re: Küsimus

Postitus Postitas heikki » 09. 05. 2022. 19:55

Aga selle eest on meil 100 erinevat MTB võistlust kus iga küla teeb oma sarja 🤦‍♂️

P.Kalju
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 28. 09. 2014. 13:55

Re: Küsimus

Postitus Postitas P.Kalju » 09. 05. 2022. 20:55

Omiar kirjutas:
09. 05. 2022. 16:42
Vastava otsuse võib peakohtunik alati teha.
20.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta
.... aga üldiselt tundub et lööme siin hingekella vanakesele.....
Paraku on korraldaja ise selle oma pidevalt muutuvate tingimustega ellu kutsunud ...

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Küsimus

Postitus Postitas KaupoR » 09. 05. 2022. 21:15

Omiar kirjutas:
09. 05. 2022. 16:42
Vastava otsuse võib peakohtunik alati teha.
20.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta
Kui distantside liitmise kavatsus on ette teada (see on kodulehel kirjas), siis oleks suisa küüniline pugeda viidatud juhendi punkti taha kui distantse hakatakse kokku panema. Selline oluline asi peaks ikka mustvalgelt kirjas olema.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Küsimus

Postitus Postitas KaupoR » 10. 05. 2022. 13:42

Küsi ja sulle antakse. Küsisin korraldajalt otse, et kas ma ei näe juhendis õiget kohta või milles asi. Selgus, et ideed polnud peast juhendisse jõudnud, nüüd jõudsid.
If everything's under control, you're going too slow!

mi.re
Rattur
Postitusi: 557
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Küsimus

Postitus Postitas mi.re » 16. 05. 2022. 12:07

P.Kalju kirjutas:
09. 05. 2022. 20:55
Omiar kirjutas:
09. 05. 2022. 16:42

.... aga üldiselt tundub et lööme siin hingekella vanakesele.....
Paraku on korraldaja ise selle oma pidevalt muutuvate tingimustega ellu kutsunud ...
Hei,
tekkis küsimus, et milliste pidevalt muutuvate tingimustega?

Mis puutub võimaliku hingekella löömisesse, siis ma siiski täna, kus Filter Maanteekarikasari 2022 pole veel alanudki, nii mustades toonides asja ei näeks. Loodame siiski veel parimat ja mis peamine, me kõik, kes me maantee grupisõitusid enda jaoks oluliseks peame, saame nende säilumise nimel ka midagi ära teha. Kasvõi näiteks osalema tulla! Täna mulle natuke tundub, et paljud kõhklevad, sest rahvast on nii vähe ja ootavad, et kui nimekiri pikeneb, siis panen kirja, kui mitte, siis ei tule. Paraku aga vastastikku teineteise järgi oodates tulebki lõpuks välja kõikse hullem, sest kõik jäävadki ootama.

Suures plaanis tuleb siiski aga nõustuda, et on tõsine probleem rahvaspordiürituste tuleviku osas. Kusjuures see ei puuduta ainult maanteerattavõistluseid. Näiteks Estonian Cup-i esimesel etapil sain mina kolme distantsi peale kokku protokollist 435 lõpetajat. See on sari, mis enne pooldumist oli 2000 osalejaga ning peale pooldumist pikalt 1000 osalejaga. Ma ütleks, et tunda on selgelt katastroofi hõngu.

Boschi sarja avaetapil oli 825 lõpetajat, kusjuures tegu oli Viljandi etapiga, kus on alati olnud väga suur kohaliku kogukonna kaasatus, mistõttu on tegu olnud läbi aastate oma sarja ühe populaarseima etapiga. Samal ajal on tegu aga sarjaga, mis oma ootustes ikkagi räägib 1000+ osalejaskonnast. Seega Viljandi polnud veel vast läbikukkumine, kuid kindlasti mitte ka suur edu korraldajatele.

