Filter Maanteekarikasari 2021

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1126
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Filter Maanteekarikasari 2021

Postitus Postitas Prommar » 19. 09. 2021. 10:44

Neid asju on kõiki katsetatud vahelduva eduga. Tehnilist starti pigem siis, kui algus on kitsas ja käänuline. Kihutamist sellega ära ei hoia ja nii pikaks ei saa auto taga veeremist teha, et jõuaks soojaks sõita. Omal ajal kui Tallinna start oli Vabaduse väljakul, veereti kuni Ülemisteni. Mõned panid seal juba linna sees pikali, sest ka auto taga oli ju vaja ettepoole trügida ja muidu tõmmelda.

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Re: Filter Maanteekarikasari 2021

Postitus Postitas mi.re » 19. 09. 2021. 15:12

Hmm, kõlama jäänud mõte, et pidulik ja tehniline start võiks alati olla eraldi, on kergesti teostatav ja ei tekita ühtegi lisakulu. Seega miks ka mitte! Äkki tehagi siis nii, et alati on tehniline start näiteks 3. kilomeetril, et 3km saaks soojaks sõita. Tõsi, mis üldsus arvab, kas see oleks hea mõte või hoopis kahe teraga mõõk? Nagu mainiti, on situatsioone, kus auto taga kulgemine on ohtlikum kui kohe joonelt algav võidusõit. Näiteks Ülemiste cityst startides ja linna piiril tehnilist andes jäi teepeale 5 ohutussaart. Kuna auto taga on grupp lai, siis olukorras kus tuleb järsku kolmandik teed vabastada, võib just kukkuda. Kui andsime otse joonelt stardi, oli grupp pikk ja ohutussaartest mööda saamine ei olnud probleem.

Finišite osas on samuti pakutud ideed, et kui hakata ka MNT sarjas kasutama kiipe, siis võiks grupi ajad ja kohad fikseerida kiibiga näiteks 3km enne finišit. Siis saaks päriselt lõpu rahulikult võtta ja hullu peaksid panema ainult need, kes esimese 12 koha peale välja lähevad. Hetke on see 3s finišis jala sirgeks laskmise korral tõesti nii kerged tulema, tegelikult väga rahulikult ju finišit võtta ei saa.

Oleme praeguseks saanud juba ka hulga väärt mõtteid tagasiside küsitlustele. Pakutud on erinevaid ideid, nii teostatavaid kui ka utoopia valdkonda kuuluvaid.

Mõttetalgute mõttes muidugi tasubki inspiratsioonil lennata lasta, kuid kui ideede realselt teostatavust hinnata, siis peame hindama ka nendega kaasnevat hinnalipikut. Suunamaks veidi mõttekäiku, siis toon välja mõned sageli pakutud mõtted, mis oleksid küll väga ägedad, kuid kahjuks ei ole teostatavad, sest nende tegemiseks oleks vaja väga palju lisaraha.

- Võistluskeskused linnade ja alevite keskele, üritused linnapilti (vajab väga palju lisaraha, sest liikluskorraluse hind kasvab kordades. Suuremate linnade puhul peaks ürituse eelarve praegusega võrreldes mitmekordistuma).
- Võistluskeskusesse suur ekraan ja ülekanne. (Väga kallis ettevõtmine. Ülekanne + suur ekraan maksab umbes samapalju kui kogu tänavune etapi stardimaksu laekumine kokku)
- Korralikud auhinnad: asised loosiauhinnad + põhisõidule korralikud rahalised auhinnad. Kui esemelisi auhindu kuskilt võtta pole, siis võiks anda rahalisi auhindu, sest see oleks noortele ja tippudele motiveerivam. (Nõus, kuid vaja leida jälle palju lisaraha)
- Stardimaksu tõstmisele on senimaani olnud valmis alla kirjutama vaid üksikud. Valdav seisukoht on, et praegune osalustasu suurus on optimaalne, seda tõsta ei tohiks. Küll aga võiks see langeda noortele ja lastesõidud võiks olla tasuta. Lastesõitudel peaks ikkagi autaustama esikolmikuid ja võiksid olla lastele mingid auhinnad, kasvõi kommikott. (Oleme endiselt probleemi ees, et kui soovime osalustasusid langetada ja anda veel laustele ka auhindu juurde, siis tuleb sellele kõigele leida jällegi lisarahastus).
- Turvalisust tõsta - rohkem turvamotosid, et ei tekiks olukordi, kus grupid jäävad katmata (taaskord tähendab see kulude tõusu)

Kuna eeldasime, et paljud arendusideed nõuavad ka raha ning kuna minu tutvused on viimase 13 aastaga juba sponsorite osas läbi käidud, siis küsisime ka, et kas omad kontakte või ja oleksid valmis läbi oma ettevõtte või tööandja sarja toetama? Seni vastanutest 69% ei oma selliseid kontakte ja 25% omab kontakte, kuid ei usu, et see hetkel oleks teostatav. Vastuse jah, palun võtke ühendust on senimaani andnud 2 inimest, kellest üks on juba meie sarja pikaaegne toetaja.

