1. leht 1-st

Fatbike tubless mured

Postitatud: 19. 10. 2017. 21:35
Postitas spordihullud
tavaline alu pöid, pole tubless. 2 erinevat rehvi on proovida, kumbki ei taha õnnestuda.

Specialized Ground Control 4.6" rehvil: rehv nagu jääks pöiale pidama, isegi väike rõhk tekib sisse, aga velje vahelt pritsib vahtu välja.
Jumbo Jim 4.0 liteskin rehvil: Rehv ei lähe vastu pöida, mõnest kohast jäävad 1cm vahe sisse ja sealt tuleb õhk välja.


Kas viga võib pöidades olla? Kas ja mis on erinevused tavalisel ja tubless pöial?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 19. 10. 2017. 21:56
Postitas rai66
Löö kõigepealt rehv kompressoriga korralikult peale. Tanklas, rattapoes...

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 19. 10. 2017. 22:46
Postitas spordihullud

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 19. 10. 2017. 22:46
Postitas Rivo
Tanklate kompressorid hädised. Rattakauplustega õnnestub ennem. Kindla peale minek aga kuhugi rehvivahetuse ja paranduse töökotta. Ja ära siis unusta üleminekut presta-autoventiil kaasa võtta. Kui seal samuti ei saa, siis tuleb min. 2,5m. pikkune ja ca. 2cm. laiune koormarihm appi võtta. Tõmbad sellega kummi kergelt vastu pöida ja proovid siis kompressoriga.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 19. 10. 2017. 23:19
Postitas spordihullud
Aitäh Rivo, proovisin seda nippi - koormarihma asemel kasutasin küll õhukummi, mis Jumbo Jim rehvi keskelt vastu pöida tõmbas, aga õhukesed ääred jäid ikka lotendama.

Kas keegi oskab kommenteerida, miks tekkis videos esinev nähtus? kompressorist tuli 8bar, rehvi sisse jõudis umbes 0.5, aga samal ajal rehv igaalt poolt ajas piimamulle välja :(

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 19. 10. 2017. 23:46
Postitas Rivo
Ega sealt videost nüüd aru ei saagi, kas kumm ikka pöia randi taha läks? 0,5atm kummi kindlasti rantide taha ei lükka. Eks see sõltub palju kummist ja pöiast, aga paksu puhul min. 1atm tuleks ikka korraks sisse saada, et kummi servad paika läheks.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 06:58
Postitas mtm
Kui auto tubeless rehv ei taha veljele minna siis mõnikord on ainukeseks lahenduseks lasta veljele tõmmatud rehvi sisse aerosooli mille gaasid süttides plahvatuslikult põlevad ja siis see kiiresti süüdata. Rehvi sees plahvatanud gaasid löövad rehvi velje soonde. Nagu netist näha on seda ka fätti kummi juures edukalt kasutatud: https://youtu.be/bHlW7joSkvU . Äkki on abi? Ajastukohaselt peab lisama, et don't try this at home.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 07:09
Postitas AhtiH
mtm kirjutas:Kui auto tubeless rehv ei taha veljele minna siis mõnikord on ainukeseks lahenduseks lasta veljele tõmmatud rehvi sisse aerosooli mille gaasid süttides plahvatuslikult põlevad ja siis see kiiresti süüdata. Rehvi sees plahvatanud gaasid löövad rehvi velje soonde. Nagu netist näha on seda ka fätti kummi juures edukalt kasutatud: https://youtu.be/bHlW7joSkvU . Äkki on abi? Ajastukohaselt peab lisama, et don't try this at home.
Palju parem ja ohutum vahend selle asemel on rehvikahur. Jalgrattal küll kasutanud pole ja kogemus auto poole pealt.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 07:11
Postitas Snoofi
Kas sa ventiili sisu ikka eemaldasid? See takistab päris kõvasti õhu liikumist kompressoriga lastes.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 07:13
Postitas AhtiH
spordihullud kirjutas:Aitäh Rivo, proovisin seda nippi - koormarihma asemel kasutasin küll õhukummi, mis Jumbo Jim rehvi keskelt vastu pöida tõmbas, aga õhukesed ääred jäid ikka lotendama.