Škoda MTB kolmapäevakute viimase etapi tulemustest sain 191 lõpetajat. Kusjuures kui lastesõidud välja jätta, siis 151 lõpetajat. Taaskord on tegu sarjaga, mis veel mitte ammu oli 300+ osalejaskonnaga.

Muide osalejate huvi vähesus ei puuduta ainult rattasporti ja väikeseid korraldajaid. Klubi Tartu Maraton lõpetas aastaid kogu regiooni olulisima rulluisuvõistluse, Tartu Rulluisumaratoni, sest osalejate arv oli kuivanud korraldamise jätkamiseks liiga väikeseks. Hiljaegu lugesin just ühte artiklit Tartu Postimehest, kus Kelk tõi välja, et kui 2019 oli Tartu linnamaratoni osalejate arv 4000 inimest, siis tänavu 2000 inimest. Drastiliselt on koomale tõmmanud ka hiiglased nagu Tallinna Maratonion ja Rahvere Ööjooks. Pea kõigil Eesti rahvaspordiüritustel on osalejate arvud vähenenud vahemikus -25%....-50%. Vast triatlon on ainus, kes on suutnud positsiooni säilitada. Tõusunud on aga näiteks discgolf ja matkasektor.

Seega seis on hapu kogu spordiürituste korraldamise sektoris, sest läbi osalejate arvu -50% langemise, on teisest küljest toimumas inflatsiooni tõttu tohutu hinnatõus. Kulud tõusevad taevasse, ent korraldaja tulud kukuvad. Järele jäänud osalejate ootus on aga saada endises kvaliteedis üritust....

Kui vaadata pessimistlikult, siis minu negatiivne prognoos on, et 2023 kustutavad tuled maanteerattarallid, sest nende korraldus on väga palju kallim kui MTB maratonidel. MNT Tempot esialgu kadumine ei ohusta ning ilmselt jäävad ka mõned suletud ringidel peetavad kriteeriumid. Teises ringis, ilmselt veel mitte 2023, ent võimalik, et 2024 kaovad ka paljud MTB maratonid. XCO ja MTB päevakute formaadis üritused jäävad, sest neid saab õhinapõhiselt ja väga odavalt korraldada.

Positiivse prognoosi järgi võiks jällegi loota, et tänavuga on põhi käes ja nüüd, kus koroona hädad on läbi, hakkab 2023 taastumine. Selleks oleks aga oluline 2022 üle elada, mille nimel peaksid need, kes maantee grupisõitu endale armsaks peavad, endapoolse missiooniprojektina/sarja toetamiseks ikkagi nüüd mobiliseeruma ja vähemasti neil napil kolmel alles jäänud tänavusel etapil osalema.

mi.re
Rattur
Postitusi: 557
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Küsimus

Postitus Postitas mi.re » 16. 05. 2022. 12:14

Toon ka eraldi segelt välja sportsõidu ja harrastussõidu teema.

Kui sportsõitu peaks eelregistreerimise lõppemisel olema end osalema märkinud vähem kui 50 sportlast, siis liidetakse sportsõidu start harrastussõiduga kokku. Sel juhul on mõlemal distantsiks kaks ringi, kuid tulemused jäävad eraldi distantsipõhiseks.

Hetkeseisuga on Elvasse sportsõidule ennast kirja pannud 45 ratturit ning eelregistreerimine kestab veel neljapäeva südaööni. Seega olen lootusrikas, et vähemasti Elvas distantse ei liideta.

