1. leht 1-st

ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 31. 10. 2010. 22:09
Postitas KristjanS
Olude sunnil ja võimaluse tekkimisel otsustasin ära proovida lateksist sisekummi. Et maanteeid lihvin juba pikemat aega tubulariga siis järgmine variant on mtb. Varasemalt olen sõitnud nii tubelessiga, kõige juustumate sisekummidega ja ka kõige kergemate sisekummidega. Enne lateks sisekumme olidki kasutusel maxxise ultrasuperhüperkerged sisekummid, milledele tehas andis kaalu 95g/tk. Sellistega sõites pidi enne igat tehnilisemat ja äkilisemat lõiku mõtlema ja kalkuleerima, mis külje pealt läheneda. Ebakindlus valitses pea kogu sõidu vältel. Samuti ei saanud kasutada just sobivat rõhku, kuna läbilöögioht on/oli suur.
Enne Haanja 100't viskasin alla pealkirjas mainitet kummid, sest haanjas ei olnud mul küll plaanis midagi kuskil remontima ja vahetama hakata. Et päris uue asjaga ei maksa võistlustulle astuda, tegin eelnevalt ka mõned harjutused kodumail, kus vahe tavalise sisekummiga oli koheselt märgatav. Jah, kaalus andsin küll järgi (pea 70g kahe jooksu pealt) aga võitsin oluliselt rohkem.
Saan kasutada oluliselt madalamat rõhku kui tavalise sisekummiga. Pumbates praegu sisse 2 bar-i on tunne, justkui kumm oleks kivikõva. Optimaalse kummirõhu olen praegu enda jaoks sättinud 1.3/1.5 bar. Kui kummi küljepealt katsuda, on kohe tunda suuremat elastsust kui tavalise sisekummiga. Kurvides ei ole ma end tükk aega nii kindlalt tundnud, kumm justkui ise teab/leiab õige trajektori, mille järgi sõita ilma kukkumatta. Läbilöögitaolisi olukordi on olnud korduvalt. Neid nii H100-l kui ka pärast seda sõitu. "Treeningutel" jäin algul seisma, et kontrollida, ega kuskilt miskit sisise. Nüüd, olles kummides piisavalt kindel, ei pea sellepärast enam pead valutama. Märgatav erinevus on ka veerevuses. Kuidagi vabamalt ja sujuvamalt veereb kumm. Patuga pooleks võiks isegi öelda, et tava RR* lateks sisekummiga liikus palju paremini kui UST RR. Samuti ei julenud UST kummiga koguaeg nii madala rõhuga sõita. Et kumm on elastsem, lubab kasutada madalamat rõhku, on sõitmine juurikatel ja muidu raputaval pinnasel pehme ja mugav. See muidugi ei tähenda, et võib sadulas istudes igast takistusest üle sõita, dünaamiline peab sadulas endiselt olemas. Seda enam, et kasutan jäika kahvlit.

KOKKUVÕTE
Plussid:
1. keskmisest sisekummist kergem - 130g tk
2. lateks sisekummi 2 bar on tavalise sisekummi 2,5bar / ehk siis lubab kasutada oluliselt madalamat rõhku
3. väliskumm käitub tänu suuremale elastsusele ja madalamale rõhule kurvides ja juurikate peal oluliselt stabiilsemalt
4. varukummi ei pea enam kaasas kandma, sest proovides naaskliga täispumbatud sisekummi (ilma väliskummita) läbi torgata, see ei õnnestunud
Miinused:
1. kallis, letihinnad 200.- EEK tk (EUR 12,78)
2. kuna kumm ise on suhteliselt kobakas ja kokku volditult ka suurem (kummi sein on märgatavalt paksem kui mistahes suvaline mtb sisekumm) kui muidu, siis taskus on seda ebamugav kanda ja kompaktsemasse sadulakotti lihtsalt ei mahu ära. PS! Vaata plusside neljandat punkti!
3. oma kõrge hinna tõttu seda naljalt meie jaepoodide letist ei leia**

Igatahes, kes tahab kergemat kaalu, kui seda pakub tubeless kumm aga tahaks tubelessiga võrreldavat madalat rõhku, head veeremist ja torkekindlust, siis igatahes Michelin AirComp Latex sisekumm seda pakub. Suure tõenäosusega ei kasuta ma enam iial tavalist sisekummi, veelvähem ultrasuperhüper õhukest, millega sõites koguaeg ootama peab, et millal too nüüd katki läheb! Julgen kindlasti antud sisekummi soovitada eesti rahvusmustrist FF***-ist lugupidavatele ratturitele, kes tava FF-ist ruginaga "tubelessi" teevad.

