1. leht 1-st

Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 04:40
Postitas jyyyri
Kuna maastikul sõitmine on minu jaoks täitsa uus teema siis küsin nõu siit. Milline oleks optimaalne (veerevus vs mugavus) rehvirõhk TRM 40 km distantsil? Tubeless 700x40C WTB Nano rehv cycloka all. Ise olen kerge (64 kg).
Proovisin 2,5 bariga nagu paljudest kohtadest lugesin aga isegi asfaltil oli suht raske korraliku hoogu üles saada. Võrdluseks on mul muidugi ainult maanteka tunnetus :) Mugav oli muidugi küll.

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 06:17
Postitas marguss7
Võta keskmise siledusega kruusatee ja proovi erinevaid rõhke.

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 10:16
Postitas jyyyri
Kas antud rajal vähendab suurem rõhk ka pidamist või ainult sõidumugavust?

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 10:32
Postitas Epic
Siin tulebki leida kompromiss veeremise ja pidamise suhtes. Suurem rõhk tagab kiiruse, kuid kaotab pidamise. Madalam rõhk tekitab vastupidise efekti. Seeg tuleb katse eksitus meetodil leida kompromiss.
jyyyri kirjutas:Kas antud rajal vähendab suurem rõhk ka pidamist või ainult sõidumugavust?

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 11:34
Postitas erikr
Pead tagama, et viltusel märja heinaga pinnal sul ratas veel talutavalt juhitav on. Vastasel korral võib kõik kruusal võidetu tühjaks tööks osutuda. Või siis tegemagi panuse kruusal veeremisele, mida on ikka pea 90% rajast ja ehtsates CX lõikudes arvestama mõne jooksukaga.

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 12:17
Postitas gandalf
Ma ei mäleta, et seal 40km rajal mõni jooksukaohuga koht olnud oleks

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 13:21
Postitas LauriA
gandalf kirjutas:Ma ei mäleta, et seal 40km rajal mõni jooksukaohuga koht olnud oleks
Viimati osalesin TRM-l küll 2008, aga 0,5-1 kilomeetrit pärast Palu TP-d on üks väike lühike, aga tagaotsa jaoks (kellele 89 km on raske) IMHO piisavalt järsk tõusunukike, kus olen vist ka ise kõndinud, kui rahvast palju ning rada porine. Võimalik, et see on nüüd kiiremaks sõidetud või asendatud mingi teise lõiguga.

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 22. 09. 2017. 21:11
Postitas soul
3.3 barise Continental cyclocross speed-iga ei olnud lühikesel rajal küll ühtegi jooksukat, paaris libedas kohas tuleb silmad lahti hoida, muidu valdavalt kõva rada, pühapäevaks võivad kruusa lõigud juba tolmata :)

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 24. 09. 2017. 18:14
Postitas jyyyri
TRM kenasti läbitud ja lihtsalt infoks huvilistele, väga hea veerevus ning igati piisav sõidumugavus ning probleemitu pidamine tuli minu setupi puhul 3 barise rõhuga.

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 08. 04. 2023. 07:05
Postitas VIR
Ilmad on ilusaks läinud ja tahaks perega ratastega väiksed ringid teha, aga murran pead abikaasa ratta rehvirõhkude üle. Asi selles, et rattal on all 700x35c rehvid, millele tootja annab lubatud rõhuvahemikuks 60-90 PSI. Samas, kui lähtuda levinumatest rõhukalkulaatoritest (nt see: https://axs.sram.com/guides/tire/pressure) tuleb 60kg sõitja, 12kg ratta, 20mm pöia sisemõõdu ja gravel seade korral soovituseks 44 PSI ette ja 47 PSI taha, mis nagu näha on tugevalt alla tootja lubatud miinimumi. Kummast nüüd ikkagi lähtuda tuleks?

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 08. 04. 2023. 08:54
Postitas tripp
Ära mõtle üle. Pane talle 4 at / 60 psi sisse ja kui kurdab, et liiga raputab, siis lase veidi vähemaks - 3.5 või 3 peale. Pump ja varu siserehv igaks juhuks kaasa. Küll kogemus õpetab, mis mõnus on.

Re: Rehvirõhk

Postitatud: 10. 04. 2023. 09:27
Postitas Omiar
Mina kasutan 700x40C tubeless rehvide puhul rõhku vahemikus 2,2-2,4 bar (32-35 PSI). Kaalun seejuures ~81kg. Vähemaga hakkab rehvi läbilook juurikatel jms jubedalt häirima ja ilmselt kummid-pöiad ka seda lõpmatuseni ei kestaks.
Tootja soovitus lähtub ilmselt sellest et kasutatakse sisekummi ja välistamaks igaugused madalast rõhust tulenevad probleemid-kahjunõuded.