Tõsi, eraldi arutelu koht on, et kas tänaste osalejate arvude juures ei peaks üldse naasemagi ainult ühe distantsi juurde. Üks rattaralli, üks distants. Aga see on tuleviku muusika, see aasta toimetame tänaste distantsivalikutega.

mi.re
Rattur
Postitusi: 557
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Küsimus

Postitus Postitas mi.re » 24. 05. 2022. 13:58

Ja saigi Elva Filter peetud. Mul on hea meel nentida, et polnudki ju lõppseis nii hull, kui siin juba ennustati. Kõik kolm plaanitud starti toimusid ning olid täitsa võidusõidu nägu. Seega ei see Eesti maanteerattasport nüüd päris ära ei sure. Kuigi jah, sarnaselt teiste spordialade rahvaspordiüritustega, on osalejate arv 2019 aastaga võrreldes ikkagi vähenenud -40..-50%, mistõttu oleks minu sõnum ikkagi endine: "Need, kes peavad oluliseks Eesti maanteerattarallide jätkumist peaksid ala toetamiseks nüüd tänavu ikkagi neil paaril korral joonele tulema." Aga õnneks maanteesari siiski nüüd päris hospiitsis veel ei ole - nii hull see asi nüüd ka ju veel polnud.

Omiar
Rattur
Postitusi: 370
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Küsimus

Postitus Postitas Omiar » 25. 05. 2022. 15:22

mi.re kirjutas:
16. 05. 2022. 12:14
Tõsi, eraldi arutelu koht on, et kas tänaste osalejate arvude juures ei peaks üldse naasemagi ainult ühe distantsi juurde. Üks rattaralli, üks distants. Aga see on tuleviku muusika, see aasta toimetame tänaste distantsivalikutega.
Jah, üks start, sõit ja distants harrastajatele. See oleks üks variant.

Eraldi distantse tulebki praegu sellepärast teha, et eliit ei saa sõita koos harrastajaga kes sõpradega kaks korda nädalas väntamas käib. Paned nii erinevate võimetega sõitjad kokku ja tulemus on kukkumised ja muud jamad. Lõpuks need harrastajad enam starti ei tule ning ongi maksejõuline osalejaskond kadunud.
Ma olen aastate jooksul kokku sattunud kümnete harrastajatega Eesti erinevates paikades ja enamik on mingitel võistlusel käinud aga enam ei käi ja kukkumised on üks põhjus.
Üks suur põhjus on muidugi ka see, et nad ei tahagi võidu sõita vaid neile sobiks mingi muu eesmärgiga sõita. Rahvasõit võiks vabalt olla näiteks keskmisel kiirusel põhinev. Selliseid harrastjaid üleüldiselt on Eestis vähemalt neljakohaline arv.

Ma ise ootaks varianti kus loobutakse sellest nõukogude aegsest vanuseklasside süsteemist ja minnakse üle tulemuspõhisele punktisüsteemile, kus hooaajal kogutud punktide arv määrab millises sõidus stardid. Sellise põhimõttega süsteemid on mõnes arenenud rattariikides nagu Prantsusmaa, UK, USA.

Iga asja juures on muidugi peenemaid nüansse aga kõike ei viitsi siia kirja panna. Kui teha turunduslikke samme, peaks enne selged olema persoonad kellele ja mida tahetakse pakkuda.

powerman
Rattur
Postitusi: 163
Liitunud: 01. 07. 2010. 09:02

Re: Küsimus

Postitus Postitas powerman » 27. 05. 2022. 07:51

Mina isiklikult loobusin Filter MNT sarjast siis, kui tekkisid eri distantsid ja startijate hulk läks igas stardis väiksemaks. Pole just väga meeldiv jääda grupist kuskil maha ja siis üksi vändata lõpuni. Ennevanasti olid grupid suuremad ja kui ikaldusid, siis kukkusid taganttulevasse gruppi ja sai ikka lõpuni mõnuleda - nüüd aga on piin. Milleks? MTB sarjades sama lugu. Esialgne formaat (Ralli/Matkasõit ja Rattamaraton/Poolmaraton) töötas hästi ja rahvast oli - miks seda "täiendati" - ei tea. Tapeti ja tapetakse võistluseid.

mi.re
Rattur
Postitusi: 557
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Küsimus

