Sisekummita kummid

Kummidele kohe oma foorum ;-)
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
priv
Rattur
Postitusi: 61
Liitunud: 04. 04. 2003. 17:22

Sisekummita kummid

Postitus Postitas priv » 12. 09. 2003. 20:03

Kunagi sõideti vooliku moodi kummidega, millistel olid sisekumm ja mantel ühes tükis, koos. saan aru, et enam neid ei kasutata. Ise proovisin neid paar aastat tagasi ühe sossiga. Pidin aga äärepealt pankrotti minema: palju läks kumme ja palju läks jalavarje - aeg-ajalt tuli paarikümne kilomeetri tagant ratast käekõrval lükates koju astuda. Miks sellised lohv/mantel/koos kummid kehvad on? ja kas neist on üldse loobutud või ainult meil siin eestis? Äkki keski teab ja viitsib kribada?
Põmmpea = kiivrita rattur

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: Sisekummita kummid

Postitus Postitas Ruve » 12. 09. 2003. 22:01

priv kirjutas:Kunagi sõideti vooliku moodi kummidega, millistel olid sisekumm ja mantel ühes tükis, koos. saan aru, et enam neid ei kasutata. Ise proovisin neid paar aastat tagasi ühe sossiga. Pidin aga äärepealt pankrotti minema: palju läks kumme ja palju läks jalavarje - aeg-ajalt tuli paarikümne kilomeetri tagant ratast käekõrval lükates koju astuda. Miks sellised lohv/mantel/koos kummid kehvad on? ja kas neist on üldse loobutud või ainult meil siin eestis? Äkki keski teab ja viitsib kribada?
ei ole loobutud..sossidega sõidetakse ikka veel ja trekil sõidetakse ka nende kummidega...igas rattapoes neid müügil.

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 12. 09. 2003. 23:31

Oii aegu...sai ka vanasti sossil kumme lõhutud ja vahetatud ja moment liimiga uusi kumme alla pandud. Paras ********* oli küll see töö. Ma olen tähele pannud, et kasutatakse praegugi neid kumme sossidelm kuskil nägin müügil kah. Ja mis käekõrval lükkamisest sa räägid? Sai neid kumme küllalt maanteel vahetatud, pärast ei tohtinud aind kurvi suure hooga võtta, sest kumm polnud liimiga, ja kurvis võis muidu kumm maha tulla. Alles hiljuti, kui MTB-i kumm maanteel katki läks ja autot järgi ootasin, leidsin teeäärest ka ühe samasuguse kollase kummi.
velo.clubbers.ee

priv
Rattur
Postitusi: 61
Liitunud: 04. 04. 2003. 17:22

Postitus Postitas priv » 13. 09. 2003. 08:01

Lauri kirjutas:Oii aegu...sai ka vanasti sossil kumme lõhutud ja vahetatud ja moment liimiga uusi kumme alla pandud. Paras ********* oli küll see töö. Ma olen tähele pannud, et kasutatakse praegugi neid kumme sossidelm kuskil nägin müügil kah. Ja mis käekõrval lükkamisest sa räägid? Sai neid kumme küllalt maanteel vahetatud, pärast ei tohtinud aind kurvi suure hooga võtta, sest kumm polnud liimiga, ja kurvis võis muidu kumm maha tulla. Alles hiljuti, kui MTB-i kumm maanteel katki läks ja autot järgi ootasin, leidsin teeäärest ka ühe samasuguse kollase kummi.
...käekõrval seepärast, et üle ühe kaasa ei taibanud võtta!!!
Aga miks sellised kummid nii aldid on katki minema? Välismantliga isendid nii sageli katki ei lähe. Miks?

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 13. 09. 2003. 08:16

Olen nende kummidega 15a. sõitnud. Mida suuremaks kogemused said, seda vähem kumme läks. Minu meelest peab iga maanteerattaga väga hoolikalt vaatama mille otsa sõidad. Põhiliselt said nad sisselõigete pärast kõrvale pandud. Mantelkummide kõrval on suureks plussiks see et nad üldjuhul purunemise korral maha ei tule. Muidugi mängis oma osa ka vene kummide kõikuv kvaliteet. Aga jah, eks ta õrnem on küll kui kevlariga mantel kuid on täiesti võimalik nad lihtsalt siledaks sõita.
Profid kasutavad neid valikuliselt siiani.

kalev
Rattur
Postitusi: 515
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Postitus Postitas kalev » 13. 09. 2003. 16:09

Üldiselt oli nende vanade veneaegsete kummidega sedasi, et kui ikka raha nappis, siis sai neid ka parandatud. Kõigepealt tehti vees kindlaks, kus auk asetseda võib ja siis lõigati alt õrnalt ilma sisemist õhukummi vigastamata välismantel katki, parandati auk ja õmmeldi mantel uuesti kinni. Aega kulus ja muidu nokitsemist oli kõvasti. Ise kahjuks või õnneks üle ühe kummi sedasi parandanud pole aga teada oli, et sedasi tehti. Seda muidugi alati teha ei saanud, sest kõik olenes, mis moodi kumm oli purunenud.
Aga njah.. nende kummide kasutamise hiilgeajal olin suht noor ning suurem kogemus vastupidavuse ja muidu kulumise osas puudub. Kuid siiski arvan, et tänapäeva eraldi mantliga kummid on etemad. Ei meeldi kohe üldse see liimiga mäkerdamine 8)

www
Rattur
Postitusi: 256
Liitunud: 06. 06. 2003. 13:00

Re: Sisekummita kummid

Postitus Postitas www » 14. 09. 2003. 15:04

priv kirjutas:Kunagi sõideti vooliku moodi kummidega, millistel olid sisekumm ja mantel ühes tükis, koos. saan aru, et enam neid ei kasutata. Ise proovisin neid paar aastat tagasi ühe sossiga. Pidin aga äärepealt pankrotti minema: palju läks kumme ja palju läks jalavarje - aeg-ajalt tuli paarikümne kilomeetri tagant ratast käekõrval lükates koju astuda. Miks sellised lohv/mantel/koos kummid kehvad on? ja kas neist on üldse loobutud või ainult meil siin eestis? Äkki keski teab ja viitsib kribada?
vaata scwalbe kodukat ingliskeeles tubular kummide all on sellel teemal tiba kirjutatud

Vasta

Mine “Kummid”