Kas keegi oskab kommenteerida, miks tekkis videos esinev nähtus? kompressorist tuli 8bar, rehvi sisse jõudis umbes 0.5, aga samal ajal rehv igaalt poolt ajas piimamulle välja :(
Ventiil võib segada. Proovi ventiil eemaldada ja siis lasta rõhk sisse ja veljele paika. Pärast paned ventiili tagasi kui peab juba ilusti.

Ja kas 0,5 bar oli pumpamise ajal või manomeeter näitas peale pumpamist?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 07:43
Postitas erikr
Mina kasutan tubelessi kompressoriga pealelaskmiseks vana põrandapumba voolikut, mille lükkan otse presta ventiilile peale. Igasugused otsikud ja üleminekud on kahjulik rõhulangu tekitav takistus.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 08:46
Postitas Läänlane
Jumbo Jim on ilusti peale läinud tavalise bensuka kompressoriga. Ventiili sisu välja, auto-presta üleminek kompressori voolikule ja libestamiseks olen kasutan kodust klaasipesu ainet pihustiga pudelis.

Jumbod on peal olnud üle kuu ilma piimata ja peavad 100%

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 10:31
Postitas spordihullud
Läänlane kirjutas:Jumbo Jim on ilusti peale läinud tavalise bensuka kompressoriga.
Kas sul liteskin või snakeskin(tubeless easy)?

Mida teha kui liteskini ääred ei hoia vastu pöida, vaid hoiab pakendis voltidut asendi tõttu külgseinu kõveralt?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 10:41
Postitas Veiko V
Kas said oma muredele lahenduse?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 10:53
Postitas spordihullud
Ei saanud. Proovin JJ rehviga ghetto tubelessi rullmadratsiga, et pöida kõrgemaks ehitada keskelt. Umbes nii: https://www.youtube.com/watch?v=Omj1_-TNovg&t=353s

Spezzu rehviga võiks äkki proovida lai õhukumm (pooleks lõigatuna) panna rehvi ja pöia vahele.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 11:03
Postitas MK777
Võimalik, et viga on pöia ääre struktuuris. Ehk polegi mõeldud tubelessi jaoks. Siis võiksid näiteks sisekummist tehtud pöialinti proovida.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 11:05
Postitas j6ukur
spordihullud kirjutas:
Läänlane kirjutas:Jumbo Jim on ilusti peale läinud tavalise bensuka kompressoriga.
Kas sul liteskin või snakeskin(tubeless easy)?

Mida teha kui liteskini ääred ei hoia vastu pöida, vaid hoiab pakendis voltidut asendi tõttu külgseinu kõveralt?
Mul aitas sisekaga nädal seismist.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 12:45
Postitas erikr
Oota - esimeses postituses ütled, et pole tubeless pöid.
Kas on ka miski, mis tagab pöia enese õhukindluse?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 14:16
Postitas spordihullud
mtm kirjutas:Kui auto tubeless rehv ei taha veljele minna siis mõnikord on ainukeseks lahenduseks lasta veljele tõmmatud rehvi sisse aerosooli mille gaasid süttides plahvatuslikult põlevad ja siis see kiiresti süüdata. Rehvi sees plahvatanud gaasid löövad rehvi velje soonde. Nagu netist näha on seda ka fätti kummi juures edukalt kasutatud: https://youtu.be/bHlW7joSkvU . Äkki on abi? Ajastukohaselt peab lisama, et don't try this at home.
Sellel sama põhjusel mul kahe Spezzu rehvi asmel ongi 1 ja teine Jumbo Jim. Nimelt lasin tulega proovides rehvi õhku :D

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 18:30
Postitas spordihullud
Sain probleemile pihta ja tehtud. Oligi viga pöias - tubeless ja tavalise pöia vahe on seesmises profiilis. Nimelt esimene neist on seest natuke suurema diameetriga(äärte lähedal). Lõikasin matkamatist pöialaiuse riba ja panin selle pöia sisse, pöia ja rehvi vahele, nagu videos. https://www.youtube.com/watch?v=Omj1_-TNovg&t=353s

Nüüd aga natuke susiseb pöia keevituse koha pealt, võtan sellega midagi ette ja saabki sõitma minna rahus.

