1. leht 1-st

Veljel sõitmine

Postitatud: 28. 08. 2012. 16:36
Postitas Äärenurk
Hiljuti juhtusin nägema, kuidas ühe jalgratturi tagumine kumm ei täitnud oma ülesannet õhku pidada (ei tea, mis põhjusel) ja lahenduseks otsustas sõitja kummi pöialt eemaldada ja veljel edasi vändata. See oli küll väga hea asfaldiga tee, aga siiski tekkis küsimus, et kas see velg veel pärast ka kasutuskõlblik on?

Mis sellises olukorras üldse õige on, kui millegipärast on varukumm ja pump maha jäänud? Ratas käe kõrvale ja kodu poole astuma hakata on kõige kindlam variant. Kas veljel sõitmine lõppeb kiiresti ja kulukalt või jõuab kaugele, ilma et peak suuri aja- ja rahakulutusi remondile tegema?

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 28. 08. 2012. 16:42
Postitas Mati
Äärenurk kirjutas:Hiljuti juhtusin nägema, kuidas ühe jalgratturi tagumine kumm ei täitnud oma ülesannet õhku pidada (ei tea, mis põhjusel) ja lahenduseks otsustas sõitja kummi pöialt eemaldada ja veljel edasi vändata. See oli küll väga hea asfaldiga tee, aga siiski tekkis küsimus, et kas see velg veel pärast ka kasutuskõlblik on? ...
Kõike nähtut ei ole mõistlik jäljendada :!: Ehk kas kodanikul oli kodus ootamas posu varujookse või lollus teadmatusest või oli jooks nii juust, et vahet pole.

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 28. 08. 2012. 16:49
Postitas siim_s

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 28. 08. 2012. 20:01
Postitas hsb
Tõe kriteerium on praktika, seega:
1. usalda rataste tootearendust, mis on migil põhjusel veljele rehvid peale pannud
2. kasuta asju sihipäraselt
3. edasiste kahtluste korral proovi ise järgi

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 29. 08. 2012. 10:40
Postitas Omiar
Veljel sõitmine tähendab kas hilisemat kõva viilimist või pöia asendamist ja sõita pole ka eriti hea.
Ise olen püsti sõites ikkagi pitstopini ära sõitnud, nii tubular kui randiga veljega ja pole midagi juhtunud. Tubular tuleb küll peale seda ära visata. Samas viimane kord rantmantli sisse käiva tühja õhukummiga 200 meetrine sõit ei tekitanud ühtegi lisaauku.

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 29. 08. 2012. 13:03
Postitas JannoR
Teema algataja küsis ju sellise juhtumi kohta kui kumm tühi ja varurehvi/õhku/jms ei ole kaasas- sellistest triviaalsustest, et niisama sõites tasuks rehv peale panna, pole mõtet seletada. Tubeless pöiaga pole tõenäoliselt vist mõtet riskida, aga tavalise pöia korral ettevaatlikult pitstopini veeremine (asfalt on raske juhtum, aga ntx metsaraja peal) ei tohiks ju iseenesest midagi väga hullu juhtuda? Turvalisem oleks seejuures vist siiski tühi rehv peale jätta ja selle peal veereda?

2010 (?) Kalevipoja maratonil veeres Erki Pütsep Kuremaa suusaradade vahefinishisse (kuskil 2/3 peal distantsist) tühja tagurehviga, arutas seal tiba aega teiste tüüpidega oma kurja saatust (oli vist päris tüki maad niimoodi tulnud). Siis selgus, et kellelgi oli seal eemal parklas autos sobiv varujooks olemas. Kruviti see alla, härra andis talda nii, et käbisid lendas ja lõpetas ikka mingi 20-30 koha peal. Selle tagujooksu saatusest ei tea midagi, pakuks, et kuna sõit toimus tühja kummiga, mitte lihtsalt velje peal, siis sisekummiga oli see jooks vast kasutatav ka hiljem.

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 29. 08. 2012. 13:11
Postitas indrek56
Tühja kummiga edasi lastes retsib jällegi ehk kummi enda ära? Külgseinad tunduvad iks tublisti õrnemad olevat kui vastu maad käiv osa. Nüüd vist sõltub kummi ja jooksu hinnast kuidas õige käituda :D

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 29. 08. 2012. 13:31
Postitas mart
Riding on a Flat Tire: Yet Another Way to be an Idiot
http://curly.ccec.unf.edu/pics/sports/a ... /flat.html

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 29. 08. 2012. 16:22
Postitas Omiar
indrek56 kirjutas:Tühja kummiga edasi lastes retsib jällegi ehk kummi enda ära? Külgseinad tunduvad iks tublisti õrnemad olevat kui vastu maad käiv osa. Nüüd vist sõltub kummi ja jooksu hinnast kuidas õige käituda :D
Mul on kõik väliskummid ja pöiad kannatanud pärast edasi sõita.

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 29. 08. 2012. 22:53
Postitas hall kass
Palja veljega uhamist pole proovinud.
Kuid tühja kummiga sõites olen veljele mõlke sisse saanud.
Pikematel tiirudel kannan alati varulohvi või remondikomplekti kaasas. Kui see peaks maha ununema, siis hädapärast saab kasutada looduslikke vahendeid.
Kunagi, kui mu maja poistel oli totaalne masu ja ei saand isegi uut lohvi osta, siis 1 tuttav katsetas - toppis väliskummi tooreid pajuvitsu pilgeni täis. Sõitis niimoodi kuu aega jutti. Nii et velje peal edasi kolistama ei pea, kui tee kõrval materjali leidub.
Variant on mõnest talust ka näiteks vana aiavoolikut küsida. Omal nahal proovitud. Natuke liiga jäik ja raske veeremisega oli, kuid ajas asja ära. Peaasi, et velge säästab.

Kas palja velje peal sõites libe ei ole?

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 22. 11. 2012. 21:48
Postitas TanelH.
Ei ütleks, et väga libe on sõita, kuid veljest eriti midagi järgi ei jää. Kuna suvel juhtus selline lugu, et sai velje korralikult kõveraks, ja sisekumm katkiseks sõidetud. Eemaldasin rehvi ja sai 3 kilomeetrit vändatud. :D Ühesõnaga velg prügikasti ja uus asemele. :)

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 22. 11. 2012. 22:09
Postitas MK777
Jalgsi 3km poleks kannatanud ära? :roll:

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 23. 11. 2012. 19:14
Postitas Omiar
Kumm tuleb peale jätta ja sõita mööda pehmet pinnast. Kui asja mõistusega võtta, jääb velg terveks ja ei tule ka sisekummile ühtegi auku juurde.

Re: Veljel sõitmine

Postitatud: 23. 11. 2012. 20:34
Postitas TanelH.
MK777 kirjutas:Jalgsi 3km poleks kannatanud ära? :roll:
Eks ikka oleks. :)