Seega sooviksin suunata mõttekäiku selles suunas, et keskenduksime ideedele, mida saaksime teostada tänase eelarve piires või kui meede vajab lisaraha, siis peaksime mõtlema teiselt poolt, et mida saame tänastest asjadest selle rahastamiseks ära jätta:

- tehniline start igale etapile (teistatav, ei nõua lisaraha)
- mitte sundida noori sõitma noortesõitu, vaid anda vaba distantsi valik (teostatav kui loobume eraldi noortesõidust)
- Mitte ahistada litsentsiga, vaid distantsi valik teha tulemustesõltuvaks. PM eri distantsid on nagu stardigrupid vanasti. Punasesse gruppi, st sportsõidule minekuks on vaja koguda piisavalt punkte madalama kategooria sõitudelt. Teisiti öeldes piisavalt hea koht lühemal sõidul edutab pikemale, et tagada seda et ka mitte võidul oleks mingi väärtus. Auhinnaks on võimalus kuuluda tugevaimasse gruppi, ent sealt on ka oht välja langeda, kui tulemused seda ei toeta. Poodiumiautasutamine peaks sellisel juhul olema ainult pikimal sõidul (teostatav, kui seda soovime)
- Etapid 10km pikkuste ringide peal, et pealtvaatajal oleks ka midagi näha? (võimalik, kui seda soovime. Aga kas ei teki ohtlikke olukordi miinusringiga võistlejatest möödumisel?
- jne

Lihtne oleks luua velotuuri põhiseid formaate, kuid kaardid lööb segi tehnilise rikke oht ning valikuliselt etappidel osalemine. Toon ühe idee:
- Võistlused hakkavad toimuma kolmel eri distantsil A, B ja C (ca 40km, 80km, 120km)/(1. ring, 2 ringi, 3 ringi)
- Esimene etapp on eraldistart või proloog vms, kus pannakse paika, et kes mis sõidus sõidab.
- Edasi toimuvad sõidud põhimõttel, et C sõidu 12 paremat saavad poodiumil medali ja auhinna, milleks on startimisõigus (mitte tasuta regamine) järgmisel etapil B sõidus. Samuti B sidu 12 parimat saavad loa liikuda A sõitu. Vastupidiselt iga sõidu 12 viimast kukuvad tagasi madalamasse sõitu.
- Vanuseklassi auhinnad jagatakse välja ainult A sõidus, kui selle vanuse esindajaid A sõidus pole olnud, siis B sõidus jne.
- Võimalik oleks kasutada ka näiteks 10km pikkust ringi ning kiiremast sõidust kukuvad välja need, kes saavad miinusringi vms)

Aga kuidas sellise mudeli puhul käsitleda tehnilise rikku tõttu katkestamist või näiteks mõne etapi haiguse tõttu vahele jätmist? Kui kõik sõidaksid kõiki etappe ja oleks velotuuri põhimõte, siis oleks lihtne.

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4453
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Filter Maanteekarikasari 2021

Postitus Postitas riho » 19. 09. 2021. 21:40

Minu 5 senti siia teemasse.

Võistluste formaadist
Tehniline start - aeglasel kiirusel hakatakse kohti parandama ja tekivad ohtlikud situatsioonid

Kui Sa võtad aega 3 km enne finishit, siis tekib motivatsioon 3 km enne finishit 3 sek vahe sisse sõita ja osa kodanikke hakkab seal rabelema, teised ei taha vahet sisse lasta ja tehakse finišit 3 km varem.

A, B ja C stardid?

Kui ma soovin sõita sarjast ainlt paaari etappi, siis kas ma saan ainult C sõidule?

Mihkel, ära mõtle üle ja hoia asi lihtne.

2 distantsi, kes soovib, sõidab pikemat, ülejäänud lühemat. Tee lühem nii lühikeseks, et seda sõidaks ainult noored ja matkajad.

Pikal sõidul lähevad tugevamad eest ära ja nõrgemad jäävad maha. Kui startijaid on piisavalt, siis on ka 3, 3 ja 4 grupp piisavalt suured, et grupisõidu tunne tekiks.

Stardi aeg
MInu meelest võiks stardi varasemaks teha. Samas mõnele teisele see ei sobi.

Võistlusjärgsest hängimisest.
Ma ei tea kui mitu võistuspäeva kesmisel harrastajal aastas on, aga nt 2xkuus võistlustel käies ei vitsi küll iga kord mitmeks tunniks niisama võistluskeskusesse hängima jääda. Sa kutsud kokku inimesed, kelle ühiseks huviks on rattasõit. Kui soovid, et inimesed kauemaks linnakusse jäävad, siis pead Sa korraldama midagi, mis on seotud rattasõiduga. 1 laat aastas on OK, aga samad poed laadana väljas 10x aastas? Siia pead Sa midagi muud välja mõtlema. Mida mujal maailmas pärast selliseid kohalikke sõite (kust kohale tullakse paari tunni autosõidu kauguselt) korraldatakse?

Vasta

Mine “Filter maanteekarikasari 2021”