Kui Tartus veel mõni sõitja on, siis võiks teada anda ;)

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 21:16
Postitas TairKibal
mis teipi te muidu kasutate?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 10. 2017. 23:17
Postitas spordihullud
Kuna pole aukudega pöid, siis tavalise läbipaistva teibiga tegin mitu tiiru üle kodaraniplite. Praegu tundub et veel töötab .

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 21. 10. 2017. 09:32
Postitas metslane
Kui getokaks tegid siis ei tohiks mingi valemiga liitekohast susisema jääda.Muidugi mittetubeless pöidadele tuleks kõigepealt lai teip risti üle pöia tõmmata liitekoha pealt.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 24. 10. 2017. 15:05
Postitas spordihullud
Praegu süsteem tööle ei hakanud - ma panin ilmselt liiga laia ja paksu pöiapaela (matkamadratsi). Madrats jäi pöia külje ja rehvi vahele. Ning madratsi otste ühenduskohast hakkas susisema. Pean madratsit kitsamaks lõikama et rehv jääks vastu pöia külgi.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 20. 11. 2017. 22:10
Postitas Kaibs
Lohvilahendus, ehk getokas ei saa teoreetiliselt kuskilt lekkida kui seal just auku sees pole.
Muus osas tundub,aga teibilahendus kvaliteetsem:
https://youtu.be/vZiui5OapQA

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 01. 12. 2017. 09:47
Postitas JLansa
Kui sinna hunnik madratsit sisse toppida, lisaks teipi ja piima, siis enam kaalus vist väga ei võida?
Kas kellelgi on kogemusi jagada > talveks üldse tasub tubelessiks teha? Mis juhtub -15C juures?

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 01. 12. 2017. 11:29
Postitas JLansa
ise küsin, ise vastan: piima peab olema piisavalt ja probleeme võib siiski esineda:
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/cold-w ... 88668.html

Siin veel hea uuring veeretakistusest õhukummiga ja ilma:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... s-vs-tubes

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 07. 12. 2017. 11:11
Postitas spordihullud
Update: Rullmadratsi abiga sain pöia ja rehvi nii tihedalt üksteise vastu et läks vabalt täis isegi käsipumbaga. Ainult pöia keevituskoht laseb õhu välja paari tunniga.
Täna proovin kas teha see koht teibiga üle või siis pannagi split tube (poolekslõigatud õhukumm pöia ja rehvi vahele). Eelistaks esimest, sest schwalbe õhukumm kaalub 400g. teibituuning max 40g.
Pakun et 6cm madratsiviil kaalub alla 100g. UPDATE: madratsiviil kaalub 32g :D Kes tahab tartust saada, siis mul on madratsil veel varu lõigata :D

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 09. 12. 2017. 14:31
Postitas ciclismo
"Ühe mehe teekond tubeless-iks"
Lugu sellest, kuidas algne eesmärk - muretult rattaga ka mõnest poriloigust läbi saada (või oli hoopis teenitud papi kulutamise mure?) - pani alguse tervele probleemide reale. Ja kuidas leidliku ja visa eesti mehe maadlus nende (First World) probleemidega kulges ...
Hr Kalmre, siin on teile teema!

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 13. 02. 2018. 15:36
Postitas Jats36
Seda vaeva siin lugedes tekkis jaantatikalik mõte et miks ei ole sellist maastiku/fäti rehvi tehtud , millel pöia sisse käiv põhi juba kinni ehitatud(sarnaselt maanteeratta tubulariga) mingist venivast kummist ribaga, mis pumbates pöia seestpoolt täidab...poleks mingit muret pöia õhukindlaks muutmise ega kompressori otsimisega- rehv peale, soovikorral piim sisse , pumpad täis. Muidugi seestpoolt hooldamisega tekiksid raskused...