Postitus Postitas mi.re » 03. 06. 2022. 15:05

powerman kirjutas:
27. 05. 2022. 07:51
Mina isiklikult loobusin Filter MNT sarjast siis, kui tekkisid eri distantsid ja startijate hulk läks igas stardis väiksemaks. Pole just väga meeldiv jääda grupist kuskil maha ja siis üksi vändata lõpuni. Ennevanasti olid grupid suuremad ja kui ikaldusid, siis kukkusid taganttulevasse gruppi ja sai ikka lõpuni mõnuleda - nüüd aga on piin. Milleks? MTB sarjades sama lugu. Esialgne formaat (Ralli/Matkasõit ja Rattamaraton/Poolmaraton) töötas hästi ja rahvast oli - miks seda "täiendati" - ei tea. Tapeti ja tapetakse võistluseid.
Maantee kontekstis oli eesmärke kaks:
1) Vähendada kukkumisi. Suured grupid, kus on väga erineva tasemega ratturid koos, toovad endaga kaasa kukkumisi. Väiksemates gruppides seevastu tavaliselt ei kukuta. Seega kui kohe stardist jagada ratturid väiksemateks distantsideks/gruppideks, siis võida sellest tervikuna ohutus.
2) Pakkuda rohkematele võimalust võistelda sõidu võidu nimel. Muidu paljud tõstatasid küsimuse, et mis ma enam üldse tuleb, kui profid tõmbavad kohe joonelt kiiruse 60 peale.

MTB kontekstis kukumiste küsimust ei ole. Pigem oli eesmärgiks pakkuda rohkematele niiöelda oma masinaklassis sõidu kogemust ilmselt.

Paraku on see tõesti aga kahe teraga mõõk. Ühest küljest tõstame ohutust, teisalt grupist maha jääjate jaoks ei teki tagumisi gruppe. Filter MNT sarja kontektsis tekkis lootus, et kuna tänavu on stardid üsna jutti, siis need kes jäävad Sportsõidust maha, saavad lõpuni sõita Harrastussõidu grupis ja sealt maha jääjad Rahvasõidu grupis. Aga praktikas see ei ole võib-olla tõesti nii välja kukkunud.

Kasutaja avatar
erko
Rattur
Postitusi: 340
Liitunud: 10. 09. 2003. 11:38

Re: Küsimus

Postitus Postitas erko » 03. 06. 2022. 18:15

Jah, praegu on küll täpselt nii, nagu powerman kirjeldas - tagaotsas sõites on tegemist üksinda uhamisega. Startijaid on lihtsalt liiga vähe, et aeglasematel mingeid arvestatavaid gruppe tekiks. Võibolla sileda maa radadel, nagu Tallinn ja Kuusalu, pole see nii hull ning tiksud pelotoni saba peal lõpuni ära aga kahekordse Elva kogemuse pealt ütleks, et künklikumal rajal on nõrgemal grupisõidu kontekstis täiesti mõtetu osaleda.

rolfvector
Rattur
Postitusi: 89
Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03

Re: Küsimus

Postitus Postitas rolfvector » 04. 06. 2022. 11:15

Huvitav tahelepanek.
Kui koroona välja jätta siis võimalik, et distantside muudatus on põhiline osalejate vähenemise põhjus?