*RR=Racing Ralph
**Küll aga on ta müügil allpoolmärgitud rattapoes
***FF=Furious Fred

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 09:10
Postitas andresle
Et siis all(postituse asendi järgi ülal)poolnimetatud rattapood on siis kallis pood või? Kliendid esimesest Eestist? Teise Eesti poodides on jätkuvalt müügil ka tavalised sisekummid 50 ja übersuperkerged kuni 90 EEK. Demokraatlik riik - vali ja tee mida tahad.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 09:24
Postitas tarmo
KristjanS kirjutas: Miinused:
1. kallis, letihinnad 200.- EEK tk (EUR 12,78)
Ma ei ütleks, et 200 EEK selle sisekummi eest on kallis. Kui ta kestab näiteks 5 x nii kaua überkerge XXX x tootja ultralight, siis see pole ju kallis?
suurem probleem on see kuidas saadakse hakkama 70g lisandunud veereva raskusega. see võib nii mõnegi sooritusvõimet (s.h. ka ajutegevuse) kahandada.:)

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 09:33
Postitas KristjanS
eks kindlasti sõltu kallidus või odavus rahakoti suurusest. Paraku on paljudel kombeks olla lühinägelik ja sellest tulnevalt kauba maksumust hinnata, sellest halli massi vaatevinklist mina ka lähtusin.

Andresele vastuseks: Muidugi ei ole ülalpool/allpool mainitet rattapood vaid esimesele eestile mõeldud. Täpselt samamoodi on saadaval ka tavaline sisekumm. Samas loodan, et rohelise mõtleviisi levikul hakkavad lateks sisekummid oma suurema purunemiskindluse tõttu meil rohkem levima. PS! Michelini lateks sisekumm on kah roheline! :lol:

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 09:41
Postitas KaupoR
Eesti mingi tarbijakaitse vms seadus käseb hindu avaldada ka ühiku kohta, enamasti on see liiter või kilogramm (kinnisvaras ka ruutmeeter).
üübersuperkerge: 90 EEK / 90 gr = 1000 kr/kg
tavaline sisekumm: 50 / 190 = 263 kr/kg
latex 200 / 130 = 1538 kr/kg

Seega on ikka kallis küll :P

Aga kui tehnoloogiliselt rääkida, siis see sisekumm peakski ju täitma lateksrugina ülesandeid kui seda kasutada näiteks tavalise FF kummi sees ehk on lateks ja teeb õhku mittepidava kummi õhku pidavaks kummiks (tõsi, torke korral ta auke ilmselt ei täida?). Lihtsalt on ta tahke ja viimistletum kui see valge piim, mida tavaliselt kasutatakse. Ja üks potsik piima maksab ca 50 krooni ning kestab pmst kuni järgmise kummi vahetuseni. Latekskumm kestab Kristjani väitel peaaegu, et elu lõpuni :)

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 10:13
Postitas andresle
Minul ühegi kummiga erisuhet pole. Ehk nagu üks vana reklaam ütles, neid ma vaid panen.
Kuid idee, mis jääb 2 äärmuse vahele. Kasuta überkerget sisekummi überkerge väliskummiga ning täida sisekummi ruginaga. Saad kaaluvõidu, saad mitmekordseltkasutamise võimaluse väliskummi vahetamiseks ja peaksid saama ju ka torkekindluse?
Kristjan! Jäta oma kaupluse toode promomata. Selle jutu juures Sa pole neutraalne. Kui teeksid testi nt.Authori sisekummiga oleks jutt nats sobivam arutada.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 11:53
Postitas tarmo
andresle kirjutas: Kristjan! Jäta oma kaupluse toode promomata.
Tegu on siiski Michelini tootega. Kristjan pole ise veel jõudnud hakata sisekumme tootma kuigi hetkel pusib omatehtud ventiilipikenduste kallal.:)

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 12:42
Postitas MK777
Piisavalt informatiivne ülevaade (y)
Ma ise pole varem sellise tootega kokku puutunud. Peaks vist ära proovima järgmisel hooajal.
Samuti on hea teada et antud imetooded leiab ka meie kohalikus rattapoes.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 13:13
Postitas andresle
Ka mina ei tooda.... ratast, Kukk ei tooda..... ratast, Põder ei tooda.... ratast, Kopli ei tooda.... ratast. Aga kui teeme suu kiitmiseks lahti, oleme kõik kallutatud.
Minu jaoks teema lukku

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 13:51
Postitas KristjanS
Esiteks. Ei maksa asja nii mustvalgelt näha/vaadata. Olen varemgi kirjutanud ja teinud ülevaateid erinevatest rattaosadest, hinnanud asja enda kogemuste järgi ja seda teistega jaganud. Ei oota, ega tahagi, et keegi seda puhta kullana võtab. Pigem, et inimeste silmaringi laiendada ja enne oma järgmist ostu ka minu pakutud variante kaaluks. Viimast muidugi juhul, kui ma pole oma arvustuses asja maha laitnud.