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 13. 02. 2018. 16:35
Postitas Veiko V
Jats36 kirjutas:Seda vaeva siin lugedes tekkis jaantatikalik mõte et miks ei ole sellist maastiku/fäti rehvi tehtud , millel pöia sisse käiv põhi juba kinni ehitatud(sarnaselt maanteeratta tubulariga) mingist venivast kummist ribaga, mis pumbates pöia seestpoolt täidab...poleks mingit muret pöia õhukindlaks muutmise ega kompressori otsimisega- rehv peale, soovikorral piim sisse , pumpad täis. Muidugi seestpoolt hooldamisega tekiksid raskused...
Kui teed õhukummiga siis ta jääbki nii nagu tubular, saad hiljem maha võtta ning vabalt tagasi panna. Enda fatil oli nii 2 hooaega peal ja kummaski rehvi sai pandud algul 90ml No Tubes piima.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 17. 02. 2018. 22:42
Postitas Jats36
Tegingi nii. Kuna kompressor olemas, läks asi lihtsalt. Ainuke mure oli sellega et 26 tolline õhuke Schwalbe freeride sisekumm jäi fäti 26 tollisele veljele suureks ja et asja kuidagi päästa, pidin nii 12 cm-se tüki vahelt ära lõikama ja otsad uuesti kokku liimima. Teab keegi soovitada piisavalt laia sisekummi 24 tollisele? Osad fätid on ka sellise mõõduga aga selliseid sisekumme müügil pole näinud...

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 17. 02. 2018. 23:02
Postitas MK777
Vanalinnas on isegi olemas 24x4.0 sisekummid, lausa PV ventiiliga...

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 21. 03. 2018. 22:36
Postitas JLansa
Tegin lõpuks oma Fat-i ka tubelessiks nüüd, kus soojemaks vast läheb. :? ...

Kokku 1,5 h pusimist ja rehvid peal, õhk sees esimese korraga.
Kasutasin Gorilla laia teipi (netist tellisin, Eestist ei leidnud > Gorilla Glue Tape - 73mm) ja kompressori asemel kasutasin täispumbatavat ballooni "SKS RIDEAIR tubeless"- väga hea asi (Veloplus müüb). Orig fatbike rim tape lõikasin servadest kitsamaks seestpoolt ~3 - 4 mm, et gorilla teibil oleks rohkem kleepepinda.
Kõigepealt rehv täis, et servad vastas, siis vaikselt ventiil eest, õhk aegamööda välja ning ventiili august süstlaga piim sisse. Kõik toimis nii nagu youtube-s näidatakse.
0,9kg kaaluvõitu + see veeratakistuse teema, proovisin talve jooksul palju erinevaid rõhke ja kõige teravamalt jäi meelde, et õhukummiga tühjade rehvidega sõita on ikka julm takistus, üldse ei veere :)

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 21. 03. 2018. 23:16
Postitas Jats36

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 26. 12. 2018. 13:40
Postitas Syo
Ei ole küll tubeless aga mure järgmine, et panin peale Jumbo Jimid ja viskavad peal. Lasin mitu korda tühjaks kuid ikka tulemus sama. Kas asi selles, et pumpan käsipumbaga või mis valesti teen? Viskavad siis ülesse alla

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 26. 12. 2018. 13:57
Postitas erikr
Ei ole õigesti peal.
Tühjaks laskmine üksi ei aita, lükka pöia küljest lahti ka. kui uuesti veits õhku sees kontrolli, et kummil olev joon jookseb pöia servaga võrdselt. Vajadusel venita pöidlaga paika. Kui ikka ei taha minna, aitab veits seebivett kummi randile.

Re: Fatbike tubless mured

Postitatud: 26. 12. 2018. 14:11
Postitas Syo
Tänud, proovin