Omiar
Rattur
Postitusi: 370
Liitunud: 13. 07. 2011. 21:38

Re: Küsimus

Postitus Postitas Omiar » 06. 06. 2022. 08:51

powerman kirjutas:
27. 05. 2022. 07:51
Mina isiklikult loobusin Filter MNT sarjast siis, kui tekkisid eri distantsid ja startijate hulk läks igas stardis väiksemaks. Pole just väga meeldiv jääda grupist kuskil maha ja siis üksi vändata lõpuni. Ennevanasti olid grupid suuremad ja kui ikaldusid, siis kukkusid taganttulevasse gruppi ja sai ikka lõpuni mõnuleda - nüüd aga on piin. Milleks? MTB sarjades sama lugu. Esialgne formaat (Ralli/Matkasõit ja Rattamaraton/Poolmaraton) töötas hästi ja rahvast oli - miks seda "täiendati" - ei tea. Tapeti ja tapetakse võistluseid.
erko kirjutas:
03. 06. 2022. 18:15
Jah, praegu on küll täpselt nii, nagu powerman kirjeldas - tagaotsas sõites on tegemist üksinda uhamisega. Startijaid on lihtsalt liiga vähe, et aeglasematel mingeid arvestatavaid gruppe tekiks. Võibolla sileda maa radadel, nagu Tallinn ja Kuusalu, pole see nii hull ning tiksud pelotoni saba peal lõpuni ära aga kahekordse Elva kogemuse pealt ütleks, et künklikumal rajal on nõrgemal grupisõidu kontekstis täiesti mõtetu osaleda.
Siin oleks kasulik välja tuua millise stardi puhul maha jäid ja üksinda pidid sõitma.
Tänane rahvasõit võiks olla jõukohane, et üldse ei peaks maha jääma.

rolfvector
Rattur
Postitusi: 89
Liitunud: 28. 01. 2008. 12:03

Re: Küsimus

Postitus Postitas rolfvector » 06. 06. 2022. 11:37

Ma ei usu, et selline statistika tegemine midagi annab.. Mõlema stardi puhul jääb mõni nagunii maha.

mannatera
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 16. 08. 2021. 14:51

Re: 2022 Filter Maanteekarikasarja üldteema

Postitus Postitas mannatera » 12. 06. 2022. 17:07

Tere!

Osalen sarjas eelkõige seetõttu, et oleks võimalus sõita erinevatel radadel, põhjust külastada uusi kohti ning ennast proovile panna. Saabun enamasti päev varem, nii on kõigeks piisavalt aega.

Osalen rahvasõitudel ja minu eesmärgiks on finišijoon ületada. Boonuseks see, kui ei tee seda päris viimasena :) Igaljuhul tean oma võimeid ja olen arvestanud, et pean enamasti sõitma üksinda. Mind see ei häiri, kuigi oleks tore, kui vähem võimekatega grupi lõpus keegi rattaga kaasa sõidaks, viimas(t)ega koos.

Pigem häirib mõnel etapil kohati rajamärgistus. Kui gruppi ees pole, on mõnes kohas vaja ise väga hoolega jälgida, kas ehk ära ei pea pöörama. Eelmisel aastal tegin korra selle vea, ning enda arvates õppisin olema hoolsam. Tänases Tallinna rahvasõidus läksin paraku taas valesti ning 72 kilomeetrist sai 82 km. Lihtsalt kohas, kust jäi 30 km lõpuni ja oleks pidanud paremale pöörama, jäi märkamata nool, mis paremale suunas. Ristmikul polnud ka kedagi seismas, kes oleks tähelepanu pöördele juhtinud. Jäi pööramata ning alles 5 km hiljem tundus kahtlane, et mingit pöördekohta ei tule. Tuli teha peatus, leida telefon, kaarti uurida ning sama pikk maa ka tagasi sõita. Neid pöördele tähelepanu juhtivaid nooli võiks olla mitu, väikese vahemaa tagant. Kui näiteks esimene joomise vmt kõrvalt märkamata peaks jääma.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7462
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: 2022 Filter Maanteekarikasarja üldteema

Postitus Postitas KaupoR » 12. 06. 2022. 18:32

mannatera kirjutas:
12. 06. 2022. 17:07
Pigem häirib mõnel etapil kohati rajamärgistus. Kui gruppi ees pole, on mõnes kohas vaja ise väga hoolega jälgida, kas ehk ära ei pea pöörama.
Ära muretse - täna juhatas eliitgrupi juhtmootorratas grupi valesti. Ei aidanud ei nooled ega GPX failid.
If everything's under control, you're going too slow!

Vasta

Mine “Filter maanteekarikasari 2022”