Teiseks. Ratta juures on asju, mida saab hinnata objektiivselt: jooksud, kummid, stemmid, sadulapostid, trossid-kõrid, ketid, eksentrikud jne jne jne. Ehk siis need asjad, mis otseselt ei ole seotud sõitja endaga vaid on mõne olulise detaili (sadul, lenks, pedaalid jne) vahelüliks.
Ma saan aru, et pahameel tekiks siis, kui ma kirjutaksin mõnest lenksust, sadulast, sõidupüksist vmt. ja seda siis kõigile "kirveähvardusel" peale pressin. Neid saan vaid subjektiivselt hinnata ja rumal on see, kes seda endale asjast teadmata üle kannab.

Jah, ei vassi, et osalt kukkus see ülevaade välja "odava" reklaamina. Aga küsiks siis kohe juurde, et kuidas ma saan inimesele müüa toodet, mida ma ei tunne. Tõepoolest, ei ole võimalik kõiki poes müüdavaid asju järele proovida ja testida ja tihti peab müümisel leppima kellegi teise kogemusi ja soovitusi edasi rääkides. Kui ma oskan kliendile aga jagada enda kogemusi, siis seda enam peaks ostjal usaldus tekkima antud toote suhtes.

Kui foorumi administratsioon leiab, et antud ülevaade ei sobi kokku foorumi heade tavadega siis luban selle kustutada. Samuti vabandan nende ees, kellele sellega hingevalu olen tekitanud ja foorumit kasutades ebaõiglast konkurentsieelist saanud.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 14:13
Postitas MaT
.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 17:20
Postitas alkonoom
Ma küsin vähe rahulikumalt, et kas tänu sellele lateks sisekummile võin enda puhul plaanis olnud tubless perioodi vahele jätta. Ehk saan madala rõhu eeliseid nautida kõigest sisekumme vahetades? Kui nii, siis minule igatahes see varjatud reklaam mõjus :D

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 18:57
Postitas MarttiM
alkonoom kirjutas:Ma küsin vähe rahulikumalt, et kas tänu sellele lateks sisekummile võin enda puhul plaanis olnud tubless perioodi vahele jätta. Ehk saan madala rõhu eeliseid nautida kõigest sisekumme vahetades? Kui nii, siis minule igatahes see varjatud reklaam mõjus :D
sama siin:)

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 19:36
Postitas KristjanS
Kahele viimasele vastajale - jah, nii ta on. Ise startisin haanjas 2.0 rõhuga ja õige pea hakkasin rõhku vähemaks kruttima. Finishis kontrollides selgus, et mõlemis oli umbes-täpselt 1,5bar sees. Tehke omad järeldused. Ma ise ei kasutanud ka tubelessiga sõites sellist rõhku. Praegune optimaalne rõhk 1,3 ees 1,5 taga.

Veel üks miinus, mis selle lateks sisekummiga on, on see, et enne igat sõitu peaks kummid üle pumpama, sest õhupidavus on neil oluliselt kehvem, kui tavakummil. Aga see ei tohiks probleem olla, sest käetele on vaja ju ka jõudu teha :lol: .

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 19:54
Postitas pärnu rattur
KristjanS kirjutas:Veel üks miinus, mis selle lateks sisekummiga on, on see, et enne igat sõitu peaks kummid üle pumpama, sest õhupidavus on neil oluliselt kehvem, kui tavakummil. Aga see ei tohiks probleem olla, sest käetele on vaja ju ka jõudu teha :lol: .
Pilt

Tekib mõte endalegi tuleval hooajal soetada. Räägi natuke asfaldil veerevusest ka, kas 1,3/1,5b on väga roomik? Endal on tavaline õhukumm ja rõhk 2,2/2,5b. Alla selle ei veere nagu üdlse.(ees: WTB Velociraptor2.x, taga:Continental Race King 2.0).
Tahaks sõitu pehmemaks saada ilma veerevust kaotamata.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 20:26
Postitas KristjanS
no esiteks sõltub palju ka kummimustrist. Teiseks, 1.3/1,5 on juba selline rõhk, kus kummi ja maapinna kokkupuutepind on suhteliselt suur, siis teab kui püssi veeremist oodata ei maksa. Küll aga tundsin olulise takistuseta veeremist harku tuhateedel. Eks kogenum rattur teab, et sobiv kummirõhk tuleks siiski valida vastavalt läbitavale trassile. Kui tean, et plaanitav sõit on rohkem kõvapinnasel teel, siis panen ka rohkem rõhku, samas ei ole pidanud kordagi mõtlema ja pead valutama, kui on tulnud sõita ülalmainitud madala rõhuga kõval pinnasel. Ümar jutt sai, kokkuvõtvalt saan mina öelda, et kannatab ka kruusal sõita!

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 20:40
Postitas metslane
Üks pluss jäi sul märkimata :wink: Nimelt sobib lateks kumm veel ideaalselt rakulkale :)

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 01. 11. 2010. 23:04
Postitas mart
andresle kirjutas:Ka mina ei tooda.... ratast, Kukk ei tooda..... ratast, Põder ei tooda.... ratast, Kopli ei tooda.... ratast. Aga kui teeme suu kiitmiseks lahti, oleme kõik kallutatud.
Minu jaoks teema lukku
Pakun välja neutraalse variandi,
Harku metsa veerel on ülesvõetud raudtee tamm. Tehke seal kiire põrutav/hävitav test (ca 240m lõik sisaldab vaid lahtiseid, teravaid kivikamakaid - ei midagi erilist ). Pärast nobedat läbimist kirjeldage lõhna ja maitset, kuis selle misiganes möginaga sisekummita ja misiganes butüül/lateks/silikoon kummiga tunne/tulemus on.
Rajajupi väljanägemine siin:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjZl4CUimr4

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 03. 11. 2010. 09:10
Postitas metslane
Tegin siis oma laboris järjekordse katse :) Võtsin ilusa rohelise sisekummi,lasin sinna natuke õhku sisse sest kui oleks palju lasknud siis oleks kohe pauk käinud.Ilusa siska lõi ülesse. :) Kuna Kristjan kasutas katsel naasklit siis ma arvasin et nii tömbi asjaga pole mõtet kallale minna.Võtsin suure nõela.Nii kui torkasin käis pauk ja kliendid jooksid poest välja :shock: Hea et pommirühma kaela ei saadetud.Pärastpoole suskisin ka tühja õhukummi siis juba naaskliga.Läks läbi küll.
Tegin asjast omad järeldused ja sõidan ilma õhukummita edasi :) Hüpersuper õhukest sisekummi kannan aga taskus,Hea kellegile laenata.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 03. 11. 2010. 09:26
Postitas tarmo
metslane kirjutas:Tegin siis oma laboris järjekordse katse :)
Huvitav oleks testida ka Eclipse sisekumme. Aga hinda vaadates, ma väga sponsoriks ei kipu.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 03. 11. 2010. 09:48
Postitas KristjanS
Metslane, pean tunnistama, et naaskel, mida kasutasin, ei olnud enam esimeses nooruses ja selle ots oli suhteliselt ära vajunud. Läinuks ma selle kummi kallale värske asjaga, oleks ta ka läbi sealt läind.

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 03. 11. 2010. 17:46
Postitas metslane
tarmo kirjutas:
metslane kirjutas:Tegin siis oma laboris järjekordse katse :)
Huvitav oleks testida ka Eclipse sisekumme. Aga hinda vaadates, ma väga sponsoriks ei kipu.
Ülla ürituse nimel olen selleks ka valmis :) Kui sponsori leiaks.
Siinkohal tahaks tänada eelmise katse sponsorit,Kangertit,kelle oma aja ära elanud õhukumm vastu taevast lendas :D

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 07. 11. 2010. 13:41
Postitas MarttiM
mart kirjutas:
andresle kirjutas:Rajajupi väljanägemine siin:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjZl4CUimr4
täna oli keegi testinud:) lumi andis välja!

Re: ÜV: Michelin AirComp Latex sisekumm

Postitatud: 23. 07. 2012. 20:59
Postitas seto
Ehk oskab keegi pakkuda välja parimat praktikat, kuidas teemas käsitletud õhukummi paigata? Ennetades võimalikku küsimust kuidas läks, pean vastama, et pauku ei tulnud. Läks susisedes ratast käekõrval hoides.
Veidi detailidest: pöid XR4.1. Auk max 1mm pöiapoolsel küljel ventiilist 2 cm. Seal lõpeb lohvi tugevdatud (seoses ventiili paigalamisega) osa. Otsisin ka liivatera, mis võis seda põhjustada, aga tulutult.
Rehvist lootsin veidi enamat. Tihedam pumpamine ei ole probleem, aga nii varajane susin ( oleks veel torge) oli selgelt enneaegne.